Nieuw materiaal keuze


Steven Eeman
Berichten: 37
Lid geworden op: 20-09-2011 12:41

06-11-2011 17:54

Beste,

Ik ben van plan mij nieuw materiaal te kopen en zou hier definitief bij willen blijven. Hieronder een lijstje van wat ik in gedachten had. Wat ik wil weten is of iemand betere iedeeen heeft.

Hengels: Angling Intelligence Q Rod (of Fox Horizon?)
Molens: Fox Stratos FS10000 (of Shimano Big Baitrunner?)
Biepers: Delkim TX-i Plus (of Nash Siren?)
Beetindicator: Fox Spring-Lok Hanger
Rodpod: Fox Horizon Pod

Groeten
bryan goossens
Berichten: 53
Lid geworden op: 21-01-2010 17:09

06-11-2011 19:29

fox stratos molens zijn over het algemeen gewoon rommel, anderen zullen natuurlijk zeggen van niet.
kies voor een shimano, daiwa of een ander merk. shimano big baitrunners zijn schitterende molens net zoals ultegra's of usa's.
ken iemand waarbij de draad gewoon ergens was ingesneden in de molen tijdens een run.(fox)
over de rest kan in weinig vertellen, maar over de rodpods van fox heb ik ook al klachten gehoord... :)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-11-2011 19:45

Spaar meer en fuck Fox.
Beter gelijk goed,nu je een nieuwe set wil aanschaffen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

06-11-2011 19:49

Hengels: Century armalite
Molens: Daiwa tournement entoh
Biepers: Fox rx oude serie
Beetindicator: solar quiverlock
Rodpod: Fox quattro

Die fox molens hoor je niet veel goeds over...
Fox hengels zal ik noooooit kopen... Hier heb ik ook al wat narigheid mee zien gebeuren.
De hengels die jij noemt ken ik niet maar zijn engels..
Sowieso engels afgebouwde hengels hebben (naar mijn mening) te weinig ogen...
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-11-2011 20:19

Toch wel lekker minder ogen.
Naar mijn idee worden er op te veel hengels te veel ogen geplaatst,ziet er niet uit en de meeste ogen zitten er voor jan met de korte achternaam.

Minder ogen,minder gewicht op de stok en betere werp prestatie!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Steven Eeman
Berichten: 37
Lid geworden op: 20-09-2011 12:41

06-11-2011 20:24

leen goudappel schreef:Spaar meer en fuck Fox.
Beter gelijk goed,nu je een nieuwe set wil aanschaffen.


Wat stel jij dan voor?

Molens worden de Shimano Big Baitrunners.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-11-2011 20:26

-Sonik hengels
-Shimano Big Baitrunners
-Solar WW
-Delkims of oude model Fox RX
-Solar hangers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Steven Eeman
Berichten: 37
Lid geworden op: 20-09-2011 12:41

06-11-2011 20:30

Welke voerboten zouden jullie aanraden?
Steven Eeman
Berichten: 37
Lid geworden op: 20-09-2011 12:41

06-11-2011 20:32

Sonik SK3 Carp Rod deze de moeite waard? Zou je voor een 2.75 of 3 gaan?
Steven Eeman
Berichten: 37
Lid geworden op: 20-09-2011 12:41

06-11-2011 20:43

Verder nog

Landingsnet: Fox Warrior 50" Landingsnet
Onthaakmat: Fox Carpmaster Euro
Weegzak: AI Flotation Weegzak
Weegschaal: Fox Digital Scales
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-11-2011 21:18

steven,
hengels kan ik niks over zeggen want heb geen ervaringen met beide.
wat leen zegt over de ogen is indd handig als je veel gaat werpen maar in geval van uitvaren is dat niet belangrijk en ik zelf vind veel ogen(minimaal 11) beter voor de krachtverdeling van je hengel.
molens,
ga voor de shimano.
piepers,,,
ik zou de delkims doen want ondanks dat ik denk dat de sirens van nash goed zijn dit nog maar het begin is van en ik verwacht dat ze nog het het eea gaan veranderen en dan denk ik vooral ontwerp(beetje axe deo)
de hangers wakers of wat dan ook en de rodpod vind ik verder niet zo belangrijk.
de voerboot is erg hot en er is keus zat.
wat ik je wel wil aanraden is neem een boot met bakjes die via de bovenkant lossen.

succes met de aankoop.
Vis is vis
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

06-11-2011 23:00

Steven, enkele voorbeelden waarmee je zeker goed zit:

Hengel; Chub Outkast, Century's
Molens; Daiwa, Shimano of Penn, bv emblem, usa, LC etc.
Piepers; TXI+ of Fox RX.
Hanger; Solar, Gardner bugs, Fox illimunated, Matrix
Rodpod; of losse steunen? Met bijna al het RVS zit je wel goed.

