ontplofde skarp s60 papendrecht
- Christian Hummelink
- Berichten: 1857
- Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
- Locatie: Zwolle
Mourad, je lijkt me een aardige kerel daar niet van maar jouw reactie vind ik wel erg naief en lichtzinnig...
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
- Mourad Aviara
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
- Locatie: Noord Holland
Christian, wat dan?
Ik vind het schandalig dat hier niets aan is gedaan en dat mensen hier niet van op de hoogte zijn gesteld, maar dit probleem is met een simpele oplossing op te lossen.
Ik vind het schandalig dat hier niets aan is gedaan en dat mensen hier niet van op de hoogte zijn gesteld, maar dit probleem is met een simpele oplossing op te lossen.
- Christian Hummelink
- Berichten: 1857
- Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
- Locatie: Zwolle
Ok, dat bleek niet uit je vorige posting vandaar
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
- remon van dusschoten 2
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
- Locatie: nijkerk
- Contacteer:
[quote="Mourad Aviara"]Enige tijd geleden hoorde je ook verhalen van telefoons die opbliezen, is dat een reden om nooit meer een GSM te gebruiken? Als je nagaat hoeveel % uitval deze boot heeft en hoevaak dit eventueel "ontploft" zou zijn, ten opzichte van het aantal boten die verkocht zijn, zal je wel zien dat het allemaal meevalt. Ik heb zelf ook deze boot en ik leef nog (zoals je kunt zien).
Wat ik wel doe is een ontluchtingsnippeltje op de kap aanbrengen, dit gewoon voor extra zekerheid. Het lijkt mij dat de mensen van Skarp niet moeilijk gaan doen wat betreft garanties, als je zelf een soortgelijk oplossing aan je boot aanbrengt. Het zijn tenslotte 2 kapjes en die hebben geen invloed op de werking van de boot.
Ik kan je wel zeggen dat ik deze boot hou, het is een ideale boot voor weinig geld. Doet wat ie doen moet en doet het altijd (bij mij tenminste dan).
@ Rob, ben benieuwd naar de foto's. Waar blijven ze (we zijn inmiddels 4 dagen verder)? Email ze anders even (indien het je zelf niet lukt te plaatsen) naar info@carpcity.nl dan plaats ik ze wel voor je erop.[/quote]
Ik zelf heb een hele duren boot waar ik ook erg tevreden mee ben. Wat mij eigenlijk verbaast is dat er veel gezegd wordt maar niks getoond wordt is er nu wel iets van waar of niet. Ik heb deze boot zelf ook eens gebruikt tijdens een sessie met Mourad en inderdaad is het een prima bootje. En inderdaad it probleem is ook makkelijk op te lossen
Wat ik wel doe is een ontluchtingsnippeltje op de kap aanbrengen, dit gewoon voor extra zekerheid. Het lijkt mij dat de mensen van Skarp niet moeilijk gaan doen wat betreft garanties, als je zelf een soortgelijk oplossing aan je boot aanbrengt. Het zijn tenslotte 2 kapjes en die hebben geen invloed op de werking van de boot.
Ik kan je wel zeggen dat ik deze boot hou, het is een ideale boot voor weinig geld. Doet wat ie doen moet en doet het altijd (bij mij tenminste dan).
@ Rob, ben benieuwd naar de foto's. Waar blijven ze (we zijn inmiddels 4 dagen verder)? Email ze anders even (indien het je zelf niet lukt te plaatsen) naar info@carpcity.nl dan plaats ik ze wel voor je erop.[/quote]
Ik zelf heb een hele duren boot waar ik ook erg tevreden mee ben. Wat mij eigenlijk verbaast is dat er veel gezegd wordt maar niks getoond wordt is er nu wel iets van waar of niet. Ik heb deze boot zelf ook eens gebruikt tijdens een sessie met Mourad en inderdaad is het een prima bootje. En inderdaad it probleem is ook makkelijk op te lossen
- robert smith
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
- Locatie: Rotterdam
Heb dat ontplofte bootje wel mogen bekijken bij het nu Sanders Ridderkerk, zat netjes in een boodschappen tas, met meer als 8 scherfstukken(heb het niet geteld), alleen het rode onderkant, leek nog enigzins heel.
mvg.
mvg.
- dennis gerits
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
- Locatie: Weert
="Mourad Aviara"]
gsm accus gaan per miljoen(en) over de toonbank pér type accu, en ontploffen is wat anders dan gas vrijlaten
voerboten gaan per ?? 100...1000...10.000 ? en daar zitten ook geen nieuwste generatie li-ion accu's oid in denk ik
Het lijkt erop dat er niet al te beste kwaliteit accu word gebruikt, met een wat hoger uitvalpercentage
normaal maakt dat niet uit...maar wel als ze in een ''vrijwel'' luchtdichte constructie worden ontladen én geladen.
