verplaatsen voerstek


Bart Bakker Giessen
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-07-2010 17:09

05-01-2012 19:21

Ik heb een goed lopende voerstek op een zand putje 4 vissen op ochtend van 3,5 tot 4 uurtjes vissen komt regelmatig voor . Deze stek hou ik al bij van eind september / begin oktober . Helaas zijn er mensen die dit weten en je stekje lekker door de weeks als je zelf een het werk bent komen leeg vissen :evil: . Nu wil ik gaan proberen om een nieuwe stek aan de andere kant van het water op te bouwen het water is niet zo groot denk 2 ha . Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en denken dat dit plan een kans van slagen heeft of zullen de vissen nu niet meer rond zwemmen en puur rond dat eene voerplekje blijven hangen ? Ik baal hier van als een stekker een gesprek heeft ook niks opgeleverd met ze .

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

05-01-2012 19:39

bart, ik ben absoluut geen voerstek visser (vis bijna exclusief aan het oppervlak) maar zou je aanraden om het stil te houden en met afwijkend aas te vissen. Als het water niet zo groot is en ze al aan jouw aas gewend zijn, vinden ze het vanzelf. Probeer je stek zo subtiel mogelijk te houden (in mijn ogen, zoek een plek waar een ander niet zo snel zou gaan zitten) en probeer geen aandenkens achter te laten (een boilie, peukje, zakje o.i.d.) Liever 1 hengel goed gevist dan 3 hengels op mindere plekken.....
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Bart Bakker Giessen
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-07-2010 17:09

05-01-2012 20:50

Had ik nu ook een stek waar ze normaal nooit zitten maar helaas respect voor je mede visser is bij sommige ver te zoeken .
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

05-01-2012 22:00

bart het is indd vervelend maar op een put van 2 hectare heeft dit niks met respect te maken.
je kan niet verwachten dat mensen/vissers de hele week 'jouw stek' vrij houden want een stek aan openbaar water kan je niet claimen.
weten die andere vissers uberhaubt wel dat jij daar vist en voert.
mijn vrije dagen/weekenden zijn vaak doordeweeks en dan als ik ga vissen zijn de wateren waar ik vis vaak visservrij.
en dan ga ik toch echt vissen waar ik wil en dan ga ik niet denken van die vist daar en die vist daar.
hoop dat je die kant ook begrijpt.
succes
Vis is vis
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

06-01-2012 09:49

Hey Bart,

Hahaha Jan was er ook goed van over de zeik!

Ik zou lekker blijven zitten daar en zorgen dat je een paar keer voor die stekkenpezers aanwezig bent.

Je bent toch ook bezig geweest om de hele put aan te voeren? Als je met uniek aas zit pak je die karpers toch wel ( vertrouwen in het aas ).

Tot 29 Juni! ( kan 18 mei niet.... )

Groeten,

Bart
Bart Bakker Giessen
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-07-2010 17:09

06-01-2012 19:32

Beste Ben .

Ik kan inderdaad die plek niet claimen zal ik ook zeker niet doen daarom wil ik ook ergens anders op de put een plek maken . Maar ze weten donders goed dat wij daar aan het voeren zijn en de eerste keer dat ze er kwamen vissen zijn ze ook netjes om gaan zitten dus wij dachten dat zijn beste gasten . Aangezien hier in de winter nooit iemand vist is er plek genoeg om ergens anders te gaan zitten . Normaal voer ik in de avond maar een paar weken geleden gingen we naar centerparcs dus ik denk ik gou nog even voeren smorgens zitten die twee gasten boven op onse plek . Heb toen nog een aardig praatje met ze gemaakt en gevraagd of dat ze al wat hadden ja hoor we hebben er al 2 , ja zegt ie die vissen blijven wel actief als jullie hier voeren . Dus ik vraag of dat ze nog vaker van plan zijn te komen , nee zegt hebben we geen tijd meer voor . Wat gebeurt er nu zitten ze gewoon elke week op die stek te vissen en puur omdat wij daar zitten te voeren en de vissen aan de praat houden en hun voeren heklemaal niks en maar lekker vangen . Nou dan vind ik dat je niet echt respect hebt voor je mede visser . Als ik zou weten dat iemand daar voerd en de rest van het water is vrij zou ik daar niet gaan zitten . Maar ja hun denken daar anders over .

Groeten Bart
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-01-2012 19:51

kijk bart met dat beetje extra uitleg zie ik het ook anders en is het indd niet erg aardig van die gasten.
Vis is vis
Bart Bakker Giessen
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-07-2010 17:09

06-01-2012 19:56

En het probleem is dat je ze niet weg kan sturen dus ga ik maar een nieuw plekje proberen te maken . Zullen de vangsten bij hun ook wel snel terug lopen heb geen zin om voor hun te voeren .
Gebruikersavatar
Kenneth Verbeeck
Berichten: 113
Lid geworden op: 20-04-2011 16:39

07-01-2012 10:49

Probeer met hetzelfde voer waar de vissen al vertrouwen in hebben ergens anders te voeren op het water zonder dat de andere vissers er weet van hebben, dan blijven ze wel vissen op een stek waar ze denken dat er nog gevoerd word terwijl dat niet zo is.


