Imago karpervissers


Plaats reactie
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

03-11-2011 21:00

Zwart/wit. Geen nuances dus. Makkelijker krijg je het inderdaad niet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-11-2011 22:14

Die nuances brengen de vissers zelf aan, in de publieke opinie is het zo zwart wit.
Vissen is een hobby, geen religie!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

03-11-2011 22:33

Je hebt gelijk Douwe, maar we mogen zo onderhand wel een beetje op gaan passen dat we in de publieke opinie niet die groep vissers worden die langs de waterkant stookplaatsen en vuilnisbelten achter laten.
triest genoeg zie je dat op druk bezochte visstekken steeds vaker.
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

03-11-2011 23:29

Dus toch iets minder zwart/wit dan maar? Iedereen waarvan het publiek denkt dat ze op karper vissen?

Eerlijk gezegd kan mij de "opinie" van dat soort generaliserend volk geen ene ruk schelen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-11-2011 06:38

Ruben zeer bekende en naïeve instelling juist deze gedachtengang kan de visser in het algemeen schaden.
Wij zijn afhankelijk van de publieke opinie.

@Herman, in veel gevallen worden wij het niet maar zijn wij het al lang.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-11-2011 06:44

Imago van de mens kunnen we weinig aan doen.

Iets negatiefs is "leuker"en blijft per definitie gemakkelijker hangen.

Iets positiefs vinden wij karpervissers meestal normaal. Ik denk dat we met elkaar het normale meer uit moeten dragen.

Joost,

Geloof me... het bereiken van de superstekken op hele grote wateren levert voor sommigen dik geld op en je weet, geld is heilig.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-11-2011 07:03

Klaas ik ben bang dat iets negatiefs als normaal wordt beschouwd.

Soms kun je er inderdaad niets aan doen, sommige omstanders zien toch wat ze willen zien.
Haak in de bek, uit het water sleuren dus fout einde discussie.
Maar zodra eerst positief ingestelde niet vissers of instanties veranderen in negatief ingestelden is er bij de visser iets verkeert gegaan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

04-11-2011 07:50

Douwe, je zegt het zelf al:

Douwe Bijlsma schreef:
Soms kun je er inderdaad niets aan doen, sommige omstanders zien toch wat ze willen zien.
Haak in de bek, uit het water sleuren dus fout.


Is het dan naïef om je geen reet aan te trekken van klootjesvolk met een vooringenomen mening die nergens op gebaseerd is? Noem ik eerder realistisch. Je er druk over maken en misschien nog denken dat je er wat aan kunt doen noem ik naïef.

Dat deze opinie de visser schaadt zal ongetwijfeld, maar dat ik onverschillig sta tegenover mensen met een gekopieerde opinie kan de sport mijns inziens niet veel schaden.

Dit zijn waarschijnlijk dezelfde personen die roepen dat alle Marokkanen dieven zijn, dat alle autohandelaren oplichters zijn en dat de Duitsers nog steeds nazi's zijn. Dat doet de kudde dus zij ook. O ja, zij roepen het hardst dus is dat de publieke opinie?

Nee, sorry Douwe. Het kan mij echt geen reet schelen wat die mensen denken, echt niet.

Groeten

Ruben
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-11-2011 07:55

Mij ook niet Ruben. BTW eigenaren ook niet. Die spinnen straks garen.

2023 een droom? Nee hoor deels al werkelijkheid. VBK heeft inmiddels 5 eigen wateren.

Ik weet dat de KSN ook binnen nu en niet al te lang, (karper?)visrechten verwerft.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-11-2011 09:01

Haha. Ja maakt mij ook niks uit en ik kan mij ook opwinden over dergelijke vooringenomenheid. Maar mijn gedrag bij het karpervissen is een voorbeeld voor anderen. Dus maakt het mij kennelijk toch wel uit wat anderen er van vinden, want waarom doe ik anders al die moeite?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

04-11-2011 09:47

Uit goed fatsoen, of omdat het je zo is aangeleerd...
Quo Vadis
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-11-2011 10:48

Het is een keuze, geen keurslijf. Onbewust doe je het toch omdat je iets aantrekken van (kijken naar) anderen bij het opgroeien als kind een belangrijke rol speelt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-11-2011 12:08

Ruben vissers met jou instelling zijn een doorn in het oog voor de bestuurders die bezig zijn dingen te regelen met instanties die het voor het zeggen hebben.

