nachtvissen wetenswaardigheden


Plaats reactie
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-09-2012 15:12

Beste Michel,

Bedankt voor het snelle antwoorden! Alleen dan heb ik NOG een vraag :P Nu we toch bezig zijn hehe. Komt die speciale nachtvispas voor de GZH wateren dan wel te vervallen? Kan ik bijvoorbeeld zonder die speciale plas in oktober al op die wateren vissen?

Bij voorbaat dank GR.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-09-2012 15:36

Nee James,

Huidige reglement en huidige speciale nachtvispas voor deze GZH wateren blijven nog in oktober 2012 nodig.

Per 01 01 2013 vallen die GZH wateren wel onder de landelijke Nachtvispas van € 10,--



En voor de volledigheid : Het winternachtvisverbod blijft ook onder de landelijke nachtvispas van kracht op deze GZH wateren.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-09-2012 15:38

Dat is dan helemaal duidelijk Michel. Nogmaals bedankt.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-09-2012 19:09

het is en blijft gewoon een klote organisatie die GZh.
zitten ons karper vissers al jaren in de weg !
en ze houden ervan om ons te jennen,dat is wel duidelijk !
maar ze kunnen me ballen kussen die (G)rote (Z)eur (H)oofden.

ik zag het al aankomen,maar ik kan niet begrijpen wat hun nou te bepalen hebben.
ik dacht dat hun alleen een controlerende factor waren ?
maar blijkbaar,bezitten hun de grond ofzo ?
hoe zit dit nou in elkaar ?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-09-2012 19:16

Hoezo zou deze organisatie de visser in de weg zitten? Ik heb niks met de GZH verder maar ben wel benieuwd naar je ervaringen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-09-2012 19:51

ik weet niet of je oogkleppen op heb james,maar kijk eens naar de nachtvismogelijkheden elders.en hoe het er op gzh wateren al jaren voor staat.
alleen met plu,paar maandjes per jaar.paar watertjes wat stervens duur is voor 40 euro.
nergens een water voor 3 hengels.

1 grote ongeorganiseerde tering bende hier wat elk jaar wijzigt,en de gzh kruipt er altijd tussenuit.
overal mag je straks nachtvissen,maar waar mag het weer niet ?
JUIST !
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

30-09-2012 20:14

De GZH handhaaft de regels die de provincie Zuid-Holland opstelt. Aangezien de provincie veel grond en water bezit, verhuurt zij visrecht, waarbij de BOA's van de GZH de regels handhaven. Zodoende mag je er vissen, anders zou het totaal verboden zijn! Dankzij de GZH is het nog een beetje normaal langs het water, met al die karpervissende tokkies die je tegenwoordig aantreft, dat rapalje op een stretcher dat zich karpervisser noemt althans.

Ik heb je onlangs trouwens lovend horen spreken over de GZH hoor Rik, je had er nooit last van zei je toen. Wat is het nou?

[QUOTE=Ricardo Koster]
En als je je aan de regels houd is de gzh niet zo heel lastig hoor
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-09-2012 20:24

En ik weet niet of je de posts van Michel hebt gelezen maar vanaf volgend jaar vallen die wateren gewoon onder die landelijke nachtvispas. Behalve de wintermaanden dan....En een paar watertjes? Vind het een behoorlijke lijst. We mogen blij zijn dat we nog geen dayticket wateren hebben zoals in uk. Gzh is wel strikt, maar kijk eens naar een water als delftse hout waar je in groepen van 6 paars gele bungalowtenten zelf nog mag blijven zitten. Dat vind ik een ongeorganiseerde bende. Is dat dan de oplossing?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

01-10-2012 06:47

Michel duidelijk, er bestond de mogelijkheid dat de maand november er vanaf volgend jaar bij zou komen voor de GZH wateren? Of is deze optie al van tafel!

mvg.
harry van werven
Berichten: 3
Lid geworden op: 14-11-2007 16:07
Locatie: zuid-holland

01-10-2012 09:08

Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-10-2012 10:01

@Robert,

Dat verzoek voor november heeft GZH naast zich neergelegd.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-10-2012 14:16

zoals ik al zei is de gzh een klote organisatie.

er staan nu dus overal boorden langs de wateren hier in de buurt.
het hele nachtvissen is nu klaar in de buurt.
je mag nachtvissen maar zonder onderkomen,en ook geen plu dus !

nou wat zei ik over de gzh ??

ben er klaar mee,vanaf nu vis ik alleen nog maar op de rivieren delta !!!!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

01-10-2012 14:26

Er ontgaat me iets geheel. Wat voor borden staan er langs de waterkant en waar wordt er gezegd dat je niet meer snachts mag vissen zonder plu? Niet om je op de korrel te nemen maar vraag het me werkelijk af hoe je aan die info komt.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-10-2012 14:48

er staan nu borden met spelregels langs de waterkant.
onder andere dat je geen onderkomen mag hebben james
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

01-10-2012 14:53

Die borden heb ik dus niet gezien, maar dat verklaard je reactie. En begrijpelijk overigens. Ben benieuwd of die spelregels voor al die wateren die op het lijstje staan gaan gelden. Dan is het dus een hele achteruitgang. Laatst sprak ik een boa hier in de buurt die vaak op de gzh wateren controleert en die vertelde mij dat het goed ging op de nachtvispas-wateren, dus snap ik die stap terug van de gzh niet helemaal.......erg apart.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-10-2012 15:19

Waarschijnlijk,omdat die 40 euro nachtviskaart een deel van dat geld naar de gzh toe ging.
En we nu met een tientje af zijn,en de gzh niks eraan verdiend ?

