Weerhaak versus weerhaakloos


Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

12-07-2011 18:40

Laat maar Robert, dat hair lengte verhaal is toch onzin nietwaar...
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

12-07-2011 18:46

:D
Jan Vitam schreef:het welzijn van de vis, de karper,


dave staal schreef:Ach ach hengels verkopen ,en alleen nog maar observeren ,respect the Fish


Antwoord genoeg, Lijkt mij, misschien lid worden van de dieren partij!

mvg.

Jeroen, :-? je vindt het toch niet erg, als ik je geen antwoord geef?
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

12-07-2011 18:52

Spijtig zo'n opmerking te moeten lezen Robert, volkomen nodeloos en overbodig in deze context !.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

12-07-2011 19:08

:D Wordt steeds nieuwsgieriger naar het verslag! :roll:
Laatst gewijzigd door robert smith op 12-07-2011 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

12-07-2011 19:11

Nee hoor, vind ik niet erg
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
dave staal

12-07-2011 20:17

Jan Vitam schreef:Dus wat we ons o.a. zouden moeten afvragen is hoe ervaart een karper het om gehaakt, gedrild, geschept en onthaakt te worden met een weerhaak in de bek en hoe zonder weerhaak / met platgeknepen weerhaak ?.


Alsjeblieft zeg :lol: :lol: :lol: Hoe ervaart een karper???Zag er laatst een huilen was gehaakt met weerhaak :cry:

Tuurlijk willen we de karpers zoveel mogelijk onbeschadigd terug zettten ,Maar we doen vissen he? we geven ze een tijdelijke piercing!Een die wel moet blijven zitten tot die in het netje ligt. :wink:
Welk bewijs heb jij dat er met weerhaak meer schade aan de bek geeft dan zonder?Een paar pepputbezitters dIe een zogenaamd respect the Fish beleid voeren :lol: ?(lichtelijk hypocriet mischien)

Mischien kan je in de regelementen van de betaalwateren die je gaat aanschijven laten opnemen: het is verplicht de karpers in de onderlip te haken . :lol:

Gr Dave.
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

13-07-2011 14:41

robert smith schreef:Zal maar niet roepen wat ik nu echt denk, vang overigens elk seizoen mijn vissen denk 98% zonder schade aan de bek! Doe er mee wat je wilt!
mvg.


En daar is het bewijs dat je gewoon leugens loopt te verkondigen. Je kunt geen enkele vis vangen met een haak ZONDER schade in zijn bek te veroorzaken. Dus waar praat jij nu eigenlijk over?


Terug naar de interessante kant van deze discussie:

Nog een ervaring die mij te binnen schoot... Vanwege de ondergrond op een bepaalde stek ben ik met de chodrig gaan vissen (de 'echte', dus leadcore van een meter en daarop een stugge onderlijn van 3cm en deze onderlijn krom gebogen, zie o.a. artikel van Piet Vogel in Dé Karperwereld van een jaartje terug). Weerkhaakloos, de eerste 3 aanbeten gelost (binnen 10 seconde na opname). Toen een haakje met een microbarb gemonteerd en de volgende 2 runs verzilverd: perfect onderin gehaakt, en ook mooi: aanbeet binnen 5 minuten na inwerpen :).

Ik ga er in dit geval toch vanuit dat het om toeval gaat, waarschijnlijk was de laatste onderlijn net iets beter gekromd of geknoopt waardoor de inhaking beter was. Al kan ik me ook indenken dat bij het verkeerd aanzwemmen op een chodrig, de weerstand van de haak op de bek te laag is en daardoor de haak zonder weerhaak sneller losschiet. Maar wanneer de vis op die manier aanzwemt (dus in het verlengde van de hoofdlijn/leadcore) vraag ik me ook af of de vis überhaupt goed gehaakt kan worden (lees: haak diep genoeg het vlees in getrokken wordt). Ik vis over het algemeen (wanneer ik zonder boot vis) met het voer zeer verspreid om mijn aas (werppijp, kleine en tevens lichte boilies van 14mm en de aanwezigheid van wind.. reken maar uit..). Zo ook deze keer.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

13-07-2011 17:48

Nou ik denk dat bij een aanbeet de haak ook bij een met weerhaak echt niet zover indringt dat de weerhaak gevuld word. Pas als er echt een fluiter onstaat dan gebuerd dat. En dan ben je terug bij af want een haak die gevuld zit gaat niet veel meer mee fout. Of je moet het tijdens de dril verneuken. Wel moet ik zeggen dat ik weerhaakloze haken uit de handel zelf ook niet vertrouw, nou niet vertrouw is een groot woord. Ik vis gewoon liever met een platgeknepen weerhaak, die verdikking heb ik graag. Met genoeg om mijn twijfel te ontkrachten. Al jaren
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

13-07-2011 18:27

Martijn van Ierland schreef:En daar is het bewijs dat je gewoon leugens loopt te verkondigen. Je kunt geen enkele vis vangen met een haak ZONDER schade in zijn bek te veroorzaken. Dus waar praat jij nu eigenlijk over?


E ben jij van de pot gerukt dan, ben idd. niet degene die alles beter weet als een ander! Als jij het niet begrijpt waar ik het dan over heb! :-?

Denk je nou echt dat ik mij te kakken laat laat zetten door jou of wie dan ook! Blijf nog steeds bij mijn poken verhaal/ skillz :o Heb te minste bij mijn visserij geen uitgescheurde bekken!!!
Raymond Vis
Berichten: 268
Lid geworden op: 19-07-2006 23:35
Locatie: Den Haag

13-07-2011 20:53

Zo een goede discussie , zo veel inhoud
en dan toch kunnen we het weer niet laten !!!
Zo jammer , met meelezende groet !

