vissen met geamputeerde vingers


Gebruikersavatar
michael te lindert
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-07-2011 20:56
Locatie: hengelo

16-07-2011 23:00

ik ben een groot liefhebber van karpervissen en ben ook van plan dit mijn hele leven te doen.
ik zit nu alleen wel in een andere situatie als een paar weken geleden.
ik heb kort geleden een ongeluk gehad waar bij ik het grootste gedeelte van mij wijs en middelvinger en pink en mijn totaale ringvinger ben verloren.gelukkig heb ik mijn duim helemaal weten te behouden deze heeft ook geen beschadiging opgelopen.
zijn er mensen die hier met mij over kunnen/willen praten uit ervaring of kennen mensen die het zelfde hebben.

mvg michael
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

17-07-2011 09:17

Tjonge Micheal, das een heftige ervaring zeg, getekend voor het leven, poeheej..... :o

Ik hoop voor je dat je een manier vind om toch je hobby te kunnen blijven beleven zoals je dat voorheen ook kon.

Succes en sterkte ermee!!!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-07-2011 10:44

Zo dat is balen zeg.
Welke hand is het Michael ?
Vis is vis
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-07-2011 11:29

Michael,

Ik ken iemand in mijn naaste omgeving die aan beide handen wat vingers mist, maar die gaat als een raket als het op vissen aan komt. Zonder vingers knoopt hij de mooiste onderlijnen, onthaakt vissen etc. IK denk dat het een kwestie van tijd is, tot jij dit ook kunt. Het is denk ik een kwestie van heel graag willen en een gezonde portie optimisme.

Hoe dan ook, sterkte met het verlies het is niet niks maar ook zeker niet het einde van de wereld.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michael te lindert
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-07-2011 20:56
Locatie: hengelo

17-07-2011 12:41

als eerste wil ik jullie bedanken voor de steun.
ik wil ook niet dat dit ongeluk mij klein krijgt en dat gaat ook niet gebeuren.
het is nu 4 weken geleden in doe nu dus alles met rechts omdat ik nog in het genezing proces zit met mijn linker hand en als ik nu al zie wat ik kan met alleen rechts ( ik ben dus ook ontzettent rechts handig) kan het in de toekomst alleen beter gaan.
gemotiveerd ben ik zeker ik wil straks iedereen het tegendeel bewijzen.
ik wil gewoon alles weer kunnen doen alleen wordt alles een uitdaging.
en wat het vissen betreft,dat was het eerste wat ik tegen de chirurg zij"wat je ook doet ,ik moet weer kunnen vissen".
dat is ook het eerste wat ik dacht toen het gebeurde.
het is ook een fijne gedachte dat er vissers zijn die ook zo iets hebben meegemaakt en het toch voor mekaar krijgen om een paar dikke jongens op de kant te trekken

mvg michael
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-07-2011 13:12

Pfff dat is wel heftig jah.

Ik zou niet in 1,2,3 iemand weten die de zelfde situatie kent. Maar hierbij wil ik je veel sterkte wensen met het genezing- proces,en veel succes wensen met het opnieuw leren omgaan met de nieuwe situatie!

Gaat vast lukken,kost alleen wat tijd om ermee om te gaan. (Wellicht is dit makkelijk praten)

Gr,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
michael te lindert
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-07-2011 20:56
Locatie: hengelo

17-07-2011 13:30

ik ga er alles aan doen om weer aan de water kant te staan.het is makkelijk praten maar voor mij is het"makkelijk praten" de halve weg naar het echte doen.


mvg michael
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-07-2011 14:42

Je hengel vast houden met links gaat dat lukken denk je?
Wens je het beste
Vis is vis
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

17-07-2011 15:27

denk dat je met je rechter hand je hengel moet oppaken , en dan iets van een houdertje moet zien te regelen aan je slinger waar je je vuist in kan doen , zodat je met je hele vuist kan draaien .
Sterkte in ieder geval ermee!
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

17-07-2011 15:31

Dit is inderdaad niet bepaald fijn nee!

Ik ken iemand uit het verleden, die mistte zijn volledige onderarm. Echter kon deze man zo goed als alles. Hij heeft er echter wel lang over gedaan eer het lukte. En daar zit hetgeen je voor moet uitkijken!

Een sterke wil, maar vertrouwen en vooral geloven in jezelf, dat is nu het belangrijkste! Gelukkig lees ik heel veel vertrouwen en hoop echt dat je dit te boven komt en gewoon verder kan gaan! Het zal alleen even wennen zijn. Dat is het moeilijkste proces.

Heel veel succes and believen in yourself!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
michael te lindert
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-07-2011 20:56
Locatie: hengelo

17-07-2011 15:38

met mijn rechter hand heb ik mijn hengel in de hand en met mijn linker hoop ik de molen te kunnen bedienen.
mijn duim is namelijk helemaal in orde en mijn wijsvinger ben ik vanaf mijn eerste kootje kwijt. hiermee denk ik in de toekomst de molen te bedienen.

mvg michael
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-07-2011 17:00

Gaat lukken hoor, motivatie is key maar dat wist je al.

Nogmaals de man die ik ken heeft volgens mij nagenoeg geen vingers meer aan beide! handen wel duimen en die verbouwd gewoon zijn eigen huis, vist zich een slag in de rondte en merkt het zelf denk ik niet eens meer.

Wat voor ongeluk was het? Klinkt als een deegmachine, kneedmachine, cirkelzaag dat soort dingen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michael te lindert
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-07-2011 20:56
Locatie: hengelo

17-07-2011 18:13

het was een cirkelzaag. de beveiliging bleef hangen en ik ging met mijn hand naar de beveiliging die er dus niet zat en ben toen tegen het zaagblad aangekomen en toen is alles eraf gescheurd. dat was mijn pech had ze er beter af kunnen zagen, nu was er niks meer te reden.
kwas aan het klussen aan mijn vlonder van mijn koi vijver.
ik zie het zo, ik was niet links ik zou ook nooit echt wat met links hebben gekunt.als ik dit goed doorzet en positief blijf kan ik mischien meer met links dan dat ik ooit zou hebben gekunt. wie weet...toch?

mvg michael
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

17-07-2011 19:12

michael op de eerste plaats heel veel sterkte er mee!!

ik hoop echt voor je dat het je gaat lukken!! en zoals hier boven al werd gezegt je hebt gelukkig veel zelfvertrouwen en ik ben er van overtuigd dat je er iets op gaat vinden!!

mvg en veel sterkte stefan
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

17-07-2011 20:14

Dude, wat klote man! :cry:
Leef met je mee, 't is ook een van mijn grootste angsten met mijn werk... Werk met machines en zwaar gereedschap en moet er niet aan denken dat zoiets mij overkomt.
Ben ook Bhv-er en heb al een aantal keren vingers bij elkaar kunnen rapen, zeer triest voor diegene die dat overkomt.
Wat mij wel vaak opvalt is dat zeer veel mensen leren met hun handicap om te gaan en na verloop van tijd weer bijna alles kunnen, hoop dat dat jou ook gaat lukken, het zal zeker eventjes duren dat je gerevalideerd ben.
Sterkte ermee!
Groetjes Bart
Gebruikersavatar
michael te lindert
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-07-2011 20:56
Locatie: hengelo

17-07-2011 21:19

dan weet jij ook hoe mijn vriendin zich heeft gevoeld want die heeft ze bijelkaar moeten rapen samen met mijn vader die er naast stond en dat wel ff zoeken omdat ze alle kanten op gingen.
bedankt voor al jullie steun het doet goed dat visser er met mij over willen praten en mee denken.

mvg michael
bart loman
Berichten: 420
Lid geworden op: 24-07-2010 14:44
Locatie: blaricum

17-07-2011 21:30

echt sterkte er mee! ik hoop dat je kunt blijven vissen maar ik weet zeker dat er wel wat op te vinden is!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-07-2011 21:41

Desnoods als het zover is dat je je weer goed genoeg
voelt om het te proberen ga ik met je mee.
Gaat opzeker goed komen.
Vis is vis
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

17-07-2011 21:54

Rillingen krijg ik ervan ! Ik weet zeker dat het je gaat lukken want je bent een vechter dat lees ik tussen de regels door! Probeer hoe moeilijk het ook is het te accepteren en niet boos worden op jezelf als het niet gaat. Als er iets is waar je toch mee zit of niet lukt knal het op het board en je zult zien dat er altijd wel een handige Harry of een geniale gek reageert met een oplossing. Hou je taai, gr. Dennis.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

17-07-2011 22:48

michael ik wens je heel veel sterkte toe en heb onwijze waardering hoe je het oppakt!
je zal zeker in de nabij toekomst weer kunnen vissen.
misschien heb je het onderstaande artikel al gelezen maar het is een mooi artikel.

