Met wat vissen in de de wintermaanden? (jan, feb, mar)


Frank Kinkel
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-01-2012 17:31

01-01-2012 18:05

Beste Karpervissers,Hebben jullie enig idee waarmee je het beste kan vissen in de wintermaanden, bijv. aas, voorvoeren of niet.

P.S Nachtvissen is toegestaan op het water.
____________________________________________

Groetjes Frank
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

01-01-2012 18:09

ik zou voor klein aas gaan (bollies in kleinere diameters, hennep, mais enz.) voorvoeren zou ik achterwegen laten als de situatie dat toe laat, wil je perse voorvoeren dan zou ik zeker niet te veel voeren.
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

01-01-2012 20:05

Verwacht je nou werkelijk op zo'n algemene vraag een specifiek antwoord?

Vooruit dan, gebruik alleen strawberrypeachsquidlierrr ballen, alleen in 17,6mm en voer 342 gram per dag. Vang je een vis dan voer je 435 gram Succes!

Wil je graag wat leren, zodat je misschien later ooit zelf een inschatting kan maken lees dan eens wat in het rond en/of gebruik de zoekfunctie. Er is heel veel geschreven hier over verschillende winter en aas gerelateerde onderwerpen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-01-2012 20:20

Volle vismeel bollen zeg 24 mm
En zat voorvoeren
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

02-01-2012 10:53

ik zou de zoek functie eens gebruiken hier zijn al veel topics over
Frank Kinkel
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-01-2012 17:31

02-01-2012 11:06

Allemaal alvast bedankt.
Ik ga binnenkort(binnen een week)
een nachtje vissen aan de Wetering(zijarm van de rijn ofzoiets)
weinig tankers enz.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-01-2012 11:31

jesus daaf en leen.
zijn dat jullie goede voornemens.
hij vraagt toch niets raars.
waarom moet dat nou zo?
frank welkom op het board.
zoals al gezegd is het nu goed op kleinere boillies te gebruiken 14 of zelfs 10 mm.
beetje hennep erbij kan nooit kwaad maar weinig voeren.
ikzelf doe een beetje gebroken boillies in een pva kousje en hooguit 10 balletjes eromheen schieten.
succes.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-01-2012 13:19

ben scholten schreef:jesus daaf en leen.
zijn dat jullie goede voornemens.


Huisregeltjes Ben:

2h. Denk aan je mede forumgebruiker en wees niet onnodig kwetsend tegenover anderen.
2i. Maak gebruik van de zoekfunctie, je zult merken dat sommige vragen in het verleden al aan bod zijn geweest. Zoek dus eerst even of jou vraag al niet eerder gesteld is.
2j. Voor alle gebruikers geldt dat men aan de forums kan deelnemen door gebruik te maken van zijn eigen voor- en achternaam. Gebruikers die dit niet doen worden verwijderd.


hij vraagt toch niets raars.
waarom moet dat nou zo?


Naar aanloop van de winter is die vraag toch redelijk vaak voorbij gekomen..

Goede voornemens? Wat is dat?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-01-2012 13:27

bedankt sven dat je me weer eens op de regeltjes wijst.
maar jij snapt precies wat ik ermee bedoel te zeggen.
zo hadden leen en daaf dat ook kunnen brengen.
je heb huisregel 2i aangeduid maar dat had je beter kunnen doen bij 2h
Vis is vis
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

02-01-2012 13:51

bovendien werkt het op andere fora zo dat als je wat vraagt, je gewoon antwoord krijgt op je vraag. heh?, ja... Dat is wel een beetje gek, maar toch is het zo. Ook als die vraag al eerder is gesteld. Moet niet gekker worden.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-01-2012 13:55

Jah tuurlijk

Maar op dit forum en dan speciaal bij ''Aas'' staat die vraag er misschien wel 50 keer tussen.

Je hebt voorkauwers en her kauwers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-01-2012 14:08

Zullen we het maar onder H20 :wink:

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-01-2012 15:20

ben scholten schreef:je heb huisregel 2i aangeduid maar dat had je beter kunnen doen bij 2h


Doel je daarmee op goede voornemens? :P

Tip voor de TS:

Check de wintervisfilmpjes eens hierboven met Ernesto.. Kun je vast wel wat mee?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-01-2012 15:33

Ben,

Het is helemaal niet dat ik mensen niet wil helpen, maar ik verwacht ook een klein beetje eigen inspanning en initiatief terug. Algemene antwoorden had Frank met de zoekfunctie zo kunnen vinden, dat hoef ik niet voor hem te doen lijkt me. Alleen staan er dan zo veel verschillende dingen dat men door de bomen het bos niet meer ziet. Dat is makkelijk te verklaren, er zijn namelijk zo veel verschillende situaties dat er niet één universeel antwoord is op zijn vraag. Je kan natuurlijk gewoon klein, licht verteerbaar, zacht aas in kleine hoeveelheden aanraden omdat dat op veel plekken werkt maar dat doe ik niet. Het verbaast mij keer op keer weer dat mensen denken een zeer algemene vraag van één zin, zonder verdere info te kunnen stellen en dan denken dat daar een antwoord op is. Zo werkt het gewoon niet, er is niet één aas of één methode die per sé beter is dan andere, dat is allemaal situatie afhankelijk. Als mensen dat niet inzien of niet in willen zien dan houdt het voor mij ook op. Als ik ga roepen dat hij dan maar 10mm's moet gebruiken ofzo dat is geen advies geven, dat is gokken.
Dus ik wil het best nog één keer proberen, als Frank graag advies wil over wat hij van plan is moet hij dat even veel gedetailleerder omschrijven zodat wij mee kunnen denken. Anders heb ik geen zin om serieus antwoord te geven en blijf ik verwijzen naar de zoekfunctie.
Daarnaast zou bijvoorbeeld even voorstellen voor een nieuw lid ook weinig moeite maar wel een veel betere entree zijn.
En nee, ik heb geen karperforumgerelateerde goede voornemens.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-01-2012 15:42

Zoekfunctie??
Nieuw lid en nog lui ook, 1 stapje verder en hij ligt in het AAS topic..staat er allemaalin.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
martin blom
Berichten: 289
Lid geworden op: 11-02-2007 09:24

02-01-2012 15:44

Als we allemaal lekker de zoekfuntie gebruiken hoef er ook niks meer gepost te worden .....
want voor de koffiepraat kom ik hier niet :roll:
wessel buys

02-01-2012 16:18

Ben wees stil.
Gebruikersavatar
martin blom
Berichten: 289
Lid geworden op: 11-02-2007 09:24

02-01-2012 16:56

wessel :o
Dit snap ik niet als er 1 bezig is met een record aan onnodig topics te open ben jij dat wel en Ben die kom op voor die personen en nu zeg jij dat hij stil moet zijn :roll:
Gebruikersavatar
jari mulder
Berichten: 248
Lid geworden op: 11-12-2011 16:32
Locatie: achterhoek

02-01-2012 18:51

frank
ik zou als ik jou was klein aas of snowmans gebruiken
als je niet weer wat een snowman is dat is een zinkende bolie
met daar boven een pop up zorg wel dat de bolie de pop up op de grond
houd dus geen 20 mm popup en een 10 mm bolie zelf gebruik ik altijd
een 15 mm bolie en een 10 mm pop up verder zou ik niet te veel bijvoeren ik doe zelf altijd een pva zakje met pellets en wat gebroken boilies er bij aan hangen en dan een stuk of 10 boilies er versprijd om heen gooien en voorvoeren zou je kunnen doen niet te veel 1.5 handje per stek per dag als je wil voorvoeren maar is niet perse nodig dit is wat ik doe dus mijn menig ik hoop dat je hier iets aan hebt
groetjes jari
een volle run in de nacht is vaak iets moois waar de mat op wacht

vissen uit 2012
karper 11
zeelt 1
brasem 1
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-01-2012 19:51

sven.
een beter voorbeeld had ik zelf niet kunnen bedenken dat is precies wat ik bedoel met goede voornemens.
henk en daaf.
deze jongen is nieuw hier en waarschijnlijk ook jong.
hij heeft waarschijnlijk net gekeken hoe het werkt om een vraag te plaatsen en zag daar ook geen kwaad in en dat hoeft ook niet.
kw bestaat 10 jaar en veel mensen klagen over dat vergeleken met toen er veel veranderd is.
daar is dit soort dingen er 1 van.
martin.
bedankt.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-01-2012 21:00

Als ik me ergens op een forum aanmeld lees ik toch echt eerst wat in het rond voor ik begin met posten of beter gezegd voordat ik een account aanmaak. Daarnaast vind ik het niet meer dan normaal om als ik een heel basic vraag heb even te zoeken of het antwoord toevallig ergens al staat. Maar blijkbaar is dat voor de meeste mensen te veel moeite, nou sorry hoor, maar dan wens ik ook geen moeite te doen om zo iemand vooruit te helpen. Nogmaals, ik wil iedereen helpen, maar wel graag een beetje eigen initiatief en inspanning, of dat nou zit in het gebruiken van een zoekfunctie of in het zorgvuldig formuleren van een vraag.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
martin blom
Berichten: 289
Lid geworden op: 11-02-2007 09:24

02-01-2012 21:07

Daar heb je gelijk in Daaf ook ik zoek eerst in het rond en lees wat voor ik een vraag stel maar het lijkt wel een mode verschijnsel te worden .
Het barst hier van de 1 in een dozijn vragen waar als je zelf logisch nadenkt zelf het antwoord al weet.
Komt denk ik door de leeftijd van de gemiddelde bezoeker. :
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-01-2012 21:26

ja jij wel daaf maar niet iedereen is hetzelfde zoals je ziet.
je wilt er dan niet de moeite voor doen om te reageren maar waarom dan wel de moeite nemen om op die manier te reageren.
maar goed mijn voornemen was/is om te proberen me minder druk te maken over dat soort dingen en ik ben er niet om je te corrigeren.
Vis is vis
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

02-01-2012 22:30

er word ook veel gesproken over een handje bijvoeren? ik kijk meestal naar het bestand als je op stromend water vist heb je meer kans dat er vis over de stek komt als bijv een groot water. nu heb je ook bepaalde putten waar maar 15 vissen op zitten? zoals daaf al zegt is elk water anders en zul je het waarschijnlijk door vallen en opstaan moeten leren. groot bestand klein water dan mag er na mijn mening ook wel wat meer gevoerd worden. en heb je misschien aan 1,5 handje te weinig. want 3 vissen met een beetje trek hebben dit zo weg.

je had denk ik beter al een stek kunnen opbouwen. ik zou het zelf persoonlijk wel doen maar dan heel lichtjes en 2 dagen van te voren, al weet ik niet of dit dan nog zin heeft maar het geeft me meer vertrouwen.

ik heb zelf ook een zeer grote fan van singel vissen ook in de zomer hier gebruik ik verschillende pop up's voor. het is gewoon een beetje proberen welke kleur of geur ze eerder pakken.

elk water is anders maar zo zou ik het denk ik doen
rick snelders
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-08-2010 15:46
Locatie: Rotterdam

11-01-2012 10:02

Neem een langwerpige tijgernoot (eerst goed koken!!!!!) snij van de bovenkant en klein stukje af, zet er horizontaal een kunstmaïsje op.

Pak dan een handje tijgernoten, gooi deze in de blender.
Let op zorg dat het dik plastic is of glas anders scheurt je blender.
Maal een deel tot hele kleine deeltjes en een tweede deel in grotere stukken. Pak een stuk bakpapier en leg de tijgernoten erop, laat deze een nacht drogen. Dan kan je de volgende dag ermee vissen in een pva stick.

Suc6,

Rick
Fieldtester BB Carp Products