Stropers op ons verenigingswater


Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

19-09-2011 01:34

:roll:



mvg.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-09-2011 06:39

Ha ha ha Eddy,

Het hele stukkie is een en al emotie en dom geschreven en vervolgens zou het zinnetje m.b.t. de foto dat allemaal goed maken? Waarom passende maatregelen schrijven, als blijkbaar wel duidelijk is wat de maatregelen zijn geweest?

Nogmaals artikel is stemmingmakerij, maar schijnbaar kunnen wij Nederlanders hier niet meer zonder.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

19-09-2011 08:08

Hahaha Marc, gelukkig zijn er hier nog mensen die emoties tonen. Jij jou mening, ik de mijne. Ook selectief lezen is jou blijkbaar niet vreemd, maar ook je goede recht :).

Ga hier verder ook niet meer over in discussie! Ga liever vissen!
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

19-09-2011 08:36

Jongens laat elkaar toch een wat beter in elkaars waarde. Dit gaat toch nergens meer over.
Het gaat volgens mij over de normen en waarden van een andere cultuur, en de daaruit voortvloeiende problemen. Of veel bovenstaande topics hierboven iets aan toevoegen waag ik te betwijfelen.
Grt Cor
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-09-2011 08:40

robert smith , humor heb je wel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

met goed bedoelde groet :wink:
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

19-09-2011 09:21

@Cor, normen en waarden van een andere cultuur? Ze zijn in een ander land dus laten ze hun normen en waarden een beetje aanpassen ja?! Aanpassen in een land die je werk en toekomst biedt is wel het minste denk ik..

Gr.
©
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

19-09-2011 10:07

@ Lesley.
Over normen en waarden hoef je mij niets te vertellen. Ik denk dat we misschien hetzelfde denken. Dagelijks heb ik te doen met de verschillen in de normen en waarden. Ik heb er zelfs een hele opleiding voor moeten volgen. Het is complexer dan men denkt. Geloof mij maar, iedere dag loop je tegen dezelfde problemen aan, daar is niets, maar dan ook niets tegen te doen. Wij hebben hier onze regels, maar we hebben ook nog heel veel mazen en zelfs gaten in dat net. En juist die gaten geven dit soort misstanden een kans. Als ik ergens te gast ben dan pas ik me aan, dat ben ik met je eens, laat dat duidelijk zijn.
Het gaat de topic starter over een probleem wat we allemaal kennen. Dat er dan gelijk zo gereageerd wordt is niet netjes en correct. Door de verschillen van meningen kan dit ontstaan.
Zeik elkaar dan niet af op dit forum, ga samen ergens heen, gooi elkaar een hand vol vingers tegen de schedel of spreek als volwassen kerels face to face.

Hier laat ik het bij.

Grt Cor
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
jan van teijen
Berichten: 167
Lid geworden op: 23-12-2010 21:38
Locatie: 111

19-09-2011 10:57

ik hoop dat ze die lui hard straffen, het gaat helemaal nergens meer over waarschijnlijk komen ze er af
met een kleine boete:S
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

19-09-2011 12:20

Wat een artikel... Stemmingmakerij eerste klas, dat bewijst die foto wel. "Ja, maar er staat toch een zinnetje bij dat blablabla..." Die foto draagt niks bij aan het artikel, behalve dan dat ie de onderbuikgevoelens wat extra voeding geeft. Blijkbaar was het eigenlijke nieuws niet zo heel erg schokkend, dus moest e.e.a. gedramatiseerd worden met behulp van een fotootje. Zinnetje erbij en gaan...
Reacties getuigen ook weer van een hoop wijsheid. Klauwen afhakken? Mannen hebben met z'n vieren één vis gestroopt als het goed begrijp... Zonde en het mag ook niet (dus zeker bekeuren die gasten!), maar ga eens op de markt kijken bij de visboer. Lijkt dat ene visje plots een druppel op een gloeiende plaat.
Ik weet het ook allemaal niet...
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

19-09-2011 12:32

Uiteraard moet je optreden tegen mensen die zich niet aan de regels houden, maar niet meer of minder omdat het gaat om mensen die uit een ander land komen. Persoonlijk stelt het mij niet erg gerust als word gesteld dat er niet gedreigd is, maar dat er wel passende maatregelen zijn genomen... Goed dat jullie hebben ingegrepen, maar wat zijn die 'maatregelen' dan precies?

