nachtvissen wetenswaardigheden


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

29-12-2011 11:29

Cor Hendriks schreef:Theo,

Om mijn eigen persoontje te nemen. Via mijn lidmaatschap ben ik o.a. betrokken bij het uitzetten van spiegels en alles wat er nog meer bij komt kijken. Niet iedereen is zo betrokken en dat hoeft natuurlijk ook niet. Daar het een hobby in een hobby geworden is voor tal van noem het beestje maar KSNers.

Een grotere club levert meer kennis en mogelijkheden op om zorg te dragen. Voor een mooie toekomst voor ons karpervissers in dit kikkerlandje.

Groet,
Peter


In een paar woorden perfect omschreven waar het voor heel veel KSNers om gaat.


Ik ben betrokken dmv mijn lidmaatschap. Heb 1x spiegeltjes mee uitgezet en als ik de tijd heb ga ik dat zeker weer doen Gaf mij een erg goed en voldaan gevoel.

Door mijn lidmaatschap doe ik mijn kleine bijdrage en verwacht ook zeker dat dat geld goed besteed wordt.
De 1 is wat actiever en de andere niet, denk dmv het lidmaatschap dat iedereen het zelfde doel voor ogen heeft en dat is een zo goed/mooi/gezond mogelijk karpercultuurtje kweken in ons mooie vislandje. Niet alleen voor onszelf maar ook voor de next generation.

Keep up the good work.
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

30-12-2011 11:25

Ik zag bij Vos hengelsport een collectebus staan voor een vrijblijvende donatie voor een SKP project. Ik heb daar maar een bijdrage ingedaan. Ben geen lid van de KSN. Ben ik nu net zo betrokken als jou Dries?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-12-2011 12:01

Theo,

Je betrokkenheid heb op een mooie manier tot uiting gebracht. Elke bijdrage in wat voor vorm ook komt de karpervisserij ten goede.

Zouden er meer moeten doen.
Peter
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

30-12-2011 16:17

Theo Belt schreef:Ik zag bij Vos hengelsport een collectebus staan voor een vrijblijvende donatie voor een SKP project. Ik heb daar maar een bijdrage ingedaan. Ben geen lid van de KSN. Ben ik nu net zo betrokken als jou Dries?



Dat is niet aan mij te oordelen toch?

Je gebaar zegt genoeg ;) We hebben beide hetzelfde doel voor ogen :D
sander kroes
Berichten: 43
Lid geworden op: 31-07-2010 17:39
Locatie: zuid-scharwoude
Contacteer:

03-01-2012 23:21

Ik heb helaas zojuist vernomen van het recreatieschap geestmerambacht dat de oude nachtvisregels daar ook dit jaar nog gelden,hier heeft dus de hengelsport organisatie weer eens zwaar gevaalt en ik ben bang dat dit met de rest van de wateren in de regio hetzelfde geval gaat worden. Langedijker sportvisvereniging ga toch eens verjongen en je met meer dingen bezig houden dan alleen die zondagochtend wedstrijdjes want dat lijkt bij jullie het belangrijkste,

Sorry dit was natuurlijk niet de opzet van deze topick maar ik kon me niet inhouden en zo blijkt ook nu maar weer dat de verenigingen te weinig het achterst van de tong laten zien wat betreft de karper/nachtvisserij.

sander
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-01-2012 07:17

Sander,

Wat let je, langs de kant zo verwijten lopen maken lost zeker niets op.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-01-2012 09:31

Peter waarom dit is toch veel gemakkelijker, kost veel minder tijd en frustratie.
Vissen is een hobby, geen religie!
sander kroes
Berichten: 43
Lid geworden op: 31-07-2010 17:39
Locatie: zuid-scharwoude
Contacteer:

04-01-2012 12:24

pj otte schreef:Sander,

Wat let je, langs de kant zo verwijten lopen maken lost zeker niets op.

Groet,
Peter


Peter denk je nu echt dat ik zo'n bericht zomaar op deze discussie plaats als ik in de loop der jaren niet al van alles heb geprobeert oa actief meedenken door een karpergroep binnen de vereniging te beginnen en de vereniging te betrekken in de gemeente overleggen. Nee peter zo kort door de bocht ben ik niet. Het gene wat ik dus stel in de discussie is iets uit mijn directe ervaring en is al jaren gaande.

sander
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-01-2012 12:37

Vooralsnog heeft nog niemand gefaalt omdat de wettelijke regels ten aanzien van het nachtvissen tot op heden nog niet zijn veranderd ten opzichte van 2011.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-01-2012 17:58

Sander, als door je reactie dit een opluchting bij je teweeg brengt prima.

