ben ik nou nog steeds een rascist?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

17-09-2011 07:55

Deze vriendelijke polen hebben bij ons ook bijna de hele polder leeggeroofd.
Maar je mag er niks verkeerds over zeggen want het zijn leuke mensen.
Nou ik denk daar anders over en van mij mogen ze het land uit rotten.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-09-2011 08:50

Ben,

Ik snap jou wel hoor met jouw gevoelens m.b.t. het uitgemaakt worden voor racist, ik ben het niet met jou eens maar dat terzijde.
Een zwaluw maakt nog geen zomer en een kranteartikel maakt nog geen waarheid, hoe graag jij dit ook zou willen omdat het artikel jouw standpunt staaft.

Het is overigens wel zo, dat er mensen zijn die gevangen vis meenemen ongeacht welke soort vis het is lijkt wel. Dat maakt echter nog niet dat ze allemaal 'slecht' zijn (wie allemaal dan ook mogen zijn). Daarom werd jij in dat andere topic onheus bejegend. Ook al is het ontegenzegelijk waar dat er bij bepaalde wetsovertredingen vaak mensen van een bepaalde komaf betrokken zijn, betekend dit niet dat alle mensen van dezelfde komaf dezelfde overtredingen begaan. Zo lang er nog Polen zijn, om even in jouw voorbeeld te blijven, die niet alle vis meenemen kun je niet spreken van allemaal en dus is generaliseren een slecht idee.

Even terug naar het onderwerp:

We hebben hier een watertje, waar de vangsten behoorlijk tegen beginnen te vallen de laatste 2 jaar. Er worden de wildste speculaties op los gelaten waarom dit zo zou zijn. Wintersterfte van het afgelopen jaar zou er goeddeels debet aan zijn, of uiteraard de Polen of uiteraard de Aalscholvers. De vraag is echte rof er zoveel minder vis zit, momenteel. Als ik daar een nachtje doe dan zie ik net als een paar jaar geleden veel heul veel springende karper, de plekken waar ze springen zijn nog exact dezelfde als waar ze het al jaren doen. De plekken waar gevist wordt, zijn ook al jaren exact dezelfde. Er waren vroeger een paar hotspots en die zitten nagenoeg altijd in het weekend, alleen de laatste jaren door veel verschillende vissers omdat er niets meer wordt gevangen op die plekken.

Ik sprak laatst met de man die al 40 jaar vlakbij deze plas woont en van hem kreeg ik te horen dat er weliswaar veel 'vreemde' vissers zaten maar dat hij nog niet had gezien dat ze ook echt vis meenamen. Ja wel eens een verdwaalde snoekbaars o.i.d. maar de bekende verhalen van kofferbakken vol heeft hij niet meegemaakt. Uiteraard ligt die man niet 24/7 op de loer maar hij houdt de boel wel redelijk in de gaten heb ik het idee.

Ik zeg dus niet dat het onzin is dat er vissers zouden zijn die de hele boel leegroven, maar het lijkt me erg onwarschijnlijk dat dit altijd overal de oorzaak is van slechte vangsten. Kijk ook eens naar de switch die men heeft genomen t.a.v. waterbeheer etc.

Polen geen vergunning meer geven is de grootste onzin die ik maar kan bedenken. Ze hielden zich toch al niet aan de regels, dus geen vergunning zal hen niet tegenhouden. Zolang ik hier op het board nog mensen vol trots hoor vertellen in reacties of blogs, dat ze niet te beroerd zijn de regels met voeten te treden; teveel hengels, vissen waar het niet mag denk ik dat we op de verkeerde weg zijn. Het feit dat wij de vis terugzetten is niet heiligmakend he!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-09-2011 10:30

Het gaat niet om misselijkmakend crimineel gedrag Jeroen. Crimineel gedrag komt onder alle nationaliteiten voor, maar je ziet frequent tweede en derde generatie emigranten in de verslaggeving terugkomen. Niet uitsluitend maar wel vaak. Dat is een probleem wat tamelijk gecompliceerd ligt. Nog eens versterkt door het feit dat ze de Nederlandse nationaliteit hebben. Het zijn dus niet echt buitenlanders en het heeft inmiddels alle aandacht.

Dit probleem is eenvoudiger en niet zozeer crimineel. Betreft ook weer een heel andere groep. Oost Europeanen (zijn niet alleen Polen) die hier werken, wonen of op vakantie zijn beoefenen de sportvisserij met hengels en zetten hun vangst niet terug. Terugzetten van vis is gedrag dat zich de laatste decennia hier onder sportvissers ontwikkelde en die ontwikkeling heeft nog niet zo sterk plaats gevonden in Oost Europa.

