Boetebedragen 2012


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-01-2012 09:44

Ach laten wij dan maar aftrappen, je zit inderdaad verkeert maar imo gaat het over een totaal verkeerde regel die volgens mij ook bij hoge uitzondering KAN worden toegepast.
Notaire overtreders bv die altijd denken dat zij gelijk hebben.
Zo je weet lopen hier een paar agenten rond die daar wel raad mee weten.

Verder nog een goed visjaar toegewenst maar jou kennende zal dat wel lukken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-01-2012 10:33

klopt douwe, echter ik had het niet over agenten maar boa's die laatst genoemden mogen volgens mij toch niet zomaar in je tas kijken?
Nou jah hou dan ook, het kan nooit kwaad je onderlijnen met een quick linkje te bevestigen :wink:
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

01-01-2012 10:48

Dat is nog wel het nuttigste andwoord van 2012 :lol:
Het is serieus een manier om je boete te ontkomen 8)
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-01-2012 11:14

Laurens Maasland schreef:"-Zich met gebruiksklare vistuigen aan het water bevinden zonder schriftelijke toestemming met niet meer dan 2 hengels: 85 Euro"

Dit vind ik persoonlijk nog wel de meest pro-actieve (en meest absurde) vorm van het geld uit de zakken van burgers kloppen.....
Er zijn immers tig voorbeelden te bedenken dat de politie niet kan/mag ingrijpen omdat het een delict nog niet heeft plaatsgevonden?


Dit heeft alles te maken met slimmerikken die denken dat ze bij het zien naderen van een controleur nog effe snel die hengel binnen moeten draaien. Tenslotte wordt je geacht te vissen of te hebben gevist als je met een hengel langs het wate staat of loopt. Beetje kort door de bocht dus jou reactie Laurens!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-01-2012 11:16

Martijn Nederpel schreef:laurens

Zolang je die 3 hengels of 3e hengel netjes in een foudraal hebt weggestoken, kunnen ze volgens mij niet zoveel. Daar een boa volgens mij (correct me if i am wrong) niet zonder toestemming in jou tassen mag neuzen


mvg martijn


Google maar even op "bevoegdheden Visserijwet" en je zult er ineens heel anders over denken.
Nou, vooruit, linkje erbij dan: http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... ambtenaren
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-01-2012 12:52

Dank Kees, hoef ik Martijn niet verder te wijzen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

01-01-2012 13:00

Ik vind het helemaal niet zo gek. Ik roeptoeter hier nu 10 jaar dat iedereen zijn zaakjes voor elkaar moet zien te krijgen. Zo niet lees je nu de gevolgen.

Heb nog wel ergens een brief van een minister waarin staat dat in weze alles mag en kan, moet je alleen nog ff toestemming regelen. Helaas voor sommige dingen is dat te laat.

Verder vind ik dat het een kul argument is om je eigen overtreding goed te praten door op anderen te wijzen. Van mij mag het btw nog best verdubbelen ook.

FF Anders Frankrijk loopt de boete op tot 25.000 euro plus schade die verhaald wordt omdat je schade hebt toegebracht aan de visstand. Oplopend tot 1 miljoen. Wat lullen we nou eigenlijk?
It's okay 2 pay
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

01-01-2012 13:08

maar Klaas, nu zit jij hier het systeem goed te praten door naar Frankrijk te wijzen :o
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-01-2012 13:31

