alle aas = instant aas?


Plaats reactie
Jelle Rijmt
Berichten: 202
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00

14-05-2003 21:46

hallo,

vaak lees en hoor ik dat je voor bepaalde aassoorten een tijdje moet gaan voorvoeren omdat de karper deze nieuwe voedselbron nog niet kent. Dit zou zou vooral het geval zijn met tijgernoten, pinda's maar ook boilies...
Het zou dus noodzakelijk zijn om te gaan voorvoeren, als je een visje wil vangen..
Nu ben ik van mening dat dat niet nodig is, ik denk dat de vis van nature uit veel te nieuwsgierig is om een potentieel voedseldeeltje voorbij te zwemmen, wat dat ook moge zijn... Dus volgens mij is het zeer goed mogelijk instant te vissen met een voor de vis onbekende aassoort( en al helemaal als je beperkt voert ermee) Vanaf het moment dat er een voedseldeeltje goedgekeurd is gaat hij toch sowieso op zoek naar meer, en zien eten doet eten, dus de rest zal ook wel gauw volgen. Of duurt het echt zo lang eer de vis het aas heeft goedgekeurd, dat je er dagen van tevoren een hoop moet gaan inkappen? Kan best zijn hoor...maar volgens mij niet...
Kijk uit naar jullie reacties..
MVG
Jelle
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

15-05-2003 09:53

...
Laatst gewijzigd door Ronald de Vries op 14-10-2004 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Lou Roman
Berichten: 122
Lid geworden op: 01-05-2003 02:00
Locatie: Zaanstad

15-05-2003 10:27

Het ligt natuurlijk ook aan het water waar je vist, in een put waar al veel gevist wordt is het misschien niet noodzakelijk aangezien vissen al met boilies of ander aas in contact zijn gekomen.
Maar uit ervaring kan ik zeggen dat op grote plassen en kanalen zonder te voeren weinig werd gevangen. Ook al werd er, met die aassoorten gevoerd en gevist.
Toch ben ik van mening dat voeren noodzakelijk is, helemaal met boilies.

Er zijn ook theorien die stellen dat een stek grote/zware Karper aantrekt naarmate er langer gevoerd wordt.

Groet & vangse,

LOU
If you fish like everybody does you catch what everybody does.
Lou Roman
Berichten: 122
Lid geworden op: 01-05-2003 02:00
Locatie: Zaanstad

15-05-2003 10:29

Oh ja, we hebben het wel over afstandvissen. Toch?
If you fish like everybody does you catch what everybody does.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

15-05-2003 13:16

Je hebt een grote plas met een klein bezet aan karpers. De karpers volgen hun natuurlijke route en zullen daar niet snel van afwijken.

Instant voer zullen ze naast zich laten liggen. Daarom is voeren juist belangrijk om het voer patroon te breken van de karpers. En jou voerplaats ook op hun route te zetten.

Maar ik was dit weekend aan het penvissen in een klein sloot. De ruggen van de karpers kwamen boven het water uit. 15 karpers in een sloot van 500 meter. Hoe vaak ze ook voorbij zwommen mijn aas werk niet aangeraakt. Aardappel, kattevoer en brood. Geen van de drie.

Als ik daar nu 2 dagen ga voeren weet ik zeker dat ik meer resultaat heb. Met dit verhaal wil ik duidelijk maken, dat elk water en elke karper anders zal reageren op jou voer.

Conclusie: Voeren is voor mij de beste optie. Ook al werk instant perfect dan is het misschien toch ook nog beter om de dag van te voeren te voeren. Dit kan altijd leiden tot meer resultaat.

[er zijn natuurlijk uitzonderingen, dressuur wateren bijvoorbeeld zijn misschien juist succesvoller zonder te voeren]
Lou Roman
Berichten: 122
Lid geworden op: 01-05-2003 02:00
Locatie: Zaanstad

16-05-2003 08:45

Bas, jou mening deel ik ook, je moet zorgen dat Karpers jou voer als een constante voedselbron gaan zien en idd van hun patroon gaan afwijken. Het is natuurlijk helemaal mooi als je een plek hebt waar ze altijd al azen bijv: langs de kanten van een kanaal of bij bruggen, sluizen, gemalen.

He, maar waren ze niet aan het paaien toen je aan het pennen was?

Groet & vangse,

Lou
If you fish like everybody does you catch what everybody does.
Plaats reactie