Nu kun je generaliserend van alles roepen en daar politiek gewin uit slepen. Dat hebben we de afgelopen jaren wel meegemaakt. Je houdt het niet voor mogelijk, nadat we lang geleden allemaal riepen dat dit niet meer zou gebeuren, maar dat terzijde. Die politiek gaat uiteindelijk toch niet de sportvisserij boven het economische belang stellen. De sterkste roepers in deze vinden ook nog eens dat alle visrechten terug moeten naar het beroep.

Die Oost Europeanen blijven dus voorlopig. We zullen zelf dit probleem moeten oplossen door een inhaalslag van de achterstand in inzichten bij Oost Europeanen te bewerkstelligen. Sportvisserij Nederland is daarmee bezig. De aanpak van de VBK kan hier als voorbeeld dienen voor bijvoorbeeld de KSN. Het probleem wordt in sportvisserskringen niet ontkent.

Wat betreft dat leegvissen. Het is nog niet zo heel lang geleden dat de schubvisrechten toegewezen werden aan de hengelsport. Daarvoor beruste de rechten bij het beroep. Dat beroep beviste onze wateren veel intensiever dan de Oost Europeanen nu doen, maar van leegvissen was geen sprake. Dat leegvissen is dus een overdrijving die het bericht van de Telegraaf kracht moet bijzetten. Beetje onzin dus.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-09-2011 10:47

dit hele topic was bedoeld als een soort van zie je dat ik het niet uit me duim zuig en dat het wel degelijk een probleem is.
kees henk en weet ik veel wie.
ik heb altijd bewondering voor het feit hoe verstandig en wijs(leeftijd) jullie kunnen overkomen dit in combinatie met interesante woorden.
maar dit slaat gewoon helemaal nergens op en is bijna lachwekkend en past helemaal niet bij hoe jullie zijn(of wel)
mij hoor je niet klagen over me vangsten henk en heb ook geen flauw idee hoe je erbij komt.
tuurlijk het kan altijd beter maar dat geld voor iedereen, het mag altijdmeer.
nog nooit een verslaggever gezien?
dat hoeft ook niet want het zijn de hengelsportverenigingen die de noodklok luiden en niet de journalisten.
en hoe komen die hsv's aan hun info?
juist hun leden.
tuurlijk zou ik graag met een oplossing komen maar als de politiek dit niet eens lukt moet ik dan maar me cape aantrekken en hopen dat als ik hard tadaaaa roep alles goed gaat.
ik maak iig geval gebruik van feiten en niet van duimzuigerij en daar ging het me om.
ik ken jullie niet personelijk en denk dat we dat allen ook prima vinden maar er worden dingen dingen over me gezegd die kant noch wal raken(pffffff)
wat de jaren 50/60betreft.
geschiedenis heeft me nooit zo kunnen boeien en kom zelf uit 79 dus kan daar geen goede mening over geven.
enigste is dat we ondertussen beter weten en het ook niet meer nodig is, op een enkele oudere palingvisser na.
tuurlijk als mijn familie honger zou lijden en er geen geld meer is enz enz zou ik zelfs als het moet de hond van de buren nog opeten als het moet (helaas een jack russel) maar dat is niet meer nodig.
maar goed ikben even de draad kwijt en me vrouwtje wil boodschappen gaan doen.
ik lees het straks wel weer allemaal.
het ga jullie goed.

ow ja en mod wie A zegt moet B zeggen
Vis is vis
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

17-09-2011 11:05

:lol: Idd. @@@BEN! (TS.)

ben scholten schreef:ow ja en mod wie A zegt moet B zeggen


:wink:

Kees Ouwehand schreef: anders is het inderdaad weer prullenmandtijd.


mvg.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-09-2011 11:15

Niettemin een verzoekje tot wat verdraagzaamheid in dit topic


Is dat punt van al te grote onverdraagzaamheid dan overschreden?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

17-09-2011 11:24

Nee hoor, het is gewoon altijd hetzelfde bij TS., misschien is het beter het binnenhof (Den Haag) in te lopen! Misschien reinigingskosten heffen, voor opschonen van de topics, is maar een idee!

Afbeelding

mvg.
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

17-09-2011 11:39

Weten jullie of begrijpen jullie eigenlijk wel helemaal WAAROM die polen in NL zijn????


-Omdat een aantal van ons EIGEN volk te lui is om hard te werken.
-Omdat het andere deel voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
-Omdat er ondernemers zijn die rijk willen worden over de rug van andere.

