PB Hit & Run systeem en lossers


Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

21-08-2011 16:39

[/quote]

Met hoeveel gram loos vis je? Miss vis ik gewoon te ligt waardoor de vis niet goed word gehaakt.[/quote]


zoals ik al zei, maar dat heeft verder niks met inhaking te maken, er zal misschien iets meer druk op de punt van de haak komen maar denk dat het systeem gewoon beter werkt waar die voor bedoelt is, Je slaat toch wel aan he!!!!!

:lol: :wink:
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

25-08-2011 21:46

Het ziet er wel aardig uit die systemen, ik vind het wel onvoorstelbaar dat ze daar 2 jaar werk in hebben zitten? Het zal wel komen omdat het een hele rij van dingen zijn die speciaal zijn ontwikkeld. lood, leaders, wartels, rubbers ,plastic enz.

Wat ik in het filmpje wel zag dat het vrij moeizaam ging, ik bedoel dat het lood afstand neemt van de rig, dit gaat in mijn simpele in elkaar geknutselde systemen veel soepeler.
Ook vind ik het een nadeel dat er altijd met een leader gevist moet worden.
Zo'n leader snijd niet echt gemakkelijk door planten.
Verder denk ik dat als er veel lijn verloren gaat met lijnbreuk het wel eens tegen zal vallen om lood enz kwijt te raken.
Trouwens het lood lijkt wel erg veel op het oude van fox.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-08-2011 06:46

Kees,

Nu zijn eens niet de consumenten de testkezen...

Zodat je niet bij MKzoveel pas een goed product hebt...
It's okay 2 pay
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

26-08-2011 08:10

ray dek schreef:kan mij wel vinden in het verhaal van de "poster" alleen ik heb het met de freedom clip van van pv.
je zou kunnen zeggen dat het hetzelfde werkt als hit en run van pb behalve het loodverlies dan.
Ook bij mij runs van rond de 20 sec en los!!
Ik vermoed dat ze door die extra speling van lijn dus extra lijn(lees meer tijd) hebben om de haak te lossen.
Tenzij je heel,heeeel kort vist maar ja wie zit er zo kort achter zijn hengels.
ik heb even afgewacht op sommigen reacties maar er wordt maar van uitgegaan dat als het lood op de bodem blijft liggen of anderzijds dat die haak dan wel prikt,mijn mening hij haakt of niet en als die haakt gaat die toch wel!
maar ja dat is mijn bescheiden mening en ervaring.
ps ik vis nu met wedstrijd elastiek door mijn inline dat werkt....beter(nog niet perfect maar beter)


Ik heb een maand geleden op een obstakelvrij water in frankrijk gevist met het zelfde systeem. Aangezien ik met mijn vriendin in een huisje zat duurde het wel 20sec voor ik bij mijn hengels was minimaal. Soms deed ik zelfs eerst me jas en schoenen aan. Had dus geen een losser van de 15 runs met dit systeem! Moest wel even wennen zo rustig blijven bij een run!
Normaal schiet ik me tent uit zonder schoenen door de blubber en zonder evt regenjas :lol:
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

26-08-2011 10:28

Beste Bojan,

welk systeem bedoel jij nou waar je geen lossers op had?
Hit & run...of met het wedstrijd elastiek door het inlinelood?
"wind op de kant is karper op het land"
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

26-08-2011 10:40

De freedom leadclip van Piet vogel, zelfde als hit & Run principe zeg maar!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-08-2011 11:26

Hoi allemaal
Ik lees natuurlijk uit belangstelling veel discussies mee maar reageer zo min mogelijk om sluikreclame te voorkomen. Reclame maken doe ik wel op mijn eigen site. Ik wil echter wel even reageren in deze topic.

Laat ik ten eerste even duidelijk zijn dat het Hit en Run Systeem van PB wel een heel stuk geavanceerder is als mijn clipje dat niet meer is dan een standaard loodclip met een gaatje. Deze mag je dan ook niet over één kam scheren.
Je kunt door deze aanpassing (gaatje) wel behoorlijk mee profiteren van een aantal goede eigenschappen zoals: shokker effect, betere beetindicatie door het lussysteem en natuurlijk het veiligheids- aspect. Echter de clip van PB heeft een langere levensduur en werkt door het grotere centrale gat (in het huis van de clip) efficiënterals de Freedomclip van mij, daar moet je als bedrijf eerlijk in kunnen zijn. Niets anders dan lof voor de makers hiervan al heeft ook deze clip wel een paar beperkingen. Die wegen echter niet op tegen de vele voordelen.

Ik ben er van overtuigd dat de losschieters absoluut niet komen door het Hit en Run systeem dat heeft namelijk niets met elkaar te maken. a
Als de vis lijn neemt uit de clip zorgt het lood en de lijndruk altijd spanning genoeg op de haakpunt. De mannen van PB hebben dat echt wel heel goed getest.

Piet
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-08-2011 12:02

Dank je Piet.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-08-2011 12:08

o ja Piet,

Die andere gevlochten lijn die 8? huppeldepup? Gaat dat wat worden denk je?

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

26-08-2011 17:26

Beste Piet,

sorry hier wil ik toch op reageren:waarom?
heb zorgvuldig met jouw clip gevist,jij meld dat de druk van het lood en lijn op de haakpunt blijft.
mijn ervaring:ligt er maar net aan of de rig(onderlijn) wartel goed vast zit in de clip (deze wordt al wat ruimer met een paar keer gooien)zit deze te los gaat je verhaal over het lood niet op.
ten tweede vis ik de laatste tijd met slappe lijn laat hem goed afzinken waardoor ook daardoor de lijndruk op de haak minder is.

ps vindt het gat in je lood clip te smal waardoor jouw zink leader te snel gaat rafelen.

ik maak het gat in je loodclip gewoon wat groter maar ik betrap mijzelf er toch op dat ik niet meer mee ga met elke verandering
"wind op de kant is karper op het land"
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-08-2011 18:00

Rob
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor als je het niet met mij eens bent. Ik ben het niet met jou eens want ik gebruik zelfs in bepaalde gevallen een kleinere wartel om juist niet te vast te zitten. Het lood blijft nadat de vis de swivel uit de clip heeft getrokken toch op de bodem liggen? De lijn valt na een aanbeet echt niet slap dus die druk blijft ook als die wartel uit de clip getrokken is.
Kijk eens naar het filmpje van Daniel "Tot op de bodem" hij zet de swivel juist helemaal niet vast ook daar houd het lood en de uitstaande lijn druk op de punt. Dat is mijn standpunt.

Wat de diameter doorgang betreft daar geef ik je gelijk in. In combinatie met een voorslag en/of een leader is de diameter krap. Vandaar dat ik inmiddels het advies geef (kijk maar op mijn site) de clip niet te gebruiken in combinatie met een voorslag omdat ik niet meer volledig kan garanderen dat de knoop van die voorslag gemakkelijk door de clip schuift. Hij werkt prima met een gewone doorlopende hoofdlijn.

Soms pakt iets in de praktijk toch minder goed uit dan je denkt en dan moet je de info bijstellen.
Hier laat ik het weer even bij

Piet
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

26-08-2011 18:24

Beste piet,

je eerlijkheid siert je! :)
"wind op de kant is karper op het land"
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

26-08-2011 18:59

Wat ik een nadeel vind is dat het lood in het filmpje moeizaam afstand neemt van de haak, mijn mening is hoe sneller dit gebeurd hoe beter.
Dit is het nadeel van de leader en je kunt niet anders dan iets gebruiken als leader want als je een wartel laat glijden op een nylon lijn zul je veel lijnbreuk krijgen.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

27-08-2011 01:50

Hallo,

Mag ik vragen wat een - op wat voor wijze dan ook - schuivend lood of een stuk elastiek aan de onderlijn of in het lood (ik ken die rigs, voldoende mee gevist), voor invloed heeft op losschieters tijdens de dril?

Het gaat dan toch gewoon om een goede inhaking op de juiste plaats met een geschikte haak voor die situatie plus dat je een beetje weet wat je tijdens het drillen wel en niet kunt doen?

Reageer gerust Piet, sluikreclame zou ik me niet druk om maken. Ik heb je zelden of nooit op echte onzin betrapt, want je post eerlijke en realistische teksten.

Nachtelijke groet,
Willem :wink:
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

28-08-2011 12:59

Het systeem is toch gemaakt om verspeelde vissen door lijnbreuk geen lijn en lood te laten sjouwen ?
En dat het lood snel afstand neemt van de haak zo dat de vis het lood niet kan gebruiken om zich los te schudden. Anders ?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-08-2011 15:53

2x raak Kees...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Chris Groenewold
Berichten: 112
Lid geworden op: 04-03-2008 13:47
Locatie: hattem

31-08-2011 09:39

Kees Ouwendijk schreef:Wat ik een nadeel vind is dat het lood in het filmpje moeizaam afstand neemt van de haak, mijn mening is hoe sneller dit gebeurd hoe beter.
Dit is het nadeel van de leader en je kunt niet anders dan iets gebruiken als leader want als je een wartel laat glijden op een nylon lijn zul je veel lijnbreuk krijgen.


Dat klopt, ik zat hier ook al een beetje over te denken, maar er zijn ook leadcor's die van een glad materiaal gemaakt zijn. alleen zijn deze weer wat stugger.

Misschien iets om over na te denken.
Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

31-08-2011 14:47

ik gebruik de unleaded van solar erbij ..is dunner dan leadcore.. en heel soepel en glad ..ligt ook mooi op de bodem .. alleen in zwart te verkrijgen.. maar wordt een beetje lichter als je hem een paar keer hebt gebruikt..
Gebruikersavatar
martin blom
Berichten: 289
Lid geworden op: 11-02-2007 09:24

04-09-2011 15:29

Heb het gisteravond 11 uur ook gehad met de pv een losser voor de 2de keer en dat op een water waar je het liever niet hebt.
Denk zelf dat het aan de te lange hair ligt.
Viste nu met fox gorotex met een Gamakatsu super hook 8 met een 20mm 2 cm tussen haak en boilie totaal lengte onderlijn 18 cm.
Duurde bij mij ook vrijlang halve minuut voordat ik bij de hengels was waadpak enz
Had een 5 tal seconden de vis aan de lijn. :roll:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

04-09-2011 18:48

martin blom schreef:Heb het gisteravond 11 uur ook gehad met de pv een losser voor de 2de keer en dat op een water waar je het liever niet hebt.
Denk zelf dat het aan de te lange hair ligt.
Viste nu met fox gorotex met een Gamakatsu super hook 8 met een 20mm 2 cm tussen haak en boilie totaal lengte onderlijn 18 cm.
Duurde bij mij ook vrijlang halve minuut voordat ik bij de hengels was waadpak enz
Had een 5 tal seconden de vis aan de lijn. :roll:



Ik heb alleen door mossels lijnbreuk gehad geen lossers,

Vis mijn onderlijn ongeveer een 12 cm jelly wire weed, fox ssbp maat 6, hair iets meer dan een 1 cm, pb hit en run wartel lood, lood 140 tot 160 gram en dan het systeem nu met een leadcore leader en het werkt prima, direct bij aanbeet dergelijke bij kopschudden schuift het geheel direct over de leader. Bij lijnbreuk zit de vis alleen met de onderlijn en niet met het systeem dus voor mij werkt het NOG prima......

mvg; jan
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-09-2011 19:42

na de bm hebben de beesten toch al wel een nekhernia? Die schudden eg niet meer toch?

Beste krootjeskokert, als jij na een halve minuut pas je hengel hebt en dan een beetje verbaasd bent dat de vis al los is, kan nog 1 ding doen: dinamiet en dan niet het vismerk...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
martin blom
Berichten: 289
Lid geworden op: 11-02-2007 09:24

04-09-2011 20:26

Halve minuut ruim genomen was in slaap gedommeld,.wakker ,waadpak omhoog (had hem gewoon half aan)1 meter in het water 1,5 meter door het water ""aanslaan"" en dat de vis voelen top ging krom 5 sec los.Vorige week was ik sneller stonden de hengels op de kant andere stek toen voelde ik helemaal geen vis.

krootjeskokert,
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

04-09-2011 20:31

Hij is altijd zo lief he, die Klaas....
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
martin blom
Berichten: 289
Lid geworden op: 11-02-2007 09:24

04-09-2011 20:54

Mijn vader is groenteboer vraag me alleen af hoe hij dat weet? 8)
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

04-09-2011 21:34

Martin moet dit dat aan het systeem liggen,

Niet aan de vis zelf, Manier van azen, opnemen, alleen boilie tussen lippen, haak niet mee, kan zoveel punten wezen waarom dat gebeurt.....

Mvg; jan :wink: