Groothoeklensdruk???


Plaats reactie

Foto 1, 2 of 3?

Foto 1
2
2%
Foto 2
59
59%
Foto 3
11
11%
Wat zeur je nou, moet iedereen toch lekker zelf weten, mij boeit het niet.
28
28%
 
Totaal aantal stemmen: 100
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-11-2011 12:15

Ik heb het nooit zo ervaren Ron, maar een vis gaat vrijwel nooit vanuit het "niets" klapperen. Ik let altijd goed op de lichaamstaal van de vis en laat hem dan bij "onraad" tijdig op de mat zakken. Er is in ieder geval nog nooit een vis "onbegeleid gestuiterd" bij mij, wel dat ik hem wat sneller liet zakken dan de bedoeling was.

Dat hurken ook, ik houd de knieen schoon en droog, krijg geen kramp in de armen en het voelt voor mij comfortabel. Wel maak ik ook genoeg foto's waarbij ik op 1 knie steun, en met lieslaarzen aan maakt het al helemaal niet meer uit.

@Klaas: dat is inderdaad nog extremer, maar niet alleen de mm's tellen, het is de combinatie van vooruit houden en groothoek. Had je die onderste foto met 17 mm gemaakt dan zag het er ook anders uit.

Ik ben trouwens op zich wel tevreden dat (vrijwel) niemand foto 1 kiest, dat had ik, gezien de vele soortgelijke foto's die op dit forum worden gepost, niet verwacht. Misschien toch een signaal voor diegenen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
frank kock
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2010 20:09

21-11-2011 12:17

De "mannen'' die de vis in de lens drukken zeggen of zetten de gewichten er vaak niet meer bij.
Ze hopen zo de mensen te foppen zonder te liegen over het juiste gewicht.
Ik noem het een te kortkoming! (mijn mening)
Iedereen moet doen waar hij/zij goed in is :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-11-2011 12:22

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat mensen die liever wat minder groothoek enzo zouden willen zich door de huidige "standaard" min of meer "gedwongen" voelen dit toch te doen omdat anders de vissen kleiner tonen, ze niet worden geloofd, of vanwege de sponsor of het artikel in het blaadje?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
frank kock
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2010 20:09

21-11-2011 12:31

Je vist toch voor je plezier en de voldoening ?
Toch niet om op te willen vallen of indruk te maken op de rest ?
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

21-11-2011 12:47

Ja precies Kees het type visser wat meestal gehurkt zit zijn de lenzen drukkers en ook in mijn ogen het type visser dat bang is voor een vieze broek. En dat is nou precies waar ik me aan erger. Een en al show. resultaat vissers noem ik ze ook wel. Als ik zo'n foto zie en dan vooral in een artikel dan kan ik die gene al niet serieus meer nemen en blader door. gewoon minimaal 1 knietje aan de grond. En dan kan je hem nog naar voor houden hoor of de fotograaf kan ook nog een beetje zakken met de camera. Dat vind ik mooier en dus veiliger.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

21-11-2011 12:55

Ron,

Ik ben idd een lenzendrukker, bang voor een vieze broek, resultaat- EN showvisser!
Neem mij vooral niet serieus!

Groeten Bart

Afbeelding

p.s. het gewicht noem ik niet, misschien kan ik nog iemand voor de gek houden
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-11-2011 13:23

Afbeelding
wan of my many forties, here 18700 gram

Zonder gekheid, dit was gewoon op standaard, dus rond de 35 of 40 mm. Tja en soms vergist men zich


Afbeelding
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-11-2011 13:26

Afbeelding

shithouding... op de schijtemmer
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

21-11-2011 14:03

Ik zie hier foto's die ik al tig keer gezien heb..? Stukkie zelfmedelijden..? whoehahaha! Wat kan mij het verrekken hoe iemand zijn foto's maakt, te groot is niet mooi te klein ook niet. Daaaag!
©
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-11-2011 14:13

nee lesley, te lui om up te loaden en ze blijven actueel. al 15 jaar. Ik heb tenminste nog een vis.
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-11-2011 14:23

Vang ik gewoon een nieuwe hoor Lesly, zit ik niet mee. Moet de achtergrond wel zelf weghalen hoor...

