eerste keer frankrijk.


Plaats reactie
frans lubbersen
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-08-2011 11:21
Locatie: appingedam

25-09-2011 10:04

hallo allemaal,
Ik ga 3 october voor het eerst een week vissen in frankrijk.
Ik heb alleen geen flauw idee waar ik heen moet.
we wouden wel graag naar een betaal water alleen we zien door de bomen het bos niet meer.
het liefst heb ik de mogelijkheid om tegen een eiland aan te vissen.
we vissen net 3 jaar fanatik op karper dus moelijkheids graad?
graag wat tips en info?
groeten frans
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-09-2011 10:35

Appingedam? Heb ik ooit 18 jaar gewoond ;-) wist niet hoe snel ik weg moest, maar dat terzijde.

3 Oktober naar Frankrijk, maar nog geen idee waarheen? Dat noem ik strakke planning zeg.

Domaine Des Iles (DDI) main lake kan verschrikkelijk tegenvallen als je de wind niet in jouw hoekje hebt. Back Lake, kleinere vissen (tot 40 pond) iets gemakkelijker. Jachtseizoen is wel geopend dus af en toe niet vrij rond rennen voor jullie. Picardie dus ook nog wel aan te rijden. Prijzig. Eigenaar Bernhard geeft veel tips indien jij een beetje interesse toont, oortjes open en niet eigenwijs zijn.

Neem aan dat anderen ook wel met ideeen komen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-09-2011 13:07

Lesje voor de volgende keer dan, eerder de waarheen vraag beantwoorden en beter voorbereiden.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

25-09-2011 13:26

Zeer strakke planning ja...
Maar, hoezo heb je het liefst de mogelijkheid om tegen een eilandje aan te kunnen vissen???
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

25-09-2011 13:28

Dan hoef je geen marker neer te zetten, gedoe allemaal.
Let op slagboom !
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

25-09-2011 18:32

is dit serieus ? :o
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-09-2011 18:14

Huh?

Vandaag nog wel geweest om 14:14 maar blijkbaar is mijn antwoord, of de andere antwoorden, geen aanleiding om even te reageren?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

28-09-2011 18:12

hij zal door de bomen het bos wel niet meer zien, en zo dit onderwerp niet meer terug kunnen vinden :P

nee zonder gekheid denk dat je wel een beetje laat bent gaan kijken en om hulp bent gaan vragen, zou in iedergeval niet naar een te moeilijk water gaan ik ben voor de eerste keer naar etang de la botte geweest beviel erg goed en hebben veel gevangen karpers tot 33 pond en we hadden nog een steur en een meerval was zeer geslaagt hadden we toen nooit over durven dromen 8)
weet niet of je de wat aan hebt :P
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

28-09-2011 21:10

Jeempie das een korte voorbereiding wtf?
Normaal als ik heen ging was ik er al maanden mee bezig..... Maar dat zal wel aan mij liggen denk ik.

Als ik jou was zou ik de betaalwateren links laten liggen en wat anders zoeken, bovendien zullen de meeste wel volgeboekt zijn. ( vaak moet je wel een half jaar van te voren reserveren )
Maar weet nog wel een leuk watertje(s) voor je:
Net onder Metz heb je de energie centrale bij la max, daar zou je aan de mossele kunnen vissen en wil je het nog makkelijker moet je naar die plassen naast la max gaan.
Daar heb je een gebied met div. Grind en zand putten, je kan daar leuk vangen oplopend tot ruim over de 25kg.
Je kan daar in het dorp een jaarvergunning voor een paar tientjes krijgen, dacht dat het zo'n 40 euro kost.
Je hebt daar een plas met een grote schiereiland waarop je heel mooi kan zitten en aan de overkant heb je een klein schiereilandje, heb daar een paar keer met plezier gezeten, check Google earth effe goed zoeken en vind je het zo.

Succes met je voorbereidingen!
Groetjes Bart
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

29-09-2011 14:27

wil je het nog makkelijker moet je naar die plassen naast la max gaan.

Ik kan dat nou niet bepaald als makkelijk omschrijven, vaak druk, bij regen 4x4 nodig om nog ergens te komen. Goede vangsten zijn best mogelijk maar je moet t wel een beetje treffen..
groet
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

30-09-2011 06:04

Klopt een 4x4 is daar wel op z'n plaats, maar heb het daar gered met een kangoo tot twee keer aan toe (wel met een hoop slip en glijwerk in z'n tweede versnelling :))
Denk ook dat ik dan geluk heb gehad wat betreft de drukte, heb twee keer op die grote schiereiland kunnen zitten.
Wel kwam er iedere dag een oudere Fransman bij ons kijken en praten, daarna trok die kerel z'n kleren uit en begon te zwemmen.... Maar had er geen last van.
Qua vangsten hadden wij het ook wel getroffen, geen veertigers gevangen maar wel vele mooie twintigers en dertigers.
Je mag daar geen boot gebruiken, maar d'r zijn wel mensen die het stiekem doen. ( in principe heb je die ook niet nodig, alles is prima te bewerpen en de bodem is schoon)
Plaats reactie