ben ik nou nog steeds een rascist?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

19-09-2011 18:46

Kees Ouwendijk schreef:Die Polen betalen ook gewoon loonbelasting en werken bij ons voor het minimum loon vastgesteld door vakbeweging enz. (denk ik)
Als nederlanders daar niet voor willen werken is of het minimum loon te laag of de uitkering te hoog.

Maar wat ik al eerder zei minimum loon is in Polen een super-salaris.


nou.. hier worden ze gewoon onder de minimum loon betaald bij de kwekers, en dan gaan ze savond naar het kanaal en maken ze een groot kampvuur en eten ze de vis op die ze vangen, en de vissen die overblijven of die ze niet lusten gaan in een emmer (die ze de volgende dag gewoon laten staan) of ze laten de vissen op de dijk liggen :-?
om niet goed van te worden :(
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-09-2011 20:26

Kees Ouwendijk schreef:Die Polen betalen ook gewoon loonbelasting en werken bij ons voor het minimum loon vastgesteld door vakbeweging enz. (denk ik)
Als nederlanders daar niet voor willen werken is of het minimum loon te laag of de uitkering te hoog.

Maar wat ik al eerder zei minimum loon is in Polen een super-salaris.


Misschien moeten we overwegen om de ``vaste`` lasten te verlagen.
Gewoon dingen die bij het basis onderhoud horen( ziekteverzekering, gas en water en elektriciteit, etc etc) uit de privatisering te gooien. Alles wat eerste levensbehoefte zijn, geen privatisering!!. Geloof me dan is er een stuk minder onvrede in Nederland kunnen mensen met een maandloon van 1500 euro, ook weer normaal rondkomen!
Ik voel echt met deze mensen mee, die hebben de laatste jaren zoveel ingeleverd door alle veranderingen in de wet!!( na het zuur komt het goed, goed komt echt niet)
Komt dus niet alleen omdat het minimumloon zo laag is of de uitkeringen te hoog!!
....................
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-09-2011 20:53

Blijkbaar houden dit soort zaken ons allemaal bezig, niet allemaal op dezelfde manier maar wel bezig.

Wisten jullie dat een soortgelijke situatie ervoor heeft gezorgd dat er een wereld oorlog ontstond? Uiteraard niet geheel te vergelijken, maar ook toen was de economische situatie ook erg slecht, waarna een gis mannetje opstond om een gezamelijke vijand te introduceren.

Door de economische problemen en de toedichting aan bepaalde groeperingen wordt het steeds gemakkelijker om ze dan maar allemaal over een kam te scheren. Doordat relatief vaak mensen van eenzelfde komaf daders blijken EN het gebrek aan daadkracht tegen de daders gaan we hier ook weer dezelfde eenzijdige kam gebruiken. Helaas zijn beide voorbeelden van self forfilling prophecies, als je maar lang genoeg slecht spreekt over mensen gaan ze vanzelf grens overschrijdend gedrag vertonen. Als je een stok zoekt .......

Bij overschrijding regels m.b.t vissen -> boete / in beslagname spullen (desnoods auto's als gevaar oninbaarheid bestaat).
Bij overschrijding andere zaken -> straffen zonder rekening te houden (verzachtende argumenten) met komaf, gebrek aan cultuur of wat dan ook.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-09-2011 21:21

[quote="Marc Schrikkema"

Wisten jullie dat een soortgelijke situatie ervoor heeft gezorgd dat er een wereld oorlog ontstond? Uiteraard niet geheel te vergelijken, maar ook toen was de economische situatie ook erg slecht, waarna een gis mannetje opstond om een gezamelijke vijand te introduceren


Ja Marc dat wist ik, ik ben er ook van overtuigt dat er binnen afzienbare tijd een oorlog ontstaat in de eurozone.
Je kunt je eigen volk niet blijven bestelen, om aan de normen van Europa te voldoen!!
....................
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-09-2011 07:55

heel de erediviesie zit vol auslander, ook maar wegtrappen?
It's okay 2 pay
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

20-09-2011 08:26

Wegtrappen?? Ging volgens mij over aanpassen?