Afbeelding
It's okay 2 pay
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

21-11-2011 14:23

foto 2 en foto 3 vind ik allebei geschikt, het liefst zou ik foto 3 voor mezelf hebben maar dan wel iets minder belicht zoals op foto 2.

ik zit de laatste tijd toch liever op 1 knie dan in de schijthouding, geeft mij meer stabiliteit en ik kan de vis makkelijker gecontroleerd neerleggen.


ik heb mijn laatste 2 vangsten in frankrijk ook teveel naar voren gehouden en baal wel een beetje van de foto's..... terwijl het wel mijn pr is....
wat een ander ervan vind is voor mij minder belangrijk en dat zou eigenlijk toch voor iedereen zo moeten zijn? je vangt ze voor jezelf en niet voor ander toch!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

21-11-2011 14:29

ron cuyten schreef:Ja precies Kees het type visser wat meestal gehurkt zit zijn de lenzen drukkers en ook in mijn ogen het type visser dat bang is voor een vieze broek. En dat is nou precies waar ik me aan erger. Een en al show. resultaat vissers noem ik ze ook wel. Als ik zo'n foto zie en dan vooral in een artikel dan kan ik die gene al niet serieus meer nemen en blader door. gewoon minimaal 1 knietje aan de grond. En dan kan je hem nog naar voor houden hoor of de fotograaf kan ook nog een beetje zakken met de camera. Dat vind ik mooier en dus veiliger.


Ik wordt een beetje misselijk van al deze kortzichtigheid. :oops:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-11-2011 14:59

Nog even en we krijgen de ksn fotografie commissie. Kom op mannen laat iedereen in zijn waatde en veroordeel hem niet aan de hand van een foto.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

21-11-2011 15:04

Hallo,

Als je op het objectief (dat is iets anders dan een lens) welke op een spiegelreflex zit, een brandpuntsafstand van 50mm. of meer instelt om je foto's te maken, kun je met de camera niet drukken. En al helemaal niet wanneer je ook nog te maken hebt met een cropfactor van 1,5 of 1,6. Je zit er al gauw minimaal anderhalve meter vanaf.

Maar dat wist Ron natuurlijk al lang en breed! :wink: (ik leer het wel, met die gele poppetjes!).

Stel nou hè, gewoon voor de discussie, dat iemand het zelf mooi vindt (qua beeld) om zijn vissen met een brandpuntsafstand van een stuk minder dan 50mm. vast te leggen en daar verder geen enkele bedoeling mee heeft of het zelfs niet eens doorheeft, wie de fuck zijn wij dan om daar wat van te vinden? Niet dat ik er niets van vind, maar doet het er eigenlijk wel toe? Word je er zelf niet alleen maar minder van? Wees gerust, ik weet hoe het is om ergernissen te verzamelen.

En dat je dan een schat van een gozer bent die voor iedereen klaarstaat, altijd weidelijk vist, zuinig bent op wat je doet en waar je dat doet, daar scoor je niet mee. Je hebt het verneukt. Achtentwintig millimeter is achtentwintig millimeter, het staat in het bestandje bij de opname. Betrapt. Pure heiligschennis. Wij keuren dit ten zeerste af.

Eigenlijk geven alle groothoekcritici in dit topic bewust of onbewust toe, dat er niet alleen meer voor onszelf gevist wordt.

Het is namelijk ontzettend belangrijk dat je karpermaatschappelijk geaccepteerd te werk gaat, want anders glijd je binnen no-time af van gepassioneerd karpervisser, naar leugenaar, kwakzalver, opschepper en patser. Dat wil je toch niet? Het kan je zelfs je sponsoring kosten, of je reputatie, of ze prikken je banden lek, of er komt niemand meer bij je buurten (stel je voor). Heel vervelend als je op een karpertje vangen en ervan genieten na, ook nog iets wilt bereiken in de wereld van de karpervissers...

En als niemand je meer gelooft, waar vis je dan nog voor? Voor jezelf? Hou op zeg. Voor jezelf vissen is achterhaald. Het is achterlijk. Dat je heerlijk zit te genieten in je eigen wereld en gelukkig bent op jouw gekke manier, dat is iets voor mensen die in de war zijn, zoals ik. Die kun je beter links laten liggen, want je zou door dat soort verdwaalde figuren weleens imagoschade op kunnen lopen omdat je geassocieërd wordt met dergelijke fantasten. Men is kritisch, houd hier rekening mee.

Tegenwoordig zijn de belangen groter dan ooit. Het gaat er niet om of je in je eentje, jaren nadien nog geniet van die ene foto van die ene vis van die ene stek op dat ene geweldige water en dat je daar dan nog helemaal op zit te trippen, nee... Het gaat om wat men van je vindt en wat je daarmee bereiken kunt. Imago is de sleutel, plezier is een bijzaak. Plezier mag je hebben, maar niet ten koste van imago. Het is namelijk een bloedserieuze bezigheid.

Zelf heb je geen last van een paar millimetertjes minder, maar ja...

Ik zei toch dat ik in de war was!

Zaterdag had ik in acht uur vissen niks (en zondag ook niet, in zes uur). Buurman & Co. hadden er 21, maar hoogstwaarschijnlijk wél groothoekig vastgelegd, in dat kleine bootje van ze. Wat een amateuristische sukkels! Die neem je toch niet serieus? Wie is hier nou een prutser en wie moet hier nou nog leren hoe het spelletje werkt? Ik dus en ik kon er niet van slapen.

Sorry dat ik alles altijd vanuit een andere hoek en vanaf een afstandje bekijk (hoe toepasselijk) en soms, heel soms mijn best doe om mijn mening te negeren. Ineens weet je het, je wordt nieuwslezer! Met je bek op TV en nooit meer geldzorgen. Wel moet je een beetje goed overkomen en doen wat anderen zeggen.

Heel veel visplezier. Vergeet gerust je camera of wees blij dat je de accu's bent vergeten op te laden.

Met sinking braid invettende groet,
Willem :wink:

PS: Er circuleert zelfs een mailtje met getekende figuurtjes die karpers vasthouden en waaraan aan de hand van de afstand tussen de poserende visser en de vis, te zien is hoe het met je geloofwaardigheid gesteld is. Serieus geïnteresseerden kunnen mij natuurlijk een PB sturen.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

21-11-2011 15:05

@ Daaf Noem het kortzichtig het is mijn mening. Als je je aangevallen voelt of nu denkt mischien heeft hij gelijk. Nee laat ik zeggen als er mischien mensen meelezen die begrijpen wat ik bedoel of hier iets mee kunnen is mijn boodschap voor mij geslaagd. Als iemand hier iets negatiefs uit wil halen maakt mij verder niet uit. Ik bedoel het iig goed.

@ Bart. je hoeft je niet aangesproken te voelen. Ik zeg alleen dat de lenzendrukkers meestal gehurkt zitten. Zeg niet dat perse elke gehurkte pose een lezendrukker is. :wink: Heb zelf ook genoeg foto's dat ik gehurkt zit nu heb ik een andere mening en deel ik graag met jullie.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

21-11-2011 15:17

Hallo,

ron cuyten schreef:Ja precies Kees het type visser wat meestal gehurkt zit zijn de lenzen drukkers en ook in mijn ogen het type visser dat bang is voor een vieze broek. En dat is nou precies waar ik me aan erger. Een en al show. resultaat vissers noem ik ze ook wel. Als ik zo'n foto zie en dan vooral in een artikel dan kan ik die gene al niet serieus meer nemen en blader door. gewoon minimaal 1 knietje aan de grond. En dan kan je hem nog naar voor houden hoor of de fotograaf kan ook nog een beetje zakken met de camera. Dat vind ik mooier en dus veiliger.


Je ergert je, je vindt het een en al show, je degradeert ze tot resultaatvissers, je neemt ze niet meer serieus als je een artikel van ze leest en dus blader je door, maar je bedoelt het in ieder geval goed?

Stuur wat van zulke verhalen naar Arnout, ze zijn nu al vermakelijk.

Jo,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-11-2011 15:18

Willem, hulde! No need to say more...

Voor die een na laatste post van je dan he, er is er ineens eentje tussen geslopen zie ik! 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-11-2011 15:21

Willem: amen
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

21-11-2011 15:38

Ja precies willem en als het allemaal te snel voor je gaat lees je het nog maar een keertje.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-11-2011 16:08

WB,

De criticaster is meer minder dan de lensdrukker minder meer is. Ga ik voor de leptop?
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-11-2011 16:12

oja vergat ik nog...

Viel me op dat er netzoveel pis lag onder de de pisbakken dan erin. Op aanraden van iemand ben ik op de schoenen gaan letten. Ik heb beelden op mijn foon.

Ga gerust dichterbij staan hij is kleiner dan je denkt. (behalve Jeroen)
Laatst gewijzigd door Klaas vd Herik op 21-11-2011 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-11-2011 16:15

Ga jij maar gewoon zitten dan Klaas... :o

8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-11-2011 16:17

Kees,

zodra de acceptatie heeft plaats gevonden heb je ineens weer een leuk leven... :lol:
It's okay 2 pay