Visboekje digitaal


henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

05-01-2015 19:29

Ha nee het grote probleem is dat de accu redelijk snel leeg is van de iphone en je dus zomaar zonder digitaal documentje zit. IK weet gemak dient de mens, dus ik persoonlijk neem al gauw niet meer de papieren versie.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

05-01-2015 20:02

henry hummmel schreef:Ha nee het grote probleem is dat de accu redelijk snel leeg is van de iphone en je dus zomaar zonder digitaal documentje zit. IK weet gemak dient de mens, dus ik persoonlijk neem al gauw niet meer de papieren versie.



Daar heb je een goed, nou ja goed.. , punt Henry. Daar sta je mooi dan, want als je met drie hengels aan de gang bent en je kunt je phone niet aanzetten dan ben je tegenwoordig al snel € 350 armer. En het boekje kost bijna geen ruimte en weegt geen drol. Kortom.. boekje blijft hier voorlopig. Risico is een veel te hoge boete. Ik denk dat SVN dat een beetje aan het onderschatten is. Alsof een stupid-phone langer dan 24 uur zonder opladen kan. No way :-(.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-01-2015 21:48

Het zal heus niet het 1 of het ander worden,maar beide gevallen zullen wettelijk aantoonbaar goed gekeurd worden lijkt mij.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

05-01-2015 22:16

Je kan volgend jaar aangeven of je de papieren versie wilt ontvangen of niet maar dat van de lege batterij is wel een goede om bij stil te staan.
Vis is vis
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

05-01-2015 22:50

Rik koster schreef:Het zal heus niet het 1 of het ander worden,maar beide gevallen zullen wettelijk aantoonbaar goed gekeurd worden lijkt mij.


Yep, maar de papieren versie loopt nooit leeg. Dus ik zal altijd een papieren versie willen. Heb echt geen zin in gezeik met een of andere BOA hierover ever. Zeker niet met de huidige boetebedragen.
Het wordt pas echt wat als de vispas alleen voldoende is en de controleurs zelf online kunnen checken of de getoonde vispas wel echt is.. De mogelijke problemen komen nu bij de visser te liggen. Gaat niet werken. Misschien ouderwets, maar een boete van een paar honderd € is mij iets te nieuwerwets ;-).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-01-2015 07:48

Ooit geintroduceerd als een vispas in handig zakformaat......tjah wat is handig alsje altijd het boekje en alle aanvullingen bij ke dient te hebben? Word tijd dat de regelgeving word aangepast, en ren pas alleen voldoende is, je hebt naast je rijbewijs ook niet het hele verkeersregelement bij je?

Mvg martijn

Ps in friesland zullen de BOA's van de federatie niet gelijk schrijven als.je geen boekje bij je hebt
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-01-2015 08:30

Ik heb hem ooit gekregen voor het blauwe boekje,heb hem aangevochten en gewonnen..
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-01-2015 08:30

Martijn: naast boa's kan de politie ook controleren en die zijn vaak wat sneller met uitschrijven.
Vis is vis
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-01-2015 09:44

Klopt ben
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-01-2015 10:06

Hier 'n 'lederen' blauwe map van SVN, met daarin drie passen, het GNLV boekje, de huidige bijlage, diverse verenigingsvergunningen (regelement, nachtvis/derde hengeltoestemming etc.), en voor de kids een SVN kaartje met afbeeldingen van de diverse vissoorten. De papieren zijn tegen de regen gelamineerd en alles zit in een zippbag om het 'waterproof' en leesbaar te houden. Ik heb niet altijd een plu bij me (ook roofvis, penvissen) en water is nu eenmaal de factor om rekening mee te houden wanneer je gaat vissen...

Een visser neemt verder al snel wat gewicht met zich mee, en het boekje mag wat dat betreft wel achterwegen blijven. Maar nee, hier nog geen smart Phone en ik wil me ook niet laten verplichten. Maar ach, een paar jaar verder... Bovendien is een smartphone een stuk lichter van gewicht dan m'n losse fototoestel. En schiet ik plaatjes, dan veelal op de mat met een meetlint er onder. Dat lijkt me met smartphone zo gepiept (wel gemiddeld minder foto opties).

Soms heb ik m'n GSM aan de waterkant trouwens helemaal niet aan. De vrouw is niet wekelijks zwanger en meestal ligt er gelukkig ook niemand op sterven. Tussendoor een keertje aanzetten of er bericht is, dat is voor mij een goede optie. En kan je wegens belangrijke zaken (?) niet zonder, dan toch een simpele accupack of voerbootaccu met krokodillen plug en laadsnoertje met je mee. Zwaarder dan het boekje, dat wel...

Ik dacht trouwens in de brochure gelezen te hebben, welke bij elke vispas in de envelop zat, dat het nog een paar jaar (3?) zou duren voor er daadwerkelijk geheel overgestapt gaat worden op de digitale app. Dus wie zo'n brochure nog heeft liggen; Graag even die info hier posten, wanneer het daarin daadwerkelijk vermeld staat :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

06-01-2015 11:32

Dat mapje heb ik ook, zit alles in dus kwestie van even dat ding in je tas stoppen en je hebt alles bij elkaar.

Wat trouwens wel geinig is, is dat er in de app een stuk water staat blauw gekleurd waar je dus van je telefoon mag vissen, maar in principe (staat trouwens ook niet duidelijk aangegeven) van het boekje niet :roll:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-01-2015 11:57

De mooiste foto's maak je natuurlijk met een echte camera maar het zal je verbazen hoe mooi foto's ,genomen met een smartphone, kunnen zijn.
Als ik het goed heb word er vanaf 2016 volledig overgestapt op de app maar kan je deze al gebruiken vanaf nu. Voor degene zonder smartphone kan de papieren versie wel geleverd worden.
Vis is vis
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

06-01-2015 12:08

De komende drie jaar zal nog wel een papieren versie worden gemaakt
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

06-01-2015 13:21

Het is alleen jammer dat de visplanner app regelmatig niet klopt...

Volgens mijn boekje mag ik hier in de linge met 3 hengels zitten en nachtvissen, volgens de app mag ik alleen nachtvissen en een shelter gebruiken.
Zelfde geld voor de Neder-rijn...

Daarnaast heeft de app nog wel eens het heen en weer met vereniging water, de ene keer is het water blauw en de andere keer rood!

je zal maar kijken of je mag vissen, ja het mag :) komt er controle en dan is het water in eens rood... daar sta je dan...

Kijk maar eens op pagina 205 van je boekje (en de laatste aanvulling, geen mutaties)

en vergelijk dit eens met het onderstaande.

Afbeelding
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

06-01-2015 15:46

Stel ik ga op stek B vissen maar dat mag ik officieel niet.
Ik ken toevallig wel iemand die daar een vergunning heeft en deze heeft van te voren z'n Vispasnummer aan me doorgegeven.
Ik tik dat nummer in et voila, hier mag ik vissen.

Stel hé :wink:
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

06-01-2015 15:58

Da's een goeie! :D
robertino smith

06-01-2015 16:11

Zo goed, volgens mij is het combi tonen vispas met app, beetje oplettende diender/ boa whatever schrijft alsnog!!!

Groet.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

06-01-2015 16:18

Ik heb na de constatering contact opgenomen met sportvisserij Nederland en nu al een antwoord gekregen!

Beste Arno,

p205Gemeente Lingewaard (3+maan)
De Linge
- Vanaf de inlaat Doornenburg tot aan de Loohof (bij zijweg Flierensestraat) (deze stond fout op visplanner tent i.p.v. 3 is nu hersteld naar 3, bedankt!)
- vanaf Karbruggen (brug in de Rijksweg N839 Huissen-Bemmel) tot aan de
autoweg Nijmegen-Arnhem A325. Vissen alleen toegestaan vanaf de wegzijde! (deze stond ook fout op visplanner tent i.p.v. 3 is nu hersteld naar 3, bedankt!)
De papieren versie moet je nog vanuitgaan dat dat de juiste informatie is (in combinatie met aanvullingsboekje2015 en digitale aanvullingslijsten 2015)
De Visplanner moet daaraan inderdaad identiek zijn (en vice versa). Er mag dus geen verschil bestaan dus goed dat u het heeft aangegeven. Vandaar dat wij op VISplanner ook het paginanummer vermelden.

Tijdens het vissen moet u met uw vergunning of nu dus ook de App aantonen aan controleur dat u daar mag vissen en dat de manier waarop u dat doet overeenstemt met wat op uw toestemming staat. Daarvoor moet u uw vergunning of Ap bij u hebben zodat u dat dus aan kan tonen dat u wel bv. met drie hengels 's nachts mag vissen want het staat zo op de VISplanner.
Of dit goed of fout is is voor u niet van belang en dat kan u niet weten als u 1 van beide gebruikt manieren, (gebruikt u allebei en is hetv verschillend dan weet u dat er iets niet klopt).
U kunt in principe dus geen boete krijgen omdat u kan aantonen dat u iets mag middels uw toestemmming (app of boekje), dat zou dan een fout zijn van de BOA, verder zal een rechter dat nooit toestaan mits u dat dus kan aantonen.

Met vriendelijke groet,

Theo Bremer


Als je dus onregelmatigheden ziet>> doorgeven :)
robertino smith

06-01-2015 16:24

Nogmaals, volgens mij vergunning/ vispas en app, dus niet vergunning of app.

Groet.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

06-01-2015 16:29

Vispas in combi met app
vispas in combi met boekje.

ik heb hier in lelystad al hezien dat het soms voordelig is om de app te gebruiken....en soms het boekje.

beetje spelen met de regels he
robertino smith

06-01-2015 16:47

Begrijp het wel hoor Camiel, ben een diender tegen gekomen die stellig beweerde dat op het water waar ik toen viste, je er 3 hengels mocht vissen terwijl het toch een 2 hengel water was (dank aan de conculegas die hem dat wijs hebben gemaakt, in elk geval heel verhaal :lol: ). Maar ja, je zal net die ene oplettende tegen komen, die speelt dan weer met mijn portemonnee! Minder.

Groet.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

06-01-2015 21:44

Rik koster schreef:Ik heb hem ooit gekregen voor het blauwe boekje,heb hem aangevochten en gewonnen..


Maar wie zit er te wachten om zoiets aan te moeten vechten. Vissen is mijn hobby, een bekeuring aanvechten komt pas op de 13.450e plaats. Dat is zo zonde van mijn tijd.

Voor mij is het duidelijk. In ieder geval nog 3 jaar het boekje ;-).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-01-2015 23:08

Uiteraard heb ik of beter gezegd had ik daar ook geen zin in,maar die boete kreeg ik nou eenmaal,en heb het aangekaart,en met succes,boete geseponeerd en een voorwaardelijke 3 maanden dat het niet nog eens gebeurde,al met al allemaal toch al belachelijk die boetes,met je auto door rood licht of zonder rijbewijs levert je minder op dan een 3de hengeltje op extreem groot water waar niemand hinder van zou ondervinden.... Ach ja....Nederland en wetgeving he zullen we maar zo zeggen.