Verschil tussen Veel & Weinig Voeren


Plaats reactie
Donny Scholten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-04-2011 21:50

18-05-2012 12:48

Beste medevissers,

Kunnen jullie mijn nou vertellen wat het verschil nou is tussen
Veel voeren of weinig voeren.

ik hoor vaak weinig voeren dit water.. hoeveel Kilo/gram? particals boilies is dit?
en veel voeren is dat dan gelijk 2,5? kilo? of zo? ik vindt het verschil moeilijk in schatten

ik hoor graag van jullie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-05-2012 13:13

Verschilt per water kwa grote en kwa bestand vis wat erop zit. (Witsvis en karpers.)

Wat doe je zelf en op wat voor type water?

Ik voer veel op een vrij groot water. Zeg een kilo of 3-4 per dag zolang ik voorvoer. Ik kan dat doen want het sterft er van de witvis. dus vreet de karper het niet op dan doet de witvis dat wel. Let wel het zijn dan alleen boilies,om zo min mogelijk witvis te willen bereiken.

Soms wil ik het opvoeren naar 5 kilo per dag,maar doe dat alleen als ik weet dat er daadwerkelijk karper op de stek zit. Kwa bestand aan soorten vissen kan ik er ook gerust 10 kilo per dag ingooien alleen dat word me te duur dan.

De dag dat ik ga vissen voer ik hooguit eerst enkele bollen bij,en probeer dan eerst een aanbeet te bemachtigen,voordat ik meer ga voeren.

Verder zijn er zoveel karpervissers met zoveel meningen,dat het uiteindelijk een persoonlijke mening is.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

18-05-2012 13:27

leen geeft een goed antwoord,

het verschilt inderdaad per water, het bestand aan vis is het groot of klein, waarmee voer je, boilies worden niet alleen door karpers gegeten, partikel mix word door veel vissen gegeten. voer je met tijgernoten weer je weer de witvis af en krijg je tog meer karper, dit zijn allemaal kleine dingen maar je moet veel partikels voeren om de karper ook van het voer te kunnen laten genieten, tijgernoten daar in tegen, kan je minder voeren omdat je ongeveer 90% zeker bent dat dat alleen door karper word gegeten. veel voeren op een groot water is niet gek als je er verzekerd bent dat de vis er langs komt, maar op kleine putten heeft het weinig zin om kilo's te voeren de vis ziet het aas toch wel en deze putten worden vaak veel bevist. veel voeren is voor mij tog wel 2 kg de stek ik vis niet op grote wateren, weinig voeren 100-200 gr vind ik, het liefst voer ik tussen de 250gr en 1kg de stek dit komt op mijn wateren nog wel op.
Plaats reactie