PB Hit & Run systeem en lossers


Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-09-2011 20:37

Klaas ik geef een antwoordt op de lossers ( Dat het mogelijk is dat het door dat hierboven genoemd kan komen ).

Niks is zeker,

:wink:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

06-09-2011 21:16

Jan,

Het toeval tot uitgangspunt promoveren is de kunst der bedrog, op de eerste plaats van jezelf.

En als het te moeilijk wordt haal je er een ander bij of haak je af. Wat een karakter.

jan de jager schreef:Niks is zeker


Dat wil dus niet zeggen dat alles mogelijk is.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-09-2011 21:21

WPJ ik haak helemaal niet af, net als met de BM ben ik ook nog steeds niet afgehaakt.
Beelden hiervan komen, ik heb gezegd hier geduld voor te moeten hebben.
Net als nu ik ben niet afgehaakt ik leg die gene met vele lossers uit als antwoordt dat het daardoor kan komen.
Dat jij er op door hamert, dat ik iemand anders erbij haal afhaak is puur omdat ik jou helemaal geen antwoordt schuldig ben.

Gegroet
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

06-09-2011 21:45

Hallo,

jan de jager schreef:ik laat het hier bij.


Het gaat niet om 'dat ding' maar toch noem je 'het ding' weer.

Bekijk die beelden zelf maar heel eerlijk om je eigen vage vermoedens te ontzenuwen.

Ik hamer niet door, ik stelde vragen. Dat kun je zien aan het vraagteken aan het einde van een zin.

Het valt me op dat wanneer mensen kritisch staan tegenover jouw uitlatingen, je je ineens in een hoek gedreven voelt en met opmerkingen komt in de trant van;

"Dit was mijn laatste bericht aan jou."

of;

"...omdat ik jou geen antwoord schuldig ben."

Je haakt dus wel af. Moet ik het citaat waarmee ik deze posting begon herhalen?

Ja, ik ben heel flauw. Dit staat immers onder de noemer 'discussiehoek'.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

18-09-2011 17:57

Even nieuw stukje over dit systeem ( pb wartel systeem hit en run ).

Het systeem werkt qua veiligheid super omdat ik een aantal maandjes terug op een spot lijnbreuk had gehad door een run van een karper.
Helaas was dit voor korte duur en veerde alles al vrij snel recht, eenmaal opdraaiend was het complete geheel weg.
Nu dit weekend terug en weer gevist en met 1 hengel weer richting die spot omdat deze mij gewoon veel vis oplevert.
Na nog geen uur de eerste vis op de kant en aan het einde van het weekend met binnendraaien, draaide ik mijn oude montage, hit en run met lood en al binnen.
De karper heeft dus alleen het onderlijntje nog in zijn smoel waarschijnlijk want deze mistte.
Wat voor mij betekend dat dit systeem vis veilig is en werkt zoals die stond beschreven.

mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

18-09-2011 18:18

Jan, als ik vragen mag, met wat voor leader materiaal heb je het systeem gemaakt? Dit, had het eerst in combi met leadcore, toch weer alles verandert naar de freefall, dus gewoon nieuwsgierig wat jij gebruikt! Helaas niet meer aan vissen toegekomen dit weekend, vandaar mijn vraag?

mvg.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

18-09-2011 18:45

:) Laat maar, was even terug gaan lezen!

mvg.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

18-09-2011 20:14

Robert ik heb deze toen gevist in combinatie met een leadcore leader, normaal gebruik ik de kevin nash leader maar leadcore werkt ook zonder problemen.

Mvg; jan
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

18-09-2011 20:27

O.k. ga dinsdag voor het eerst de hit & run inzetten, wel de inline, in combi met freefall. In ieder geval, een andere optie mocht het niet bevallen!

mvg.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

18-09-2011 20:59

Als je die hebt geprobeerd, ben ik benieuwd naar jou ervaring Robert omdat deze bij ons nog niet te krijgen is en ik normaal meer een voorstander ben van inline........

mvg; jan :D
johnny haars
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-10-2009 17:00
Locatie: achter me hengels...

19-09-2011 00:41

dit is mijn theorie over lossers op dit systeem
ik heb zelf nog geen lossers gehad ermee, alleen n keer lijnbreuk :(
maar ik sprak eens n visser die liep te klagen over 3of4 lossers met het systeem terwijl op z'n andere hengel met een gewoon schuivend systeem wel 2 vissen werden gevangen, dit op 1nachtje, de lossers kwamen na enkele seconden contact. nu viste hij met snaarstrakke lijnen, ikzelf altijd vet slap.
ik denk dus dat het hit&run/freedom clip systeem dus beter werkt met slappe lijnen. dit omdat als je met een strakke lijn vist de wartel moeilijk van het lood af beweegt, hierdoor kan de vis dmv kopschudden de haak losssen en door de dubbele beetregistratie krijg je dan tog een indicatie. als de vis dan alsnog gehaakt blijf en je slaat redelijk hard aan( t was een beginner) dan komt het lood door de katrol werking hard naar de vis z'n bek waardoor de rig net iets slap kan vallen en de haak kans heeft om te lossen.
maar dit is maar een theorie...
eerst naar het water! de rest komt later
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

19-09-2011 20:24

johnny haars schreef:dit is mijn theorie over lossers op dit systeem
ik heb zelf nog geen lossers gehad ermee, alleen n keer lijnbreuk :(
maar ik sprak eens n visser die liep te klagen over 3of4 lossers met het systeem terwijl op z'n andere hengel met een gewoon schuivend systeem wel 2 vissen werden gevangen, dit op 1nachtje, de lossers kwamen na enkele seconden contact. nu viste hij met snaarstrakke lijnen, ikzelf altijd vet slap.
ik denk dus dat het hit&run/freedom clip systeem dus beter werkt met slappe lijnen. dit omdat als je met een strakke lijn vist de wartel moeilijk van het lood af beweegt, hierdoor kan de vis dmv kopschudden de haak losssen en door de dubbele beetregistratie krijg je dan tog een indicatie. als de vis dan alsnog gehaakt blijf en je slaat redelijk hard aan( t was een beginner) dan komt het lood door de katrol werking hard naar de vis z'n bek waardoor de rig net iets slap kan vallen en de haak kans heeft om te lossen.
maar dit is maar een theorie...