http://www.vispomp.nl/gast-artikelen/pi ... -handicap/

veel sterkte!
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

18-07-2011 11:39

Sterkte :o
Misschien is het een idee om te gaan vissen met een centre pin, daar zit er een klein pinnetje op de "spoel" om te draaien, daar kun je misschien gewoon je vuist op drukken en draaien?? Is maar iets wat me te binnen schoot :wink:
Boeruhhhhhhhhhhh
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

18-07-2011 15:09

ik wil ook even ben op zun schouder kloppen!! wat een geweldig gebaar

nogmaals ik denk dat je een manier gaat vinden om je hobby te hervatten!! en ik gun het je ook van harte!!

misschien een molen zoeken met een grote slinger knop?
Gebruikersavatar
michael te lindert
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-07-2011 20:56
Locatie: hengelo

18-07-2011 23:23

ik vind ook een mooi gebaar dat doet je wel wat ook al kennen we mekaar niet mischien juist wel daarom.
als ik vragen heb of ik moet wat kwijt over dit onderwerp met vissen ofzo knal ik het wel hier op.
als er weer wat nieuws te melden is zal ik dit wel meededelen.
morgen eerst weer eens naar therapie voor nieuwe oefeningen.
nogmaal bedankt allemaal.

mvg michael
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-07-2011 07:57

Wauw,

K voor zus en pa, heb ook wel eens dat soort dingen moeten doen en is niet leuk ......... :(

Ondanks dat ik het ook waardeer dat mensen je nu al oplossingen aanbieden, zou ik eerst eens kijken wat je met 'normaal' spul nog kan. Nu lijkt alles onoverkomelijk maar een mens kan zich zo verschrikkelijk goed aanpassen dat dingen aanpassen waarschijnlijk niet eens nodig is! Boos, ontkennen, rouw, acceptatie en ?? zijn de fasen waar je door moet en door gaat op enig moment. Laat gewoon gebeuren daar doe je niets aan, maar daarna schijnt achter de wolken wel weer de zon! is de toekomst weer mooi! OOk m.b.t. vissen.

Nogmaals diegene die ik ken doet alles! hij is gewoon zijn huis aan het verbouwen, gaat niets langzamer of wordt ook niet minder mooi. Het gaat wel goed komen!

Bij behoefte, kan ik je wel met hem in contact brengen, hij is niet zo'n forum tijger, doe bij behoefte maar ff jouw telefoonnummer in mijn PB gooien.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

24-07-2011 08:12

Tjonge dat is niet zo mooi .
Zelf in 6 juli 2009 een ongeluk gehad en tja als ik het zo lees heb je geluk dat je in je linkerhand hebt lopen te zagen ik namelijk in mijn rechter .
Ik heb echter alles weten te behouden alleen mijn wijsvinger is naar de kloten ,deze staat in een hoek van 45 graden er aan zeg maar .
Wintervissen is erg moeilijke omdat ik een aantal aders mis en dus een mindere doorbloeding heb en moeilijk een handschoen over deze vinger krijg.
Maar het goeie nieuws is dat je een middelvinger net so gemakkelijk gebruikt voor het gooien als je wijsvinger .
En je leert je gauw aanpassen hoor ik rolde na twee week terwijl mijn rechter hand nog in het gips zat al weer boilies met 1 hand , mijn sigratten rolde ik met 1 hand en ach het schrijven met links duurde een week of vier toen lukte dat ook aardig ( misscien wel netter dan met rechts ook ) .
Dus joh dat vissen komt heus wel goed hoor hier een daar wat aanpassingen .
Het fotograferen zal waarschijnlijk nu steeds vanaf dezelfde flank gebeuren ( aarsvin bij je linkerhand ) .
Het voeren duurt iets langer want tja aan handvol boilies word iet moeilijker .
Maar een wasbakkie waar je met de cobra stick door kunt scheppel lost dit al weer op .
En zo zijn er veel meer dingetjes die je gaat aanpassen .
Trouwen bij mij in he dorp is er nog iemand die aan zijn linkerhand alleen een duim en pink heeft , ( die maakt mooie dobbers voor het penvissen Joh ) en wat hij presteert tijdens het obstakelvissen nou diep respect hoor .

hey sterkte met je herstel en het komt wel weer goed geloof mij , want al zaag je je hoofd er af het karpervirus is daarmee nog niet uit je bloed verdwenen