Voerboot? http://www.allevoerbotenopeenrij.nl, gebruik ook de zoekfunctie: Link 1 Link 2 Link 3 Zoekfunctie

Landingsnet; eentje die fijn in de hand ligt, en de stokken niet te moeilijk los zijn te halen.
Onthaakmat; Liefst eentje met opstaande randen, bv Skarp, JRC of FOX
Weegzak; Doet er niet toe.
Weegschaal; Waymaster of Ruben Heaton, Digitale zuigen, gewoon analoog.
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

06-11-2011 23:35

Voor een beter advies kan je beter ook meer informatie geven. Zoals op wat voor wateren je vist, binnenland/buitenland, werpen/uitvaren, etc. Heb je persoonlijke voorkeuren en wat is ongeveer je budget?

Wat je lijstje betreft, ik zou nooit fox molens kopen en de fox podjes bevatten imo te veel plastic wat in de loop der tijd speling gaat geven. Ik zou qua molens daiwa aanraden, maar de shimano longcasts zullen het ook vast wel doen. Moeten het baitrunners zijn?

Ik heb zelf jaren naar volle tevredenheid met fox hengels gevist, dus daar van mijn kant geen kwaad woord over.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Steven Eeman
Berichten: 37
Lid geworden op: 20-09-2011 12:41

06-11-2011 23:52

Ik zal hier is wat meer informatie geven zodat jullie mij misschien nog wat handige tips kunnen geven en advies wil namelijk geen stomme aankopen meer doen zoals in het verleden. Ik ga vooral vissen op grote wateren (Paalse Plas en dergelijke) daar is de voerboot NIET toegelaten dus het moet een hengel, mogel etc zijn waar grote afstanden mee kunnen geworpen worden indien nodig.. Het materiaal is gericht voor op wateren in Belgie te vissen maar ik heb ook intentie om in de zomervakanties naar Frankrijk te gaan. Met persoonlijke voorkeuren, niet echt. Degelijke materiaal dat qualitatief sterk is en een lange levensduur heeft. Het materiaal moet niet onverwoestbaar zijn want ik draag zorg voor mijn materiaal. Gewoon degelijk materiaal dat top prestaties kan leveren. Wat voor vissen zwemmen er zoal rond op de wateren waar ik vooral vis, dat varieert van 10kg tot 29kg met veel vissen van +-20kg. Het materiaal mag met dit soort vissen dus ook geen problemen hebben. Verder mag het materiaal ook geen problemen hebben met een beetje regen of koudte. Molens geef ik dan weer wel de voorkeur naar Baitrunners, maar ik heb al veel goede dingen over de Big Baitrunner LC gehoord van visvrienden en hier dus hoogstwaarschijnlijk zal het deze worden. Budget valt te bekijken al kan ik wel zeggen dat niet alles het duurste van het duurste hoeft te zijn. Een hengel van bv +-175eur vind ik genoeg. Qua hengels dacht'k aan Fox Horizon 3lb'rs. Zijn dit goede werpstokken of betere suggesties.

Hopelijk zijn jullie hier iets mee
Steven Eeman
Berichten: 37
Lid geworden op: 20-09-2011 12:41

06-11-2011 23:54

ben scholten schreef:wat ik je wel wil aanraden is neem een boot met bakjes die via de bovenkant lossen.


Hoe bedoel je met bakjes die via de bovenkant lossen?
Steven Eeman
Berichten: 37
Lid geworden op: 20-09-2011 12:41

07-11-2011 00:05

Verder nog zou ik ook graag weten welke molens jullie aanraden voor op een Spodhengel en een Markerhengel.
En welke gevlochten hoofdlijnen jullie tevreden over zijn?
Nylon hoofdlijn gebruik ik Korda Adrena-line
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

07-11-2011 05:42

ik heb bv de scen baitboat en die heb 2 kantelbakjes aan de bovenkant.
veel nieuwe type boten hebben 1 bak in het midden die via de onderkant van de boot lost.
ik vind mijn versie beter maar dat is mijn ervaring ermee.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-11-2011 07:41

Kijk bij het aanschaffen van nieuwe materialen goed om je heen. Vooral de minder bekende merken hebben soms hele aangename verassingen. Angling intelligence, Ehmanns, tnt, enz hebben soms tenten, slaapzakken en veel andere mooie dingen in hun assortiment zitten die betaalbaar zijn en soms beter dan de duurdere merken. Vorig jaar na de muizeninvasie hier thuis was ik genoodzaakt om nieuwe spullen aan te schaffen. Tot op heden absoluut geen spijt van deze aankopen.
Gardner br (of gr) 500 is een fijne gevlochten lijn, samen met stren en whiplash. Ik hoop dat ik ze goed geschreven heb.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

07-11-2011 08:48

Hey Steven,

Koop nooit fox stratos molens, echte troep!! Ik heb er helaas 3 aangeschaft.. Het lijkt alsof je en walvis binnenhaalt zo stroef gaat het. Voor kleine afstanden is het leuk maar voor lange een afrader. Ik vis nu met okuma molens en bevallen me super!

Voor een hengel zou ik voor een fox warrior 2.75lb gaan, heerlijke hengels voor lange afstanden.

Piepers: simpele fox m, ik heb hiermee meer dan 10 jaar gedaan en bewijzen zich nog steeds.
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

07-11-2011 09:54

Ik zou nooit voor fabriekshengels gaan, altijd voor een hengelbouwer gaan die iets speciaals voor JOU bouwt. En wat betreft molens zou ik ook niet voor Fox molens gaan, maar voor shimano of daiwa die bewijzen al jaren dat ze het topsegment zijn. Piepers zijn in het geheel niet belangrijk zolang je er fatsoenlijk mee omgaat voldoen er zoveel, als je dan ook nog op tijd je batterij vervangt zal er weinig problemen mee zijn.

Een rodpod zou ik goed over nadenken, wil je in de toekomst ook naar Frankrijk op groter water of rivieren vissen, dan zou ik zeker kiezen voor een stabiele pod, die daar ook te gebruiken is.

En voor wakers zou ik zeker voor Matrix gaan alleen al vanwege het feit, dat je simpel kunt wisselen tijdens het vissen, als de situatie het vraagt.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

07-11-2011 12:29

En voor wakers zou ik zeker voor Matrix gaan alleen al vanwege het feit, dat je simpel kunt wisselen tijdens het vissen, als de situatie het vraagt.


Solar heeft dit ook en dan kan je gelijk die mooie WW pod erbij kopen. Of de Proline pod maar dan heb je bij allebei wel een toppod.

Piepers zou je ook kunnen kijken naar ATT's. Erg goed spul. Nadeel is dat er geen interne speakers in zitten maar dat is ook het voordeel want volledig waterdicht.

Hareco heeft hengels van JC. Persoonlijk vind ik ze fraai en ze kunnen met kurk of Duplon. Maatje van me heeft ze vorige week gekocht en heeft ze getest met gooien en was zeer tevreden. Hoe ze op de lange termijn en in de praktijk zijn kan ik je niet veel over vertellen. Misschien iemand anders wel.

De nieuwe Longcast van shimano is ook een mooie molen overigens.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

07-11-2011 17:12

ja voor mij was het overschakelen naar handbuild hengels ook een openbaring.
ik dacht altijd van ja hoor het zal wel.
2 of 3 jaar terug heb ik zelf 3 hengels gebouwd van mijn bestaande ultimate revolution hengels.
blanks helemaal gestript en opnieuw opgebouwd.
dit waren naar mijn mening echt mooe hengels en werkte goed.
kurken handvat opgezet meer ogen en zilverkleurige reelhouder van alps.
echt plaatjes.
totdat ik er 1 brak door een stomme fout van mij.
de zelfde blanks kon ik niet meer krijgen(ondertussenwel) en heb toen 3 km1 van cjw aangeschaft.
wat een verschil zeg.
maar dat zit ook in de prijs natuurlijk.
die nieuwe fox hengels zijn ook erg mooi.
heb later ook nog een penhengel laten maken bij bart bakker en die is ook geweldig.
piepers vind ik wel erg verschil maken.
heb al zoveel piepers versleten.
ultimate ls,lsi weet ik et en ron thompson.
fox piepers daarintegen zijn bij mij nog nooit kapot gegaan.
die rodpod van pronline heb ik ook en is zeer stabiel.
mooi ding.
Vis is vis
Frank Oortman
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-06-2011 00:00

07-11-2011 21:03

Ik vind het wel een beetje raar dat als iemand een budget aangeeft van ongeveer 175 euro om dan over hand gebouwde hengels, of zelfs "custom made hengels" te beginnen! Misschien met heel veel geluk dat je via MP wat kunt vinden maar het is maar de vraag of je wel tweedehands wilt.
M.v.g. Frank
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

07-11-2011 21:13

ja heb je gelijk in frank dat had ik indd niet gezien maar was ook meer een discussie binnen een discussie .
2e hands is trouwens niks mis mee.
dan zou ik gaan voor die fox hengels.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

07-11-2011 22:54

Wat hengels betreft, kijk een naar de Sonik SK4. http://www.soniksports.com/products/car ... 3-carp-rod
Heb 3 stuks sinds deze zomer er gebruik ze naar volle tevredenheid.
Shimano BBLC lijkt me een goede keus. Deze matchen prachtig met de Sonik hengels... :lol:
Wat betreft rodpod...Ik vis er niet graag mee en gebruik hem dan ook niet vaak. Ik heb gekozen voor een kleine en compacte rodpod in transport maar toch een veelzijdige. Er zullen best betere zijn maar ik heb wel plezier van m'n Quattro Pod van Fox.
Als je maar geen Horizon gaat kopen dat is echt een ramp m.i. Voor een paar tientjes meer heb je een Quattro waar bijvoorbeeld wel een tasje bij geleverd wordt.
ALs je nog een nieuwe tent/plu nodig hebt let dan op de waterdichtheid. Bij mij komt er alleen nog maar doek ik met een waterdichtheid van 10.000 HH.
Catch them if you can...