Welk beetmelder merk heeft de voorkeur


Plaats reactie

Welk beetmelder merk heeft de voorkeur.

Delkim
27
44%
Fox
20
32%
Neville
0
Geen stemmen
Nash
0
Geen stemmen
Knucklehead
4
6%
Prologic
4
6%
ATTS
1
2%
carp sounders
1
2%
Gardner
0
Geen stemmen
Ace
1
2%
Solar
1
2%
overige (vul in bij reactie)
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 62
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

28-04-2012 20:35

Hallo Allemaal,

Welk beetmelder merk heeft de voorkeur voor uw soort visserij.
Ik start deze peiling om te kijken welk beetmelder merk het meest geliefd is en ook waarom.
Dus bij deze welk merk heeft de voorkeur en ook waarom.
Ik heb niet alle merken als keuze beschikbaar maar als uw favoriet er niet bij staat kunt u het melden als een reactie!

(dit is overigens NIET bedoeld om een bepaald merk te promoten)
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

28-04-2012 20:35

mijn stem gaat trouwens uit naar Delkim!
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

28-04-2012 20:52

Delkim. Ik vis zelf me de txi plus en deze bevallen prima.
Eerder met fox str en micron m gevist. De fox piepers bevielen ook goed.
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Ruud Diepstraten
Berichten: 34
Lid geworden op: 05-06-2011 22:31

28-04-2012 22:21

Laat ik voorop stellen dat ik het zinloos vind om stervens dure delkims of i.d. te kopen.

Of iemand moet me eens overtuigen wat hier het nut van zou zijn.
Ik ben toch echt in de veronderstelling dat de beetmelder mij uitsluitend hoeft te melden/wekken als ik een run krijg.
Uiteraard ben ik het met iedereen eens dat het wel een bepaalde kwaliteit moet hebben.
Als ze een flinke regenbui al niet overleven kun je ze net zo goed niet kopen.

Zelf vis ik nog met "ouderwetse" knuckleheads.
En om heel eerlijk te zijn vind ik ze ondanks de leeftijd (meer dan 10 jr oud) nog perfect.
Doen het in weer en wind en heb er eigenlijk weinig over te klagen.

Dit heb ik overigens wel met meer benodigdheden:
Wat is de meerwaarde van een "dure" fox boilienaald tov een goedkoper merk?
Wat is de meerwaarde van een "dure" tent tov een goedkopere? Mits de kwaliteit toch maar goed is denk ik dan.
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

28-04-2012 22:49

Delkim werkt met een vibratie sensor ipv een wieltje.
Ik vis zelf ook regelmatig in de winter en met mijn vorige piepers vroor mijn wieltje vast.
Er is geen 1 andere pieper met hetzelfde systeem als delkim. :wink:
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

28-04-2012 23:00

Een nadeel van die sensor is ook meteen de (extreme) gevoeligheid. Oke, delkims vind ik mooi, het geluid. MAar zijn mij gewoonweg te duur en de geveligheid staat mij niet helemaal aan.

Ja, je kan ze minder gevoelig zetten.. Maar is gevoeligheid nu niet belangrijk voor sommige visserijen.. De mijne wel. Elke tikje wil ik wel meemaken, maar niet de wind. Met een wieltje heb je dit al (vele malen) minder.

Zelf heb ik nu al een dikke 7 jaar de Fox SX digitals. Nog nooit in de steek gelaten. En die hebben wat weer, wind en weet ik wat mee gemaakt. Zien er nog uit als nieuw en mankeren niets.

Vraag me alleen af, wat is het nut van dit topic?
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

28-04-2012 23:05

het nut hiervan snap ik ook niet.
volgens mij zijn er al eindeloze discussies hier gevoerd over wat er beter is..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Ruud Diepstraten
Berichten: 34
Lid geworden op: 05-06-2011 22:31

28-04-2012 23:19

Daar hebben jullie wel een punt, wat is het nut?

Anyway lijkt het me toch het belangrijkst dat de gene die met het mteriaal vist er vertrouwen in heeft.
Vind iemand het noodzakelijk dure piepers te kopen, wie zijn wij dan om iemand tegen te houden.

Ik betwijfel alleen ter zeerste of dit ook meer vis op de kant brengt.
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

28-04-2012 23:23

Zoals ik al zei in het bovenste bericht ben ik nieuwschierig naar de meningen over bepaalde merken beetmelders en waarom mensen voor dat merk hebben gekozen. Ook in wat voor omstandigheden de ene pieper weer beter dan de ander zou zijn en ook waarom.