Ik gebruik het zelf zoals omschreven met een leadcore leader wartel pb hit en run met een onderlijn 15 tot 25 max.
het leadcore zinkt, 2 meter lang ongeveer het leadcore daar boven zit een flying back lead, dan plaats ik een toplood en als extra op de kant een capitive backlead van fox.......
Op die manier ligt alles plat heb wel lossers gehad maar kan niet zeggen dat het door het systeem kwam, want met vastlood maat van mij gebeurde hetzelfde.
Denk dat het te kleine vis en te grote boilie de boosdoener was maar wie zal het zeggen.

Robert ik ben benieuwd naar jou ervaring?

mvg; jan
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

19-09-2011 20:27

Jan, niet lullig bedoeld maar miss is het je indicatie.
Die paar mm dat je haakie werkt moet je benutten.

Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

19-09-2011 20:30

leg eens uit frank, misschien heb je gelijk alles valt te proberen, al hoe wel ik zelf denk dat het daar niet aan lag maar idd misschien heb je gelijk.....

mvg; jan :wink:
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

20-09-2011 19:21

Hoi Jan,

Ik geloof steeds minder en minder in het camoufleren / platleggen v/d lijn. Met zoveel hoeken door je top/back lood heb je aardig wat vertraging.
Puur persoonlijk natuurlijk, maar op glas helder water zie ik gewoon dat ze er niet van schrikken!
De lijn loopt bij mij nooit strak maar hangt een beetje door half water.

Imo zijn de systemen waar de karper een lus moet trekken goed voor het beestje maar ook redelijk ineffectief.

Het gaat niet voorbij die weerhaak die eerste kopschud en dat bedoelde ik eigenlijk met die paar mm.
Ik ben er voor mezelf wel uit..ik sleep de boot wel weer mee en ga terug naar mijn ouwe lood bevestiging.

Mvg

Ps ik haak niet veel in het midden maar meestal iets naar links/rechts wat nu als de karper precies contra schud?
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

20-09-2011 22:41

Heb helaas niks gevangen vanavond! Dus heb het systeem nog niet onder druk van een dril mogen ervaren. Probeer morgenavond maar ff voor de deur.

@Frank geloof wel degelijk in platleggen van de laatste meters, geld natuurlijk niet voor alle wateren, over de mm, heb daarom gewacht tot de inline systeem op de markt kwam. De lus waar jij het over hebt hoor te ontstaan tijdens het kop schudden zodat de carp het lood niet kan gebruiken om de haak te lossen, maar het lood hoor na het oppakken van de hengel en contact te hebben, met de carp, terug te schuiven naar, beginpunt van de run! Althans zo luid de theorie.

Ik wil voor mij zelf een extra zekerheid, dat, bij gebruik van eventueel een leader/ leadcore, de carp buiten het lood ook de leader kan lossen, vandaar mijn keuze voor de hit & run.

mvg.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

21-09-2011 00:30

robert smith schreef:Heb helaas niks gevangen vanavond! Dus heb het systeem nog niet onder druk van een dril mogen ervaren. Probeer morgenavond maar ff voor de deur.

@Frank geloof wel degelijk in platleggen van de laatste meters, geld natuurlijk niet voor alle wateren, over de mm, heb daarom gewacht tot de inline systeem op de markt kwam. De lus waar jij het over hebt hoor te ontstaan tijdens het kop schudden zodat de carp het lood niet kan gebruiken om de haak te lossen, maar het lood hoor na het oppakken van de hengel en contact te hebben, met de carp, terug te schuiven naar, beginpunt van de run! Althans zo luid de theorie.

Ik wil voor mij zelf een extra zekerheid, dat, bij gebruik van eventueel een leader/ leadcore, de carp buiten het lood ook de leader kan lossen, vandaar mijn keuze voor de hit & run.

mvg.


Ik ben benieuwd robert succes morgen dan, in ieder geval de wartel version laat alles mooi achter alleen het onderlijntje blijft bij de vis dus in mijn ogen prima.....

mvg; jan
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

21-09-2011 00:55

Jan, hoop natuurlijk niet op lijnbreuk, geloof het wel, dat de carp alleen met het onderlijntje blijft zitten! Misschien, toch maar de weerhaak weg knijpen! :roll: Ben er nog niet over uit.

@Frank, over de beet indicatie misschien ff het filmpje van Piet Vogel bekijken how to use free fall (vanaf 6 minuut 34), 3 goede eigenschappen freedomclip! Is niet hit & run, maar wel dezelfde werking van het systeem. Met name de tweede goede eigenschap, voor degene die met slappe lijnen vissen!

http://www.youtube.com/watch?v=uJpoeQ9Q ... re=related

mvg.