:D
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

01-01-2012 13:48

...beetje kip & ei verhaal. Regeltje maken, soldaatje aanstellen. Meer regeltjes, nog meer soldaatjes. Heleboel regeltjes , heleboel soldaatjes. Dan moet iemand uiteindelijk verantwoording afleggen over hoeveel poen ermee gemoeid is om al die soldaatjes "aan de praat" te houden, die dan maar weer wat nieuwe regeltjes maakt zodat de indruk gewekt word dat al die soldaatjes nodig zijn om al die regeltjes in de gaten te houden....
Dat er ongetwijfeld mensen zijn die "de regels" overtreden, praat dit niet recht. Politiek geneuzel, baantjes behoud,
cv-opleuken voor later is uiteindelijk the bottem line. Of is er daadwerkelijk iemand op dit board die denkt dat Rutten/Wilders/Cohen (of welke willekeurige Haagse pannenkoek) denkt van "nou dat gekut met die 3 hengels loopt de spuigaten uit, daar moet maar eens paal en perk aan gesteld worden". De heren hebben waarschijnlijk nog nooit een hengel van dichtbij gezien. Dus iemand zit uiteindelijk z'n eigen pluche te verdedigen met dit geleuter..... :evil:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-01-2012 14:55

Andersom is net zo goed waar, de notoire overtreders verdedigen ook hun eigen pluche onder het mom: ik doe toch niets verkeerd.

O ja de kip was er het eerst wie moet anders het ei leggen.
Nu niet komen waar komt de kip vandaan we moeten toch terug naar eenvoudig denken is het niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-01-2012 15:10

Alles moest/moet toch Europees geregeld worden? En gelijk zijn?
Nou trek de visserijwet ook gelijk door heel Europa.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gerrit Hees

01-01-2012 15:33

Zoals Klaas al zegt wat klagen de meeste hier.. In Frankrijk zijn de boete's absurd hoog en daar kan opeens wel iedereen zich aan de regels houden ( Nou ja het meerendeel dan)
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

01-01-2012 15:40

in zoverre mee eens Gerardo dat je daar inderdaad wel 3 keer nadenkt voor je naast het padje stapt, maar helemaal niet, dat weet ik nog niet zo net
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-01-2012 16:03

leen goudappel schreef:Alles moest/moet toch Europees geregeld worden? En gelijk zijn?
Nou trek de visserijwet ook gelijk door heel Europa.


Niet mogelijk Leen, veel zaken vallen ook onder privaatrecht en dat is in andere landen weer anders geregeld.

Het kan ook slechter, in Canada mag je bijv. maar met 1 hengel vissen
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-01-2012 16:24

Jah dat is het probleem met veel verenigingen hebben ook. Kijk het gaat niet Europees dat is dan nog tot daar aan toe.

Maar binnenlands blijf je wel met het zelfde probleem zitten,bij die vereniging tellen zus-regels niet mee en bij die vereniging tellen die-regels weer wel mee.Okeej dat is dus per vereniging en is ook logies! Maar zo zijn er ook locatie's (openbare gebieden) die in het zogenoemde ''Niemands land zitten'' gebieden waarin alles onder twijfel valt ''Wat te doen nu'' (Gebieden op provincie grenzen) gebieden waar dus een hand voor ogen gehouden word mocht je een goeie treffen,en het zelfde gebied waarin als je een slechte treft een prent krijgt,terwijl het gebied staat als grensgebied waarin je alles kan eigenlijk (Op 3e hengel na) omdat er geen regels op staan verbonden.

Zo heb ik dus afgelopen seizoen 2x een controle gehad midden in de nacht in zo'n gebied waarin de Agente mij dus vertelde dat ze niks over dat stuk wist en wat ze wel of niet kon doen dus. Ik kon blijven zitten zonder de pas en dergelijke te laten zien,want dat hoefde niet. (Raar maar waar)

Idem met de Boa.

We zijn natuurlijk verantwoordelijk voor ons eigen en wat we doen,een bekeuring krijg je niet zomaar uiteraard! Maar ookal heb je je zaakjes goed geregeld,dan nog lopen er mensen bij die echt gewoon iets zoeken om je te kunnen bekeuren.

Of je bent te bijdehand of ze zorgen wel dat je iets ter plekken verkeerd gaat doen bij de aanwezigheid van de controleur/wethandhaver.

Ik zit nooit met een 3e hengel,maar soms zit ik wel eens in een gebied of dergelijke waarvan ik weet dat ik fout zit. Nou prima dan moet ik mijn kop dicht houden en de boete accepteren. Maar soms zijn er momenten die genoeg vissers kennen: Heb je gewoon alles voor elkaar en houd je je eigen aan de geldende regels en word er leuk gezegd ''Nee Meneer dit mag niet,want er is mij daarover niks bekend'' jah als het niet bekend is? ga dan waarschuwen of laat het uitzoeken,maar liever zien ze het gele papiertje in hun handen met een pennetje inkt om eens te schrijven.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-01-2012 16:43

Gerardo Heezen schreef:Zoals Klaas al zegt wat klagen de meeste hier.. In Frankrijk zijn de boete's absurd hoog en daar kan opeens wel iedereen zich aan de regels houden ( Nou ja het meerendeel dan)



Tja en daar zit dan mijn zijn 20en op een strook van 30meter omdat dat de nachtzone is...
Ik praat niks recht, als je een regel overtreed zit daar een sanctie aan vast. Dat is ook niet de discussie die gevoerd word. De discussie die gevoerd word gaat over de hoogte van de bedrage. En scooters, harde muziek, zuippartijen en kampvuren hebben net zoveel daarmee te maken als het hebben van een rijbewijs en te hard rijden.
ik vraag me daarnaast af, of de heren heilige boontjes hier. Zich ook zo netjes aan de regels zouden houden als er bij hun in de buurt geen wateren waren geweest, waar ze konden nachtvissen met een tent. Daarnaast word het op hun wateren wel erg druk als iedereen zich wel aan alle regels gaat houden, en op zoek gaat gaat naar dit soort wateren. Het word dan zo druk dat er irritaties ontstaan met alle excessen, dat het beeld bevestigd word over de karpervisserij
Gerrit Hees

01-01-2012 16:49

Vis ook op wateren waar je niet snachts mag vissen. Krijg ik een bon terecht en klaag ik ook niet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-01-2012 17:06

Ik ben alles behalve een heilig boontje, ik heb alleen rekening gehouden met een functie, is nu niet meer nodig.
Het enige grote verschil is dat ik niet recht probeer te lullen wat krom is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-01-2012 17:48

Doe ik ook niet douwe... Tis maar hoe he het wil lezen
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

01-01-2012 18:33

Gerardo Heezen schreef:Vis ook op wateren waar je niet snachts mag vissen. Krijg ik een bon terecht en klaag ik ook niet.


Overtreding maken, boete krijgen.......daar hoef je niet voor te vissen. Ik heb ook een paar regels... Kijk naar m'n kinderen en ik verwijder je kop.... O ja en in Canada mag je met 1 hengel vissen. Lijkt me ook meer dan genoeg aangezien je iedere 30 seconden een karper tikt...
Verder nog iets? Soldaatjes hulpjes zijn er ook altijd geweest. De 1ste die me te binnen schiet heette Judas en een ander groepje leek kwa naam een beetje op onze nationale treinregelaars. NS..nog wat....
Dat is wat we nodig hebben: MEER regels. En vervolgens een kudde lemmingen die dat weer verdedigd....
Basic: regels zijn er niet voor niets. Next is anarchie. Zie je als "blauw" geen anarchie-broeinest: fiets lekker door....
Je hebt van onze "lieve heer" ZELF ook hersens gekregen....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-01-2012 18:38

Sorry Martijn je hebt gelijk.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-01-2012 18:58

Ik zou ook met m'n kop tegen de muur gaan rammen als niemand op me reageert en me niet serieus neemt en dan praat ik voor 1 keer wel tegen u heer Schouten. Verder gaat de negeermodus weer aan, want u heeft teveel hersens voor mijne simpelheid.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

01-01-2012 21:08

Kees Verheij schreef:heer Schouten u heeft teveel hersens voor mijne simpelheid.


Dat is zo maar dat neem ik je niet kwalijk hoor. Jij hebt jezelf tenslotte ook niet gemaakt..... :wink:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-01-2012 21:59

Nou, da's alvast wat, een beetje medeleven, doet me weer goed!

Nu zou het nog fijn zijn als je het aanwezige potentieel ook nog zou benutten. :D
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!