Doe zelf veel met modelbouw...en heb in m'n leven al verschillende accu;s horen sissen, of zien opbollen tijdens het laden/ontladen...maar als de accu gewoon in de open lucht ligt, maakt dat niet uit... wél als die in een dichte box zit
Accu's hebben gewoon een bepaald uitvalpercentage
in de modelbouwwereld is het daarom ook gebruikelijk dat de accus eerst uit het toestel worden gehaald voor men ze oplaadt
Ontluchtingsnippel heeft weinig zin denk ik, of het moet een vrij groot gat zijn', óf iets met een ventilator wat de lucht(gas) eruit trekt
Wat voor soort/type accu's zitten er in die Skarp ??
- Mourad Aviara
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
- Locatie: Noord Holland
Hoezo heeft het geen zin, het gaat toch om de druk?
-
- Berichten: 4864
- Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
- Locatie: leeuwarden
Het gaat om de druk die ontstaat als zuurstof ontbrand, dat ga je niet redden met een ventieltje
- Marc Schrikkema
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
- Locatie: Heerhugowaard
Mourad,
Het gaat (tot aan het moment van explosie) niet om de druk, maar om de het feit dat er blijkbaar een gas/lucht mengsel kan ontstaan met een kritische samenstelling. Je zou het gas dat ontsnapt aan de accu tijdens het laden af moeten voeren uit de afgesloten ruimte voordat er een kritische samenstelling kan ontstaan. Afvoeren heeft dus alleen zin, indien je dit geforceerd doet door een ventilator o.i.d.
Op het moment van explosie zou je ook nog wel iets kunnen doen, door te zorgen dat de snel ontstane druk weg kan maar dat is een wetenchap. Dan moet je met drukplaatjes gaan werken en die bij de eerste ontbranding losschieten, en dan nog beperk je alleen maar de schade aan je boot. JE doet niets aan het risisco voor de gebruiker die een steekvlam door de drukplaatjes zou kunnen krijgen met alle gevolgen van dien.
Als je waarschuwing op de accu leest, do not charge sealed ..... denk ik dat Skarp iets uit te leggen heeft en vooral iets goed te maken. voor de gedupeerden en alle andere eigenaren.
Het gaat (tot aan het moment van explosie) niet om de druk, maar om de het feit dat er blijkbaar een gas/lucht mengsel kan ontstaan met een kritische samenstelling. Je zou het gas dat ontsnapt aan de accu tijdens het laden af moeten voeren uit de afgesloten ruimte voordat er een kritische samenstelling kan ontstaan. Afvoeren heeft dus alleen zin, indien je dit geforceerd doet door een ventilator o.i.d.
Op het moment van explosie zou je ook nog wel iets kunnen doen, door te zorgen dat de snel ontstane druk weg kan maar dat is een wetenchap. Dan moet je met drukplaatjes gaan werken en die bij de eerste ontbranding losschieten, en dan nog beperk je alleen maar de schade aan je boot. JE doet niets aan het risisco voor de gebruiker die een steekvlam door de drukplaatjes zou kunnen krijgen met alle gevolgen van dien.
Als je waarschuwing op de accu leest, do not charge sealed ..... denk ik dat Skarp iets uit te leggen heeft en vooral iets goed te maken. voor de gedupeerden en alle andere eigenaren.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken
- dennis gerits
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
- Locatie: Weert
Martijn Nederpel schreef:Het gaat om de druk die ontstaat als zuurstof ontbrand, dat ga je niet redden met een ventieltje
volgens mij komt er waterstof-gas vrij bij een accu....en geen zuurstof
maar als ik zo'n boot zou hebben, zou ik er gewoon een goede (betere) accu in zetten.... en die ook nog in de open lucht laden
- Mourad Aviara
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
- Locatie: Noord Holland
Wat nou als je een gat boort in de klep? Dan bouwen zich geen gassen op in het compartiment toch? En tijdens het vissen een rubbertje in het gat stoppen. Zou dat een oplossing zijn?
- dennis gerits
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
- Locatie: Weert
dat gas blijft er gewoon onder hangen, en vervliegt maar heel langzaam door enkel een gat te boren...
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 02-07-2011 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote.
Reden: Onnodige quote.
- Marc Schrikkema
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
- Locatie: Heerhugowaard
Mourad,
Nogmaals best ingewikkeld.
1. Eerst bepalen of Waterstof lichter of zwaarder is dan lucht.
2. A.D.H.V. 1, gaatje(s) onder of boven in de boot.
3. Hoeveel gas komt er vrij tijdens opladen? (Hoe groot meoten de gaten zijn?)
4. Hoe krijg je het uit je boot? Zoals eerder geopperd moet je het bijna al wel mechanisch verwijderen (ventialtor). Of meerdere gaten zodat je doorstroming krijgt. Een schoorsteen voor de trek zou ook een optie kunnen zijn.
Neen, waarom niet gewoon de accu kleppen verwijderen tijdens het opladen? Of buiten de boot opladen in de schuur?
Batterijen vervangen voor minder gevaarlijken / beteren?
Nogmaals best ingewikkeld.
