Vangsten zijn dramatisch. Overvoeren? Hengeldruk? Het weer?


stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

26-08-2011 21:11

ik heb ongeveer het zelfde als jou!!

ik kreeg vorig jaar ook veel runs als ik ging vissen op mijn water en dit jaar? 18 nachten lopen blanke en 5 vissen gevangen nu ben ik verkast naar een heel rustig hoekje van het water!! piepers op heel zachtjes en sounderbox niet extreem hard en nu heb ik al 4 aanbeten gehad(1 van mun maat maar dat die vist vanwege zijn onervarenheid het zelfde als mij) in 2 nachten!! ik houd mijn mond lekker dicht en verkassen naar een stek die er niet zo mooi uitziet werkt dus wel!! ook heb ik mijn voer patroon aangepast op wat mijn collega's, voeren zij veel dan ik weinig en voeren zij weinig dan ik veel!! zijn net die dingen die het hem kunnen doen!!

dus ik zeg verkas net zoals mij houd het mooi stil en ga weer lekker knallen!! succes

mvg stefan
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

26-08-2011 22:31

Dit geldt tegenwoordig voor de meeste kanalen: Pak een stek waar niets te zien is, waar iedereen voorbij rijd.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

27-08-2011 02:17

Kevin,

De grote hint staat er al 8465 keer tussen, maar dan in visserstermen...

Hengeldruk.

Maak daar lijndruk van en denk eens verder wat dat is en hoe dat zich manifesteert. Let daarbij voor de gein ook eens op invloed van je aanwezigheid aan het water, je eigen gedrag dus. Als derde punt (in de combinatie) zou je kunnen zorgen voor een afwijkend voerpatroon op je stek (onder water dus). Ook zou je de werking van een rig kunnen veranderen en met een echt afwijkend aas kunnen gaan vissen.

- Bevis onbeviste stekken.

- Bevis andere - beviste - stekken vanuit een andere positie of verstop je lijn perfect.

- Bevis andere - beviste - stekken vanuit een andere positie of verstop je lijn perfect en camoufleer je aanwezigheid.

- Bevis andere - beviste - stekken vanuit een andere positie of verstop je lijn perfect, camoufleer je aanwezigheid en verander je voerpatroon.

- Bevis andere - beviste - stekken vanuit een andere positie of verstop je lijn perfect, camoufleer je aanwezigheid, verander je voerpatroon en ook je rigmechaniek plus je aas.

Toch is die eerste de beste, zeker in combinatie met (een van) de andere vier. Hoe duurzaam 'ie is, moet maar blijken, wat dan weer bepaalt hoe vroeg of laat je de rest inzet. Je kunt het ook in een andere volgorde doen als je wilt. Denk er wel aan dat die beesten vreten móeten, of het nou kutweer is of niet en of er nou veel gevist en gevoerd wordt of niet. Het beestje moet vreten, dus kun je hem ook vangen. Wel zal het beestje alleen vreten van vissersaas als hij/zij het vertrouwt en dat is het nou juist als je het hebt over afwijkend vissen.

Als ze hun gedrag (zwemroutes, fourageerplaatsen en holding areas), niet veranderen, dan kun je nagaan hoe goed ze hun vaste (onderwater)wereld kennen en hoe snel iets dus opvalt en herkenbaar is (lees: in verband te brengen valt met gevaar).

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-08-2011 10:03

Binnenkort grote wedstrijd met de matchhengel op de Lage Vaart, wedden dat er karper gehaakt wordt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

27-08-2011 10:20

Des te meer haken des te meer kans op een bijvangst.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

27-08-2011 11:03

Die Willem...die zag ergens een spijker voorbijkomen en meteen BAM! D'r bovenop! :wink: Niks aan toe te voegen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-08-2011 08:14

Kees van jou had ik wat meer leesbegrip verwacht.
Heeft niets met meer haakjes te maken maar meer met de post van WB.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-08-2011 13:19

stefan broks schreef:ik heb ongeveer het zelfde als jou!!

ik kreeg vorig jaar ook veel runs als ik ging vissen op mijn water en dit jaar? 18 nachten lopen blanke en 5 vissen gevangen nu ben ik verkast naar een heel rustig hoekje van het water!! piepers op heel zachtjes en sounderbox niet extreem hard en nu heb ik al 4 aanbeten gehad(1 van mun maat maar dat die vist vanwege zijn onervarenheid het zelfde als mij) in 2 nachten!! ik houd mijn mond lekker dicht en verkassen naar een stek die er niet zo mooi uitziet werkt dus wel!! ook heb ik mijn voer patroon aangepast op wat mijn collega's, voeren zij veel dan ik weinig en voeren zij weinig dan ik veel!! zijn net die dingen die het hem kunnen doen!!

dus ik zeg verkas net zoals mij houd het mooi stil en ga weer lekker knallen!! succes

mvg stefan


Juist ja.. Inderdaad..

:wink:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-08-2011 15:29

Ik check op mijn kanaal elk jaar weer de hotspots uit dezelfde periode vorig jaar en slechts zelden doet een stek een jaar later weer hetzelfde. En in nog geen enkel geval doet ie het meer dan een jaar of 3 op rij. Niet dat je er dan nooit een visje kan vangen hoor, maar het komt gewoon niet meer in de buurt van wat het geweest is. De oplossing? Verder zoeken, nieuwe stekken ontdekken, oude stekken herontdekken. Elk jaar is anders en in het verleden behaalde resultaten zeggen helemaal niks 0,0 over de toekomst op mijn kanaaltje.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
kevin rentzing
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-09-2010 19:41
Locatie: dronten

03-09-2011 17:05

Net terug van een 48 uurs sessie, op een nieuwe stek.
was voor mij wel een bekende stek, alleen er word bijna nooit gevist.
resultaat: 10 runs in 2 nachten. begint er weer op te lijken :wink:
carp fishing isn't just fishing, it's a way of life