Boetebedragen 2012


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

30-12-2011 19:51

....aan de andere kant kan je je natuurlijk afvragen waar ze de tijd vandaan moeten halen. Als je een programma als Bureau Tolsteeg bekijkt lopen er nog genoeg pinpas stelende getinte met hoodys uitgeruste mongolen rond die , als ze niet iedere bezoeker van van der Valk neermaaien best wat aandacht van de blauwe brigade kunnen gebruiken :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

30-12-2011 20:19

Is ook een boete voor vervuiling, eigelijk best aparte vraag, wat ik de prijs er voor? Ps die prijs nooit te hoog worden vind ik persoonlijk.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-12-2011 20:32

Tal van mensen (karpervissers) zijn in gesprek o.a. met natuurorganisaties om tot regelingen te komen of bestaande regelingen voor ons uit te breiden. Je moet wel erg gek zijn om je nek uit te steken als je hier tal van reacties lees, waar doe je het voor! Voor de goede orde, politie besteed nog maar weinig uren aan dergelijke overtreders. Boa’s die je zelf een onkosten vergoeding betaald knappen het meeste werk op, goed dat ze er zijn.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

30-12-2011 21:15

bart van bezouw schreef:Ga jij hem schrijven Kees 8) ?


Daar wil ik wel serieus op ingaan: Nee!

Maar: helemaal geen vergunning, dan weer wel.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

30-12-2011 21:21

leen goudappel schreef:-Zich buiten wegen of paden in beplantingen bevinden

Wat valt daar onder dan?

Zitten in een perkje vol met bloemen? Of zich bevinden tussen de bomen struiken zoals elke visser doet? karpervissen/witvissen/snoekvisser etc etc.

Als het voor het laatste geldt,dan zijn ze wel een beetje doorgedraaid.
Dan wil ik NL als een gevangenis zien,ben je in de natuur dan word het gezien als ontsnapt. Waar blijft de gevangenis straf?


Zoeken het maar uit met die wetjes en regeltjes.

Misschien iets voor de strepenvolgens en hielenlikkers. Veel plezier.

PS: Waarom doet Nederland zo? Bijna in elk land mag je kamperen in de natuur,vissen in de natuur buiten paden/wegen. Mag er een vuurtje gestookt worden etc etc. vrijheid noem ik dat.

Waar is in Nederland nog vrijheid te vinden?


Nee, het gaat hier over gemeenteplantsoenen en parken. En dan natuurlijk op plekken waar dat asociaal is.
Overigens is een vuurtje stoken in een vuurkorf altijd toegestaan, mits geen overlast. Zelf heb ik daar een ijzeren ton voor, en dat werkt prima!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-12-2011 21:22

Okeej Kees
Weet ik weer genoeg,voor het zelfde geldt was het weer anders!

Thanks.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

30-12-2011 21:36

Jij vist alleen in juni,juli en augustus in de nacht? Gebruikt nooit een tent stretcher of slaapzak als je wel mag nachtvissen maar niet mag kamperen? Tevens informeer je bij elke meente of je een tent mag gebruiken.
Of je viste bijna altijd op dezelfde wateren waar toevallig vrijstellingen voor zijn, in dat laatste geval heb je makkelijk lullen. Die falbakken die het in jou ogen verpest hebben, kon men toch al wel aanpakken met de bestaande regeks mbt geluidsoverlast, hinderlijk gedrag etc etc


Inderdaad, waarom niet gewoon lekker alles vrijgeven en vervolgens gaan controleren op vispas, overlast, rotzooi etc,etc, dan kan iedereen die normaal vist het hele jaar zn ding doen en dan pak je de echte ellende aan zonder de mogelijkheden van een serieuze visser te beperken!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-12-2011 14:58

Wat ik me afvraag: hoe kan het in nederland zo zijn dat je voor een misdrijf als winkeldiefstal een lagere boete krijgt dan voor een overtreding als het vissen met 3 hengels. Endat het vissen zondervergunning met 2 hengels (eigenlijk 2hengels teveel) goedkoper is dan vissen met 3 hengels (1hengel teveel) maar met papieren? Ben ik nu gek of is de overheid/justitie dat
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-12-2011 15:11

Is een misdrijf en geen overtreding die met een vaste boete wordt afgedaan. Beetje mank vergelijk dus. Winkeldiefstal is bij de eerste keer een boete die afhankelijk is van de waarde van de gestolen goederen. Als het weer gebeurt is het aan de rechter en kan het een geldboete zijn in combinatie met een voorwaardelijke straf. Als het vaker gebeurt wordt het weer anders en kan het gevangenisstraf worden tot gedwongen 2 jaar afkicken bij een verslaving.

