Vis Aanschoten dood


Plaats reactie
Hans Daudey
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-10-2007 08:38
Locatie: Putten

18-08-2011 10:43

Afgelopen dagen is alle vis in Aanschoten bij Voorthuizen doodgegaan. Zelfs alle zeelten en palingen hebben het loodje gelegd!
Er was erg veel blauwalg aanwezig en zeer weinig doorzicht. Na een erg heftige regenbui was het doorzicht bijna 1 meter en daalde
het zuurstofgehalte tot een gehalte van 0,12. (Oorzaak-gevolg?) Beluchting heeft niet geholpen.

Heeft iemand ervaring op dit water? En heeft er iemand vaker gehoord van een plotselinge sterfte van alle vissen onder soortgelijke bijzondere omstandigheden?

Gr Hans.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-08-2011 11:13

Hans,

Wat geeft de HSV Barneveld als rede op van de sterfte het lage zuurstofgehalte? En hoe is dit ontstaan is zo een vraag die bij me opkomt? Mogelijk riooloverstort?

Groet,
Peter

Afbeelding
Hans Daudey
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-10-2007 08:38
Locatie: Putten

18-08-2011 11:30

Peter,

De vis is doodgegaan door het (bijna) ontbreken van zuurstof. Waarom het zuurstofgehalte is gekelderd is nu de vraag.
Het waterschap en de hsv tasten tot nu toe ook nog in het duister over de oorzaak.
Een riooloverstort kan het op dit afgesloten water niet geweest zijn, anders was de oplossing al bekend.

Gr Hans
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

18-08-2011 11:33

Was er paar dagen geleden , waterschap zei tegen mij dat het kwam door het afbreken van de blauwalg , ik heb wel wat foto's gemaakt zal ze er zo is op zetten !
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

18-08-2011 11:36

Het zal je watertje maar zijn :(
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

18-08-2011 11:41

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn water was het niet , haalt niet weg dat het nog steeds erg zonde is
Hans Daudey
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-10-2007 08:38
Locatie: Putten

18-08-2011 11:44

Gisteravond kwam dit ter sprake in de VBC vergadering met waterschap Vallei en Eem. Het afbreken van de blauwalg werd in eerste instantie als oorzaak aangewezen.
Nadat dit onderzocht was kon er geen oorzaak-gevolg conclusie uitgetrokken worden.
Zwommen er mooie vissen op Aanschoten?
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

18-08-2011 11:46

Zwommen 30+ spiegels en schubs! Zelf nooit gevist maar wel foto's gezien van die vissen ! Het werd altijd wel druk bevist .
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

18-08-2011 12:04

Gevalletje Watergoor...

Stress, ouderdom, te VOL
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

18-08-2011 12:05

altijd jammer om dit te zien/horen, maar je kan er weinig aan doen helaas :S

denk dat het tijd wordt om een andere put te gaan zoeken voor je..

Succes
Oja joh!!!
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

18-08-2011 12:50

Jan Willem Hilverts schreef:Gevalletje Watergoor...

Stress, ouderdom, te VOL


Staat toch echt "alle vis" dan rest alleen zuurstof of verontreiniging. Stress, ouderdom of te vol heeft er dan geen Fuck mee te maken.....
Hans Daudey
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-10-2007 08:38
Locatie: Putten

18-08-2011 13:00

De allerkleinste visjes (0-2cm) hapten gisterochtend nog naar lucht, de rest hapte al niet meer...
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

18-08-2011 15:06

Toevallig ben ik hier zondag wezen kijken omdat ik benieuwd was na het water,
zag toen ook tot mijn schrik dat het gehele bestand op ape gapen lag.
van Zeelt tot brasem tot snoek, paling en karpers tot rond de 30pond.

Heb toen gelijk degene van wie dit het thuis water is getipt en hij heeft direct de HSV gebeld.

Maandag ochtend toen ik via de A1 langs reed stond er een brandweer wagen te spuiten,
maar blijkbaar heeft het helaas niet geholpen :(.

Erg jammer wat er zat een mooi bestand voor zover ik kon zien!

grt

Berry
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

18-08-2011 18:10

heb wel gezien dat er blauwalg was, zag het op een site toen ik aan het zoeken was naar info naar een water hier wat ook vol blauwalg zit.
alleen gaan de vissen hier geleidelijk aan dood, niet in 1 keer. was ook al een maand voor de blauwalg.
weet wel dat kleinere putjes ook niet beter worden van al die kilo,s die gestort worden.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

20-08-2011 18:24

Jan Willem, gevalletje watergoor lijkt me niet, als er meerdere dertigers op zitten zal het niet overbezet zijn lijkt mij. Kan wel maar als ze groot worden is het bestand meestal redelijk oke. Heeft niemand er iets ingepleurd ofzo? Afval van een xtc lab je ofzo :o :o :o :o :o :o :o :lol:

Nee slechte grap, doodzonde zoiets.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

20-08-2011 18:41

Watergoor zwommen er Ook een paar neef ;)

Maargoed, denk dat er in dot geval wel iets van giftige shit gedumpt is
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Daniel Sylla
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-05-2011 08:44
Locatie: Lelystad

20-08-2011 20:08

Uiteindelijk blijft het wel gewoon natuurlijk (blauw alg).
en is het toch gewoon de sterkste overleven het.
Maar het moet natuurlijk niet door de mens komen!

Maar toch is het vreemd.
Derop of Deronder.

Boilievisser
Penvisser
Korstvisser


In Lelystad

Vragen??
Stuur even een PB of E-mail.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

20-08-2011 20:38

Een heel bestand dat op apengapen ligt..

Nu ben ik geen wetenschapper, maar de brandweer had er ook water ingespoten??
Zuurstof moet er dan wel komen denk ik..

Lijkt het mij:
Of de mens
Of toch en ziekte..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

20-08-2011 21:27

janwillem
wat betreft jou frustraties terecht of onterecht over watergoor , gebruik die niet te pas en te onpas , en al helemaal niet ten opzichten van aanschoten

wat berry hierboven beschreef over de persoon zijn thuis water dat ben ik

tijdens de laatste zegening door sport visserij nederland bleek het bestand ok te zijn zo vertelde de mede werkers VAN SPORT VISSERIJ NEDERLAND en daar ben ik zelf de hele dag bij geweest

vraag me wel af wat ongedierte bestrijdingsmiddel doet als het in het water komt ????(blokken rattengif)
want wat ik zelf gezien heb , en gelukkig ook de heren van het waterschap is dat er rattengif los lag LANGS DE WATERKANT!!!!!!!
en ik vraag mij af waarom de zuurstof pomp alleen maar snachts draaide TERWIJL DIT EEN STEEDS WEER TERUG KEREND PROBLEEM WAS/IS
WIJ hebben herhaaldelijk gevraagd of de pomp aan kon voor het zuurstof gehalte( VANAF EIND MAART BEGIN APRIL)
maar helaas werd daar niets mee gedaan (UITGEZONDERD SNACHTS ENKELE UURTJES)
afgelopen jaren kwamen er ook steeds blauw algen voor maar , daar speelde henk de jong(in ruste) altijd op in
maar nu gebeurd er te weinig naar onze mening
maar goed wijzen met je vinger is nooit geen kunst ,
proberen feiten te zoeken waarom dit is gebeurd, en zo nodig actie ondernemen daar komen we verder mee
en natuurlijk weet ik als geen ander hoe het bij de hsv barneveld eraan toe gaat
maar om nu direct deze mensen aan te wijzen dat vind ik op zijn zachts gezegd WAARDELOOS!!!
want de beste stuurlui staan altijd aan de wal
ook bestuursleden proberen het beste te doen , en dat verwacht ik ook van de bestuursleden van hsv barneveld
neemt niet weg dat ik zelf ook dingen ga uitzoeken , en dat ik enkele antwoorden wil van hogerhand/ bestuusleden

vriendelijkegroet
jannes h
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

20-08-2011 21:46

Jannes,

Sarcasme ;)

Al kon, voor er meer info stond, enig ding misschien kloppen. Te vol, stress?

Echter, als er zuurstof en dergelijke continu is toegedient, dan lijkt het mij wel dat het of een ziekte, of iets van buitenaf, in de zin van menselijk in het water is toegekomen.

Rattengif, kan zeer ernstig zijn en is behoorlijk heftig:
Rattengif is een verzamelnaam voor verschillende vergiften die bedoeld zijn ter verdelging van ratten. Een bruikbaar hedendaags rattengif is smaak- en reukloos en heeft een uitgestelde werking. Ratten zijn lastig te doden met vergif, dit komt door hun eetgewoonten. Ze eten kleine beetjes, wachten even, en eten pas verder als ze niet meteen ziek worden. De eerste dosis moet dus onvoldoende zijn om het dier meteen te doden. Zou de rat wel na één dosis gif-opname doodgaan dan treedt er bij de andere ratten aasschuwheid op. Om deze reden wordt er sinds de jaren '60 alleen nog met multi-dosis middelen gewerkt. De rat zal na ongeveer 4 tot 14 dagen (2 á 3 opnames) doodgaan door inwendige bloedingen.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

21-08-2011 10:03

Lijkt mij de meest voor de hand liggende oorzaak, zikete lijkt mij uitgesloten omdat ook apling e.d. het niet gered heeft.

En Jannes netjes dat je niet meteen de bestuursleden van je vereniging afbrand. Dat van die stuurlui he. Hoop dat je antwoord krijgt op je vragen, blijft heel erg jammer natuurlijk, je krijgt er niets mee terug
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Plaats reactie