ben ik nou nog steeds een rascist?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

23-09-2011 15:33

Klaas vd Herik schreef:ok Marcel,

Dus moderne slavernij?

Daar heb je gelijk in daar komt het wel op neer.Maar deze mensen kunnen er wel hun gezin mee onderhouden en hoeven niet bij de staat aan te kloppen.Maar zolang ik nog elke dag uit me nest moet om MIJN gezin te onderhouden is dit dan ook niet een soort van slavernij.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

23-09-2011 16:35

Ik werk ook in zo'n kutkas.

Voor werkgevers is het toch veel makkelijker om een uitzendbureau te bellen dan proberen nederlanders te werven. Bazen willen niet te veel vast personeel in deze tijd. Als er mensen meestal polen niet voldoen staat er de volgende dag een andere.

Als nederlanders zich zouden aanmelden bij zo'n uitzendbureau dan zouden ze als ze een betere kans hebben als polen want als je de taal beheerst lig je beter in de markt tenminste dat is zo in het bedrijf waar in ik werk.

Maar als je werkt ben je wel al je voordeeltjes kwijt die je hebt als je een uitkering hebt.

De regering geeft het voorbeeld na 12 jaar gebakken voor de rest voor je leven, ik ga me richten op mijn gezin of een andere smoes. Kijk naar al die mensen met het wijzende vingertje na de politiek (graaiers).
En dat maakt niet uit of je links of wat anders bent, He Fempke.
Als je van de week de politiek hebt gevolgt, wat een zielig zootje.
Alleen het nadeel is dat ze de macht hebben en de rest zijn stemvee of werkslaven. Ik stop er mee voor nu.
Mariusz Maksymow
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-07-2011 21:52

26-09-2011 21:28

ben scholten schreef:Polen vissen Nederlandse wateren leeg AMSTERDAM - Hobbyvissers in Nederland zitten met de handen in het haar. Oost-Europese arbeiders zouden de Nederlandse wateren volledig leegvissen. Hengelsportverenigingen luiden de noodklok.


Nederlandse hobbyvissers zijn boos op hun Poolse concullega's. Oost-Europeanen vissen vaak uit economische motieven en zetten de gehaakte vissen niet terug, zegt Sportvisserij Nederland in BN/De Stem. "Ze hebben een andere ethiek en cultuur."

De situatie is zó schrijnend dat extra controleurs moeten worden ingezet en dat Sportvisserij Nederland een Poolse vertaling van de visvoorschriften heeft gemaakt.

Volgens een controleur houden sommige Oost-Europese hengelaars 'regelrechte strooptochten'. "De vissen gaan direct naar Polen of verdwijnen hier in restaurants of eigen pan. Een busje volgeladen met vis is al snel goed voor een paar duizend euro."

De broodvissers hebben het volgens de hengelaars vooral voorzien op roofvissen zoals snoek en snoekbaars en karper. Deze vissen zouden het meeste geld opbrengen in de zwarte markt. "Door de crisis is er minder werk en worden alternatieve bijverdiensten gezocht", vervolgt de controleur. "In het Westland en Friesland zijn sommige binnenwateren al compleet leeggeroofd."


verwijder maar als je dat nodig vind maar het is gewoon de waarheid.
hierbij ook de link naar het artikel

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1056 ... ml?p=2%2c2


Benny,Ben-O,Ben....
Tonnen van nederlandse hard en soft drugs vindt de poolse douane bij onze grenzen. Maar niemand schrijft in onze kranten dat de nederlanders proberen ons afmaken. Deze dingen gebeuren gewoon en niemand scheer jullie met een kam. Ook niet alle nederlanders zijn homo`s en junkies.
Ik denk dat je en beetje te gevoelig op deze punt ben. Volgens mij poolse vissers zijn de meest pro - sport vissen groep van alle buitenlandse vissers hier in Nederland, maar "who cares"....
Hier en filmpje voor je, mischien moet jij ook eens proberen....;)
[Youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HCmiYy1E4aQ&feature=player_embedded[/Youtube]
My onthaakmat is grooter than yours.....
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

26-09-2011 22:03

mariusz.
ik begrijp je punt niet echt.
dit filmpje bevestigt toch alleen mijn mening?
dat polen gastvrij zijn dat wist ik al en heb ik ook al vermeld in dit topic maar ze eten wel de vis op en daar gaat het me om.
mariusz er zullen vast wel meer dingen zijn die niet kloppen zowel van nederlandse kant als de poolse kant maar het gaat hier over vissen en niet over drugs of zoals andere bediscuseren in dit topic over gastarbeid en politiek.
vind het wel leuk dat een pool reageert (tenminste daar ga ik van uit)
Vis is vis
Mariusz Maksymow
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-07-2011 21:52

26-09-2011 22:29

ben scholten schreef:mariusz.
ik begrijp je punt niet echt.
dit filmpje bevestigt toch alleen mijn mening?
dat polen gastvrij zijn dat wist ik al en heb ik ook al vermeld in dit topic maar ze eten wel de vis op en daar gaat het me om.
mariusz er zullen vast wel meer dingen zijn die niet kloppen zowel van nederlandse kant als de poolse kant maar het gaat hier over vissen en niet over drugs of zoals andere bediscuseren in dit topic over gastarbeid en politiek.
vind het wel leuk dat een pool reageert (tenminste daar ga ik van uit)

Dit is de tweede keer je reageert negative met passie op forum over poolse vissers. Deze artikel wat je hier gebracht - "poolse vissers maken ons wateren leeg" is gewoon bul...it.
Nederlandse wateren zijn leeg van paling omdat nederlanders maken ze leeg met fuiken.
De mooiste karpers je kan op Albert Cuyp Markt in Amsterdam vinden, denk jij dat ze door poolen zijn geleverd ? Polen eten de brasems, nederlanders de snoekbaars. Waar zijn de snoekbaars dan ? Ook door polen uitgevoerd?

Over de drugs heb ik jou voorbeld gegeven waar kunnen wij ook van niks IETS maken.
"Die vissen gaan direct naar Polen" geloof je echt in dat ?

Deze jaar zag ik nederlanders vissen op roofvis in gesloten tijd, met levend aas, met meer hengels dan toegestaan, tijdens en sessie moet ik jonge nederlanders vraagen om alles te opruimen omdat hebben ze plastic flessen in open illegalle vuur gezet (wat a bende was het !!!!).
Ik dacht alleen paar poolen zit nog in "steentijd" maar het is niet waar. Kijk in je eigen buurt met open ogen dan zie je zelf....

Met deze filmpje geef ik je suggestie om beetje te relaxen maar je snapt het niet....


Peace bro....
My onthaakmat is grooter than yours.....
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-09-2011 23:00

ben scholten Berichttitel: Re: arme, arme beroepsvisser...Geplaatst: 25-09-2011 20:18


### Polen

---------------------
dat was weer een kanslozen reactie
ook kun je aan deze reactie zien dat je geen enkele hersenen heb in die kale ### bol van je

je bent na mijn mening, gewoon een vieze vuile racist, echt een misselijk mannetje, en wat een zielige ### ventje ben je zeg !!!
en dan hou ik het nog netje,s !!!
Mariusz Maksymow
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-07-2011 21:52

26-09-2011 23:13

ben scholten Berichttitel: Re: arme, arme beroepsvisser...Geplaatst: 25-09-2011 20:18


### Polen

Wardelooze reactie, Ben. Ik voel spijt voor je en zonde voor mijnzelf dat ik alleen paar worden in je moedertaal ken.....
Maar Ben, ik ben troots op je dat jij je rijbewijs cursus afgemaakt hebt...
My onthaakmat is grooter than yours.....
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-09-2011 07:09

Beste Mariusz,

Allereerst mijn complimenten voor jouw Nederlands maar zeker ook voor het feit dat jij jouw mening en visie wilt delen op dit board. Het kan bijna niet leuk zijn om dit soort verhalen en vooroordelen te lezen over mensen uit jouw vaderland. Ook de manier waarop jij vervolgens hier op ingaat verdient een compliment, ondanks dat jij de taal de niet geheel machtig bent probeer je te communiceren ipv te schreeuwen zoals sommigen hier.

Ik ben het niet helemaal eens met jouw 'feiten' aangezien ik ook Poolse en Hongaarse mensen karpers mee heb zien nemen. Zeker op mijn thuiswater waar alleen door sportvissers gevist wordt, maar dit slechts terzijde.

Groet,

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-09-2011 15:08

zo opgelucht sander?
als je me dan toch kopieert doe het dan wel goed want achter die ###polen staat een dikke :D
je hoeft je voor mij niet in te houden sander ik ken inmiddels wel wat hebben had alleen niet verwacht van jou dat je zulke taal uitslaat :o schorriemorrie.
ik heb een bestaand artikel die ik niet zelf heb geschreven gekopieerd en op dit forum gezet en ik kan me daar wel in vinden.
dat jij van mening verschilt is jouw probleem en niet het mijne.
maar goed ik zal me schamele hersencellen besparen door ze nog te laten werken denkend aan jou.
dappere dodo.

@mariusz
te sneu voor woorden.
je heb spijt voor mij maar ben ook trots op me.
je mag wel vloeken in het pools hoor mariusz.
ik vertaal het wel met google, zou jij ook eens moeten doen.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-09-2011 18:08

@Ben,

Om eens een populair iemand te quoten "Doe toch eens normaal man!" :lol:
Jouw reactie naar Sander snap ik, zijn aanhaling van jouw (al dan niet misplaatste) grap gaat nergens over en dient geen doel.
De reactie naar Mariusz snap ik echter niet zijn Nederlands is niet optimaal, maar de boodschap is toch duidelijk? Niet alle Polen over een kam scheren svp. Daarnaast doet Mariusz een poging om e.e.a. uit te leggen, dan is het misschien niet heel erg charmant om dit af te kappen. Ook niet als je het net als ik niet helemaal eens bent met de verstrekte feiten.

Ik weet ik heb de naam van UN vredesduif maar ik denk dat het meer een kwestie van respect voor elkaar moet zijn.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-09-2011 18:13

Word tijd dat de Poolse mede karpervisser meer van zich laat horen eer het een keer flink uit de klauwen zal gaan lopen ergens in Nederland.

Wat dus helemaal niet de bedoeling is! Kijk eens naar Madine,daar word ook geen woord gerapt over de Poolse mede karpervisser,die gewoon meedoen aan de kampioenschappen zoals dus Madine maar ook andere organisatie's.

Kijk eens op youtube en kijk eens naar sommige filmpjes waarbij Nederlanders de terignzooi verprutsen en hoe de omgang is met de karper,gaat gewoon totaal nergens over.

### Nederlanders :wink: 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-09-2011 18:48

ps: Ben dit is niet gericht naar jou hoor,gewoon algemeen.
Ieder heeft zo wel zijn punt natuurlijk en ook jij!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-09-2011 19:38

bedankt leen.

marc ik zei ook tegen mariusz dat ik het wel kon waarderen dat een pool hier reageerde.
zijn boodschap is me meer dan duidelijk maar ben het er niet mee eens en hij niet met mij dat kan dat mag en dat uit ik ook.
komt bij kijken dat ik de link naar het filmpje totaal niet begrijp.
ik moet meer relaxen..... zoals in de film?
de polen in de film zuipen zich klem maken er een pestzooi van en eten de vis op.
whats his point?
kom erbij en neem ook een hapje?
mariusz mag dan wel ze best doen maar wat heeft dit met respect te maken?

Wardelooze reactie, Ben. Ik voel spijt voor je en zonde voor mijnzelf dat ik alleen paar worden in je moedertaal ken.....
Maar Ben, ik ben troots op je dat jij je rijbewijs cursus afgemaakt hebt...
Vis is vis
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

27-09-2011 20:13

In navolging van leen en in het kader van "liever een Pool dan een mongool"

http://www.youtube.com/watch?v=03otn637fI4

Dan is zo'n vis beter af om opgevreten te worden dan om herhaaldelijk zijn bek kapot te laten trekken.

Relativeren is trouwens een mooi woord............
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

27-09-2011 20:38

Ga lekker naar je eigen land joh mafkees en neem je vriendjes mee!


:roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-09-2011 20:45

ik dacht even dat ze die karper zo dr spoel op zou draaien :o
die bek van die vent toen die losschoot :D
Vis is vis
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

27-09-2011 20:53

En de bek van de vis toen ie losschoot :-?
Mariusz Maksymow
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-07-2011 21:52

27-09-2011 20:57

Ben in het filmpje zag ik ook eerst "the famous poolen". Maar straaks zag ik deze nederlander die gaat samen met ze zitten en comunicieren en dat was mijn boodschap voor je. Maar dat snap je niet.
Somige mannen kijken an vrouw zoals en sex object en somige zien en mooie ziel. Ligt aan denken nouevau....Snap je dit ?

Ben ik voel spijt voor je zoals mens die zo zielig an het wereld kijkt. Het leven moet een groote oorlog voor je zijn. Maar dat is je karma. en je kan niet helpen.....
Maar ik ben troots op iedereen die heeft iets in hun leven berreikt. In jouw geval was je rijbewijs.....
My onthaakmat is grooter than yours.....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-09-2011 21:18

Mariusz,

Je Nederlands rammelt, maar er is niks met je inlevingsvermogen. De boodschap in het filmpje is subtiel. Mijn complimenten. Maar waarschijnlijk iets te subtiel voor sommigen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-09-2011 22:14

he gadver mariusz ik word er helemaal zweverig van.
is het leuk op je roze wolk?
ik begrijp je prima mariusz en stel het niet erg op prijs dat je me zo probeert te kleineren ( doe ik misschien ook maar dat lok je uit)
omdat ik het niet met je eens bent betekent nog niet dat ik je niet begrijp en je hoeft me ook echt niet te heropvoeden.
dat ik me irriteer aan bepaalde dingen zoals bv bepaalde bevolkingsgroepen betekent niet dat ik het niet naar me zin heb mariusz heb het prima naar me zin met me gezin en me visserij.
wel fijn om te weten dat je het zo zielig voor me vind.
krijg ik nu een lollie van je

ruben
dat is vanzelfsprekend dat ik dat niet leuk vind, dat vind niemand neem ik aan.

kees
zonder nog meer commentaar te krijgen hopelijk.
misschien ligt het wel aan me hersencellen (verschil moet er wezen) maar wat is de boodschap dan van het filmje volgens jou?
if you cant beat them ,join them?
of ga is met ze praten?
ik zie het subtiele er niet aan, maar nogmaals dat kan ook aan mij leggen natuurlijk.
zoals ik al eerder zei vindik het best wel leuk of goed van mariusz dat hij de moeite neemt om zijn mening uit te leggen/verdedigen
alleen dat verdween snel toen ik erachterkwam dat hij en sander samen onder 1 hoedje spelen.
Vis is vis
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

27-09-2011 22:25

...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-09-2011 22:51

Allebei fout.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

27-09-2011 23:41

:oops: Sorry hoor, maar elke keer als hier lees, raak ik spontaan aan het gas!!! :roll:



mvg.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

28-09-2011 01:12

Zonder Polen was Breda nog bezet door de Duitsers. Polen zijn van harte welkom in Breda.

Ik merk wel dat sommige het niet zo nauw nemen met wat ongeschreven regels. Want wat een puinhoop laten die gasten achter, tot hele tenten aan toe. Maar dat doen ook Nederlandse vissers. Ik heb wel het idee dat hier veel polen met vergunning zitten.

Het eten van vis, tsja, liever niet. En als je dan vis eet, dan liever geen karper of snoek. Maar dan nog... Als je honger hebt, dan ben je eigenlijk wel gek als je het niet doet, toch?
Zit hier wel vis?
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

28-09-2011 02:34

als het hier dan toch gaat over het al dan niet gewenst zijn aan de waterkant, kan ik er wel even aan toevoegen dat er hier in Belgie wateren zijn waar men in plaats van 1 nederlander liever 10 polen zou zien vissen.
een en ander is gebaseerd op een stuk geschiedenis dat nog zeer recent en niet vergeten is.