Geen idee wat de schrijver bedoelt, maar zou het zo kunnen zijn:

-Vissen zonder schriftelijke toestemming met niet meer dan 2 hengels: 120 Euro
-Idem voor 3 of meer hengels: 280 Euro

-Zich met gebruiksklare vistuigen aan het water bevinden zonder schriftelijke toestemming met niet meer dan 2 hengels: 85 Euro
-Idem voor drie of meer hengels gebruiksklaar: 120 Euro
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-12-2011 15:35

Nieuwe controleboot voor op de Maas

Sportvisserij Zuidwest Nederland is een grote speler als het gaat om visserijcontroles in de provincies Zuid-Holland, Zeeland en Noord-Brabant. In 2011 zijn meer dan tienduizend sportvissers gecontroleerd. Een klein gedeelte van deze groep werd op de bon geslingerd voor overtredingen als: vissen zonder schriftelijke toestemming, vissen met drie hengels of het vissen met levend aas. In 2011 zijn ook diverse stropers dankzij onze BOA ’s (Buitengewoon Opsporingsambtenaar) opgepakt.

De controles worden uitgevoerd door dertig enthousiaste vrijwillige BOA ’s. Zij hebben hiervoor ondermeer de beschikking over twee controleboten in het benedenrivierengebied. Dankzij onze professionele aanpak van de controle en handhaving worden de regels langs de waterkant steeds beter nageleefd! Alleen langs de Maas kenden we nog wat problemen…

De rivier de Maas kenmerkt zich door een enorme lengte en een slechte toegankelijkheid van de oevers. Hierdoor was controle en handhaving een zeer tijdrovende bezigheid, die daarbij relatief gezien weinig resultaat opleverde. Daar gaat nu verandering in komen met de aanschaf van een spiksplinternieuwe controleboot! Want via het water kun je namelijk met gemak bij elke visstek en alle vissersboten komen.

Dankzij diverse BOA’s met een vaarbewijs is het veelvuldig gebruik van de boot gegarandeerd. Het aantal controles van langs en op de Maas zal daarom flink toenemen en ook zullen mogelijk meer stropers gesnapt gaan worden!

Meen gelezen te hebben dat met meer dan twee hengels vissen zonder ........... onder het stropen valt (kan het ff snel niet terug vinden.) Vandaar dat het onder misdrijven geplaatst is.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-12-2011 15:40

Gaat het hier niet over Peter.

Belangrijkste overtredingen Visserijwet en daarbij behorende boetebedragen voor 2012
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

31-12-2011 15:42

Ben ik nu gek of is de overheid/justitie dat


@Martijn, wij zijn gek en de overheid is heel normaal. En omdat de overheid "normaal" is hoor ik graag bij de "gekken"...... De meeste mensen in ons land zijn heel normaal, daarom gaat het zo goed.........
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

31-12-2011 15:59

...als we dan toch bezig zijn mag dronken of stoned als een garnaal achter de stokken zitten er ook nog wel bij. Los lopende honden laten inslapen en 3de "corner" pi...... :oops:. Oliebol anyone?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

31-12-2011 16:15

De Visserijwet kent geen misdrijven voor de sportvisserij, stroperij (en nee, daar valt de derde hengels niet onder) kan een economisch delict zijn en dat is weer wel een misdrijf (dus strafblad).

En inderdaad, de verhoudingen zijn zoek als het gaat om dat derde hengeltje of winkeldiefstal...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-12-2011 16:32

Verhoudingen is mij te lastig. Je kunt sommige zaken niet rechtstreeks vergelijken.

De boetebedragen zijn gewoon veel te hoog voor dergelijke minimale vergrijpen van de visserijwet.

Dat de overtredingen niet afnemen is grotendeels omdat de zaakjes binnen de sportvisserij niet goed geregeld zijn. Althans geen gelijk tred houden met de ontwikkelingen. Het helpt niks om de boetebedragen nog eens te verhogen. Tevens is de pakkans niet zo heel groot en is de overtreding voor velen dagelijkse praktijk eer ze een keer gepakt worden. Niemand begrijpt het, en dan schiet je mijn inziens je doel voorbij.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-12-2011 17:14

Kees Ouwehand schreef:Is een misdrijf en geen overtreding die met een vaste boete wordt afgedaan. Beetje mank vergelijk dus. Winkeldiefstal is bij de eerste keer een boete die afhankelijk is van de waarde van de gestolen goederen. Als het weer gebeurt is het aan de rechter en kan het een geldboete zijn in combinatie met een voorwaardelijke straf. Als het vaker gebeurt wordt het weer anders en kan het gevangenisstraf worden tot gedwongen 2 jaar afkicken bij een verslaving.


