Karpertijdschriften


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

11-08-2011 15:22

Hallo,

Ik ben al een tijdje lid van een bepaald karpertijdschrift en ik koop er zo nu en dan 1/2 andere karpertijdschriften bij. Wat mij nu stoort is dat je bijna €10,- voor een tijdschrift neer legt die bijna voor de helft gevuld is met reclame.

Ik ben nieuwsgierig wat anderen hier van denken.
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

11-08-2011 15:29

Neem aan dat je de nederlandse magazines bedoelt? Ben allang gestopt met die te kopen. De reclame begon ik ook best wel irri te vinden. Heb t afgelopen jaar een abbo'tje gehad op carpworld. Ook wel een mooi blad. Heb nu de carpology. Deze bevalt me nog t beste..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-08-2011 15:42

Als je geen reclame (of iig geen advertenties) wil moet je een boek kopen. Is de prijs dan ook meteen naar.

Ik mag wel graag wat lezen aan de waterkant, dus ik lees karperwereld, spiegel en carpworld. Soms ook karper, maar die vind ik duidelijk minder boeiend en laat ik meestal in de schappen liggen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

11-08-2011 15:43

Bekijk altijd eerst even de inhoud, staat het aan, koop ik het. Anders niet
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

11-08-2011 15:53

Heb onlangs mijn abo op het blad karper opgezegd. Ten eerste had ik eigenlijk alleen een proefabo van een half jaar genomen omdat de prijs wel schappelijk was, deze hebben ze gewoon stilzwijgend verlengt en geld van mijn rekening geschreven.

Ten tweede vind ik het aantal advertenties zwaar uit proportie en dan heb ik het nog niet eens over de sluikreclame door schrijvers van artikelen middels petjes, shirts, aasemmers, etc.

Ten derde, en dat vind ik nog het ergste, de artikelen zijn niet echt vernieuwend meer. Ik zit echt niet meer te wachten op de 43435ste successtory in frankrijk of een rigartikel waarbij de krimpkous nu niet linksom maar rechtsom wordt gebogen.

Ik snap dat het lastig is om steeds maar met iets nieuws te komen maar ik vind dat de engelse bladen hierin toch wel beter zijn.

Als laatste wil ik al helemaal geen artikelen over andere vissoorten als meerval, graskarpers of dat soort ongedierte lezen in een karpermagazine!! :evil:

Wat nieuws betreft vind ik de Spiegel nog het leukste blad om te lezen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

11-08-2011 21:33

Spiegel vind ik inderdaad leuker dan het blad karper. Een beetje reclame kan ik inkomen, maar wanneer er €10,- euro voor een blad betaald dan mag je toch verwachten dat er max 15% aan reclame in te vinden is.
Ik zal mij eens gaan verdiepen in in de bovengenoemde Engelse tijdschriften. Ik heb een aantal tijdschriften uit Engeland liggen: Crafty carper en TotalCarp, maar helaas staan deze tijdschriften ook vol met reclame.
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

11-08-2011 21:47

Niet mee eens!!! Bedoel je de Beet..... volgens mij staan er in de 2 meest bekende karperbladen van NL behoorlijk wat artikelen! Dat we niet ieder artikel even boeiend vinden is een tweede. Ik ben met plezier lid van beide bladen :D
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-08-2011 21:53

Karper

Toch wel leuke verhalen/artikelen. Enige blad wat ik nog heb. reclame sla ik altijd over,easy fixed.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-08-2011 10:17

Erwin Pietersen schreef:Spiegel vind ik inderdaad leuker dan het blad karper. Een beetje reclame kan ik inkomen, maar wanneer er €10,- euro voor een blad betaald dan mag je toch verwachten dat er max 15% aan reclame in te vinden is.
Ik zal mij eens gaan verdiepen in in de bovengenoemde Engelse tijdschriften. Ik heb een aantal tijdschriften uit Engeland liggen: Crafty carper en TotalCarp, maar helaas staan deze tijdschriften ook vol met reclame.


Waar baseer je dat op? Lijkt me een totaal irreëel verwachtingspatroon.
Nederlandse karperbladen hebben relatief weinig reclame in vergelijking met andere tijdschriften. Engelse karperbladen hebben ook volop reclame, maar carpworld is > 200 pagina's dus dan blijft er genoeg over.
Adverteerders betalen de tijdschriften, een blad met max 15% reclame zou onbetaalbaar en dus onverkoopbaar worden.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

12-08-2011 23:06

Vroeger keek je uit naar de magazines, als ze op de mat lagen was je blij, kon je weer wat lezen over onze mooie hobby.
Met de komst van internet is alles een stuk minder geworden, alles wat nieuw is, staat op het i-net.
Waarom zou je dan een abonnement nemen op een blad, waarin over het algemeen achterhaalde informatie staat? Ik lees ze dus al jaren niet meer, om de hierboven genoemde redenen.
Reclame maken is voor deze bladen natuurlijk van levensbelang, echter de sluikreclames zijn erg irritant, nog een reden om geen blad meer te kopen.
Toevallig zag ik van de week op zolder een bak staan met 45 karpermagazines, vandaag heeft iemand ze opgehaald voor 0,50 cent per stuk.