Mvg,

Kenneth
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

07-01-2012 12:22

Wie weet lezen de betreffende vissers wel me :wink:
Ik zou het niet gokken, en een ander water zoeken of nog een keer met ze praten.
Boeruhhhhhhhhhhh
Bart Bakker Giessen
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-07-2010 17:09

07-01-2012 15:09

We gaan het zondag nog proberen en dan proberen een nieuwe stek op te bouwen .
Gebruikersavatar
jari mulder
Berichten: 248
Lid geworden op: 11-12-2011 16:32
Locatie: achterhoek

07-01-2012 20:39

ik zou gewoon een klein stukje van je voerplek voeren en een soort voerspoor maken van je oude stek naar de nieuwe medevissers op je stek is soms niks aan te doen maar zie het maar zo als ze altijd op je stek zitten te vissen dan zou ik als ik jou was die stek niet meer bevoeren en de stek met rust laten die vissers zullen dan vanzelf wel merken dat ze minder vangen en een andere stek zoeken dan kun jij weer op je oude stek vissen
een volle run in de nacht is vaak iets moois waar de mat op wacht

vissen uit 2012
karper 11
zeelt 1
brasem 1
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-01-2012 20:43

Hoe dan ook

Op een watertje van 2 ha blijf je met elkaar kloten.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jari mulder
Berichten: 248
Lid geworden op: 11-12-2011 16:32
Locatie: achterhoek

08-01-2012 12:34

ja leen klopt wij hebben hier ook zon watertje maar
daar hoef je gelukkig niet voor te voeren dus
heb je bijna altijd een stek maar daar zitten maar karpertjes
tot 60 cm wel leuke visjes om met de pen te vangen maar statisch
nee dat gaat daar niet met lood zwaarder dan 20 gram
maar ff ontopic gewoon een andere stek bevoeren zoals ik al zij
een volle run in de nacht is vaak iets moois waar de mat op wacht

vissen uit 2012
karper 11
zeelt 1
brasem 1
Gebruikersavatar
kilian knijn
Berichten: 9
Lid geworden op: 22-03-2010 19:01
Locatie: Enkhuizen

08-01-2012 15:39

Wat al gesuggereerd wordt hier is idd de voerstek verplaatsen. Het enige nadeel is dat je na een paar sessie's waarschijnlijk weer kunt verkassen. Zeer irritant, als ze op je stek zitten te vissen. Het is mij ook een paar keer overkomen. Het enige wat je kan doen is vertrouwen houden in je aas, stek verplaatsen en daar gaan vissen. En zorgen dat je onzichtbaar bent. Want meestal hebben deze mensen dan ineens ook het idee om te verkassen, OP JOU NIEUWE STEK.

In ieder geval succes, met de situatie. Altijd lastig zoiets!
lichtelijk verslaafd aan karpervissen!

de Moel Hengelsport Wervershoof.
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

08-01-2012 15:51

Waarom niet het hele bestand op jou aas zetten. Een put van 2ha dichtvoeren lijkt me niet zo heel moeilijk.
Versprijdt over de hele put jou (afwijkend) aas voeren in groepjes van 10-20 (boilie's-tijgernoten-mapels-mais-pellets)
Hou dit een poosje vol en het maakt niet meer zo veel uit waar je zit. Als er maar vis in de buurt is. Dan ben je niet meer afhankelijk van 1 specifieke stek.
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

08-01-2012 17:07

Ik wilde het zelfde als niek zeggen, gewoon verspreid over het water voeren, zodat ze je aas kennen. Als de vissen het aas overal vinden kun je ook overal vangen :wink: moet je wel zeker weten dat je "vrienden" die je stek pikken je aas niet weten :)
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-01-2012 17:10

Jah alsof er op dat soort watertjes puur 1 aasje gevreten wordt ;)
Hier help je je medevissers ook gewoon mee,neem het nu maar gewoon zoals het is.....
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

08-01-2012 17:11

niek heb gelijk.
op een put van 2 hectare moet dat niet zo'n probleem zijn.
denk dat je niet eens de hele put hoeft te bevoeren.
de vissen die op je voerstek kwamen zwemmen ook echt wel eens aan de overkant en die herkennen jouw voer wel.
succes.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

08-01-2012 17:53

@ Leen, 100% zeker dat jij ten alle tijden meer vangt dan de rest als de vis op jou aas zit. Je moet dan wel zorgen dat je met een afwijkend aas voert. Dus scopex, robin red garlic, monstercrab enz. lijkt me uit den boze.
Ze hebben als je het goed doet minder remmingen op jou aas omdat ze hier positieve ervaring mee hebben. Hoe langer je het vol houdt (het voeren). Hoe gekker het wordt.

