Soort draad ?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

21-02-2002 21:23

Dag vissers,
Heeft er iemand ervaring met karperlijn van Shimano, meer bepaald Technium.
het schijnt dat die goed is???
Met welke draad hebben jullie goede of slechte herineringen?
Groetjes Gino

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gino Wallaert op 2002-02-21 21:49 ]</font>
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

22-02-2002 11:34

Hoi Gino,

Ik heb er een paar jaar geleden mee gevist. De lijn was toen in een witte! en grijze uitvoering te verkrijgen. Bevat relatief weinig rek en heeft een grote trekkracht in vergelijking met de diameter, ook schuurbestendigheid was goed. Ik gebruikte 30/00. Voor het vissen op wat grotere afstanden vind ik hem geschikt(40-50 m). Wel is hij aardig aan de prijs meen ik mij te herinnneren. Ben echter weer overgestapt op Nylon, merk Sufix. Ik vis relatief op korte afstanden(kanalen, grote plassen)
Succes ermee!

Arend
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

22-02-2002 14:41

Dit is een zeer goede hoofdlijn, maar voor die prijs heb je alternatieven die niet onder moeten doen.

Sufix
CarbonX
Synergy

om er een paar te noemen.

Ik heb van Shimano een lange tijd baitrunnernylon gebruikt, wat me ook zeer goed beviel. Ik denk dat deze lijn goedkoper is dan Technicum.

Als je voor een gevestigde waarde kiest, kan je bijna geen slechte lijn kopen, dit zijn allemaal lijnen die met mekaar de concurentie aankunnen.

MVG, Mark
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

22-02-2002 19:02

hoi gino.
ik gebruik ook de shimano technium grijs,ik zelf vind de lijn goed,weinig geheugen,slijtvast,maar ik heb wel gemerkt dat als je een bloedknoop gebruikt dat de lijn hier erg zwak door wordt,dus gebruik ik de parlomar knoop,en dat gaat beter.
ik weet niet of er andere zijn die dit ook hebben gehad.
en de gr60 is ook een goed alternatief.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
suc6 John D.
Plaats reactie