Ik zou het ook niet weten anders
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-10-2012 15:27

[quote="Kees Verheij"]De GZH handhaaft de regels die de provincie Zuid-Holland opstelt. Aangezien de provincie veel grond en water bezit, verhuurt zij visrecht, waarbij de BOA's van de GZH de regels handhaven. Zodoende mag je er vissen, anders zou het totaal verboden zijn! Dankzij de GZH is het nog een beetje normaal langs het water, met al die karpervissende tokkies die je tegenwoordig aantreft, dat rapalje op een stretcher dat zich karpervisser noemt althans.

Ik heb je onlangs trouwens lovend horen spreken over de GZH hoor Rik, je had er nooit last van zei je toen.


Kees een beetje een onnozele reactie van je,ik weet niet of je hier in de buurt wel eens vist,maar alles is en moet moeilijker dan in welke provincie dan ook.
Zoals nu ook weer dat het nus dus helemaal klaar is met het nachtvissen.
En als je je aan de regels houd zijn ze inderdaad niet moeilijk.
Maar de regels die hun maken zijn verre van leuk of aangenaam.
Maar zal wel ambtenaren onder elkaar zijn om diens wetten te verdedigen ?
Maar ik vind het ronduit belachelijk,dat heel nederland er dit jaar op vooruit gaat,en wij gestraft worden!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

01-10-2012 15:59

Ricardo, ware toedracht van de redenen van het gzh. zullen we wel nooit achter komen! Denk zelf, hadden een melkkoe gevonden maar de uiers waren te snel leeg! Blijft toch nog over dat er per 01-01-2013 er een gezamelijke lijst van viswateren komt, waarin ik, in elk geval mij zal gaan verdiepen, ben je tenminste zeker niet afhankelijk van de gzh of een hsv waarin ik zo wie zo geen vertrouwen in had :-?. Zie het wel volgend jaar...

mvg.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

01-10-2012 16:16

Daarnet heb ik GZH gebeld maar de des betreffende persoon was niet te bereiken volgens de beste balie mevrouw. Het is een heel vreemd verhaal en jullie theorieen zouden best wel eens waar kunnen zijn, al blijft het gissen. Wat bedoel je met een gezamelijke lijst van viswateren Robert?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

01-10-2012 16:27

James, dat verhaal komt van oom agent zelf ook een karper visser! Of deze geeft verkeerde info aan zijn kennissen. Weet ook het fijne er niet van, ben wel vanaf vanochtend aan het bellen geweest. Gesproken met de Gemeente, stadstoezicht, boswachterij gemeente rotterdam en natuurlijk groen service zuid holland!!! Werd niet echt wijzer, in ieder geval het maakt mij niet echt uit volgend jaar zo wie zo lid van een andere hsv, waarschijnlijk ook helaas uitwijken naar een andere Federatie, maar goed dat is mijn keuze, teveel haken en ogen, maakt de beleving van het vissen minder leuk!

mvg.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-10-2012 16:33

Rik koster schreef:Waarschijnlijk,omdat die 40 euro nachtviskaart een deel van dat geld naar de gzh toe ging.
En we nu met een tientje af zijn,en de gzh niks eraan verdiend ?

Ik zou het ook niet weten anders


Bull Shit er gaat en ging geen euro naar de GZH uit de opbrengst van de federatieve nachtviskaart voor de diverse GZH wateren. Hardnekkig onzin gerucht wat door een bepaalde groep in leven word gehouden.

De GZH verbodsborden zijn door meneer agent gesignaleerd bij de Surfplas in Krimpen een water dat onder Groot Rotterdam valt en niet onder de federatieve nachtviskaart valt.

Of er borden bij GZH wateren die wel onder de federatieve nachtviskaart vallen zijn geplaatst is mij ( nog ) niet bekend.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

01-10-2012 16:40

Ok, onrust stokerij dus, bewuste agent hoort ook tot de ja knikkers van groot rotterdam! Maar goed nogmaals niet belangrijk, maak mij pas druk als er beperkingen komen op dag! :-?

mvg.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

01-10-2012 16:49

James, de gezamelijke lijst is volgens mij hetzelfde als de huidige landelijke lijst.

mvg.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-10-2012 16:57

even een paar dingen duidelijk maken.

@Robert

die desbetreffende agent,is inderdaad een karpervisser.maar geen ja knikker van groot rotterdam.
sterker nog,hij zegt zelf dat groot rotterdam zeer weinig doet met haar leden.. maar dat terzijde.

ten tweede heeft hij wel gelijk,want bij de surfplas in krimpen,bij de U put,en nog wat wateren daar staan deze borden.
vervolgens vertelt rick snelders aan jouw dat er borden staan bij het lage bergse bos.
wat hiervan waar is dat weet ik niet,maar mocht ik ervan uit gaan dat hij dat niet uit zijn duim zuigt.
dan zal elk water van de gzh wel aan de beurt komen.

@ Michel

dat de gzh geld krijgt beweer ik niet michel,dat was gissen naar een reden.

al met al ben ik net bij de zevenhuizerplas wezen kijken,en daar kon ik geen bord vinden in ieder geval. ( godzijdank ! )
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

01-10-2012 17:06

:lol: Ricardo, in mijn ogen zijn er aantal die altijd & te immer de JA KNIKKERS van groot rotterdam zullen blijven, zo heb ik ze immers leren kennen! Maar goed je noemt iemand bij naam die heeft de info ook van de bewuste meneer gekregen :-? .

robert smith schreef:onrust stokerij dus,


mvg.