Voorbeeldje. Afgelopen voorjaar was ik op een klein water bezig....Niet alleen, ik had concurrentie van een fanatiekeling. Hij viste op twee wateren en ik had het geluk dat het op dat andere water voor heb goed liep en ik ving de nummer 2 vis van het desbetreffende water (de vis waar hij voor zat).
Inmiddels was ik een week of 7 aan het voeren. Nagenoeg elke dag versprijdt over het water. Ik had het geluk dat hij ervoor koos om zijn pijlen te richten op het andere water waardoor ik vrij spel had. Netjes elke dag blijven voeren en twee weken later had ik 3 nachten achter elkaar om te vissen. Na 2 nachten was het al gepiept. Met de eerste nacht 8 vissen en in totaal 12 had ik minimaal de helft van het bestand gevangen. De nummer 2 voor de 2e keer en de nummer 1 zat er ook bij.

Ondertussen waren er weekenden dat er (ook) andere zaten. Die vingen echter geen pepernoot terwijl ik elke sessie met minimaal 1 vis naar huis ging.
Catch them if you can...
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

08-01-2012 18:03

Leen Niek heeft gewoon gelijk je kan de vis echt wel op jou aas krijgen als je maar stug de plas rond gaat,klein beetje hier klein beetje daar.

En ja die vis laat die scopex bol liggen en gaat naar dat ene aasje op zoek,dat heet vertrouwen opbouwen en als je dat lang genoeg volhoud dan gaat het hele bestand in jou net verdwijnen,terwijl de rest stil zit.
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

09-01-2012 20:39

Volgens mij mis ik een deel...

Je vist 3/4 uurtjes per week, vangt gemiddeld een visje of 4?

Is het dan erg als een halve sjonnie je stek bevist? Lopen je vangsten terug,,.. Vangen hun wel? En wat ze vangen had jij dat extra gevangen?
Is het niet gewoon een gevoelskwestie dat iemand jou ''misbruikt''.. Mij lijkt het namelijk heel simpel als je vangsten niet terug lopen ze ik het probleem niet?

Anderzijds kan je er ook e voordelen van inzien, bijvoorbeeld dat jullie niet beide heel at water lopevol te storten..

Is het trouwens de locatie of het aas wat de visjes aan trekt? Er is namelijk een erschil en misschien is het gewoon een hot spot...

Daarnaast als je vanaf oktober wekelijks een sessie maakt dan ben je nu +/- 15-20 weken verder en dus 60-80 vissen verder? Alleerst netjes maar daarnaast hoe hot kan een stek zijn. Volgens mij is een stek, en al helemaal winter stek op een 2HA putje nogal rap dood.. 60 vissen dat is zeer veel! En dan ook nog de visjes van de stekkenpezers?

Ik zou mij er nietdruk om maken, zie het enigzins wel als een comliment, eals ikzo blijf vangen als jij doet lig ik al helemaal nergens meer wakker van..

Trouwens hoe veel voer je? is h de kosten die je zorgen baart? Tijd?
Bart Bakker Giessen
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-07-2010 17:09

10-01-2012 18:09

De koste valt op zich wel mee voer om de dag 200 gram ik kan ook niet iedere week dus aan zoveel vissen kom ik echt niet maar we hebben er welke keer goed gevangen en soms ook wel minder dan 4 hoor maar 2 toch wel . Nu zijn zij afgelopen week 2 keer geweest waar van 1 nacht komen wij zondag en het is de eerste keer dat we niks vangen , en ze vissen met vismeel boilies dus daar zullen ze ook wel een klein beetje van bij voeren dus ik denk dat ze een goed lopende stek naar de knopen helpen waar ik veel moeite voor heb gedaan . nu wil een keer niks vangen natuurlijk niet alles zeggen maar het valt wel op dat we elke keer hebben gevangen en nu niet . Maar we zijn een nieuwe stek aan het aan voeren kijken of dat wil gaan lopen is ook wel weer leerzaam .

Wat ook wel appart is dat zins we in oktober zijn begonnen is er 1 vis die we al 4 keer op da kant hebben gehad zal en een groot deel van de populatie hebben we nog niet op de kant gezien . Is deze vis stek gebonden en domineerd ie de stek waardoor de rest geen kans krijgt of zal de rest niet voor dit aas vallen . Ben benieuwd hoe jullie hier over denken .
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

10-01-2012 19:28

Bart, wat betreft die vis. Dat zal een van de 'dommerikken' van het water zijn die ook nog eens zeer dominant aanwezig is als het om voedsel gaat. Aaskeuze kan bij het vangen van zo'n exemplaar belangrijk zijn maar hoeft niet. Blijkbaar vis je nou met een aasje die hoog op het verlanglijstje van die vis staat.
Stek gebondenheid geloof ik niet zo zeer op een water van 2ha. de vissen komen overal wel....maar of ze overal eten das de vraag.
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

10-01-2012 20:02

Bart Bakker Giessen schreef:ik kan ook niet iedere week


En dan toch zeggen dat je het als jouw stek ziet? Dan is het wel grappig om deze draad te lezen ;-)