arme, arme beroepsvisser...


ferry de groot
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-08-2010 11:26

25-09-2011 22:17

ja jongens ,ik zou hier 20 jaar geleden ook niet aan durven denken ,maar in de buurt van kampen is het gebeurt met de visserij
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-09-2011 22:23

Wensen mag en er is zelfs een politieke partij te vinden die dat ondersteunt. Maar Sportvisserij Nederland en de andere politieke partijen niet. Niks nieuws dus. Weet wie je kiest, maar dat is al eerder hier gezegd.

Inderdaad is een op heterdaad lastig. Gaat veel werk in zitten. Hoe is onze samenwerking met de overheid op dat punt? Of is daar bezuinigd?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

25-09-2011 22:46

Ik merk het tijdens het witvissen en zo ook al.

Ook steeds minder waar vroeger tijdens wedstrijden 30 kilo 1 was is nu 10 kilo 1,

Je zit met 3 problemen

-Beroepsvissers
-Mensen die de vis meenemen(polen roemenen en ja zelf ook nederlanders)
-Aalscholvers(kunnen ook enorm veel vis wegeten)

Alle visuizetingen vooraal op wateren waar beroeps visserij bezig is hebben geen zin.

Mensen moeten maar is minder vis gaan eten,En er moet maar is op bepaalde wateren een 5 jarig beroepsvis verbod zodat bepaalde vistanden weer redelijk kunne herstellen,Even 90% van alle aalscholvers naar de poelier toe brengen.En even aan alle mensen duidelijk maken dat vis opeten uit verenegings water ten strengste verboden is.

Om maar is mee te beginnen.

De vistand gaat op een hoop wateren kapot,En dat komt niet door de sportvissers/Hobby vissers

Wij moeten een onthaak mat kopen en alles om de vis mooi en heel te houden.WEl op groot water met het idee dat deze vis ten prooi aan een beroepsvissers gaat vallen.Want ik geloof echt niet dat ze zich aan de regels houden.Ze nemen mee wat er in de fuik of net word aangetroffen.

Kweekvis start dan een viskwekerij op

en Hou op met het eten en tot vismeel verwerken van vissen uit onze natuur!!
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-09-2011 07:09

maak straks wel even een kopie kees.

Verder is het van belang dat we een netwerk en een belsysteem op gaan zetten. Dat werkt nl echt.

Zodra er ioemand iets ziet, bellen en kijken om zsm controle ter plekke te krijgen.

MVG

klaas
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-09-2011 07:11

O ja Sander, verder vergeet je een niet onbelangrijk detail. Hoewel niet belangrijk?

Verbetering van de waterkwaliteit zorgt ervoor dat er een kleinere hoeveelheid vis/ha is. Draagkracht randmeren schijnt verlaagd te zijn naar minder 400 kg/ha
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-09-2011 07:16

Zo zeg, sommige topics zijn niet zo heel erg handig om op maandagochtend te lezen. Zeker niet als je weer een blankje hebt mogen bijschrijven op de palmares :evil:. Je begint de week dan met een dubbele achterstand m.b.t. het gevoel voor karpervissen.

Het filmen dat sommige mensen hier doen, realiseer je dat 'onrechtmatig' verkregen filmmateriaal zelden / nooit wordt toegelaten in een rechtszaak. Wellicht dat de vergunningsverleners er wel iets mee kunnen / mogen doen, maar of dat helpt? Pietje heeft een vergunning, wordt een paar keer gepakt en verliest zijn vergunning. Jantje die ook bij hem op de boot werkt, krijgt de vergunning op zijn naam en de mannen zijn weer in business?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

26-09-2011 07:19

Dennis Slagboom schreef:Ben weet je het verschil tussen een accu en een tuinder ?


in een accu zitten maar twee Polen ;)
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

26-09-2011 07:59

Dan ook maar even over een deel van een fuik.