Gradus....
....................
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

20-09-2011 09:16

Dubbelpost
Laatst gewijzigd door Jan de Heer op 20-09-2011 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

20-09-2011 09:16

gradus scholtens schreef:Ja Marc dat wist ik, ik ben er ook van overtuigt dat er binnen afzienbare tijd een oorlog ontstaat in de eurozone.
Je kunt je eigen volk niet blijven bestelen, om aan de normen van Europa te voldoen!!


Altijd goed als mensen verstand hebben van geschiedenis en koppelen aan logisch denkvermogen...

Europa is een project dat in de loop van de tijd, stapje voor stapje is ontstaan. Al die tijd zijn wij als Nederland daarin voorlopers geweest. Waarom? In eerste instantie omdat we wilden voorkomen dat er ooit nog een Wereldoorlog zou kunnen ontstaan. Om die reden werd de staal en kolenindustrie van Duitsland en Frankrijk zo hecht met die van elkaar en andere landen verweven dat zij op zichzelf geen oorlogstuig meer konden maken. Zelfde verhaal gebeurde met kernenergie, Euratom voorkwam dat Europese landen op eigen houtje aan atoomwapens konden beginnen. Europese samenwerking bleek daarna zo onwaarschijnlijk goed te werken, met name ook in economisch opzicht, dat een en ander is doorgezet om een gezamenlijke interne markt te creëren. Een interne markt waarvan wij als handelsland meer geprofiteerd hebben dan elke andere lidstaat. Nog altijd verliep alles voorspoedig. Daarna zijn er helaas enkele fouten gemaakt (o.a. niet streng genoeg toezien op toetreden van bepaalde landen tot de EMU, de monetaire unie), deze situatie, gecombineerd met de Amerikaanse schuldencrisis en de samenhangende financiële puinhoop die men er in IJsland van maakte zorgt nu voor alle ellende.

In het kort, decennia lang hebben wij, met name in West-Europa en Nederland in het bijzonder ons de ballen uit de broek geprofiteerd aan het Europese project. Om diverse redenen, gestimuleerd door politieke sentimenten in afzonderlijke lidstaten (gevoed door een democratisch tekort dat Brussel heeft, het Europees parlement heeft te weinig bevoegdheden en er is geen echte Europese identiteit en derhalve zijn de Europese verkiezingen altijd tweederang gebleven), maakt Europa momenteel een zware tijd door. Deze problemen zijn echter een gevolg van allerlei keuzes waarvan wij ooit hebben geprofiteerd. Moeilijk om te zien aankomen en daardoor uiteindelijk ook lastig te corrigeren. Ja, dat is vervelend, maar dat wil niet zeggen dat je met hard schreeuwen en proberen weg te rennen er iets aan oplost.

Aanpassen... aan wie? Als ik zie hoe een belangrijk deel van de Nederlandse bevolking tegenwoordig denkt en redeneert dan weet ik niet of ik personen uit andere EU-lidstaten zou aanraden zich aan te passen. In dat Nederland herken ik mezelf in ieder geval niet... en wens ik me ook niet te herkennen. Ik geloof in een Nederland waarin we de waarden van onze democratische en sociale rechtstaat respecteren en van die kracht uitgaan om enorm complexe problemen op een rechtvaardige en evenwichtige manier op te lossen. Niet in een Nederland van bange en domme mensen die voor problemen op de loop gaan.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

20-09-2011 09:18

Gradus .

Je hoeft mij niet te vertellen wat het dagelijks leven kost.Ik heb 4 opgroeiende kinderen tussen de 12 en 17 jaar en weet donders goed wat mij het dagelijks leven kost.En ik moet het hier alleen verdienen.Maar als ik morgen zonder werk kom en ik ga met tomaten plukken of asperge steken 100 euro meer in mijn portomenee krijgen ga ik dat zeker doen.
Zoals Kees al zei ze betalen gewoon loon belasting en er word dus wel afgedragen.Ik neem aan dat ze geen gras vreten dus ze doen ook gewoon hun boodschappen hier.

Dat mensen niet willen werken voor het miniumloon heeft volgens mij niks te maken met het niet snappen maar gewoon met instelling.Mensen die in een uitkering zitten en niet willen werken (heb het niet over niet kunnen werken ivm gezondheid)mogen ze van mij gelijk korten in hun uitkering.Ik moet je gelijk geven dat onze regering met subsidies het voor mensen aantrekkelijk maken om in een uitkering te blijven zitten.

Ik ga elk jaar gewoon op vakantie en hoor van mijn familie in duitsland dat ze helemaal gestoord worden van ons.Eerst rijden we met de sleurhut iedereen in de weg en aanpassen hebben wij ook wat problemen mee.Heel watl van ons hollanders gedragen zich ronduit onbeschoft.Van familie van mijn vrouw haar kant (frankrijk)worden ze ook knap ziek van ons.En dat ze zo goed aan ons verdienen in het buitenland valt ook wel mee want we nemen het liefst alles van thuis mee.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

20-09-2011 09:40

Mooi betoog jan, de reden waarom we Europa in het leven hebben geroepen lijkt mij duidelijk. Dat wil niet zeggen dat we de laatste jaren enorm doorgeslagen zijn.
We korten en korten die mensen maar met een modaal inkomen, tegelijkertijd geven we enorme bedragen uit om een land wat zich zelf naar de kloten heeft geholpen te helpen.
Onder het mom van, is beter voor onze eigen pensioenen. Natuurlijk weet iedereen dat dit gewoon bangmakerij is, maar de grote politici hoeden vol.
Op een gegeven moment houd het op en gaan mensen halen wat zei denken dat van hun is.
Heeft niks te maken met het weglopen van de problemen.
Oja ik hoor ook steeds dat we zoveel profiteren van Europa, is toch jammer dat dit weer niet de mensen zijn die het het meest nodig hebben!!
Sinds we de Euro hebben hebben we al 3 keer in een recessie gezeten, waar ook weer de zelfde mensen bestolen hebben.
Maar goed, die groep kan zich blijkbaar niet zo goed laten horen, dus dan wordt je niet gehoord en niemand die het voor die mensen opneemt. Ik zelf hoor niet eens bij die groep, maar vind het wel zonde dat een grote groep Nederlanders niet meer wordt gehoort en we consequent blijven doorgaan met het bestelen van die mensen.....
....................
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

20-09-2011 10:23

gradus scholtens schreef:Mooi betoog jan, de reden waarom we Europa in het leven hebben geroepen lijkt mij duidelijk. Dat wil niet zeggen dat we de laatste jaren enorm doorgeslagen zijn.
We korten en korten die mensen maar met een modaal inkomen, tegelijkertijd geven we enorme bedragen uit om een land wat zich zelf naar de kloten heeft geholpen te helpen.
Onder het mom van, is beter voor onze eigen pensioenen. Natuurlijk weet iedereen dat dit gewoon bangmakerij is, maar de grote politici hoeden vol.
Op een gegeven moment houd het op en gaan mensen halen wat zei denken dat van hun is.
Heeft niks te maken met het weglopen van de problemen.
Oja ik hoor ook steeds dat we zoveel profiteren van Europa, is toch jammer dat dit weer niet de mensen zijn die het het meest nodig hebben!!
Sinds we de Euro hebben hebben we al 3 keer in een recessie gezeten, waar ook weer de zelfde mensen bestolen hebben.
Maar goed, die groep kan zich blijkbaar niet zo goed laten horen, dus dan wordt je niet gehoord en niemand die het voor die mensen opneemt. Ik zelf hoor niet eens bij die groep, maar vind het wel zonde dat een grote groep Nederlanders niet meer wordt gehoort en we consequent blijven doorgaan met het bestelen van die mensen.....


Zoals ik probeerde uit te leggen,.. ook de man in de straat heeft de laatste 50 jaar enorm geprofiteerd van Europa. Om te beginnen is er vrede en ten tweede hebben wij in die periode als Nederland een van de grootste economische groeispurten ooit gemaakt. Ons land lag in puin na WO II, maar amper 30 jaar later hoorden we tot de top 5 meest welvarende landen ter wereld. Je zegt het goed: 'op een gegeven moment gaan mensen halen, wat ze denken dat van hen is.' Het gaat hier om 'wat ze denken'. Wij hebben überhaupt zulke riante (ja, zelfs naar West-Europese standaard zijn ze riant) pensioenen, uitkeringen, hoog salarisniveau, hoog opleidingsniveau, goede infrastructuur etc.. omdat wij als handelsland zoveel hebben kunnen profiteren van de groei van Europa. Op alle fronten liepen we vooraan. Nu moeten we inderdaad bloeden voor weeffouten die in het verleden zijn gemaakt. Men heeft toen bepaalde dingen niet voorzien. Maar denken op de korte termijn (de Euro in elkaar laten pleuren) is weldegelijk weglopen voor de problemen. Sterker nog, je rent van de huidige problemen een toekomst tegemoet die zo mogelijk nog oneindig veel vervelender zou kunnen zijn. Iedereen die weet hoe onze grote nationale banken in Europa met elkaar en de staatsschulden van lidstaten zijn verweven kan je vertellen dat we onszelf dan pas echt in de problemen brengen.

Ik stoor mij aan het feit dat mensen teveel op de korte termijn denken. Wat vroeger is geweest en wat straks misschien komt, dat is allemaal niet belangrijk. We willen nu onze tweede vakantie of dat iets te grote huis. Uiteraard gaat er een boel fout, maar de portemonnee van nu is niet de enige portemonnee waar we aan moeten denken. Of zijn we er van overtuigd dat alle grote economieën (USA, maar vooral China en India) ons als Nederland echt zo hard nodig hebben? Een Nederland achter de dijken is precies wat we dan zullen zijn een verdomd klein landje onder de zeespiegel dat geen ene fluit meer te betekenen heeft in de wereldpolitiek en economie. Laten we ons dus eerst eens goed bezinnen voor we met zijn allen als lemmingen van de klif wandelen achter mensen die zeggen wat we willen horen. Sommige dingen willen we niet horen, maar zijn wel noodzakelijk. Ik hoop dan ook van harte dat onze huidige politieke elite zich niet te makkelijk overgeeft aan het vergankelijke kiezersgewin, maar de moeilijke keuzes durft te maken die waarschijnlijk de komende jaren nog noodzakelijk zijn.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

20-09-2011 10:50

Jan,

Nogmaals je hoeft het voor mij niet uit te leggen, ik begrijp het volkomen.
Neemt niet weg dat er steeds meer verborgen armoede komt in Nederland.
Neem van mij aan, dat blijft niet goed gaan, keuzes maken oke, maar dan wel goed verdelen die keuzes.

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

20-09-2011 15:47

Racist of niet, dit gaat gewoon te ver.
Maar er staat dat ze het vooral op roofvis voerzien hebben.
Snoek, snoekbaars en karper????
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

20-09-2011 16:30

Maar als ik morgen zonder werk kom en ik ga met tomaten plukken of asperge steken 100 euro meer in mijn portomenee krijgen ga ik dat zeker doen.


Marcel, tomaten plukken of asperges steken dat zal niet gaan.....al die plaatsen zijn helaas bezet door Oost Blokkers!

Mijn schoonvader zit toevallig in die branche en juist daar lijdt het eigen volk onder de Polen etc. Die nemen namelijk de plaats in van het eigen volk omdat ze goedkoper zijn.... dit is geen verzinsel maar een praktijk voorbeeld!!
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

20-09-2011 17:01

Beste Jan,

Wij betekenen nu al niets in de wereldpolitiek en economie, alleen heeft nog niet iedereen dit in de gaten..
Een klein landje achter de dijken, niemand die je lastig valt, heerlijk..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-09-2011 19:40

Nederland is te klein om bestaansrecht te hebben ..... maar ja het is er nu eenmaal
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-09-2011 21:35

Groet'n Henk..

still growing Old.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

21-09-2011 10:13

Mijn schoonvader zit toevallig in die branche en juist daar lijdt het eigen volk onder de Polen etc. Die nemen namelijk de plaats in van het eigen volk omdat ze goedkoper zijn.... dit is geen verzinsel maar een praktijk voorbeeld!![/quote]

Lijkt me vrij logisch dat een teler liever 'goedkope' arbeidskrachten inzet. Als 'ie elke werknemer 15 eurie/uur zou moeten dokken kan 'ie de toko wel sluiten.

Wij, als nederland, hebben de keuze gemaakt de grenzen binnen europa open te zetten. Gevolg: Jan/ Claus met de pet zit thuis, die komt zn nest niet uit voor 8.50 p/u.

Nu is er een situatie ontstaan dat het werk deels naar oost-Europeanen gaat en de centen naar zuid-europeanen.
De euro is van ons allemaal .. :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-09-2011 10:44

we moeten gewoon allemaal legaal wiet gaan kweken en de wereld voorzien van hun rokertje op grote schaal :D

binnen een jaar hebben we allemaal gouden kranen thuis 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-09-2011 10:56

Wij mark?
Daar heb ik niet voor gekozen.
Vis is vis
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-09-2011 11:43

Hallo Rik,

Je verkondigt onzin.

Juist in deze tijd heeft elk woord van onze vertegenwoordigers invloed op de financiële markten.

Dit komt omdat
Wij als 1 van de weinigen onze begrotingsafspraken kunnen en willen nakomen.
wij bekend staan als zeer euro sceptici
wij bekend staan als EU sceptici

Verder moet je maar eens googlen op roemenie en tulpen.

Marcel,

Vragen wij te veel of betalen we te weing ( ook voor onze producten in de supermarkt)?
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

21-09-2011 11:52

Roemenie moet niet zeiken over dat verdrag waar ze toch niet in komen voorlopig.
Denk niet dat je daar dan blij moet wezen,mochten ze aanbellen aan de voordeur.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

21-09-2011 12:05

Klaas vd Herik schreef:Hallo Rik,

Je verkondigt onzin.

Juist in deze tijd heeft elk woord van onze vertegenwoordigers invloed op de financiële markten.

Dit komt omdat
Wij als 1 van de weinigen onze begrotingsafspraken kunnen en willen nakomen.
wij bekend staan als zeer euro sceptici
wij bekend staan als EU sceptici



Klaas,

Wat is er zoal terecht gekomen van de drie argumenten die je noemt?

Wat is een begrotingsafspraak waard als niemand zich er aan wil/ kan houden..?
sceptisch of niet, zowel de euro als het verenigd europa is er...en daar kom je nooit meer van af...
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

21-09-2011 12:46

Ben, misschien niet jij of ik, maar Wij met elkaar wel...

Feit is dat die zeuro er is en Europeanen vrij mogen reizen, werken in Europa.
Een enkeling profiteert flink,sommige enigszins en de rest mag vooral dokken :lol:

Positief aan het verhaal is dat als wij straks oud/bejaard en/of hulpbehoevend is er iig. nog Polen zijn om billen te wassen..
Al ben ik bang dat je tegen die tijd het wel volledig zelf mag dokken.. :-?

Mbt. vis meenemen, natuurlijk moeten wantoestanden worden aangepakt. En of dat nou een Pool, Chinees of wat dan ook betreft zal me worst wezen.
Staande wanden en andere (illegale) stroperijen worden, voor zover ik hier heb meegemaakt, vooral door 'gewone' Hollanders gedaan ..
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-09-2011 12:53

ff lezen Rik

Juist in deze tijd heeft elk woord van onze vertegenwoordigers invloed op de financiële markten.


Als de Jager positief uitlaat over Griekenland stijgen de financials en vv let maar eens op. ASML doet dan ook mee
It's okay 2 pay
Plaats reactie