Het treft mij altijd dat velen er niet bij stilstaan dat het hebben van een bepaalde culturele achtergrond geen keuze is en dat het voor de personen in kwestie lang niet altijd evident is dat men er andere gedachten op nahoudt. Ik vraag me daarom ook altijd direct af hoe een groot deel van de heren leden van dit forum zich gedragen wanneer ze 's zomers aan de Spaanse Costa of het Griekse/Turkse strand liggen. Daar gedraagt een groot deel van de 'brave hardwerkende Nederlanders' zich ook op een manier waarvoor ik me de ogen uit de kop schaam. Dan hoor ik alleen nooit iets over cultuur en de eigen normen en waarden. In relatie tot de karpervisserij: hoe zat het ook alweer met alle Nederlanders, Belgen, Engelsen etc.. die er in de tijd dat de Frankrijkvisserij echt opkwam zo'n teringbende van maakten. Rekening houden met de regels en gevoelens van de lokale bevolking was er toen voor velen ook niet bij. Om het over de bende hier aan sommige Nederlandse wateren helemaal maar niet te hebben. Er zijn genoeg plekken waar wij als 'karpervissers' bekend staan als een van de belangrijkste bronnen van nachtelijke overlast.

Nogmaals, ik vind het een goede zaak dat er wordt opgetreden en oordeel ook niet per se over de wijze waarop dat in casu is gebeurd. Voor de mensen met een grote mond: kijk eens kritisch naar je eigen gedrag (en van onze Nederlandse medevissers) en werk aan oplossingen in plaats van schijnheilig schreeuwen van de zijlijn. Oplossingen liggen in begrip voor de problematiek (en dan bedoel ik uiteraard niet het accepteren van de gevolgen), kennisoverdracht en het investeren van tijd in onze hobby (ruim jij wel eens de zooi van een ander op, hoe hard staan jouw piepers in een woonwijk?). Als je daar niet de capaciteiten voor hebt, bemoei je er dan vooral niet mee. Over normen en waarden gesproken, 'handen afhakken' en 'het land uittrappen'... iets met 'een splinter, balk en ogen'.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-09-2011 15:14

hoop herie, terwijl men misschien ebter dingen kan doen en dan bedoel ik niet je verlagen tot een bedenkelijk nivo door hietr en daar ff te raggen en rausen.

Wat dat betreft bezittn de Belgen een beetje meer nivo. Effectiever ook

google ze stelen onze plassen leeg vtm
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-09-2011 20:33

@Eddy,

Ik weet dat jij niet meer wilt reageren maar misschien lees jij nog wel?
Het maakt helemaal niets uit wat ik vind van mensen die stropen, het gaat erom dat berichtgeving de feiten zou moeten weergeven. Zeker als het een semi officieel stukje van de vereniging zou zijn.

De mensen die hier zaten te vissen overschreden klaarblijkelijk wat regels, de toevoeging Polen is niet echt relevant. Essentiele informatie ontbreekt en verder wordt er op het gemoed gespeeld door een niet relevante foto te plaatsen over wat er had kunnen gebeuren.

Overigens zie ik geen verschil tussen het overschrijden van de regels van deze mensen met het vissen op een verboden plas. Enige verschil dat je zou kunnen constateren is het verschil in culturele achtergrond m.b.t. het doden en meenemen van de vis.

Het kan natuurlijk zijn dat jij het stuk hebt geschreven, daar heb ik geen idee van. Indien dit zo is, beschouw mijn commentaar dan aub als opbouwende kritiek.

Maar laat ik er verder dan ook maar het zwijgen toe doen
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-09-2011 07:56

Overigens zijn karpervissers die nvissen met 3 hengels zonder dat er een vergunning voor is, of nachtvissen zonder toestemming, ook gewoon stropers. Opzouten met die stropers
It's okay 2 pay
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

21-09-2011 19:32

100% mee eens... 8)
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

21-09-2011 23:06

’Mensen moeten niet zo kletsen over Poolse vissers’
Gepubliceerd op 20 september 11, 17:11 Laatst bijgewerkt op 20 september 11, 17:47
WIERINGERMEER - ’Polen vissen onze wateren leeg’ koppen kranten. De PVV heeft al alarm geslagen bij staatssecretaris Henk Bleker. Maar volgens visverenigingen in deze regio is er weinig aan de hand.


,,Er wordt een hoop drukte gemaakt over de Polen. Maar waar het op neer komt, is dat het ónze taak is ze netjes te informeren over de regels die hier in Nederland gelden. En dat doen wij. Ieder nieuw Pools lid krijgt van ons een boekje in het Pools. En dan gaat ’t verder prima’’, zegt Rob de Graaf van Hengelsportvereniging De Wieringermeer.

Meer in het Noordhollands Dagblad van woensdag 21 september.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-09-2011 07:07

De enige juiste reactie:

Meld misstanden bij je vereniging. Het helpt... echt waar. Zelfs als je het niet direkt ziet.

Gister gesprek met bestuur Groot Rotterdam.

Ook deze problematiek besproken. Het is nu zover dat de politie zelf al controles uitvoert en bekeuringen uitschrijft. Sterker er is al door politie bgebeld met de vraag welke overtredingen "meneer" eventueel nog meer ten laste kan worden gelegd.

Ik pleit er voor om er ook iets van een economisch delict van te maken. Boetes tot ik meen eur 25.000.

Zit een klein nadeel aan...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

22-09-2011 07:52

Klaas vd Herik schreef:De enige juiste reactie:
Meld misstanden bij je vereniging. Het helpt... echt waar. Zelfs als je het niet direkt ziet.
Gister gesprek met bestuur Groot Rotterdam.
Ook deze problematiek besproken. Het is nu zover dat de politie zelf al controles uitvoert en bekeuringen uitschrijft. Sterker er is al door politie bgebeld met de vraag welke overtredingen "meneer" eventueel nog meer ten laste kan worden gelegd

Klopt Klaas: tips van vissers via de HSV's worden in mijn regio inderdaad aan mij en mijn collega's gemeld. Het is wel belangrijk dat daarbij niet alleen het water wordt genoemd, maar ook details als data, tijdstippen en zo mogelijk kentekens.
Klaas vd Herik schreef:Ik pleit er voor om er ook iets van een economisch delict van te maken. Boetes tot ik meen eur 25.000.........

De Visserijwet is een onderdeel van de Wet Economische Delicten (WED), op grond daarvan hebben opsporingsambtenaren bij constatering van (zware) overtredingen zowiezo extra bevoegdheden (w.o. in-beslagname) en kan de rechter in individuele gevallen hoge straffen opleggen.
Geloven is mooi, controleren is beter.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-09-2011 07:59

Zit een klein nadeel aan...


Deze kop je niet in
Omar? :lol: Wie durft?
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

22-09-2011 08:21

Klaas vd Herik schreef:Deze kop je niet in
Omar? :lol: Wie durft?

Ik kan deze voorzet niet benutten, want ik zie eerlijk gezegd geen nadeel. 8)
Geloven is mooi, controleren is beter.
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

22-09-2011 08:43

Zit een klein nadeel aan...

U bedoeld wellicht mischien iets van zonder aanzien des Persoon..
Meneer vd Herik.

:-?
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-09-2011 10:44

yep Koos.
It's okay 2 pay