Laten we eerst DIT eens oplossen met z`n allen.......
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

17-09-2011 12:01

Ben, ff voor de goede orde, ben het volkomen met je eens dat ze de gevangen vis gewoon ook terug moeten gooien! Maar, denk ook dat er genoeg zijn die denken, man wat lul je nou, vooral als het om paling of snoekbaars gaat! Helaas geld dit ook voor de karper (schijnt tegenwoordig toch als handel gezien te worden :( ). Zonde van je tijd en energie man, elke keer weer de pijlen op die ene doelgroep van jou te richten. Ikzelf, zie liever die mooie plaatjes van jou, grote of kleine karper, wat maakt het uit.

Maar goed, hoop dat je hiermee bereikt, wat je er, duidelijk mee wil maken! Zet wel soms de ??? bij, de manier hoe!

mvg.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-09-2011 12:23

Bertho,

Klepel / klok?

De Polen zijn hier omdat het in eigen land slecht(er) gaat / is. De kans op werk is hier groter dan daar, dus gaan een aantal van hen hun geluk hier beproeven. Als men vervolgens hier hetzelfde werk kan doen voor een lager tarief dan wij gewend zijn, maar hoger tarief dan ze thuis gewend waren dan krijg je scheefgroei. Dan krijgen we de taferelen zoals we nu tegenkomen. Deze 'problemen' zijn overigens niet nieuw en spelen al vanaf de eerste golf gastarbeiders in de jaren 50 - 60. Uiteraard zijn er ondernemers die daar profijt van trekken, maar geef ze eens ongelijk de europese wetgeving geeft hen de ruimte. Uiteraard zijn er mensen die deze goedkope krachten inhuren, doe jij immers ook eenzelfde dienst zo goedkoop mogelijk inkopen.

We weten schijnbaar allemaal wel waar de problemen liggen, al dan niet gebasseerd op verkeerde informatie. De moeilijkheid zit hem in de oplossing, wellicht dat jij een idee hebt?

Als Nederland zitten we op een punt dat we te veel geld uitgeven t.o.v. onze inkomsten. Waar het geld dan heen gaat maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, er is een onbalans. De huidige problemen zijn dusdanig groot dat we het niet in 1 kabinetsperiode kunnen oplossen. Althans dit lijkt zo, het kan wel maar dan weten de huidige regeringspartijen zeker dat ze niet weer worden gekozen en dat lijkt ze niet zo'n goed idee dus zijn alle maatregelen een beetje van alles net niets. Voor de kiezer hebben ze er 'alles' aan gedaan, terwijl men eigenlijk de puinhoop alleen maar groter laat worden.

De oplossing zit niet in bezuinigen, dat levert alleen maar politieke winst op. De inflatie zorgt ervoor dat alle 'winst' verdampt is voor het binnen komt. De oplossing zit ook niet in alleen maar stimulering van de markt, dus grote projecten eerder doen om de ecenomie een boost te geven. Deze projecten zijn eindig en hebben na oplevering per saldo geld gekost en niet opgebracht.

De oplossing zit in herstructurering over de gehele linie, dat gaan ze niet doen omdat het enerzijds politieke zelfmoord is en anderzijds nagenoeg niemand kan overzien wat de gevolgen zullen zijn.

Wat gaan we dus doen?
We gaan gezellig allerlei kortingen doorvoeren die we op een ander vlak wel weer moeten compenseren. Veel mensen gaan de koemnde tijd aan het werk met zaken die nutteloos zijn omdat een andere dienst dit gaat compenseren. griekenland is een mooi voorbeeld, de besluiteloosheid daar, zorgt ervoor dat de ecenomie hier steeds verder stil komt te staan. Banken vertrouwen hun klanten en elkaar niet meer en lenen en belenen zo weinig mogelijk. Welke oplossing je voor Griekenland kiest (redden/falliet) maakt helemaal NIETS uit, als je maar een van de 2 kiest. Kost redden 1000 miljard? So be it, maar dan hebben we een getal waar we mee en op kunnen rekenen en kunnen we verder.

of zo dan he ;-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-09-2011 12:37

ben scholten schreef:dit hele topic was bedoeld als een soort van zie je dat ik het niet uit me duim zuig en dat het wel degelijk een probleem is.

Nogmaals Ben, omdat het in de krant staat maakt het nog niet waar, helaas.


ben scholten schreef:dat hoeft ook niet want het zijn de hengelsportverenigingen die de noodklok luiden en niet de journalisten.
en hoe komen die hsv's aan hun info?
juist hun leden..

En die basseren zich weer allemaal op onderbuik gevoel en zeer zelden op feiten. Hoeveel mensen hebben foto's gemaakt van de misstanden?


ben scholten schreef:tuurlijk zou ik graag met een oplossing komen maar als de politiek dit niet eens lukt moet ik dan maar me cape aantrekken en hopen dat als ik hard tadaaaa roep alles goed gaat.
ik maak iig geval gebruik van feiten en niet van duimzuigerij en daar ging het me om..

Heb jij daar foto's van?


ben scholten schreef:wat de jaren 50/60betreft.
geschiedenis heeft me nooit zo kunnen boeien en kom zelf uit 79 dus kan daar geen goede mening over geven.
enigste is dat we ondertussen beter weten en het ook niet meer nodig is, op een enkele oudere palingvisser na.

Geschiedenis, oftwel historische feiten kunennw el eens een verhelderende blik werpen op de huidige tijd. Zie opmerking van Kees waarin de beroepsvisserij vroeger meer vis van het water trok dan de huidige Poolse vissers. Het kan dus bijna niet zoveel kwaad doen als jij denkt dat het doet.

De 'moeilijke woorden' waar jij op wijst lijkt een beetje een bliksemafleider te zijn voor jou. Wij vallen jou overigens niet persoonlijk aan, althans dat maak ik er niet uit op, maar zijn het niet eens met jouw oorzaak voor de huidige problemen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

17-09-2011 12:52

[quote="Marc Schrikkema]

De 'moeilijke woorden' waar jij op wijst lijkt een beetje een bliksemafleider te zijn voor jou. Wij vallen jou overigens niet persoonlijk aan, althans dat maak ik er niet uit op, maar zijn het niet eens met jouw oorzaak voor de huidige problemen.[/quote]

Het is toch niet weer WIJ tegen JIJ zeker...
Ik snap nog steeds die Nederlandse denkwijze niet..
Vroeger was het zus, niet alle Polen zijn zo, de overheid, Griekenland, de economie..
Het gaat er om dat er mensen (hoofdzakelijk oostblokkers) zijn die de door ons gefinancierde en gesponsorde vissen de kop in slaan en opvreten....
En dat gaat anno 2011 nergens meer over ..
Daarom komt het met Nederland ook nooit meer goed..
Er is altijd wel een situatie belangrijker of erger dan het huidige probleem en dus wordt er niks opgelost..
En dan vervolgens je plichten ontduiken door te zeggen dat je er zelf iets aan moet doen is al helemaal zwak..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-09-2011 12:53

rick boom schreef:En dan vervolgens je plichten ontduiken door te zeggen dat je er zelf iets aan moet doen is al helemaal zwak.


Volgens mij een schrijffoutje. Moet zijn.

rick boom schreef:En dan vervolgens je plichten ontduiken door te zeggen dat je er zelf niets aan kunt doen is al helemaal zwak.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-09-2011 12:56

Er is 1 grote fout begaan een paar jaar terug!

En dat was de grenzen openstellen,voor een beter Europa.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

17-09-2011 13:03

Sander Russing u typte dit:

hahaha die zaklamp gaat je toch niet redden tegen 3 man. Ik ben nooit zo onzeker aan de waterkant, was ik dat wel dan zou ik niet meer gaan vissen maar een aquarium kopen.

Ik bedoel dat ik ook een zaklamp heb, en anders zijn de 2 jaar thaiboxen voor niks geweest. Maar ik heb al 2 aquariums, aqua 40 en juwel vision :wink:
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-09-2011 13:25

@ Iedereen die verwijst naar geschiedenis mbt beroepsvissers:
Bedenk je wel even dat tegenwoordig de situatie anders is. Voor vissoorten als brasem en snoekbaars zal het effect misschien niet zo groot zijn, maar voor onze troetelvis des te groter. Vergeet niet dat karpers zich in het grootste deel van onze wateren nog steeds niet (nauwelijks) succesvol voortplanten. Decennia geleden werd er niet alleen minder op karper gevist, waardoor invloed van beroepsvissers minder opviel maar er werd bovenal ook een shitload aan karper uitgezet. Een skp van tegenwoordig is nog geen schim van wat er vroeger aan karper in onze wateren gedumpt werd. In principe is dat goed omdat veel wateren vroeger overbezet waren, maar het maakt ons wel vele malen kwetsbaarder voor het verdwijnen van vissen. Kijk dan ook nog even hoe veel moeite het tegenwoordig vaak kost om toestemming te krijgen om over een periode van enkele jaren een paar verdwaalde spiegeltjes uit te zetten en je weet dat gewoon nieuwe vis uitzetten tegenwoordig ook geen oplossing biedt. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de kosten van die uitzettingen waar wij weer vrolijk voor op draaien. Zelfs op de wat grotere wateren is het verdwijnen van enkele vissen merkbaar, zeker als het om de grotere vissen gaat.
HSV's hebben vaak niet de middelen om er wat aan te doen, politie heeft andere prioriteiten en zo modderen we lekker aan. Oplossing is heel simpel: voorlichting en controle, alleen hoe gaan we dat inrichten en vooral wie gaat dat betalen?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-09-2011 13:29

