Karpervissen ergenissen top-10!


Plaats reactie
Michael Lawson
Berichten: 110
Lid geworden op: 24-09-2010 07:24

29-04-2012 22:15

"Mijn" Zwaan zag er toch wel wat anders uit.
Bij de laatste testrun zag hij er uit als de reclame van de KLM, opstijgen en wegwezen.
Hij heeft de boodschap begrepen,........ hoop ik.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

30-04-2012 21:03

Michael Lawson schreef:@R de Winter : het heeft geholpen, ik had nog een oude autoalarm sirene liggen en heb die op mijn accu aangesloten en aan mijn verlichting gekoppeld.

Toen de Zwaan eraan kwam : lichten aan- sirene aan- Zwaan schrok zich de pl!@#is, daarna nog 3 testruns gedaan.
Als ik naar de Zwaan toe stuurde maakte hij dat hij wegkwam.

Hopen dat hij een goed geheugen heeft en mijn boot onthoudt.



Ach ach hij zal naast je komen zitten !
Let op slagboom !
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

01-05-2012 22:43

Mijn grootste ergernis? voerboten met van die grote auto claxons erop :lol:
Gebruikersavatar
Sander Schaaij
Berichten: 168
Lid geworden op: 24-07-2011 15:29

02-05-2012 00:25

Afbeelding

Halve meter van me af. Zag mij zitten en bracht me een bezoekje. Schitterend. Dit valt voor mij niet in de categorie ergenissen. Sommige mensen vergeten nog wel eens dat wij op bezoek zijn in de natuur, en niet andersom.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-05-2012 05:31

sander je begrijpt toch wel dat dat een geintje was he.
Afbeelding
dit waren afgelopen jaar me waakzwanen.
elke keer als er snachts iemand aankwam begonnen ze te blazen :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

02-05-2012 06:22

Mooie beesten toch? Ken er altijd wel van genieten al die dieren om me heen, stoor me overigens ook niet aan meerkoeten enzo.... Dan maar wat dieper visser of minder voeren bv. Alleen een pva'tje.
Heb ooit per ongeluk tijdens vissen met kunstaas een zwaan in zijn staart gehaakt, was even schrikken en blij dat ie losschoot :D
Gebruikersavatar
Sander Schaaij
Berichten: 168
Lid geworden op: 24-07-2011 15:29

02-05-2012 22:51

Ben, tuurlijk begrijp ik dat. Doelde ook op de mensen die ze bewust achterna zitten met een voerboot met toeters en bellen erop. En zich dan af gaan vragen waarom ze niks vangen. :roll:


P.s. Mooie foto trouwens Ben.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-05-2012 09:50

Michael Lawson schreef:@R de Winter : het heeft geholpen, ik had nog een oude autoalarm sirene liggen en heb die op mijn accu aangesloten en aan mijn verlichting gekoppeld.

Toen de Zwaan eraan kwam : lichten aan- sirene aan- Zwaan schrok zich de pl!@#is, daarna nog 3 testruns gedaan.
Als ik naar de Zwaan toe stuurde maakte hij dat hij wegkwam.

Hopen dat hij een goed geheugen heeft en mijn boot onthoudt.



nou goed om te horen dat het gelukt is!!
en geloof me die zwanen weten heus nu wel welke boot ze met rust moeten laten.. denk zelfs dat ze nu alle boten met rust laten, doen ze hier op de put ook..

succes met de vangsten.
Oja joh!!!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

08-05-2012 02:30

1 ergernis van het karpervissen waar je eigenlijk amper onderuit kan: al die zooi die je mee ''moet'' slepen. Ok, als ik ga struinen, dan ben je zo licht mogelijk gepakt. Maar dan nog, hengel, zwaar en groot net. Aas, lokvoer etc etc.

Maar ga je de lange sessies houden, sleep je je een ongeluk aan een stoel, eten drinken, nog meer aas, kleding en rigs, lood noem maar op.

Daar ben ik nu van af...

Heb een vliegenhengel aangeschaft, weegt niks, klein schepnetje op je rug. Papieren en extra vliegjes en lijn in je jas. En je kan zo op stap. Hengel in een koker, reel in de jas, en bent zo mobiel als wat.

Weg met dat gesleep.

Buiten dat heb ik natuurlijk ontzettend veel zin in het vliegvissen zelf. Eindelijk wat plezier met brasems.... en grote ruisvoorns en kleine karpers, die je in grote aantallen kan vangen. Dat worden nu allemaal, stuk voor stuk, mooie drils.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

08-05-2012 18:15

Peppies en prulvissers langs de waterkant die herrie en rotzooi maken waarna er na een aantal maand/jaar een nachtvis/visverbod komt... Kutvolk :evil: ...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-05-2012 14:48

Er is er eentje waaraan ik me echt kan ergeren, en dat is dat er nog steeds mensen zijn die de anaalvin (en schijnbaar tegenwoordig ook borstvinnen) als handvaten gebruiken tijdens het poseren.