Ben verder wel benieuwd wat de betreffende HSV nu heeft laten liggen en welke invloed zij heeft op de besluitvormen van het recreatieschap.

Ken de situatie niet in Noord-Holland maar wel dat de invloed van karpervissers op de besluitvorming binnen HSV een stuk groter is dan een 10 jaar geleden. Is vrij makkelijk jaarvergaderingen op dit punt beïnvloeden als karpervissers gezamenlijk maar het initiatief nemen. Kan genoeg HSV waar dit positief gewerkt heeft. Goede onderlinge contacten met andere KSN leden, overheiddiensten, natuurorganisaties, federaties en Sportvisserij Nederland heeft hier en elders de laatste jaren zeker geen windeieren gelegd. Dat zaken niet van de ene op de andere dag te regelen is, zeker waar in het verleden nog wel eens wat verkeerd gelopen is zal ik niet ontkennen.

Groet,
Peter
danny boss
Berichten: 62
Lid geworden op: 28-06-2011 13:12
Locatie: Kampen

17-01-2012 21:25

bij ons kan je nu ook een nachtvispas aanschaffen voor een tientje en dus mag je in 70% van het clubwater nachtvissen + stukken van de ijssel
2012:

SpiegelKarper; 0
SchubKarper; 2 16, 18
Brasem; 0
Zeelt; 0
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-02-2012 13:09

http://www.sportvisserijoostnederland.n ... ail&id=163

Wat gebeurt er nou eigenlijk allemaal met o.a. de inkomsten uit de Nacht- en gecombineerde Nacht-/Derde HengelVISpas?


Nou dat kan ik je wel vertellen : Met die door de karpervissers betaalde inkomsten wordt de controlepot gevuld en uit die pot worden ook de controles van de witvissers en de roofvissers betaald. Jammer dat diezelfde wit- en roofvissers verder geen euro extra bijdragen aan die controleput dan alleen de federatie afdracht die door elke sportvisser ( en dus ook de karpervisser )reeds betaald word.

Ongelooflijk dat de karpervissers uit Oost Nederland dit voor zoete koek blijven slikken en hier niet keihard tegenin gaan.

m.vr.gr.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-02-2012 15:52

Jaja, altijd tegen anderen aanschoppen... Wanneer zorg jij, als bestuurslid van Sportvisserij ZuidWest Nederland, er eens voor dat ook in al jullie federatiewateren het hele jaar door 's nachts mag worden gevist en daarnaast ook met 3 hengels voor wie dat willen. zoals dat al jarenlang mag in alle wateren van Sportvisserij Oost-Nederland? Wat dit betreft loop je al qua nachtvisserij het hele jaar door 5 jaar achter...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-02-2012 16:10

Ik ben liever melkkoe voor 3 tientjes per jaar waarmee ik in de meeste wateren legaal mag nachtvissen dan geen melkkoe en niet legaal nachtvissen.
Aart slaat de spijker op zijn kop. Je kan het raar vinden dat karpervissers dit voor zoete koek slikken, maar de waarheid is gewoon dat het overgrote deel met veel plezier die paar euro meer betaald voor meer rechten zonder zich erg druk te maken om wat er met dat geld gebeurd.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
dave staal

10-02-2012 16:18

Hele jaar nachtvissen zou ik inderdaad een hele vooruitgang vinden ,

Met drie hengels ,liever niet.......

Vriendelijke Groeten Dave
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-02-2012 17:11

Wat mij niet bevalt, daar ageer ik tegen, jij noemt het schoppen en blijkbaar schop ik opnieuw tegen het zere been.

Sinds mei 2011 ben ik bestuurslid van Sportvisserij Zuidwest Nederland samen met een collega karpervisser Rene Berger.

We zijn sindsdien in SZWN hard aan het werk, je zou kunnen zeggen we moeten 5 jaar inhalen :wink: We proberen echter wel verbeteringen aan te brengen op bestaande regelingen elders. Een wiel hoeven we niet meer uit te vinden, wat nieuwe lagers en vers vet kunnen echter geen kwaad.

Zo was het half 2011 in SZWN reeds voor elkaar dat bij invoering van de landelijka NachtVISpas en 3e hengelVISpas een deel van die inkomsten naar een fonds t.g.v. de karpervisserij gaan. Lang voor invoering dus.

Zodra de landelijke NachtVIS en derde hengelVISpas ingevoerd zal worden is de verwachting dat SZWN met een groot ( grootste ) deel van haar federatiewateren zal meedoen. De federatieve werkgroep karpervissen die eind 2011 van start is gegaan zal een adviserende stem hebben in de keuze van deze federatiewateren.

Ik raak dan weleens een scheenbeen maar scoren doe ik zo nu en dan ook met behulp van collega bestuursleden.

m.vr.gr.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-02-2012 17:44

Michel heeft een punt. waarom extra betalen terwijl heel simpel de tekst van de vergunning aangepast kan worden? Niemand heeft moeite om wat extra bij te dragen, echter als dat geld dan voor de algemene pot word aangewend, dus voor alle sportvissers, dan is dat niet bepaald eerlijk. Het verhaal dat er nu extra gecontroleerd word omdat er s'nachts gevist mag worden gaat niet op, want er werd juist extra gecontroleed op illegale nachtvssers en die zijn nu juist niet meer in overtreding. Je zou kunne stellen dat er nu minder overtredingen begaan worden en er dus minder gecontroleerd kan worden.
Het zou mooier zijn als het extra geld dat door de karpervissrs word opgebracht, ook de karpervisserij ten goed zou komen, voor bijv spiegelkarperprojecten of visuitzet in afgesloten wateren. Aanlegggen van visplekken engelse stijl, op populaire wateren, waardoor de rest van de natuur met rust gelaten word etc etc. Hoewel er erg veel ten goede is veranderd, mag er toch zeker wel ruimte voor opbouwende kritiek.

mvg martijn
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-02-2012 18:45

Als bestuurslid van Sportvisserij Zuidwest Nederland zal je die discussie moeten voeren waar hij thuis hoort. Dat is nog steeds bij Sportvisserij Nederland, gezamenlijk met alle andere federaties.

Groet,
Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-02-2012 18:58

P.J.

Ik geloof dat dit nog steeds een discussie board is, waar iedereen zijn mening kan en mag geven. en ik neem aan dat Michiel ook bij SVN zijn mening zal ventileren. Neemt niet weg dat hij vrij staat ook hier zijn visie te geven.


mvg Martijn
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-02-2012 19:14

Martijn,

Weet hoe de verhoudingen liggen binnen besturen. Meer wil ik er niet over zeggen.

Groet,
Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-02-2012 19:21

Ik weet meer dan jij denkt, maar velen op het board niet dus verklaar je nader of houd op met geheimzinnig zijn
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-02-2012 11:17

Martijn, het enige wat ik er nog van wil zeggen is dat we 5 jaar geleden zijn uitgegaan van het hoogst haalbare bij Sportvisserij Oost-Nederland voor het hele jaar door nachtvissen op al haar federatiewateren en dat was 10 Euro per nachtvispasje. Zoals uit de reacties is gebleken hadden en hebben karpervissers dat bedrag er graag voor over. En met die 10 Euro is het aantal BOA's uitgebreid van 2 naar ruim 30 waardoor ook nogal wat vissers en stropers van buitenlandse afkomst zijn gepakt. Bovendien heeft Sportvisserij Oost-Nederland ook altijd de SKP-en van de KSN regio Zwolle gesponsord.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-02-2012 23:00

Nou Aart dat pakken van buitenlandse vissers moet hier als muziek in de oren klinken.
Maak er 25 euro van dan zijn er straks geen buitenlandse vissers meer.

Oh ja overigens niet van jou verwacht dat je dat als doorslaggevend argument zou gaan gebruiken.
:roll:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-02-2012 07:07

Douwe,

Het woordje ook niet gelezen. :wink:

Groet,
Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-02-2012 07:08

Aart

Ik vind dat een zeer goede zaak begrijp me niet verkeerd. Echter ben ik van mening dat ALLE sportvissers daaraan mee moeten betalen. Een roofvisser heeft ook geen extra pasje nodig om een snoekbaars mee te nemen voor de pot. Dat id geregeld via de reguliere vergunning.

Mvg martijn