Vanaf de waterkant raymond
Beter goed Waterland Baits dan slecht ...........
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-07-2011 22:54

Rustig, rustig mannen heeft geen zin om zaken hard te spelen. Respect voor elkaars mening is toch de basis van onze samenleving. Daarbij komt dat Robert het als Rotterdammer al moeilijk genoeg heeft met Feyenoord. Vist Robert b.v. op openwater zullen karpers al snel eelt in hun bek hebben. Omstandigheden zijn nu eenmaal op de verschillende water type totaal anders. Wat weer van invloed kan zijn op mogelijke verwondingen in de bek. Nogmaals de meest ernstige verwondingen vinden plaats door lijnbreuken waarbij de weerhaak verantwoordelijk is voor het uitscheuren van de bek. Je kunt het vergelijken met een vos die met zijn poot in een strik zit. Hij blijft net als de karper trekken tot hij een stuk poot missend weer vrij is.

Vis je met een haak met een korte steel zal het glijden in de bek stukken minder zijn. Dat je tegenwoordig weer haken ziet die aardig richting benthook gaan vind ik zeker op putjes een kwalijke zaak. Ben verder van mening dat het lossen in mijn visserij niet of nauwelijks als rede de plat geknepen weerhaak heeft. Botten haken speelt in mijn beleving hier een veel grotere rol.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

13-07-2011 23:22

Mannen,

Wat is nog niet geschreven?

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

13-07-2011 23:45

Pj Otte, en toch vergeet je nog een ""belangrijke"", de POKEN vissert die niet of nauwelijks weet waar een slib voor dient! :o
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

14-07-2011 20:49

Hallo,

Vanochtend weer een mailtje van Klaas. Ik mocht het online zetten, dus bij deze. Mijn antwoord staat eronder.


'Kut weerhaakloos'


He ouwe reus. De 1e was 12 kilo. De 2e het dubbele schat ik. Helaas schoot de haak voor het net los. Grote kutzooi. Natuurlijk wel de weerhaakloze ... Gvd. Hierbij zweert ik plechtig nooooit meer te vissen zonder micro bar. Kut kutklote. Mvg klaas.
Ps mag je plaatsen hoor. Laters. Ff uit janken.



Ha Klaas,

Een eerlijke reply?

1 losser en dan conclusies trekken? Kom op man, doorgaan, je wilt het toch weten? En wat als het een riettorpedootje van 5 kilo was? Was het dan de 'dunne bek' geweest?
Vertel het hele verhaal, objectief. Ik hoef je niet te vertellen welke factoren het verloop van een dril beïnvloeden, dat weet je zelf maar al te goed, toch?

Vang ze!
Willem



Verder geen nieuws.

Groeten,
Willem :wink:
dave staal

15-07-2011 17:01

Of het was al tegen beter weten in 8)

@Klaas zou ook geen risico niet meer nemen hoor ,wat zonde zeg ,en dat door zo'n inferieure haak.

Die dingen lossen in het net(zoals bescheven in het forum) en ook vaak onderweg erna toe :(

gr Dave.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-07-2011 17:05

Achjahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Mensen die tegen de weerhaakloze zijn door verspelen dat kan.
Mensen die al een paar jaar weerhaakloos vissen met weinig ellende dat kan ook.

Je kan vissen of je kan het niet ;) Grapje
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
dave staal

15-07-2011 17:10

leen goudappel schreef:Mensen die tegen de weerhaakloze zijn door verspelen dat kan.


:oops: Heb er nog nooit meegevist dus......,

Een ding weet ik wel , prik een haak zonder weerhaak ergens in.....

Daarna in hetzelfde materiaal een met weerhaak ,

welke kost de meeste moeite om los te krijgen :wink:

GR Dave
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-07-2011 17:12

Jah de weerhaak natuurlijk.

Maare ik vis dik 2 jaar nu weerhaakloos,enne hij ging makkelijker uit mijn vinger dan met weerhaak ;) :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

15-07-2011 17:12

Dave,

Het is maar wat je weet.

Of vindt.

Ik zal vragen of ik de mail waarmee hij die van mij beantwoordde, ook mag plaatsen.

Even geduld A.U.B.

Cheerio,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

15-07-2011 17:16

(dat was een reactie op die van jou van 17:01 uur)
dave staal

15-07-2011 17:23

@ WJP Kan natuurlijk niet reageren op iets wat ik niet weet :wink:

hoezo?? verspeelde hij er daarna 10 van over de 30kg met weerhaak :oops:


@Leen ,heb er ook meerdere met een tang uit me duim moeten trekken,zaten vast joh,wel teken dat ze doen wat ze moeten doen ,goed vast zitten :lol: :lol:

Gr Dave
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-07-2011 17:26

Hahaha jah zo kennen we door blijven gaan :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-07-2011 17:37

Hengels staan in het water, op een minuut afstand ( meters tellen niet) er is heel veel wier. Ik vis strak op slip krijg een kromtrekker van jewelste en in die minuut moet ik waadpak aan, talud af en meer capriolen. Weerhaakloos heb ik een paar keer toch gehad dat de vis gevlogen was. Microbarb zat ie er altijd nog aan..

Eenmaal drillende nog niet echt verschil, maar mijn verschil zit hem dus voor de dril.

MB for P..
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

15-07-2011 18:34

Ha Klaas was ook van plan om dit te gaan testen. Ga binnenkort twee weken naar het buitenland en zal mijn resultaten hier neerzetten.

mvg,

Daniël Jawadnya
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

15-07-2011 20:36

Sven,

Die heb je niet zelf geschreven, of...? Nee...! :wink:

Nogmaals, even geduld. Ik kan hem moeilijk te pakken krijgen en wil wel eerst toestemming hebben.

Groet,
Willem :wink: