Karper zien op dieptemeter


Plaats reactie
sjoerd blauw
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-07-2010 14:02

14-04-2012 17:03

Geïnspireerd door het artikel in de Karper over zigs vissen in het voorjaar en een stuk over Carp TV over vissen spotten dmv de dieptemeter op een voerboot ben ik een rondje gaan varen. Zoals verwacht kwam ik geen vis tegen op de dieptemeter.

Wat is jullie ervaring met karper (of vis in het algemeen) te vinden door middel van de dieptemeter op een voerboot?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-04-2012 17:17

Nou. ik heb er 1 in de kano en het werkt bij mij niet echt, liever gezegd, echt niet. Ondiep, glashelder water met bellen uit de bodem en m'n visvinder werd gek, zoveel vistekens er op. Ik zag echter nog geen spierinkje. Anderzijds, dikke vis op anderhalve meter water op de bodem gezakt, vanuit alle hoeken er overheen gevaren, niks te zien op het schermpje. Alleen de dieptes geeft hij goed weer, dat dan weer wel. En ik heb het dan over een Hummingbird, type weetikniet.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2012 17:33

Goed voor snoekbaarsvisserij tegen diepe taluds aan en dat soort dingen op dieper water. Ook dan is het nog afwachten of het vis betreft.

Goed voor diepte te meten,vis vinden word snel lastiger.

Ondiep helemaal niet te doen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-04-2012 18:25

ik heb zelf de lowrance x4 pro en die kan je goed instellen, en die geeft echt wel goed door wat en waar de vis is..

alleen hij is niet draad loos haha.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

14-04-2012 18:27

Effe lachen, een kennis van mij woont in de buurt van een buitenbad, hij heeft in de herfst dat ze het bad leeg pompten voor werkzaamheden zijn voerboot getest, we lachten de ballen uit de broek, volgens de visvinder zat het vol met veertig plussers, hele scholen paseerde het scherm dat ding bleef piepen.
De oorzaak daarvan bleek de pomp te zijn die het water weg pompten, ja de diepte dat klopte wel zo ongeveer, onbetrouwbar zo blijkt.

CN
Unicorn Carp Fisching
Henk Teunissen1
Berichten: 308
Lid geworden op: 20-09-2009 16:56

14-04-2012 19:51

Vis ID werkt gewoon niet goed,gewoon naar bogen kijken,dat is zeker vis,Vis -ID uit,groeten henk
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

15-04-2012 10:29

Daarom worden de voerboot dieptemeters ook als dieptemeters verkocht en niet als fishfinders.

Fish id is op de rf 15 wel aanwezig maar ik zou er niet blind op varen. Ze hebben het wel eens bij het rechte eind maar ook vaak niet. :(
Heb je een Eagle/lowrance dan doet het fish id het het niet. Alleen het protocol diepte wordt verzonden en ontvangen. Het kan derhalve wel zo zijn dat jouw unit iets denkt te zien en een visicoontje in het beeldscherm plaatst.
De zwemblaas van een vis is vaak een richtpunt voor de Fish id. Luchtbellen, aas, bodemgassen enz. kunnen al valse meldingen geven.

Het zijn dieptemeters, geen visvinders.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
sjoerd blauw
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-07-2010 14:02

15-04-2012 13:14

Ik had al mijn bedenkingen bij de visfinder van mijn rf15. Bedankt voor jullie gedachtes!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-04-2012 13:32

Cor Hendriks schreef:Daarom worden de voerboot dieptemeters ook als dieptemeters verkocht en niet als fishfinders.

Fish id is op de rf 15 wel aanwezig maar ik zou er niet blind op varen. Ze hebben het wel eens bij het rechte eind maar ook vaak niet. :(
Heb je een Eagle/lowrance dan doet het fish id het het niet. Alleen het protocol diepte wordt verzonden en ontvangen. Het kan derhalve wel zo zijn dat jouw unit iets denkt te zien en een visicoontje in het beeldscherm plaatst.
De zwemblaas van een vis is vaak een richtpunt voor de Fish id. Luchtbellen, aas, bodemgassen enz. kunnen al valse meldingen geven.

Het zijn dieptemeters, geen visvinders.


wel apart dat mijn lowrance het in een lege vijver deed zoals het hoort namelijk geen vis aangeven, maar toen er vissen in zaten gaf hij wel degelijk vissies aan, maar goed je heb zeker wel gelijk dat de dingen in de winkel als dieptemeters worden verkocht en niet fishfinders ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

15-04-2012 14:20

In voerboten, daar ging per slot van rekening de vraag over, wordt alleen het protocol ''diepte'' verzonden en ontvangen. Soms geeft hij echter ook vis aan. Is het vis, bodemgas, luchtebel, zeg het maar. Daarom zeg ik, het is een dieptemeter. :wink:
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Henk Teunissen1
Berichten: 308
Lid geworden op: 20-09-2009 16:56

16-04-2012 17:28

Mijn mening gaat over een "normaal gebruik"dieptemeter,dus niet op de voerboot,en @Cor inderdaad alleen dieptemeter bij voerboot gebruik,groeten henk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-04-2012 11:34

RdW je gaat van het verkeerde punt uit.
Lege vijver geeft hij niets aan dat is logisch is het niet.
Zodra je er vissen in doet geeft iets aan tot zover logisch is het niet.

Maar irl kan het van alles zijn en maar zeer zelden vis.
Raar dat de "vissen" allemaal dezelfde kant opzwemmen, of toch niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

17-04-2012 20:58

Ik heb het tegenovergestelde gehad als r de winter ik heb een vijvertje van 170cm diep met een aantal karpers en hij gaf de vissen niet aan ondanks ze onder de transduser zwommen en in heb dit met de voerboot ook meegemaakt boven de karper varen en geen signaal.
Ook heb ik op plekken gevist en goed gevangen zonder vis op de meter.
Ik gebruik de sonar ook enkel voor de diepte enz maar kan niet laten te kijken wat hij weergeeft, met planten, takken ,stenen, vissen enz.
Ik bedoel wat je ziet liggen en je zeker weet wat het is.
Ik heb vroeger artikelen gelezen waar er onderscheid werd gemaakt tussen grote van karpers en de schrijver zei dat als hij hem goed instelde de boilies kon zien liggen, ook wel eens gehoord politie op zoek naar vuurwapen met sonar?
Ik weet uit ervaring dat dit niet mogelijk is of ik snap er gewoonweg niets van.
groet van blankie boy.
Plaats reactie