ben ik nou nog steeds een rascist?


Plaats reactie
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

17-09-2011 14:10

Kees Ouwehand schreef:Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt Rick. Het is mij althans onduidelijk op welke verplichting jij doelt die ik zou ontduiken. Ik sluit mij eigenlijk bij Marc aan. Begrijp weinig van je stukje.

Groet, Kees


Begrijp je het niet of wil je het niet begrijpen..?
Een discussie op het net is ook niet te doen.. Er komt eigenlijk nooit iets precies over zoals je het bedoeld..
De plicht die ik bedoel is niet jouw persoonlijke plicht maar die van de politie, controleur, boa ,hsv...
Ik bedoel, als je iemand belt om iets te melden mbt vis stelen, vernieling of wat ook, gebeurd er 9 van de 10 keer niks.
En als je op het forum hier je onvrede over uitspreekt krijg je altijd dezelfde vraag: Wat doe je er zelf aan?
En dan zeg ik op mijn beurt, waarom moet ik er iets aan doen? Ik heb daar niet de middelen , noch de bevoegdheid voor...
En het volgende antwoord is natuurlijk dat ik dan ook maar boa moet worden, dan heb ik wel bevoegdheid..
En zo wordt er dus in Nederland nooit iets opgelost...
Snap je nu wat ik bedoel..? (niet sarcastisch bedoeld..)
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-09-2011 14:24

Nou, om de discussie helder te houden. Het gaat hier om buitenlanders die de vis niet terugzetten omdat ze daarmee niet opgevoed zijn. Kwestie van een mentaliteitsverandering die tijd nodig heeft, maar niet onmogelijk is. Als dit je aan je hart gaat, dan is de weg om je aan te sluiten bij een HSV of de KSN en een werkgroepje te vormen. Van daaruit kun je dan weer invloed uitoefenen op lokale omstandigheden, federaties en Sportvisserij Nederland. Hoe denk je dat verschillende zaken, maar sprekend bijvoorbeeld de SKP'en, bereikt zijn? Een voorbeeld omtrent buitenlanders is al gegeven. Dit keer door de VBK.

Je hoeft niet direct naar Den haag om de immigratie problematiek op te lossen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-09-2011 14:26

ben scholten schreef:
dit hele topic was bedoeld als een soort van zie je dat ik het niet uit me duim zuig en dat het wel degelijk een probleem is.

Nogmaals Ben, omdat het in de krant staat maakt het nog niet waar, helaas

dat ben ik helemaal met je eens(zie opmerking fc den haag) :wink:

ben scholten schreef:
dat hoeft ook niet want het zijn de hengelsportverenigingen die de noodklok luiden en niet de journalisten.
en hoe komen die hsv's aan hun info?
juist hun leden..

En die basseren zich weer allemaal op onderbuik gevoel en zeer zelden op feiten. Hoeveel mensen hebben foto's gemaakt van de misstanden?

ik ga ervanuit dat de hsv's hun info halen uit bv ledenvergaderingen en de mail natuurlijk kan ook nog.

ben scholten schreef:
tuurlijk zou ik graag met een oplossing komen maar als de politiek dit niet eens lukt moet ik dan maar me cape aantrekken en hopen dat als ik hard tadaaaa roep alles goed gaat.
ik maak iig geval gebruik van feiten en niet van duimzuigerij en daar ging het me om..

Heb jij daar foto's van?
zal volgende keer even vragen als ik een pool zie met ze zakken vol of die even cheese zegt.


ben scholten schreef:
wat de jaren 50/60betreft.
geschiedenis heeft me nooit zo kunnen boeien en kom zelf uit 79 dus kan daar geen goede mening over geven.
enigste is dat we ondertussen beter weten en het ook niet meer nodig is, op een enkele oudere palingvisser na.

Geschiedenis, oftwel historische feiten kunennw el eens een verhelderende blik werpen op de huidige tijd. Zie opmerking van Kees waarin de beroepsvisserij vroeger meer vis van het water trok dan de huidige Poolse vissers. Het kan dus bijna niet zoveel kwaad doen als jij denkt dat het doet.

De 'moeilijke woorden' waar jij op wijst lijkt een beetje een bliksemafleider te zijn voor jou. Wij vallen jou overigens niet persoonlijk aan, althans dat maak ik er niet uit op, maar zijn het niet eens met jouw oorzaak voor de huidige problemen.
ben scholten schreef:dit hele topic was bedoeld als een soort van zie je dat ik het niet uit me duim zuig en dat het wel degelijk een probleem is.

Nogmaals Ben, omdat het in de krant staat maakt het nog niet waar, helaas.


ben scholten schreef:dat hoeft ook niet want het zijn de hengelsportverenigingen die de noodklok luiden en niet de journalisten.
en hoe komen die hsv's aan hun info?
juist hun leden..

En die basseren zich weer allemaal op onderbuik gevoel en zeer zelden op feiten. Hoeveel mensen hebben foto's gemaakt van de misstanden?


ben scholten schreef:tuurlijk zou ik graag met een oplossing komen maar als de politiek dit niet eens lukt moet ik dan maar me cape aantrekken en hopen dat als ik hard tadaaaa roep alles goed gaat.
ik maak iig geval gebruik van feiten en niet van duimzuigerij en daar ging het me om..

Heb jij daar foto's van?


ben scholten schreef:wat de jaren 50/60betreft.
geschiedenis heeft me nooit zo kunnen boeien en kom zelf uit 79 dus kan daar geen goede mening over geven.
enigste is dat we ondertussen beter weten en het ook niet meer nodig is, op een enkele oudere palingvisser na.

Geschiedenis, oftwel historische feiten kunennw el eens een verhelderende blik werpen op de huidige tijd. Zie opmerking van Kees waarin de beroepsvisserij vroeger meer vis van het water trok dan de huidige Poolse vissers. Het kan dus bijna niet zoveel kwaad doen als jij denkt dat het doet.

De 'moeilijke woorden' waar jij op wijst lijkt een beetje een bliksemafleider te zijn voor jou. Wij vallen jou overigens niet persoonlijk aan, althans dat maak ik er niet uit op, maar zijn het niet eens met jouw oorzaak voor de huidige problemen.

weet niet goed je daarme bedoeld 'bliksemafleider'
wie is wij eigenlijk marc?
er zijn er toch een aantal die mij )vind ik dan) wel te persoonelijk beoordelen zoals bv de opmerking dat ik niks zou vangen en daar de polen de schuld van geef.
gaat helemaal nergens over en daar maak ik ook geen opmerking over dat ik niks vang.heb geen zin om de opmerking eruit te vissen.
wat zijn volgens jou dan de huidige problemen en de oorzaak?
wel bedankt dat je de moeite neemt om het zo te verwoorden en gewoon blijft doen.
Vis is vis
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

17-09-2011 14:35

Kees Ouwehand schreef:Nou, om de discussie helder te houden. Het gaat hier om buitenlanders die de vis niet terugzetten omdat ze daarmee niet opgevoed zijn. Kwestie van een mentaliteitsverandering die tijd nodig heeft, maar niet onmogelijk is. Als dit je aan je hart gaat, dan is de weg om je aan te sluiten bij een HSV of de KSN en een werkgroepje te vormen. Van daaruit kun je dan weer invloed uitoefenen op lokale omstandigheden, federaties en Sportvisserij Nederland. Hoe denk je dat verschillende zaken, maar sprekend bijvoorbeeld de SKP'en, bereikt zijn? Een voorbeeld omtrent buitenlanders is al gegeven. Dit keer door de VBK.

Je hoeft niet direct naar Den haag om de immigratie problematiek op te lossen.

Groet, Kees


Zie je nou wat ik bedoel..?
Waarom moet ik me ergens bij aansluiten voordat er iets gebeurd..?
Dan moet ik een werkgroep vormen om de instantie's die er over gaan aan te sporen..
Er komt toch ook geen werkgroep bij jou of mij op het werk om je aan te sporen?

Gr. Rick
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-09-2011 14:46

Beste Ben,

Waarom zou ik niet normaal willen doen? We hebben een discussie, of verschillen op zijn minst van mening ik zie daar geen kwaad in. Sterker nog het is goed dat zaken besproken kunnen worden, persoonlijke aanvallen hebben nog nooit bijgedragen tot begrip :-)

Bliksemafleider, bedoeld in het kader van dat jij 'men' hier van beschuldigt omdat ze misschien net iets betere argumenten hebben op dat moment?