Al hoe wel we deze dag niet eens op karper visten werd er dit maal wel op snoek gevist of wel gooiend vanaf de kant ook een leuke bezigheid. Na menig uur te hebben gegooid komen we bijna aan in een fries dorpje. Nu was het al zo dat er niet meer op paling etc gevist nog mee genomen mocht worden en daarnaast was het verboden seizoen. Op een gegeven moment roept me maat GVD ik zit vast. Hoe kan dat nou normaal als we daar gooien zit ik nooit vast. NOOIT en nu en muurvast. In eerste instantie nergens aan denken, wie verwacht dat nou. Ik vroeg om alles eens goed strak te draaien ik stond op de andere kant en toen zag ik het. Ik zag een aantal meter uit de kant een eindje weg waarvan hij vast zat een stok lichtjes heen en weer gaan, een fuik pffff wat moet dat ding hier nou.....Water sluit aan op openbaar.
Dus naar de auto hark pakken en wat voor fuik kwam eruit wat een joekel. Er zaten allemaal witvis, snoekjes en veel paling en krabben in. Knoop eruit gehaald alles vis erweer in gegooid en zo hebben we de fuik op de kant neer geflikkerd. Komt er nadat we net klaar waren fuik in de kant gegooid hadden een auto aan. Stopt en antwoordt met dat we wel met onze jatten van die fuik afblijven en dat we maar moesten hopen of die niet kapot was want anders. Hij liep naar onze auto toe kon niet zien wat hij deed, waarschijnlijk nummerbord opgeschreven of zo. Later werd dit duidelijk. Wij moesten op het politie bureau komen samen omdat er aangifte was gedaan diefstal.
Wat had deze man ons nou geflikt, foto van auto nummerbord gemaakt, fuik weg gehaald en toen aangifte gedaan. Slim zou je zeggen nou niet echt. We werden uitgehoord om te kijken of onze verhalen klopten dit bleek het geval als 2 druppels water, maar omdat wij moesten komen voor iets wat niet mocht hebben we het er niet bij gelaten. Deze man zou zogenaamd papieren hebben voor deze visserij, maar ook wij weten dat deze fuiken een nummer of een label hebben of zichtbaar gemaakt worden met plastic zakken boven water Etc maar daarnaast was het in het verboden seizoen en op een water waar deze dingen niet mogen staan. Dus ook wij wilden een klacht en iemand die meer zicht had op de visserij want de agent die wij spraken had hier geen verstand van en moesten diezelfde week terug komen. Dit dus gedaan en hebben onze verklaring nog maals afgelegd. Die zelfde week stond er een stukje in de krant, vergunning kwijt, fuiken kwijt en flinke boete etc er stond wel meer in natuurlijk maar belangrijkste was voor ons dat dit gelukkig is aangepakt stelletje......

mvg; Sven,Germ,Jan
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

26-09-2011 09:35

vistanden gaan kapot.

wij moeten als sportvissers,Roofvissers,wit en karpervissers er is tegen in gaan.Laten we is met 10,000 man naar den haag gaan om vissen op zoet water defeinitief te verbieden.

Is die beroepsvisser z´n baan kwijt jammer dan zet maar een kwekerij op.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-09-2011 10:53

voorlopig zijn alikruiken en minstens zo groot probleem.

Gillen helpt al sowieso niet.

Het enige wat helpt in kader van bewijslast en om aan te tonen, dat er geen ruimte is voor benutting van karper is HengelVangstRegistratie.

Inmiddels hou ik mijn vangsten weer bij en mocht het nodig zijn kunnen deze gegevens gebruikt gaan worden.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

26-09-2011 11:30

Vossemeer!

Vorige week 22-09 heeft er 's avonds en 's nachts een VKO plaatsgevonden door het bureau Aquaterra i.o.v. Rijkswaterstaat, is meerdere avonden/nachten zo geweest.
Dit met medewerking van de GM 29 (Siem Hoekman / Jan Wormsbecher).
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-09-2011 13:23

http://img196.imageshack.us/img196/4002/kloppagina1.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/9003/kloppagina2.jpg

Vis wordt duur betaald, zeker als je ook nog die chinese stinkdingen uit wil zetten...
It's okay 2 pay
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

26-09-2011 17:49

doodziek :( :( :( :(
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

26-09-2011 19:43

Zojuist vernomen dat er 26-10 een ledenvergadering is in leerdam, hier wordt oa de mening van de leden gepolst over wel of niet verlengen van de vergunning van Klop.
Ik zal dit nog even checken of de datum klopt...Hmm, Ook bij het waterschap is men druk doende over de verlenging, een negatief advies van de hsv helpt altijd mee dus kom even je stem uitbrengen zou ik zeggen.

Wordt vervolgt.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

26-09-2011 19:46

Najaarsledenvergadering
Woensdag 26-10-2011 van 19:00 tot 22:00

Clubgebouw:
Prins Bernardstraat 4
4141 CW te Leerdam
Telefoon: 0345-618269
Laurens van Emmerik
Berichten: 8
Lid geworden op: 26-09-2011 21:46

26-09-2011 22:09

Ja, Klop zeer actief op de Linge, wie had dat kunnen bedenken.

Ik was 2 weken terug bij een kennis die vlakbij woont, deze man vist al zijn gehele leven samen met dorpsgenoten op de rivier hier. Meestal op roofvis.
Dus ik vroeg hoe het was met de vangst. Krijg als antwoord: het is 3 keer niks door die kl*re vent Klop, die vist alles hier kapot. Ik nog lachen en zei: nee, klop mag niet op de Linge komen hoor, wees niet bang.
Nou, hij ging even helemaal los en er staan fuiken hier en daar en in totaal zeker 10km fuik.

Ik heb de koffie iets eerder afgebroken als gepland en ging gelijk even op internet speuren over de waarheid hier achter. Niks te vinden...hmm, toch een fabel?

Dan maar iemand van de Snoek bellen......
""Goedenavond, je spreekt met Laurens"" ik heb gehoord dat Klop hier een vergunning heeft gekregen voor de Linge...is dat waar? Euhmm..ja dat KLOPt zei de man. Ik vroeg waarom ze hem in hemels naam een vergunning voor de Linge hebben verleent! Het antwoord was dat ze hem ook liever weg herbben want de man haalde er wel heel veel vis vanaf. Op de vraag of het niet superdom was geweest om zoiezo de vergunning te verlenen kreeg ik niet echt antwoord.

Savonds maar weer vissen, maar zeker niet op de Linge....het zat me toch niet lekker de antwoorden dus snel tijdens de sessie het nummer van de voorzitter opgezocht.

Ja, Klop heeft de vergunning van het waterschap gehad zei deze. Ik vraag: ja, maar dan mag hij toch niet zomaar in het gepachte gedeelte van LHV de Snoek vissen?
Het antwoord was, en ik vind het nog steeds te bizar voor woorden: Ja, van het waterschap mag Klop vissen aan een kant van de Linge, en tja, wij van LHV de Snoek dachten toen: dan mag hij ook wel onze kant bevissen. De rivier is toch niet zo breed.
Toen was me KLOmP pas echt gebroken, een visvereninging die zijn laatste fatsoenlijke water naar de donder laat vissen door een beroepsvisser! Hoe verzin je het!!!
Er is voor 1 vergunning voor een jaar slecht 150 euro betaald.

Ik ben nog steeds woest, ik heb dan ook een uur geleden direct telefonisch mijn vergunningen en lidmaatschap van LHV de Snoek opgezegd. (14 jaar lid).

Ik wil op geen enkele manier lid zijn van een vereniging die een beroepsvisser toelaat op zijn water en of eraan meewerkt."Als ik alleen al denk aan al die projectspiegels die verloren gaan, want deze gaan echt niet terug hoor, zit daar maar niet over in. De zeelten en brasems gaan trouwens naar Polen om te worden ingeblikt en gedroogd.

Spreek ik ook nog een oudere man hier, witvisser, en zeg wat hij er nou allemaal van vind. Zegt ie: nou, valt wel mee allemaal, trouwens, ik had nog een mooie brasem gister. Kerol, kom op, weet je wel wat er gaande is.

In ieder geval mag ik hopen dat er met mij nog vele andere zijn die hun lidmaatschap opzeggen, want een beetje visser die pikt dit niet van zijn vereniging.
Laurens van Emmerik
Berichten: 8
Lid geworden op: 26-09-2011 21:46

26-09-2011 22:22

Misschien nog leuk om te vermelden wat er op de website van de vereniging staat:

Ik kopieer:

De Leerdamse Hengelaars Vereniging ‘De Snoek’ werd opgericht op 25 oktober 1931.

Zij heeft de volgende doelstellingen:

1. Het bevorderen van de hengelsport als sportieve recreatie
2. Het beschermen en verbeteren van de belangen van de sportvissers, in het bijzonder van de bij de vereniging aangesloten leden.
3. Het bevorderen van het viswaterbeheer.


Lijkt wel een 1 April grap.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

26-09-2011 23:40

Laurens wat schiet je er mee op om je lidmaatschap op te zeggen?
Ga naar de lhv en doe daar je beklag.

Klop mag alleen aal en zeelt vangen en heeft al jaren! een vergunning hiervoor, door het verbod op aal op het rivieren gebied van afgelopen april is deze man zijn recht gaan halen op de linge.

Hij doet niets verkeerd{helaas}, maar neem maar van mij aan dat hij bij één misstap direct het haasje is.

Het waterschap is iedere dag op het water om te controleren, hopelijk niet voor niets :wink:

Dit najaar wordt zijn vergunning herzien!!!, lhv heeft inspraak in deze beslising dus ga naar de ledenvergadering!!!
Laurens van Emmerik
Berichten: 8
Lid geworden op: 26-09-2011 21:46

27-09-2011 07:04

Ja, de LHV heeft inspraak.

De LHV is ook de gene die de vergunning heeft verleend. Er is ook nooit aan de leden voorgelegd wat ze er van zouden vinden als een beroepsvisser de Linge gaat leegharken. Nu achteraf hebben ze er zoooon spijt van.



Mijn lidmaatschap heb ik om deze reden opgezegd.
Net zoiets als dat ik als karpervisser het nachtvissen zou verbieden.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-09-2011 07:12

Sow Klaas,

Ik krijg er een stijve nek van, gelukkig heb je de plaatjes wel 180graden gedraaid dan heft t elkaar een beetje op.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-09-2011 07:22

Laurens,
Klein beetje kennis is vaak gevaarlijk hoor.


Ga maar eens zoeken op "heerlijkheden" Op de Linge zijn er zeker 3.

Verder heeft klop al tig jaar aal en zeeltrecht. En ja hij heeft zelfs een keer een emmer glasaal leeggekieperd.

Daar waar visrechten van Waterschappen zijn worden zelden of nooit vergunningen verstrekt. Slechts machtigingen. Daar waar een hsv op machtiging vist, mag zij op te zitten en pootjes te geven.

Vroeger toen de club nog veel vrijwilligers had, gingen er zelfs leden mee vissen kijken hoe het zit.

Klaasje is gestopt als vrijwilliger. Paar reden, maar daar hoort klop niet bij. Helaas vonden de witvissers het te stom voor woorden om bij wedstrijden verplicht hvr toe te passen. Dat doet toch niemand. Hopelijk doet de voet zeer...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

27-09-2011 09:18

Kennis is macht...

Net even wat kennis opgedaan, Klop mag nu uitsluitend!!!!!! schaalddier vangst mee nemen.
Crab, kreeft en meer niet!.
As leden vergadering komt zijn vergunning idd ter sprake, dus kom even langs om me te stemmen!.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-09-2011 10:44

Hoi Jacco,

Als ik het dus goed begrepen heb, klopt het verhaal van paling en zeelt niet wat de heer Klop aangaat. Kan me als leek niet voorstellen dat vangsten van schaaldieren daar rendabel te maken zijn. Is vragen om overtredingen van zijn kant. Zeker als je naam Klop in ogenschouw neemt als ik alle berichten moet geloven.

Groet,
Peter
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-09-2011 11:03

Lullige is dat de man nog nooit is betrapt...

verder zijn er meer belangen. Al vangt ie niks...

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... teren.html
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

27-09-2011 11:58

Jawel, maar nu mag hij alleen schaaldier vangsten mee nemen.
Gesloten seizoen voor aal vangst.