Zeker de anaalvin hoort niet in een wokkel getrokken te worden.

Vangsten op datum, laatste twee pagina's staan weer mooie bij..

Beseft men wel dat de vinstralen ook in het lichaam doorlopen en dat het niet de bedoeling is dat het vel daartussen als een malle wordt opgerekt?



Maar je mag best klagen als Sven een karpertje in het natte gras legt hoor ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Sam Zijderveld
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-04-2012 17:06
Locatie: Houten

27-05-2012 16:29

1, mensen die over je lijnen gaan gooien om je weg te jagen
2, boten die door je lijn varen en je lijn is helemaal naar de klote
3, meerkoeten die je aas pakken
4, honden
5, mensen die denken dat ze het beter weten
6, niks vangen
7, waterpest aan je tuigje
8, zwemmende honden
9, vispas controleurs
10, als wat eerst een super mooie stek was, nu een teringzooi is omdat alle bomen zijn gekapt

dusssss dat is mijn top 10 ergenissen
wij bepalen niet wanneer en of de karper gaat bijten, dat doet ie zelf wel.
Gebruikersavatar
Frans Randolfi
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

27-05-2012 17:35

ergenis nummero uno!
retards die vanaf de overkant van het water komen rijden met het scootertje om je even te vertellen dat ze toch eigenlijk wel met de hengels over het hele water liggen........
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

27-05-2012 18:03

Sommige pleziervaart schippers, vanmorgen was er weer een, vroeg hem of ie over de sluis ging klunen, meter onder de kant voor me langs :evil: , hier mocht zelfs mijn toplood niet baten
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-05-2012 18:48

sam.
waarom vispas controleurs?
Vis is vis
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-05-2012 19:47

Ben daar heb ik een ervaringantwoord op.

Het is mij gebeurd dat ik bij een controleronde jonge vissers wilde helpen.

Tijdens het helpen kregen de jongens controle en omdat ik op dat moment net bezig was met een hengel moest ik ook mijn vispas laten zien.
Laat ik die op dat moment nu net niet op zak hebben.
Mijn controlepas van SVN en federatie was niet voldoende ook mijn motivatie niet.

Het heeft een extra reis naar het bureau gekost om onder een bekeuring weg te komen.

Je kunt er van vinden wat je wilt maar feitelijk had hij gelijk ook al was ik op dat moment behoorlijk pissig.

Ik denk echter dat hij doelt op controleurs die dan kennelijk verstand hebben van vissers en vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Richard Beekers
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2011 17:46

27-05-2012 20:11

Ik zit soms op een water waar mensen met de auto en fiets langs kunnen. Nu was het gisteren zaterdag en iedereen gaat opstap, de jongelui gaat drinken en vervelend doen...normaal gesproken zetten wij de tent schuin zodat we de mensen die langs ons fietsen/rijden kunnen zien en zij ons ook. Gisteren dachten we van, laten we de tent gewoon recht zetten dus zitten we met de rug tegen de weg aan zodat niemand ons kan zien en wij rustig kunnen zitten...maar dan komt het..in de nacht komen 2 fietsers aan stoppen net achter de tent en vragen ze zich af of er vissers in de tent zitten..steek me hoofd uit en roep van ja idd vissers ! 1 minuut later komen zn maatjes aan a 5 fietsers en stoppen ook acter de tent..even babbelen met elkaar en lachen roepen etc..je weet het al, wij kei geirriteerd. Ik gaf ze nog enkele minuten om hen vriendelijk te vragen of ze een stuk door wilden fietsen..maar ze vertrekken uit eigen wil al..maar wat doet een idioot gooid zn lege bierfles tussen ons hengels in het water ..dat was dus de druppel. Ren uit mn tent zie 7 fietsers, wie was het vroeg ik maar niemand durfde maar iets te zeggen en ze fietsten kei hard weg.

Heb me nog nooit zo geergerd aan iets tijdens het vissen. Fles kon net zo goed mijn beetmelder geraakt hebben of molens/hengels waardoor er schade kon ontstaan.

Volgende keer dus de tent weer houden hoe het was, als ze je zien dan doen en zeggen ze niks lafaards, maar als je met de rug tegen zulke idioten aan zit krijg je dit soort gedoe.
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

27-05-2012 21:12

Grootste ergernis bij mij zijn toch wel duikers. Net als het donker geworden is, alles perfect ligt loopt de ene stok na de andere af waarna de lijn slap valt als ze hun duikmes bovenhalen. Gelukkig nog maar 1 keer meegemaakt maar sindsdien zijn we geen vriendjes meer :P
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-05-2012 22:37

Heb eigenlijk maar 1 ergernis: Windes...

Voor de rest zie ik aan m'n viswater nooit andere mensen, dus kan ik me hoogstens nog ergeren aan passerende schepen die valse piepen veroorzaken. Maar eigenlijk heb ik daar ook niet echt last van. O ja, de bevers worden lastiger, al tweemaal dit jaar een valse run gehad doordat zo'n kreng door m'n lijn zwom. Bijna tijd om me daaraan te gaan ergeren! :D
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

27-05-2012 23:16

Ik erger mij eigenlijk nooit ergens aan, daar gaat het namelijk niet om bij het vissen. Het gaat om rust, genieten en tot jezelf komen. Zodra er een kleine ergenis onstaat of het is te druk op een stek dan kom ik gewoon niet meer terug. Populaire wateren mijd ik als de pest en verstop mij liever ergens langs een kanaal tussen het hoge gras.

Waar ik mij wel een klein beetje aan erger zijn vissers die met teveel mensen op een kluitje met te grote tenten aan een te klein water zitten. Ik zal het nooit veroordelen, ieder zijn ding, maar ik geloof dat dat meer lekker camperen is en dat vissen meer een bijzaak is....
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

28-05-2012 00:04

Eigenlijk heb je helemaal gelijk Bjorn maar die wateren zijn vaak zo druk omdat iedereen wel weet dat er wat valt te halen.

Vandaag maakte ik het weer mee dat ik ergens uitpakte om twee hengels pal langs de kant te vissen en ik gewoon boilies met de werppijp van de "karpervisser" aan de overkant naar me kop kreeg gesmeten!

Toen ik zei dat ie daarmee moest kappen zei die dat ik de vissen die vanaf die kant kwamen op ving. Bijna 100 meter breed en twee steigers tussen ons in en ik mag daar dus niet gaan zitten omdat ik meneer zijn vissen op zou vangen.

Het moet niet gekker worden. Ga dan aan die kant zitten.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

28-05-2012 21:53

Ik heb een ergenis top 11....

Ik heb een leuke put gevonden ga een paar uur zitten en vang altijd wel een leuke vis (hier ga ik heen om mijn ego op te poetsen als ik blank :wink: )

Ik ben er altijd tegen een uur of 6 en ga tegen 11 uur weer weg. Meestal tegen 9uur begint de comedy.

Hoop kabaal komt de eerste, staat een half uur in zich zelf te praten. Na een tijdje komt de 2e. Hoop bombarie en ja hoor ze weten de weg naar het water te vinden.
Letterlijk een aanhanger vol met meuk word naar de kant gesleept. Tassen vol met voer bla bla bla. En ja de eerste hengel komt tevoorschijn. Hoor ineens KUT!!!! aan de overkant. De hele rotzooi in elkaar zitten.
Nu hij alles uit elkaar heeft,neemt hij met een aanloop en werpen maar zo maar ergens midden in het water. Zn maat vangt na een uur een fikse brazem. Wat doet die aap, geen netje pakken maar neeeee proberen aan de lijn hem er uit te trekken. Denk dat ie wachte tot de brazem een papua lip had of zo. En natuurlijk vis schiet er af. Flikkerd ie vast tussen het riet. Wat doet ie nu... Pakt ie maar een lange stok en begint te douwen zodat de vis maar terug het water in komt. Ik kan hier persoonlijk niet tegen en zie verschillende dingen zoals bij comedy centre. (te veel om te vertellen)
Ik heb na tijd nog met deze heren gepraat (vriendelijke mannen hoor). En heb ze toch een beetje gevraagd waarom ze op deze manier visten. Aangezien ze juist op de plekken gingen vissen waar de vis niet was :roll:

Om een lang verhaal kort te maken.
Ik vis eigenlijk nooit op dresuur water. Dit is eigenlijk een beetje voor het eerst. Ik erger mij echt stierlijk aan dit soort mensen.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-05-2012 09:23

knutjes... :evil:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-05-2012 13:20

Sander Schaaij schreef:Afbeelding

Halve meter van me af. Zag mij zitten en bracht me een bezoekje. Schitterend. Dit valt voor mij niet in de categorie ergenissen. Sommige mensen vergeten nog wel eens dat wij op bezoek zijn in de natuur, en niet andersom.


Ik ben het op zich met je eens, maar heb ook wel eens te maken gehad met een bijzonder agressief exemplaar die het nodig vond om alles wat zich op het water (17ha!!!) begeeft aan te vallen. Niet grappig hoor, als je in je boot stapt en je ziet vanaf 400 m verderop de witte vriend meteen jou kant op komen vliegen om je luid klapperend en blazend weg te proberen te jagen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-05-2012 13:25

stil blijven staan (drijven) en jezelf groot maken en laten zien dat je niet bang bent werkt bij veel dieren goed.

in Thailand werden we achtervolgd door een roedel straathonden ,zolang we liepen wilden ze aanvallen.
toen we stopten en armen in de lucht deden en een stap naar voren renden ze allemaal weg lol.

ik zou zelf het schepnet meenemen en gaan zwaaien ermee,denk dat dat best imponerend is voor een zwaan.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(