En die "nutteloze" discusies ontstaan meestal ook omdat er nutteloze reacties worden geplaatst.
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Richard Beekers
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2011 17:46

28-04-2012 23:42

Ruud Diepstraten schreef:Laat ik voorop stellen dat ik het zinloos vind om stervens dure delkims of i.d. te kopen.

Of iemand moet me eens overtuigen wat hier het nut van zou zijn.


Dit heb ik overigens wel met meer benodigdheden:
Wat is de meerwaarde van een "dure" fox boilienaald tov een goedkoper merk?
Wat is de meerwaarde van een "dure" tent tov een goedkopere? Mits de kwaliteit toch maar goed is denk ik dan.


Je krijgt echt kwaliteit voor je geld hoor, kijk bij sommige producten kan ik je wel gelijk geven maar zelfs een boilienaald kan snel stuk gaan indien je het van een 'B' merk koopt.
Ik heb hier zelf ervaring mee, 2 boilienaalden van het merk albatros is in 2 weken tijd stuk gegaan, maar een boilienaald van bijvoorbeeld PB gebruik ik nu een half jaar zonder enig probleem.

Beetmelders vind ik iets persoonlijks, een piep is voor sommigen wel voldoende maar niet voor mij.
Om eerlijk te zijn heb ik de Delkims aangeschaft puur voor zn geile piepjes ( zo noem ik het ), een dure grap ja dat wel maar als je het geld er voor hebt waarom niet ?
Delkims gaan ook jaren lang mee, je krijgt simpelweg gewoon kwaliteit in huis.

Bij hengels maakt het mij niet uit en zal ook nooit echt dure hengels aanschaffen. Ik heb toen ik begon, gevist met 2,40m 20-40gr werp hengels van 7,50 euro per stuk. Karpers van 10-15 kilo gedrild zonder problemen( vis niet op lange afstanden dus is het problemen met ingooien geen probleem geweest )..tjah later toch maar echte karper hengels aangeschaft
1 paar shimano catanas en ben er erg tevreden mee meer geld hoeven ze niet te kosten vind ik maar dat is iets persoonlijks.

Molens hoeven ook niet veel te kosten, heb jaren lang met shimano exage gevist ( nogmaals ik vis in kanalen etc dus is ingooien en grote lijn capaciteit onnodig voor mijn visserij ), nooit niet in de steek gelaten, en ik moet zelfs toegeven dat ik die molentjes veel fijner vond dan mijn huidige Daiwa molens, lijkt mij een beetje overbodig al dat grote behuizing, gewicht, lijn capaciteit ik had eigenlijk al voldoende met de kleine shima molentjes...maar goed men lacht je uit als je zo staat te vissen dus maar overgestapt naar de echte karper molens.

Velen producten is gewoon iets persoonlijks, maar dure producten vind ik ook wel kwaliteit. Nu we het hebben over de delkims..ik wil niets anders, een volle run en ik krijg een stijve bij wijze van spreken :D
Of het echt nodig is ? Nee.. mijn fox mx deed ook goed zijn werk maar een volle run op de delkim..dat is de echte reden waarom ik ze heb gekocht.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

29-04-2012 00:33

Nog steeds bezit ik mijn eerste beetmelder die dateert uit het jaar 1985, de eerste Optonic. Het is er eentje waar ik later iets aan heb laten verbouwen zodat hij luider werd en het volume zelfs kon worden bijgeregeld! Hij blèrt nog steeds als vanouds en als ik snel een korte sessie onderneem gaat dit oude museumstuk nog steeds mee.

Er wordt wel beweerd dat Optonic de eerste elektronische beetmelder zou zijn. Dit is volgens mij niet juist, want in de jaren 1950 werd er in het Verenigd Koninkrijk al gevist met de Heron als beetverklikker. Het was eigenlijk een buzzer met twee antennes waartussen de lijn geklemd was. Werd de lijn ertussen uit getrokken dan kwamen de twee metalen lipjes tegen elkaar aan en ging de buzzer af. Deze bleef dan wel luid krijsen totdat de aan- en uit knop werd afgezet.

Vorig jaar heb ik de Nash Sirens aangeschaft omdat ik toch eens aan vernieuwing toe was. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik er nog steeds niet aan kan wennen en ik nog altijd het instructieboekje erbij nodig heb als ik ze wil gebruiken. Voor mijn korte sessies pak ik dus nog steeds mijn Optonics en heb hier daarom ook voor Optonic gestemd.
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

29-04-2012 01:38

Ik heb mijn delkims relatief goedkoop kunnen krijgen.

Ik vind het fijn dat ik mijn piepers kan afstemmen in verschillende geluiden en dat ik via kleuren op mijn ontvanger in de nacht kan zien naar welke hengel ik moet rennen(handig als je met banksticks wat verder uit elkaar vis).
Verder vind ik een fijn verschil met mijn eerder piepers dat ik de gevoeligheid kan instellen wat van pas komt met het vissen in de buurt van obstakels of met harde wind.

oja.... het geluid is gewoon fantastisch :)


Karpervissen is een redelijk dure hobby die ik wellicht duurder maak dan nodig, maar ik heb het er voor over.
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

29-04-2012 01:39

Ik heb mijn delkims relatief goedkoop kunnen krijgen.

Ik vind het fijn dat ik mijn piepers kan afstemmen in verschillende geluiden en dat ik via kleuren op mijn ontvanger in de nacht kan zien naar welke hengel ik moet rennen(handig als je met banksticks wat verder uit elkaar vis).
Verder vind ik een fijn verschil met mijn eerder piepers dat ik de gevoeligheid kan instellen wat van pas komt met het vissen in de buurt van obstakels of met harde wind.

oja.... het geluid is gewoon fantastisch :)


Karpervissen is een redelijk dure hobby die ik wellicht duurder maak dan nodig, maar ik heb het er voor over.


ps. voor de mensen die het nu niet zien van een dergelijk topic: ga posten in een topic waar je het nut wel van ziet :)
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

29-04-2012 09:34

Delkims.

@Ruud Diepstraten:
Brengt een dure Delkim meer vis op de kant? Stel je eens voor, je zit een week in Frankrijk en het is bagger weer. De eerste nacht kun je de slaap slecht vatten omdat een van jouw goedkopere piepers ad random een piep geeft. Tel hierbij op dat je op een water zit waar je eigenlijk bij een enkele piep al moet aanslaan. Ik heb de eerste nacht dus regelmatig staan aanslaan in de redgen omdat ik dacht dat ik beet had. Aanslaan betekend ook weer opnieuw uitgooien / uitvaren en eventueel meer voeren ...... kortom veel onrust op de stek.

Ik denk dat een pieper die wel waterdicht was, er iig voor gezorgd had dat ik niet telkens onnodig wakker was en dus scherper kon vissen, er ook voor gezorgd had dat ik de stek niet onnodig overvoerd had en minder onrust op de stek had gehad.

Ander voorbeeld:

We zijn in noord Frankrijk aan het vissen en er trekt spontaan, echt als donderslag bij heldere hemel, een windhoos over. We konden nog net de tent van mijn vismaat vast grijpen om te zorgen dat hij niet aan gort of zelfs weg zou waaien. Terwijl wij aan de tent hingen, flikkerde zijn complete rodpot van de steiger in het water inclusief hengels en piepers. Mijn tent, een duurdere en betere kwaliteit, stond gewoon gezellig de windhoos te weerstaan en gaf totaal geen krimp. Als wij de tent van mijn maat niet hadden kunnen redden en of de piepers niet waterdicht waren geweest hadden we weer huiswaarts kunnen keren. Dan hadden we de vissen die wij na de windhoos hebben gevangen NIET gevangen en ik geloof dus echt dat kwalitatief materiaal meer vissen op de kant brengt.

Laatste voorbeeld?

Even geen beschikking over mijn auto waardoor ik mij met het autootje van mijn vrouw moest redden. Ik had zo'n zin om een nachtje te pakken maar zou de bende met geen mogelijkheid aan het water kunnen krijgen door mijn vervoersprobleem. Dan maar enkel een stretcher en mijn waterdichte fox slaapzak mee. Lekker gevist die nacht zonder tent, tot het in tegenstelling tot de voorspellingen toch begon te regenen. Ik maakte mij niet druk ik lag immers droog, tot mijn beide hengels kort na elkaar afliepen en ik 2 hoge 20'ers gevngen heb. De hengels niet meer ingegooid, maar nog wel even heerlijk liggen maffen in afwachting van een 'droge bui' om de spullen weer in te pakken en huiswaarts te keren.

Ja ...... IK ben overtuigd dat kwaliteit meer vissen op de kant brengen. Het gaat uiteraard niet voor alle materialen op, ik gebruik bijvoorbeeld ook stukjes van een bezem als stoppertje. En goedkope boilienaalden omdat die dingen altijd de neiging hebben om zich te verstoppen.


Jouw knuckelheds waren ook niet goedkoop vrind toen jij ze kocht?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie