Wat zijn dit voor een karpers/vissen??


Plaats reactie
marjolein kemna
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-07-2011 21:58

12-07-2011 22:17

Dag kenners!! (hoop ik :lol: )
Wij hebben in de achtertuin een vijver met koi's, nu is hier een jaar geleden ook een gewone karper bij in gekomen, en een sluierstaart.
Nu werden er een paar niet helemaal goed vandaag dus hebben we snel alle vissen eruit gehaald en vijver laten leeglopen en tot onze verrassing kwamen we 2 rare soorten tegen.
Het lijkt haast alsof de sluierstaart zich goed heeft vermaakt met de karper want er zitten nu rare karper-sluier-achtigen in, een stuk of 5. Ik had een paar foto's gemaakt, niet erg duidelijk maar ik weet niet hoe ik deze hier in het bericht kan plaatsen...in ieder geval zijn ze karper-kleurig, met een lichte oranje streep in de vin op de rug, en ong van kop tot staart een cm of 40-50. Alle vinnen en de kop zijn als een sluierstaart.
Dan is er ook nog een vreemde 'koi'?? Deze is helemaal zilverachtig, maar oranje op de onderbuik en de vinnen, de kop is koi maar de rest kunnen we niet plaatsen.
Ik hoop op wat opheldering of iemand enig idee heeft wat dit kan zijn of dit eerder heeft meegemaakt, en tips zijn welkom hoe ik de foto's erop krijg om het voor jullie wat duidelijker te maken,

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Groetjes Marjolein :)

Naar aanleiding van de reactie hier poging tot foto's delen:
Afbeelding
Afbeelding

De 2 bovenstaande zijn de 'mutanten' zegmaar..
Afbeelding

Deze bovenstaande is de sluierstaart, geef foto beschikbaar van de grote karper want die heeft het niet gehaald vandaag.

En deze hieronderis de rare koi-achtige deze is ong 50-60 cm lang,:
Afbeelding

Afbeelding

(bedankt voor de hulp alvast)
Laatst gewijzigd door marjolein kemna op 12-07-2011 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

12-07-2011 22:23

ga bijv. naar http://www.tinypic.com upload daar je foto, kies dan voor "messageboard"
Dan moet je zon code intype, en dan moet je de link waar [/img] staat kopieren en hier plakken.
Ik denk dat wij het zelfde hadden in onze vijver.

hier even een stappeplan:

Afbeelding < eerst bladeren en dan de foto die je wilt.


Afbeelding < klik hier message boards

Afbeelding < typ daar de code

Afbeelding < kopieer daar de link en plak hem in je bericht. dan krijg je de foto zodra het bericht geplaatst is.
marjolein kemna
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-07-2011 21:58

12-07-2011 22:38

Dankjewel! Ik kwam dr uit gelukkig, helaas zijn de foto's niet geweldig maar beter kreeg ik het niet voor elkaar, wil de vissen er niet uit halen die zijn al gestressed genoeg van vandaag...hoop dat het zo redelijk duidelijk genoeg is dat iemand wat antwoorden heeft :wink:
(oja het zijn er dus 5, verschil in grootte van 10 cm tot 60 cm en de karper zat er net een jaartje in dus dit is in een jaar gebeurt, de kleinste zijn er nog maar net volgens mij..)
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

12-07-2011 22:49

Ik had iets anders, ik had een soort van karpertjes van een cm of 10. die in de zomer spontaan oranje werden, en de anderen werden zwart met een witte buik en zo. Vondt het heel gek.
marjolein kemna
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-07-2011 21:58

12-07-2011 22:54

Ja nee deze zijn echt wel karperkleurig, ik vind het ook maar raar, heb dit nog nooit gezien. Qua vorm en alles is het precies die oranje/zwarte sluier, maar de kleur gewoon echt niet. Snap niet echt hoe ze dit zo voor lkaar hebben gekregen maargoed...ben benieuwd wat anderen er van denken, vind vooral dat de grootse dan nu maximaal een jaartje oud kan zijn dan al behoorlijk groot is (60cm). Ben ook benieuwd of iemand wat van de andere mix denkt.
Hoop op reacties!!
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

12-07-2011 22:58

mischien dat ze nog oranje worden, net als bij die vissen die ik had? En het kan wel dat 2 vissen een "vage vis baby" krijgen. maar voor deze vis is het niet meer mogelijk om zich voort te planten.
marjolein kemna
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-07-2011 21:58

12-07-2011 23:08

Ik denk niet dat ze oranje worden, zitten gewoon verschillende leeftijden in aan de grote te zien, zit een oranje streepje door de bovenste vin, niet bij allemaal, eentje heeft nog 2 oranje schubben maar dat is t dan ook. Naja hebben we mooie mutantjes in de vijver hahaha, ik ben er even vandoor. Hoop zo nog wat reacties te lezen :) alvast bedankt voor het ontzettend snelle antwoord!!
(Iemand nog een ideetje voor de laatste koi die ik beschrijf?)
Gebruikersavatar
Erik da Costa
Berichten: 97
Lid geworden op: 13-07-2011 19:47

16-07-2011 23:54

Ik denk dat die onderste twee foto's een Asagi Koi's zijn.
Mijn ex-schoonvader had een koi vijver en Asagi's zijn blauwkleurig met een rode buik.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

17-07-2011 01:30

Kan je de vissen van de zijkant fotograferen. Dan kan je beter determineren.

Het lijkt wel een kruising tussen een sluierstaart (kweekvorm van giebel) en een kroeskarper.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

17-07-2011 19:39

die bovenste lijkt mij een ghost-sluierkoi/ sluiergoudvis.

Die onderste is volgens mij idd een asagi
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

17-07-2011 19:40

trouwens, als ze geen baarddraden hebben zijn het geen karpers (mogelijk wel giebels)
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

17-07-2011 19:49

Die bovenste lijken me ook goudvissen, dus sluierstaarten. Bij ons in de vijver zitten die ook een aantal maar dan zonder sluier, zijn jongen van onze goudvissen. Op den duur worden de meeste toch nog wel oranje.
Die oranje met zwarte plekken idem, die zal waarschijnlijk nog verder oranje kleuren.

De onderste is wel een koi maar ik durf niet te zeggen wat voor soort, ben geen expert op dat gebied.
erwin kimmann
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 11:19

06-09-2011 00:17

Ik denk dat een paar grappenmakers ze bij je in de vijver hebben uitgezet,want in een jaar tijd van 0 naar 60 cm gaat hem niet worden.
Plaats reactie