Voerboot en golfslag


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henny Theune
Berichten: 34
Lid geworden op: 01-11-2010 22:39
Locatie: Deventer

23-07-2011 20:54

Hallo,

Heb mijn vraag maar ff van ''Koffie praat rubriek'' naar de ''Discussiehoek'' verplaats sorry dat het er nu 2x instaat.

Wat is jullie ervaring met behoorlijke golf slag en jullie voerboot eventueel met fischfinder.
Omdat ik oa lees dat de Fischfinder FC90 het alleen doet als de boot stil ligt, werkt de RF15 opbouw ook bij golfslag of.....?
Ik heb zelf een BT4 van Schrijver en hij kan redelijk omgaan met golfslag maar ik heb er geen dieptemeter op zitten,
Dat moet er toch eens van komen maar wil wel eens weten wat jullie ervaringen zoal zijn.
De meeste informatie filmpjes die je over de voerboten ziet zijn opgenomen bij prachtig weer water zo glad als een aal huhu. maar wat nu als het 3, 4, 5 Bf waait?????

Lees graag jullie reacties.
_________________
Vangstenteller voor 2014:
11 Schubs zwaarste 29Pond
2 Spiegel 31Pond


Vang ik een keer niks... is niet erg... ik zit sowieso voor mijn plezier!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

23-07-2011 21:37

Mijn kleine Viper Icon bootje gaat behoorlijk op en neer bij wat golfslag maar de dieptemeter (RF15) blijft gewoon feilloos werken hoor.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
ben bosman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-03-2011 09:29
Locatie: rottum

23-07-2011 22:49

Hoe goed je bootje ook vaart met golfslag, je blijft afwijkende waardes krijgen op je dieptemeter. hij gaat immers op en neer, en van links naar rechts. de afstand gaat dus fout weergegeven worden. Zelfs de groter zeeschepen waar ik op heb gevaren hadden dit probleem. Vooral de schuine metingen zijn moeilijk op te lossen
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

24-07-2011 14:59

ik heb een scenboat met rf 15 dieptemeter en hebe r echt met storm mee gevaren zo erg dat ik de boot af entoe niet meer zag door de golven en dan werkt de meter niet perfect meer en dat is ook logisch door wat ben bosman al zei
Vis is vis
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-07-2011 15:29

Ik heb de Anatec Mono

Gebruik de boot vaak op groot water,ook met windkracht 6-7.De golven die erbij zitten op groot open water zijn niet mis,de boot verlies ik wel eens uit het oog en het ontvangst van de dieptemeter is dan wel eens wat gematigd maar dat is inderdaad wat Ben ook zegt heel normaal,zeker als de boot tussen de golven weg duikt.

Verder krijgt de boot dus flinke klappen,maar kantelen is nog nooit gebeurd.

Diepte klopt ook niet altijd zeker niet als je golven hebt van 50-80 cm.
Maar zolang de boot goed kan varen en zeker als hij zich goed houd in ruig weer,is het een goede koop.

Dieptemeter kan je ook storingen hebben als je tussen dijken/bomen zit,of als er veel binnenvaart verkeer is. Dus zal me er niet al te druk om maken.

Dieptemeter is RF15 van Fishfun
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
raymond heuver
Berichten: 70
Lid geworden op: 26-11-2010 10:06

24-07-2011 19:04

ik zou gewoon even bij schijver of fischvinder oost aankloppen.
deze heren zijn goed met deze dingen en aangezien je een schijver hebt weet hij goed hoe en wat.
ook met mischien je garantie na schijver toe.als er een ander aan die boot gaat klooien ben je die mis wel kwijt.
vr gr
Plaats reactie