karpervissen op het balaton meer (révfülöp) hongarije


Plaats reactie
sjoerd smits
Berichten: 16
Lid geworden op: 09-03-2011 13:16
Locatie: oisterwijk

19-03-2012 16:17

beste mensen,

ik ga van de zomer naar hongarije. wij willen graag vissen en het balaton meer is mischien wel iets. kan iemand iets zeggen welke soorten vis er zit en of er een goed bestand aan karper zit. wij willen er gewoon met boilies gaan vissen maar mischien kennen ze die boilies nog niet en mischien met mais of kaas ofzo...
zou fijn zijn om iets te weten te komen over het grote meer.

groetjes,
Sjoerd Smits
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-03-2012 17:42

Weet wel dat er niet zoveel 40kg vissen zwommen als eerder. Daar vissen de echte mannen nu op, op een pispot daar in de buurt.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

19-03-2012 17:55

ooit wel eens een programma op rtl 4 gezien over een nederlandse kerel die daar woonde of vaak op vakantie ging,een van de 2,die ving met mais aardig wat karpertjes,en het zag er niet al te professioneel uit....

volgens mij moet er dus wel wat te vangen zijn,mits de lokale vissers niet alles in de pan hebben gemikt dan,hehehe.

ik zou wel een zakkie grote harde knikkers mee nemen,wie weet zwerft er toch nog zo een 40 kg rakker rond... 8) .
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

19-03-2012 17:57

Toevallig laatst nog bekeken, volgens mij zijn er nog wel 1 of 2 filmpjes meer te vinden als
je even zoekt.

Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

19-03-2012 17:58

Neem voldoende muggencreme mee :D

Ik vrees dat je op veel makkelijk toegankelijke plekken last zult hebben van de recreatie. Vaak heb je in de warme perioden meer last van 'kleinere vis op zulke mega wateren.

Successss
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

19-03-2012 18:19

Hoi,

Het water loopt zeer langzaam af naar okselhoogte (vergelijk met het veluwemeer), dat kan soms zo'n 100, 200 of 300 meter uit de kant zijn, of meer. Reken op weinig begroeiing langs de kant, dus je tent staat over het algemeen te bakken. Er zijn inderdaad filmpjes over het water te vinden, echter de vissen die zij tonen zijn niet al te groot.
Hoe het staat met de waterplanten weet ik niet (meer), is iets te lang geleden. Huidige info heb ik niet meer. Je kunt er alle soorten vis verwachten, boilies kennen ze wel, de meesten zijn eenvoudige vissers, met enkelen die wat meer ervaring hebben en de juiste spullen hebben, maar nog niet de mooie vissen gevangen hebben, dan wel dit niet laten weten.

Het is erg warm in de zomer (40+ graad), dus neem zonnebrand mee, en er kunnen grote zwarte steekvliegen en muggen zijn. Wees daarop voorbereid. Vissen kun je dus erg basic doen, maar ik zou meer richting rivieren gaan (donau en Tisza) voor grote verrassingen.

De zuidoost kant is de toeristische kant, de noordwest kant is rustiger. Er kan veel waterverkeer zijn (bootjes, surfers) zoek dus zelf de rustige plekken op. Of just niet, omdat daar de grond omgewoeld wordt ((bijvoorbeeld alleen 's nachts vissen). Verwacht ook meerval op de boilie.

Je kunt je het beste redden met Duits, maar over het algemeen praten de ouderen weinig andere talen dan het Hongaars. Jongeren willen nog wel eens Duits of misschien engels praten.

suc6! Laat effe weten hoe het gegaan is.
sjoerd smits
Berichten: 16
Lid geworden op: 09-03-2011 13:16
Locatie: oisterwijk

19-03-2012 20:17

bedankt voor d snelle reacties. dus het lijkt erop dat ik er gewoon met boilies kan vissen evenals met maïs. ik ken het water zelf totaal niet en zit in revfülöp is daar in de buurt een goeie karperstek zonder toeristen in de buurt. aan dat filmpje te zien is het een goed water!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-03-2012 08:05

Als ik het zo bekijk moet je op de balaton utca zijn... :)
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

20-03-2012 08:48

Hallo Sjoerd,
Over de stekkeuze kan ik je niet adviseren, neem even een dagje de tijd om te zoeken. Zembroek aan en luchtbed mee, kun je gelijk een beetje kijken hoe de bodem verloopt wanneer je wat moois gevonden hebt.
De plaatselijke vissers gebruiken tientallen liters grote mais. Dat is wel begrijpelijk, het is goedkoop en je kunt er een stevige stek mee maken op dit enorme water. Daar zit hem dan ook gelijk het advies om niet of spaarzaam boilies mee te nemen. Weet niet hoeveel kilo je mee kan of wil nemen maar dit water staat niet stijf van de karper dus je zult ze naar de stek moeten halen. Een voerplek van 5 kilo lijkt heel wat maar op deze grote stelt het niets voor. Zou aas meenemen wat je ter plekke kunt bereiden en wat extra volume geeft wanneer het klaar is. Tijfernoten en kikkererwten doen het goed op dit water.
Adviseer je ook om zo snel mogelijk een boerdeij of winkel in de buurt te zoeken die balen mais en dergelijke verkoopt. Wens je veel succes en wanneer je nog een vraagje hebt kun je mij altijd een mail sturen, ik heb wel wat uurtjes op dit water doorgebracht.

Mvg Erwin :wink:
PS: wanneer het wind alarm afgaat... inpakken die boel, het kan behoorlijk tekeer gaan.
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Joep van Brakel
Berichten: 43
Lid geworden op: 31-03-2010 16:41
Locatie: Oisterwijk

02-04-2012 22:09

Dus als ik het goed begrijp dan zeggen jullie, dat men het beste een voerstek kan maken met mais, en dat je gerust 5 kilo per stek kan voeren. Maar wat bedoel jullie met een bijzonderen plek in het water, bedoelen we dan verschi in dieptes, of grind bedden. Want wat ik me kan herinneren is dat ik nergens grind tegen kwam.

mvg,

Joep van Brakel
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

05-04-2012 09:35

Als je een berg kleine vis wilt vangen moet je vooral met particles aan de slag gaan...

Persoonlijk zal ik alleen maar bollen meenemen, liefst groot en veel..
Zet gerust nog maar een 2tje of 3tje voor die 5 :wink:
gerrit letteboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-04-2012 15:09

10-04-2012 15:21

Op het balaton meer kun je prima karpervissen ,veel hongaren doen dit ook ze eten ze allemaal op .
Als je naar revlulop gaat kun je op 300m van de camping een viskaart en alle wat je nodig hebt daar kopen.
Handig is als je een rubber bootje met een elektro motor hebt, want je moet de lijnen ver uitzetten.
Joep van Brakel
Berichten: 43
Lid geworden op: 31-03-2010 16:41
Locatie: Oisterwijk

10-04-2012 23:49

En op wat voor dingen moeten we dan letten, met het zoeken naar een juiste stek?
Net als hier in Nederland kuilen endergelijken, want grind komt niet veel voor daar.


Groeten
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

11-04-2012 09:20

Hou met dezelfde dingen rekening als hier in Nederland. Het blijven vissen....

Zo moeilijk kan het daar niet zijn, Pak een stek waar de wind lekker op staat of iets van een kom of een andere goed uitziende plek.
Breed voeren. En dan bedoel ik een plek van 80 bij 200 meter en voer die een paar keer aan.
Ga vissen en leg je hengels op verschillende dieptes, kom je er vanzelf achter.

Komt er niks vanaf pak je een hele andere plek, maar vergeet je oude voerplekken niet :wink:
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

11-04-2012 09:27

gerrit letteboer schreef:Op het balaton meer kun je prima karpervissen ,veel hongaren doen dit ook ze eten ze allemaal op .


Gerrit krijg je daar nou veel gezeik als ze zien dat je de vis weer terug zet, voor sommige locals misschien onbegrijpelijk. Of wordt het sportvissen toch wel begrepen?
Let op slagboom !
Plaats reactie