Wij bedoel ik overigens in het algemeen, dus in het algemeen wordt jij niet aangevallen. Dat er mensen zijn die verwijzen naar eventueel slechte vangsten van jou is denk ik veroorzaakt omdat de Polen wel eens de schuld krijgen maar dat de slechte vangsten meer te wijten zijn aan steeds slimmer azende vissen? Ik voelde MIJ een klein beetje aangesproken door het gebruik van JULLIE in jouw post, wellicht niet terecht ......

@Rick,

Hoe zou jij het dan willen oplossen als jij jezelf niet wilt inzetten? Hoe groter de groep met eenzelfde doel, hoe gemakkelijker het opvoeden / onderwijzen van de andersdenkende wordt toch? Met alleen je beklag doen via dit board zul jij weinig mensen bereiken die het in jouw ogen verkeerd doen.

Ik weet niet wat voor soort werk jij doet of waar, maar in de meeste bedrijven zijn wel mensen aanweig die de groep aansporen tot andere / betere prestaties ook wel management / directie etc genaamd.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

17-09-2011 14:53

Ja maar Marc, het is toch niet mijn verantwoordelijkheid..?
Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar zo werkt het toch niet..?
Ik bedoel, ik ben parketteur van beroep. Ik kan toch ook niet tegen klanten zeggen: Effe allemaal de schouders er onder, dan gaat het een stuk sneller..
Iedereen zou zijn eigen verantwoordelijkheden moeten dragen,dus ook degene die rechtstreeks dit probleem kunnen (moeten ) aanpakken...
En precies zoals jij aangeeft met management en zo, al die extra mensen en kosten posten omdat niemand zijn
eigen verantwoordelijkheden wil dragen..
Dat zou dus allemaal niet nodig moeten zijn.
En zo gaat het in heel Nederland op grotere schaal...

Maar goed, ik dwaal wel een beetje af zo..
Nederland is al zo ver heen, dat kunnen we zelfs met z'n allen niet meer redden...
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-09-2011 15:12

Rick,

Management is er alleen omdat niemand zijn verantwoording wil dragen? Beetje simplistische voorstelling van de wereld nietwaar?
Moest even jouw beroep googlen, maar blijkbaar leg jij parket. Hoe kom jij aan je opdrachten? Wie verkoopt het parket dat jij legt? Wie maakt het parket dat jij legt? In de fabriek waar ze het parket maken, wie zorgt voor de samenhang tussen inkoop / verkoop / fabricage en logistiek? De mensen achter de machines? Hoe gaan we zorgen dat de mannen achter de machines gehoord worden binnen de directie?

Ik zit in het management en mijn voornaamste taak is om te zorgen dat mijn teams hun werk KUNNEN doen. Het zorgen dat ze hun werk doen, de eigen verantwoording is wel de minste van al mijn taken. Dus ik zorg voor de samenhang, ik zorg voor budgetten, ik zorg voor een stukje strategie zodat we niet voor de kat zijn viool dingen aan het doen zijn. Maar uiteraard ben ik gewoon overhead ;-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-09-2011 15:51

Ik snap het al Rick, we hebben gewoon een verschillende opvatting over verantwoording. Vandaar dat we er niet uitkomen. De verantwoording voor mijzelf is zo vanzelfsprekend dat het een automatisme is waar ik niet over nadenk. Dat komt goed. Maar daarbovenop is er ook een verantwoording die verder gaat dan mijn eigen ik en die motivatie is om mij ergens voor in te zetten buiten mijn eigen belang. Verantwoording nemen dus en niet alles op anderen afschuiven.

Beroepshalve nemen managers de verantwoording voor hun team. Goede managers stellen het team belang boven hun eigen belang, maar blijven het juiste voorbeeld geven door altijd uit te dragen wat de eigen verantwoording is. Ik heb ook altijd wat cynisch naar bazen gekeken hoor, maar voor je het weet wordt je er een van. Moet je wel de verantwoording voor anderen durven nemen. Maar dat is jouw voorbeeld. Het is toepasselijk voor iedereen.

Je opmerking over Nederland hoor ik vaker en daar zakt inmiddels mijn broek van af. Als iedereen die dat vindt nu eens met zijn allen op een eiland gingen zitten. Mogen ze van mij dat eiland lekker afsluiten. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

17-09-2011 17:19

Oke mannen, Ik snap jullie redenatie en ik weet ook wel dat het heel zwart wit gesteld is.
Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt, net als altijd..
Een manager zal ongetwijfeld nodig zijn in grotere organisatie's..
Neemt niet weg dat het verantwoordelijkheid nemen voor het team niet byzonder is.. dat is je werk..
Ik bedoel dus ook gewoon doe wat je moet doen en maak er geen heldendaad van..
Als degene die verantwoordelijk zijn voor de controle op vis meenemen ook gewoon datgene doen, hebben ze mij daar toch niet bij nodig?
En wat betreft mijn mening over Nederland: Als we nou degene die deze toestand in de hand hebben gewerkt op een eiland zetten, zijn we een stuk vlotter klaar....
En natuurlijk is het makkelijk klagen over een ander, maar ze maken mij toch geen minister-president... :wink:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

17-09-2011 17:35

Hoe wij dit probleem aanpakken is het volgende.

Wij hebben een stuk of 8 controleurs in Hoorn en als ik dan vanuit mij zelf spreek heb ik nog een flink netwerk met mensen (vissers/bewoners/etc) die mijn tel nummer hebben bij het geval van misstanden. Ik krijg met regelmaat sms of telefoontjes dat er iets gaande is. Vaak zit ik dan ook op mijn werk en ben niet in de gelegenheid om daar heen te gaan maar ik zorg wel dat er iemand langs gaat. Wat ik denk dat dat het belangrijkste is om je netwerk goed te laten verlopen.

Als ze wat melden en er gebeurd verder niets mee; waarom moeten ze dan wat melden. En dat is logisch want het netwerk heeft geen bevoegdheden en kan alleen maar melden. Dit doen ze omdat er ook meteen gehandeld word.

Als controleur kan je niet overal zijn en dat weten de mensen die vissen allemaal (zeker diegene die wat willen doen wat onder misstanden valt) Maar dat netwerk is een heel practies tooltje in het geheel. En dan zal je zien dat als er geschakeld word mensen dat ook waarderen.

Overigens vindt ik het wel kortzichtig als we alle Polen over één kam scheren. Ik denk zelf dat veel Nederlanders net zo erg zijn alleen hoor je daar vrij weinig over. Fuiken, stroperij komen we met regelmaat tegen.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

17-09-2011 18:00

"Wij hebben een stuk of 8 controleurs in Hoorn"

Dit hele verhaal en alle andere verhalen omtrent Polen en alle andere Oostblokkers en weet ik wat al is alleen op te lossen door een stuk of 800 controleurs bij de grens! Maar daar heeft de gemiddelde Nederlander stront voor in z'n oren en ogen!

Zelfde verhaal met de politiek in NL: minister De Jager staat al het hele jaar te liegen over ons belastinggeld en over onze pensioenen en noem maar op en vervolgens komt vanmorgen op het nieuws dat ie de meest gewaardeerde minister is van dit kabinet.......typisch weer een uitkomst dat de gemiddelde Nederlander stront in z'n oren en ogen heeft.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-09-2011 18:07

Raymon Reterink schreef:Hoe wij dit probleem aanpakken is het volgende.

Wij hebben een stuk of 8 controleurs in Hoorn en als ik dan vanuit mij zelf spreek heb ik nog een flink netwerk met mensen (vissers/bewoners/etc) die mijn tel nummer hebben bij het geval van misstanden. Ik krijg met regelmaat sms of telefoontjes dat er iets gaande is. Vaak zit ik dan ook op mijn werk en ben niet in de gelegenheid om daar heen te gaan maar ik zorg wel dat er iemand langs gaat. Wat ik denk dat dat het belangrijkste is om je netwerk goed te laten verlopen.

Als ze wat melden en er gebeurd verder niets mee; waarom moeten ze dan wat melden. En dat is logisch want het netwerk heeft geen bevoegdheden en kan alleen maar melden. Dit doen ze omdat er ook meteen gehandeld word.

Als controleur kan je niet overal zijn en dat weten de mensen die vissen allemaal (zeker diegene die wat willen doen wat onder misstanden valt) Maar dat netwerk is een heel practies tooltje in het geheel. En dan zal je zien dat als er geschakeld word mensen dat ook waarderen.

Overigens vindt ik het wel kortzichtig als we alle Polen over één kam scheren. Ik denk zelf dat veel Nederlanders net zo erg zijn alleen hoor je daar vrij weinig over. Fuiken, stroperij komen we met regelmaat tegen.


Vooral dat laatste spreekt mij aan, zo denk ik er ook over, eerder het af netten en Grote fuiken zijn hier het probleem, want ik kan het gewoon niet geloven dat een pool met minimale kennis betreft karper vissen wel even elke x dat hij gaat vissen wel een aantal karpers er uit weet te trekken en die dan ook allemaal op eet
.

vind het dan ook niet gepast om elke pool te kak neer te zetten, er zitten genoeg hobby vissers tussen, die het puur voor de hobby doen.

Wel jammer dat er veel karper vissers, nederlandse karper vissers altijd moeten laten blijken aan hun dat ze niet welkom zijn, en dan zeg ik het nog netje,.s.
dat is waar deze jongens constand mee te maken hebben.
De goeien mogen niet lijden onder de slechten, de slechten wel onder de goeien.

Zoals eerder aan gegeven is het een kwestie van tijd betrefd het omgaan op de juiste manier met de vissen, maar hier word zeker aan gewerkt binnen de poolse gemeentschap.
MVG

En rotte appels zul je bij elke nationaliteit hebben.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-09-2011 18:17

marc ik snap em helemaal en daar zit het hem in.
ik vond de andere argumenten niet beter zoals je dat zei maar omschreven met onnodig dure taal terwijl we allemaal gewoon jan de arbeiders zijn althans ik wel en vind dat er eigenlijk niet een goed weerwoord komt van diegene en hun dus zo op die manier de bliksem afleiden.
ik kreeg indd het verwijt van slechte vangsten maar heb daar zelf nooit over geklaagd dus was daar geirriteerd over.
kan me voorstellen dat je je aangesproken voelde met jullie. en dat was niet de bedoeling.
waarom ik blij was met dat je normaal doet moet je toch toegeven dat de meeste of iig een flink aantal dat niedt kunnen doen.
ik wil ook discuseren maar krijg dan opmerkingen naar me hoofd zoals bv die van henk dat ik gefrustreerd zou zijn omdat ik slecht zou vangen waar ik nooit over geklaagd heb.

maar goed mijn mening blijft hetzelfde (gelukkig)

mannen een fijne avond. :D
Vis is vis
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

17-09-2011 21:05

@ Ben: Je stemt ook vast Geert Wilders gok ik zo....Je zou in ieder geval zo in zijn partij kunnen.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-09-2011 21:09

kijk ook weer zo'n verwijt
snap je wat ik bedoel marc
Vis is vis
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-09-2011 21:31

Theo



Slaat weer nergens op. Gaat totaal niet over partijen hier en wat doe je? Enne alsof de rest zo wonderbaarlijk is om op te stemmen?

Keep on dreaming

PVV had mijn stem. Boeiend verder toch? Land van de vrijheid. Gaat hier om andere dingen.......
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

17-09-2011 22:24

Als ik zo als Ben op de bus zou zitten en dagelijks met allochtone stadsjeugd te maken zou hebben zou ik spontaan rascist worden, echt verschikkelijk. Echter voor mijn werk kom ik veel in het Westland en daar kom ik ook veel hard werkende en sympathieke tegen, ook polen zat trouwens. Maar goed het gaat hier om 'onze' karpers daar zie ik inderdaad veel Polen op vissen en ik weet ook dat er wel karpers worden meegenomen. Ik zie ze hier in de buurt op de makelijke watertjes met eenvoudig materiaal vissen. Het grootste probleem is het cultuur verschil, in veel landen is het heel normaal om voor de pot te vissen. Ik heb er echt wel moeite mee, maar als er af en toe eens een schuppie meegaat uit z'n overbezet watertje valt daar voor mij mee te leven. Maar bij een leuk spiegeltje en zoals laatst ergens in het noorden van het land de topvis van het water gaat bij mij echt niet. Wat eigenlijk wel weer raar is dat bij zeevis er weer niemand moeilijk overdoet, het zelfs raar is als je ze terug zet.
Let op slagboom !
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-09-2011 22:40

ben scholten schreef:kijk ook weer zo'n verwijt
snap je wat ik bedoel marc


Ergens begrijp ik wel dat je zegt weer zo,n verwijt.

Maar begrijp ook als een pool die PUUR voor de hobby vist en netje,s met de karpers om gaat, behandelt word als strond door nederlandse karper vissers,
Ze horen en zien een oost blokker in hem, moet hij dan maar als strond behandeld worden.
wat moet die poolse hobby visser dan wel niet denken Ben.
En dat zijn meestel mannen die alles over 1 kam scheren, zo kom jij wel een beetje over ( altans bij mij )
Ik ken poolse jongens die hier dagelijks mee te maken krijgen.
En vertellen ze me hoe idioot gesommige tegen ze reageren, gaat echt nergens over.
Maar dat kan wel ???

zie graag een reactie te gemoed Ben.

en zie het niet als een aanval naar jou toe ben gewoon nieuw schierig wat je er zelf van vindt als jij die pool zou zijn, en vele Super geweldige nederlandse karper vissers jou constand beordelen op het feit dat jij pools bent en er maar van uit gaan dat jij ze ook op vreet.

MVG sander
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-09-2011 23:07

bedankt voor de bijval dennis maar voor de duidelijkheid ik vind mijzelf geen rascist.
dat andere dat wel vinden kan ik wel mee leven al vind ik het wel irritant hoe ze dat soms overbrengen.
het is ook maar net waar je passie ligt dennis.
zeevissen doe ik niet en eet ze ook niet maar is de normaalste zaak van de wereld indd.
een vegetarier word gek als er een koe word doodgemaakt en die eet ik wel graag.
ik ken wateren waar bv maar een 20tal karpers op zwemmen.
als er dan een aantal verdwijnen vind ik dat verschrikkeljk en dan word er gezegd erg he ben als die simpele polen ze wel vangen en jij niet.
nou ja indd wantik zet ze terug en ja sander er zijn er ook bij die ze wel terugzetten dat weet en begrijp ik ook echt wel maar in mijn ogen het meerendeel niet.
dat die paar goede polen daar van balen dat ze ook zo bestempeld worden begrijp ik als geen ander sander.
bv alle buschauffeurs zijn chaggrijnen of alle fc den haag supporters zijn tuig.
zo zit de maatschappij nou eenmaal inelkaar(wil niet zeggen dat ik het daar mee eens ben) en bewust of onbewust heb jij dat vast ook wel met iets sander.
misschien denk je nu dat ik een hekela aan alle polen heb maar dat is helemaal niet zo.
ben er zelf geweest ook in polen en als polen je mogen dragen ze je op handen en voeten en zijn zeer gastvrij.
maar dielui wat hier zit ben ik niet echt over te spreken om het zo maar te zeggen ,omdat verhoudingsgewijs(er zijn ook slechte nederlanders) bij hun het meerendeel roote appels betreft en dit geld voor meerdere bevolkingsgroepen getuige bv opsporingverzocht.
voordat ik weer betroken word met geert wilders of ermee vergelijken word. :o
ik heb niet eens haar :D
ik gaat naar me nest ,morgen even lekker pennen.
Vis is vis
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-09-2011 00:01

oeps
Laatst gewijzigd door gradus scholtens op 18-09-2011 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
....................
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-09-2011 00:02

:lol:
Laatst gewijzigd door gradus scholtens op 18-09-2011 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
....................
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-09-2011 00:02

Weet je wat ik nu zo jammer vind, als er een topic geopend wordt over karpervissers die weer eens negatief in het nieuws komen, dat schrijft(bijna) iedereen dat deze personen het karpervissen een slechte naam geven. Nu is er iemand die een topic opent over slechte Polen reageren die zelfde mensen furieus en zeggen dan dat er niet gediscrimineerd mag worden. Tegen deze mensen wil ik zeggen: blijf vooral objectief!!! Ga niet iedereen die een mening heeft over buitenlanders een racist noemen!

Mijn eigen ervaring met Polen is dat ze gewoon met sleepnetten die karpers eruit halen! Maar ik weet dat niet alle Poolse mensen zo zijn!!!
....................
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

18-09-2011 00:05

Jo,

Ik heb echt geen zin om dit hele topic door te spitten, maar deze viel gelijk op;

ben scholten schreef:omdat ik ook daar niet te spreken was over de poolse medemens. heb niks tegen polen maar wel de meerderheid van hun die hier zijn.