Gradus….
....................
Danny Withaar
Berichten: 58
Lid geworden op: 20-09-2009 13:56

25-08-2011 11:40

Ik heb nog 2 tassen vol staan met magazine.
Karperwereld (incl. nr 1), Karper, Spiegel en wat engelse bladen.
Voor een mooi bod mag je ze allemaal hebben!
marc gerritse
Berichten: 11
Lid geworden op: 26-08-2011 21:23

26-08-2011 21:32

Waarom altijd weer dat commentaar op de advertenties? De playboy staat er ook vol mee de tv word ook vergeven van de reclame. Zonder reclame is een blad onbetaalbaar. In de engelse bladen staan nog meer advertenties. We kunnen niet zonder kijk maar naar de banners op deze site. Ook deze site kost geld en dat komt uit??? juist ja advertenties.

gr marc
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

26-08-2011 22:28

marc gerritse schreef:Waarom altijd weer dat commentaar op de advertenties? De playboy staat er ook vol mee de tv word ook vergeven van de reclame. Zonder reclame is een blad onbetaalbaar. In de engelse bladen staan nog meer advertenties. We kunnen niet zonder kijk maar naar de banners op deze site. Ook deze site kost geld en dat komt uit??? juist ja advertenties.

gr marc



Je hebt reclame en je hebt erg iritante recklame, als jij er geen last van hebt oke, geen probleem.
Maar ik heb mijn abbo er iig van opgezegt.
Ik hoorde mijn Delkim gillen, en ik pakte met mijn hand mijn Harisson henglel op, mijn Fox waker sloeg ik hiermee eraf. bij wegen op mijn Waymaster bleek deze vis, die ik gevoerderd had met boilies van Nashwoog deze vis 22 pond. Ik deed er wat Clinic op van Korda en liet de vis via mijn Ultimate weegzak weer in het water.
Hierboven zo ongeveer de stijl van schrijven in de Nederlandse bladeren. Nogmaals ik pas ervoor!!!!!


Gradus....
....................
marc gerritse
Berichten: 11
Lid geworden op: 26-08-2011 21:23

26-08-2011 22:30

Dat ben ik absoluut met je eens kijk enige vermelding van materialen moet kunnen maar dat is storend.
Ik vind dat de redacteuren daar ook op moeten letten maarja als die zelf ook gesponsord worden, tja dan heb je een probleem.

gr
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

26-08-2011 23:33

Effe luieren se in Turkije,lonken naar de "volschubs" 8)

Afbeelding
Greets Gino
marc gerritse
Berichten: 11
Lid geworden op: 26-08-2011 21:23

27-08-2011 07:34

Michiels Gino schreef:Effe luieren se in Turkije,lonken naar de "volschubs" 8)

Afbeelding


Ik had toch liever een foto van die "volschubs"dan gezien gino ;-)
Jeroen Derksen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25-07-2011 17:52

30-08-2011 10:31

Ik irriteer me hier ook mateloos aan. Die sluik'artikel'reclame.

Enige oplossing, massaal abbonnement opzeggen, let jij op dat het veranderd er critisch naar gekeken gaat worden alvorens een artikel geplaatst wordt in een blad! :)
Gewoon bij reden van opzegging invullen: vervelende sluikreclame door de artikelen heen. Het leest gewoon niet k*t.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

30-08-2011 10:35

Gradus,

jou optonic loopt nooit af?
It's okay 2 pay
victor godthelp
Berichten: 14
Lid geworden op: 12-11-2010 16:13

30-08-2011 10:50

De manier van schrijven is toch niet ineens veranderd? Waarom neem je dan een abonnement in de eerste plaats? De gesponsorde karpervissers/auteurs moeten hier natuurlijk iets voor terug doen en schrijven natuurlijk over de wonder leaders / bollen waarmee ze gesponsord worden. Heel logisch allemaal voor wat hoort wat, daarom moet je al die artikelen ook op waarde schatten... Staan soms leuke onderwerpen in, maar het waarheidsgehalte durf ik in twijfel te trekken.....
Resultaten sessies 2014:
Karper: 2
Brasem: 2
Duikeend: 1
Blanks: 3
Jeroen Derksen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25-07-2011 17:52

30-08-2011 11:12

Niet veranderd, AHUM, lees maar eens een paar oude Karper of Karperwerelds...
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

30-08-2011 11:14

Klaas vd Herik schreef:Gradus,

jou optonic loopt nooit af?


Mijn Delkims bedoel je??...... Nee mooit, helaas.


Gradus.....
....................
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

30-08-2011 11:19

Gelukkig zijn er ook nog gewoon karpervissers zonder commerciële bindingen die graag schrijven of mensen die wel een sponsor hebben maar schrijven omdat ze dat leuk vinden/goed kunnen ipv omdat ze wat exposure nodig hebben.
Een tekst vol sluikreclame valt niet onder de categorie goede artikelen. Niks mis met melden wat voor materiaal je gebruikt, maar doe dat dan wel alleen voor de afwijkende/functionele dingen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie