Bodemverloop / Hoe te bevissen


Plaats reactie
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

04-03-2012 19:48

Hallo medevissers,

Sinds dit jaar ben ik op twee potentiële wateren actief aan het peilen geweest. Deze wateren heb ik voorgaande jaren links laten liggen, maar zie hier wel een mooie uitdaging in. Ik weet zeker dat er karper aanwezig is.

Nu heb ik er al heel wat peil uurtjes op zitten en ben ik heel wat mooie informatie rijker. Alleen loop ik nog tegen het punt aan; hoe om te gaan met dit bodemverloop.

Beschrijving water: het betreft een kanaal van +\- 25 meter breed. Met aan eigen kant een diepte van 0,4 - 0,7 meter met een gelijkmatig verloop naar het midden tot 1,5 meter. Vanaf het midden een redelijk stijl verloop naar 1,9 tot soms wel 2,2 meter tot vlak onder de oever aan de overkant. Dan een stijl verloop naar 0,7 - 0,4 meter aan de kant. Bodem is in de diepere stuk iets harder, aan de oevers vooral zachte blubber.

Nu weet ik niet goed welke plekken te bevoeren en te bevissen. Juist onder aan het talud, of juist in het midden v/h water bovenaan het talud. Of op het minder stijle verloop..

Ik hoef geen hapklare brokken, maar zou wel graag wat reacties ontvangen om hoe om te gaan met een dergelijk bodemverloop.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg,

JanWillem
Gebruikersavatar
jari mulder
Berichten: 248
Lid geworden op: 11-12-2011 16:32
Locatie: achterhoek

04-03-2012 20:00

ik zou eens een hengel boven kant talud en een hengel onderkant talud want deze worden vaak gebruikt als trek route hou er wel rekening mee dat ht talud begroeit kan zijn met mosseltjes

greetz jari
een volle run in de nacht is vaak iets moois waar de mat op wacht

vissen uit 2012
karper 11
zeelt 1
brasem 1
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

04-03-2012 23:50

Ik vis hier ook veel op het kanaal en hier is het ook een soort bak met een talud.Ik probeer altijd op het talud te vissen en dit levert in de zomer de meeste vissen op.Op het diepere gedeelte vang ik niet zoveel als op het talud maar de vissen die uit de diepte komen zijn wel de betere vissen.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-03-2012 00:07

Lekker verspreid voeren, over de volle breedte over 200m+ en verschillende spots proberen. Zou waarschijnlijk beginnen met een onderin tegen het taluud en een ondieper, maar dat is moeilijk te zeggen van achter een beeldscherm.
Wat Marcel zegt is trouwens ook grofweg mijn bevinding op de meeste stekken. Meeste actie tegen het vaargeultaluud aan, iets hoger gemiddeld gewicht midden in de vaargeul. Zie het echter niet als wetmatigheid, ik heb ook genoeg uitzonderingen gezien.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

05-03-2012 12:10

Hallo,

Bedankt met jullie reacties. Hier kan ik wel wat mee. Het betreft echter geen vaargeul, maar een stroompje wat uit een zijtak stroom wat het diepte verschil verklaard. Maar dat zal geen verschil maken met manier van vissen.. Misschien wel in deze tijd omdat die stroom snel wat warmer zal worden ivm ondiepe zijtak, dus warme uitstroom.

Bedankt in ieder geval!

Grtz JW
Plaats reactie