Mag ik dat vermakelijk vinden? Je bent niet over Polen te spreken, maar je hebt niks tegen Polen? Waarom ben je dan niet over ze te spreken?

Start een SKP'tje en de boel is weer aangevuld. Kunnen we vanaf dag één met z'n allen geilen op fotootjes van spiegelkarpers en er allerlei conclusies aan verbinden. Lachen man.

Of wil je uitleggen waarom je wel iets hebt tegen Polen die hier zijn? Is dat omdat ze het belachelijk vinden dat wij vissen uitzetten en vangen en weer terugzetten voor de lol en daar dan heel interessant over gaan lopen doen, terwijl het voor hun eigenlijk gewoon een avondje vreten is? Je zou daar eens geboren moeten wezen, in dat mooie Polen!

Het is gewoon een oermechanisme in de mens.

"Jij komt op mijn land, jij moet weg."

En als die lui de boel zogenaamd leeg vissen, dan hebben wij de karpertjes niet genoeg geconditioneerd met ons forum, drie magazines, 485758 websites en een complete studiegroep. Als wanhoopspoging is daar dan de gedragscode en de vertaalde vergunning van SVN voor onze Poolse vriend. Jaja, net alsof wij ons aan de snelheid houden in eigen land...

:lol:

Godallejezus.

Ajuus,
Willem :wink:

PS: Ik zeg dus niet dat ik het goed keur dat er karpers verdwijnen, maar ook niet dat ik het niet begrijp.
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

18-09-2011 00:22

ik stem ook geert, maar puur uit protest. zouden nog meer mensen moeten doen.
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-09-2011 00:32

gradus scholtens schreef:Weet je wat ik nu zo jammer vind, als er een topic geopend wordt over karpervissers die weer eens negatief in het nieuws komen, dat schrijft(bijna) iedereen dat deze personen het karpervissen een slechte naam geven. Nu is er iemand die een topic opent over slechte Polen reageren die zelfde mensen furieus en zeggen dan dat er niet gediscrimineerd mag worden. Tegen deze mensen wil ik zeggen: blijf vooral objectief!!! Ga niet iedereen die een mening heeft over buitenlanders een racist noemen!

Mijn eigen ervaring met Polen is dat ze gewoon met sleepnetten die karpers eruit halen! Maar ik weet dat niet alle Poolse mensen zo zijn!!!


Gradus je overdrijft :lol: sleep nette, laat me niet lachuuu , en jij doet er dan zeker niks aan want je bent bang voor deze groep polen die bezig is met het af nette van.

Het gaat er degelijk wel om dat niet iedere pool mag worden gediscrimineerd , omdat er een paar etter bakken de boel voor de hobby poolse karper vissers aan het verpesten zijn.

Had ik ook al in de vorige aangemaakte toppic waar een slotje op is gegooid gezecht.

Nederland een Pedofielen land, raar toch, zou je zeggen,

echt dat ik niet met een pedofiel vergelijkt wil worden
En ja is toch wel raar dat je dit met veel regelmaat hoort dat het weer een Hollanders is die dit soort geintje,s flikken !!!
Beschuldig je mij voor zoiets (( als een man )) recht in mijn porum ram ik .e ...t .. j. b.k , al ben je groter dan mij.
Pik ik niet want je beschuldigt mij dan vals, met iets waar ik zeker niet van gedient ben.


Een pool steeld alle vissen en vreet die op
is natuurlijk nog LANG niet zo erg als pedofilie !!
MAAR NA 10 KEER GEHOORD TE HEBBEN BEN JE HET EEN KEER ZAT !!!
Jij ik en elk ander, en met dat af nette , lul niet zo slap zeg,

Heeft meer te maken met , niet beter , weten hoe het hier in nl hoort te gaan, gewoonte, zie eerder geplaatste antw van mij over die graf controleur, is echt geen lul verhaal maar waarheid.

een turk die aan het vissen is word tegenwoordig al gezien als een pool.
Jullie creeren iets in jullie geest dat er niet is.

Afnetten, kom op- man LOL