En nee het is niet naïef om rekening te houden met personen van de DB het heeft mij in ieder geval al succes opgeleverd toen de dierenwelzijnswet in de raad moest komen.
Juist door die instelling kon hun stelling ontzenuwd worden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

04-11-2011 13:16

@Douwe,

Moet je mij toch eens uitleggen, dat van een doorn in het oog en mijn instelling......

Daarnaast heb ik het idee dat jij in mijn comment alleen ziet wat jij wilt zien, of beter leest wat je wilt lezen. Waar had ik het over de DB?
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-11-2011 13:28

zie je wel....

is een veel gehoord (non) argument. Maar wel vaak de doorslaggevende.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-11-2011 13:57

Jij niet ik wel, DB kun je lezen als de dieren beschermers in het algemeen en als je inziet dat wij als vissers op moeten boksen tegen dergelijke figuren ben JIJ in ieder geval weer een stuk verder.

Jij hebt toch schijt aan de mening en opinie van dergelijke figuren of lees ik nu weer wat ik wil lezen.

Jij laat duidelijk zien dat jij alleen leest en ziet wat je wilt zien maar niet luistert of tracht te begrijpen wat er bedoeld wordt.

Doorn in het oog wordt bedoeld dat diegenen die steeds weer overleg moeten plegen om dingen geregeld te krijgen steeds weer door de gesprekspartners geconfronteerd worden met het type vissers die overal schijt aan hebben.

Slaap lekker verder mijn tijd zal het nog wel duren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

04-11-2011 18:16

Douwe,

Wederom, waar lees je dat ik overal schijt aan heb? Waar lees je überhaupt dat ik schijt heb aan de mening van dierenbeschermers? Zoals uitgelegd heb ik lak aan de mening van vooringenomen mensen of ongefundeerde beeldvorming.
Doordat ik op jouw beeldvorming over mij in ga spreek ik mezelf misschien tegen, maar ik wijd het maar aan onduidelijkheid van mijn kant? Anders had ik er schijt aan moeten hebben niet?
Dat ik lak heb aan voornoemde mening wil niet zeggen dat ik lak heb aan elke opinie, dat is een kleine nuance.
Laat ik het zo stellen: in de uitoefening van mijn hobby, welk etiket je er ook aan wilt hangen, oefen ik op een manier uit zodat niemand er last van heeft. Niet voor, tijdens of na. Als er dan mensen moeten zijn die aan overlast veroorzakende luitjes aan de waterkant het etiket karpervisser willen ophangen en mijn onder diezelfde noemer menen te voegen dan kan ik me daar niet druk over maken. Dat klinkt misschien een beetje kort door de bocht en onverschillig, maar ik weet dat die mensen zien wat ze willen zien. Daar verander je niets aan, en ik al helemaal niet.
Misschien handig voor jouw beeldvorming, de mening van personen die een afweging maken gebaseerd op feiten interesseert mij terdege. Die zitten er bij de db waarschijnlijk ook, anders was je in gesprekken met hen ook nooit verder gekomen? Vandaar ook dat ik wel inga op jouw mening over mij.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-11-2011 21:27

Ruben dank voor je nu duidelijk antwoord, wij komen er samen wel uit dat blijkt maar weer.
Toch gaat het niet tussen twee vissers maar om de algemene publieke opinie en die valt over het algemeen genomen niet in het voordeel van de karpervisser uit.

Vangze in alle rust.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ronald van Loon
Berichten: 48
Lid geworden op: 19-09-2009 08:24

04-11-2011 21:54

Het imago van de karpervisser is natuurlijk gewoon gelijk aan dat gene wat de mensen "zien".
In de zomer,een tentje met harde muziek,"vrienden"die komen kijken,bbq,rotzooi enz.enz.
Dat is mss wel het (misplaatste)imago van de (bekende)karpervisser.

De (echte) karpervisser,die stilletjes op een afgelegen stuk water zit te hopen op een aanbeet blijft onopgemerkt.
Deze mensen worden niet meegenomen (in het ïmago-verhaal),omdat ze niet vergeleken wensen te worden met de vorige groep.

Wat ik wil zeggen is,...vergelijk geen appels met peren.
In je tent zitten met een kratje bier en tig vrienden bij 20 graden is niet hetzelfde als in het najaar met -3 samen met je maatje afwachten of je dit keer wel geluk mag hebben.(zomaar een voorbeeld).
Het is wat het is,...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-11-2011 22:01

Fout nummer 1 is een karpervisser in een hokje te zetten en er een 'de karpervissersticker' op te plakken.
Karpervissers zijn en blijven het liefst individuen egootjes die niet in een club of vereniging te plaatsen zijn, anders waren ze wel bij een tennis of hockeyclubje gegaan.

Imago karpervisser kan nog.
Imago van "de karpervissers" slaat een heel brede plank nog mis.

Je moet wel een heel goed bestuurder zijn wil je alle karpervissers tegelijk op hetzelfde lijntje te krijgen, een mesthoop vol krijgen met pieren geef ik een grotere kans van slagen naar tevredenheid.. 8) :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-11-2011 01:14

Naar mijn weten zijn het de witvissers binnen de vereniging die moeilijk doen. Nou moet ik zeggen dat het in hellevoetsluis gewoon goed geregeld is voor de karpervisser. Aan de controleurs de taak om het een en ander een beetje bij te sturen. Ik denk dat hier in de omgeving de karpervisser geen slecht imago heeft.
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

05-11-2011 01:21

Ben het met je eens Henk,

Maar Ronald, je hebt het over ,,echte "karpervissers die stiekem in een tentje wachten op een aanbeet in een hoek van de vijver,
wat als deze nu eens met een te zware voorslag tegen een obstakel aanvissen en ondertussen liggen te pitten op hun wide boy gigant ressistant stretcher en dus te laat bij de hengel zijn om een vastgezwommen of inmiddels uitgescheurde bek karper te landen?


En wat als de volgesnoven jongeren ,,klaarwakker" aan de put staan te houssen met een visveilige montage én onthaakmat de vis bij de eerste piep al kunnen haken en terugzetten?

het plaatsen in hokjes is zo gebeurd, leg mij maar eens haarfijn uit wat een ,,echte"en wat een ,,onechte"karpervisser is.

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

05-11-2011 09:17

Vissers (waar ze dan ook op vissen) die weten iets af van visveilig, onthaakmat en stilte, over het algemeen mag je aannemen..... mensen die niet vissen weten hier niets van.

De beeldvorming van mensen die niet vissen zal hier dus niet door beinvloed worden, als er beeldvorming is dan is het uit de hengelsportwereld zelf, en mogelijk uit de karperwereld zelf.

Het zou dus zo kunnen zijn dat de beeldvorming uit de eigen karperwereld komt en niet daarbuiten, of het moet een mede water recreant zijn denk hierbij aan een surfer.... (hebben we daar geen hekel aan, als net langs hengels zoeft omdat ie je niet ziet) of mensen in een bootje die je lijn oppikken.....

Net als in de rest van de wereld gaat het om verdraagzaamheid, het water is van iedereen die op zijn manier wil genieten van zijn vrije tijd aan het water.

Ik kwam ergens de buschauffeur tegen, denk je dat de doorsnee buschauffeur een mening heeft over karpervissers als zijn hobby postzegels verzamelen is?
Hij gaat zich pas een beeld vormen op het moment dat ie met zoontje de eentjes gaat voeren, precies op de plek waar die karpervisser zijn lijntje heeft liggen, of lekker zijn hond ergens laat zwemmen waar je nu net een onderlijn hebt liggen.

De reactie van de karpervisser ter plekke is dan bepalend voor zijn beeldvorming.....

Aan de karpervisser is het dan om zich te realiseren dat het water daar ligt voor ook andere doelen dan karpervisser en daar gepast op te reageren en ik heb het helaas vaak anders meegemaakt.
Plaats reactie