1. Eerst bepalen of Waterstof lichter of zwaarder is dan lucht.
2. A.D.H.V. 1, gaatje(s) onder of boven in de boot.
3. Hoeveel gas komt er vrij tijdens opladen? (Hoe groot meoten de gaten zijn?)
4. Hoe krijg je het uit je boot? Zoals eerder geopperd moet je het bijna al wel mechanisch verwijderen (ventialtor). Of meerdere gaten zodat je doorstroming krijgt. Een schoorsteen voor de trek zou ook een optie kunnen zijn.
Neen, waarom niet gewoon de accu kleppen verwijderen tijdens het opladen? Of buiten de boot opladen in de schuur?
Batterijen vervangen voor minder gevaarlijken / beteren?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken
- Kees Ouwehand
- Berichten: 11597
- Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
- Locatie: Nederland
Is het eenvoudigste element en weegt dus bijna niks. Ongeveer 0.07x de dichtheid van lucht. Ontsnapt dus razendsnel als het een weg heeft.
Laadspanning en laadstroom zijn te hoog.
Laadspanning en laadstroom zijn te hoog.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
- Marc Schrikkema
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
- Locatie: Heerhugowaard
Nou Nou Kees, zo is er ook niets meer an zeg, beetje alle antwoorden zomaar geven. Partypooper
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken
- Kees Ouwehand
- Berichten: 11597
- Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
- Locatie: Nederland
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
- Mourad Aviara
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
- Locatie: Noord Holland
Dus mijn voorstel is wel mogelijk, Kees?
- Kees Ouwehand
- Berichten: 11597
- Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
- Locatie: Nederland
Geen verstand van accu's, wel van waterstof.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
- Lorenzo Willems
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 20-09-2005 23:12
- Locatie: Rotterdam
Waarom de kapjes verwijderen bij de accu's dat zijn 8 schroefjes , gewoon de voorste kap
verwijderen tijdens laden dat zijn maar 3 korte schroefjes.
verwijderen tijdens laden dat zijn maar 3 korte schroefjes.
Life is like a box of boilies you never
know what you're gonna catch!!!!
know what you're gonna catch!!!!
- Sjors Keij
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Precies. Gewoon tijdens het laden de kap verwijderen.
Raden ze bij henkkoster.nl ook aan:
Raden ze bij henkkoster.nl ook aan:
BELANGRIJK:
Tijdens het opladen van de accu's in de boot dienen de batterij kleppen te worden verwijderd. U kunt er ook voor kiezen om de batterijen buiten de boot op te laden. Zo voorkomt u het ontstaan van accu gassen waardoor er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
Jum jum vissie!
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 11-08-2006 13:22
- Locatie: Almere
Voor laden is dit inderdaad de oplossing, maar wat is DE oplossing wanneer je die boot gebruikt?
DAN ontploffen ze namelijk.
Het idee van Mourad is dan zo gek nog niet...
DAN ontploffen ze namelijk.
Het idee van Mourad is dan zo gek nog niet...
- dennis gerits
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
- Locatie: Weert
worden de accu's erg warm als er met de boot is gevaren ??
- Lorenzo Willems
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 20-09-2005 23:12
- Locatie: Rotterdam
Bij mijn vorige boot haalde ik ook altijd mijn kap eraf om te ontluchten.
Maar bij deze boot is het niet handig gedaan met al de schroeven.
Maar bij deze boot is het niet handig gedaan met al de schroeven.
Life is like a box of boilies you never
know what you're gonna catch!!!!
know what you're gonna catch!!!!
- Jeffrey Haak
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 27-08-2010 17:29
- Contacteer:
Dit staat op de KCA Almere site
Waarschuwing: ontploffende Skarp voerbootjes!
Op diverse fora kom ik steeds meer berichten tegen over Skarp voerbootjes die ontploffen. Een officiële waarschuwing is er niet, maar er is blijkbaar wel een oorzaak gevonden. Het probleem is waarschijnlijk dat bij het laden van de accu gasvorming ontstaat die niet kan ontsnappen omdat de boot luchtdicht is. Het openzetten van de accuklepjes tijdens het laden zorgt ervoor dat dit gevaarlijke gas kan ontsnappen en voorkomt (voor zover bekend) in dit geval dus een hoop narigheid.
Ik heb sinds kort de skarp, en ik laad zoiezo de batterijen buiten de boot op, al voor dat ik dit hoorde.
Groet,
Waarschuwing: ontploffende Skarp voerbootjes!
Op diverse fora kom ik steeds meer berichten tegen over Skarp voerbootjes die ontploffen. Een officiële waarschuwing is er niet, maar er is blijkbaar wel een oorzaak gevonden. Het probleem is waarschijnlijk dat bij het laden van de accu gasvorming ontstaat die niet kan ontsnappen omdat de boot luchtdicht is. Het openzetten van de accuklepjes tijdens het laden zorgt ervoor dat dit gevaarlijke gas kan ontsnappen en voorkomt (voor zover bekend) in dit geval dus een hoop narigheid.
Ik heb sinds kort de skarp, en ik laad zoiezo de batterijen buiten de boot op, al voor dat ik dit hoorde.
Groet,