rick boom schreef:[


Is het heel erg als ik hier helemaal niets van begrijp?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

17-09-2011 13:29

Nee Kees, da's geen schrijf fout van mijn kant maar een redeneringsfout van de andere kant. (jouw kant?)
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

17-09-2011 13:31

@ Marc: als je het zo quote, snap ik het zelf ook niet.. :wink:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-09-2011 13:32

rick boom schreef:
Het is toch niet weer WIJ tegen JIJ zeker...
Ik snap nog steeds die Nederlandse denkwijze niet..
Vroeger was het zus, niet alle Polen zijn zo, de overheid, Griekenland, de economie..
Het gaat er om dat er mensen (hoofdzakelijk oostblokkers) zijn die de door ons gefinancierde en gesponsorde vissen de kop in slaan en opvreten....
En dat gaat anno 2011 nergens meer over ..
Daarom komt het met Nederland ook nooit meer goed..
Er is altijd wel een situatie belangrijker of erger dan het huidige probleem en dus wordt er niks opgelost..
En dan vervolgens je plichten ontduiken door te zeggen dat je er zelf iets aan moet doen is al helemaal zwak..

zo dan?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-09-2011 13:38

Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt Rick. Het is mij althans onduidelijk op welke verplichting jij doelt die ik zou ontduiken. Ik sluit mij eigenlijk bij Marc aan. Begrijp weinig van je stukje.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

17-09-2011 13:43

Zitten we straks allemaal op een betaalwater,
want dan komt er nog een voordeel bij.....
er zit vis :evil:
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-09-2011 13:49

Klopt deels niet hoor. In het kader van de beroepsvisserij en hengelsport waren er altijd uitzettingen van allerlei soorten vis. Niet alleen karper. Besluit om de uitzettingen terug te brengen omdat onze wateren overbezet raakten is iets van de laatste 10 jaar. Wat karper betreft is het de keuze voor meer of groter. We kozen als karpervissers bewust voor dat laatste. Houdt ook in dat de vangsten teruglopen. Maar er moet altijd onderhoud blijven en je kunt besluiten om weer meer uit te zetten. Er zijn voldoende middelen binnen de hengelsport. Ligt er maar aan waar de prioriteit gelegd wordt. Weer een overbodig clubhuis erbij?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-09-2011 13:52

Okeej

Hier wordt gesproken alsof de polen letterlijk de wateren afnetten maar dan met hengels :lol: Zal nog wel meevallen he,heb menig Poolse vissers gezien die alleen maar liepen te behelpen en af en toe wat voorns naar boven haalde vlak voor de kant.

70& van de Poolse vissers beschikt over materiaal waarvan we denken gaan die op walvis vissen?

Strandstokken
Size 1-2 haken en ook gewoon puur zeehaken.
En hoever gooien ze uit met hun 80/00 lijn ? :lol:

70% haakt ook gewoon weer af na 2 uurtjes niks vangen en staan ze bij de visboer om de hoek.

Maak mij daar weinig zorgen over,waar ik me wel zorgen bij maak is de teringzooi die men achter laat op en rondom het water.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

17-09-2011 13:57

Het is zelden zo dat de beste mensen van een land in een ander land gaan werken, toch kan je niet iedereen over een kam scheren.
Ik denk dat er een hoop nederlanders in polen zouden gaan werken als je hier geen baan hebt en ergens anders het geld verdiend wat in eigen land drie maal zoveel waard is. een jaarsalaris in 4 maanden en overwerk is extra !

Trouwens een vismaat van mij probeerde laatst melding te maken van een beroepsvisser die aan het paling vissen was met veel fuiken en dat is toch verboden in x maanden? hij belde de instantie op die daar over ging ,had een gesprek met iemand die nergens weet van had. hij zei daar het een beroepsvisser betrof: een beroepsvisser is dat iemand die vist voor zijn beroep ? Die beld ook nooit meer.