Dan nog blijft het gek dat je de eerste keer dat je gepakt word het boete bedrag (voral bij diefstal van goedkope goederen) lager is dan de boete bij de eerste keer dat je gepakt word met het vissen met 3 stokken. In beide gevallen is de pakkans zeer klein.
Vroeger, toen ik nog klein was plachten mijn ouders me goed op te voeden. Iets dat ze redelijk gelukt is al zeg ik het zelf. Als ik stout was kreeg ik straf, als ik een koekej uit de koektrommel pikte moest ik naar mijn kamer. Als ik in de winkel iets zou stelen (nmooit gedaan overgens) kon ik een maand huisarrest krijgen. Get the picture? Het iedee van een straf of sanktie is dat het in relatie tot het vergrijp moet zijn. Dat in het overgereguleerde nederland diverse zaken naast elkaar heen geregeld zijn is een voorbeeld van het feit dat de overheid eigenlijk meer vanachter het bureau bezig is dan in de praktijk.

mvg martijn
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-12-2011 17:20

Als je even doorleest:

Kees Ouwehand schreef:De boetebedragen zijn gewoon veel te hoog voor dergelijke minimale vergrijpen van de visserijwet.

Punt. En zonder ander onrecht op deze wereldbol erbij te halen. Laten we het niet gecompliceerder maken dan het is.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

31-12-2011 17:42

Kees Ouwehand schreef:Laten we het niet gecompliceerder maken dan het is.


....doen wij dat dan?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
foolen mark
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-12-2011 19:27

31-12-2011 18:05

regels zijn regels en als je jezelf er niet aanhoud krijg je een prent in mijn geval komend jaar 85 treuros voor nachtvissen daar waar niet mag ik zeg koopje,
elke week stappen kost ook veel geld en als me 5 keer per seizoen opschrijven kost me dat 425 euries (slik) maar ik denk niet dat ik het er voor ga laten zolang ik het kan betalen :P
De bedragen rijzen wel de pan uit zeker de 3de hengel slaat nergens meer op, maar ik denk niet dat we er iets aan kunnen doen behalve netjes met 2 vissen of je 3de heel goed verstoppen en hopen dat hij niet word gegapt of gevonden door meneer boa.

Met nachtvissende groeten mark
carpe diem quam minimum credula postero
Gerrit Hees

31-12-2011 18:12

gijs beuningen schreef:deze: -Zich buiten wegen of paden in beplantingen bevinden: 35 Euro
heeft volgens mij betrekking op het betreden van (delen van) natuurgebieden waar je uberhaupt niet mag komen.


Dat betreden van natuurgebieden is vaak art 461.. Is een overtreding en levert je iets meer op dan die 35 euro.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-12-2011 18:32

Jah dat bedoel ik

Dan praat je over een Economisch dellict!

Dus wat houd de regel

Zich buiten wegen of paden in beplantingen bevinden: 35 Euro


in?

Gewoon dus in de bosjes bevinden,en je mag het pad niet verlaten lijkt me! Vage regel iedergeval!!

Of de regel is verkeerd beschreven! Maar dan komt het boetebedrag ook totaal niet overeen!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gerrit Hees

31-12-2011 18:37

Denk dat het in platsoenen rond banjeren is. Art 461 Strafrecht is geen Economisch delict ;)
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-12-2011 23:24

"-Zich met gebruiksklare vistuigen aan het water bevinden zonder schriftelijke toestemming met niet meer dan 2 hengels: 85 Euro"

Dit vind ik persoonlijk nog wel de meest pro-actieve (en meest absurde) vorm van het geld uit de zakken van burgers kloppen.....
Er zijn immers tig voorbeelden te bedenken dat de politie niet kan/mag ingrijpen omdat het een delict nog niet heeft plaatsgevonden?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-01-2012 09:08

Laurens het feit vind wel plaats je bent immers in overtreding op die regel zodra je gecontroleerd wordt.
Ik weet dat het heel letterlijk opgevat is maar denk toch dat het zo uitgelegd zal worden.

Het wordt inderdaad wel heel erg en wens de heren politie en andere verbalisanten veel wijsheid en geduld toe.
Ik denk ook dat de big boss niet blij zal zijn met burgelijke ongehoorzaamheid van de betreffende dienders. :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-01-2012 09:36

laurens

Zolang je die 3 hengels of 3e hengel netjes in een foudraal hebt weggestoken, kunnen ze volgens mij niet zoveel. Daar een boa volgens mij (correct me if i am wrong) niet zonder toestemming in jou tassen mag neuzen


mvg martijn