Het moet niet gekker worden !


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hendrik van der Veen
Berichten: 45
Lid geworden op: 16-06-2011 18:43
Locatie: Aldeboarn

20-06-2011 11:13

Ik heb het idee dat menig karper visser doordraaien....... :roll:
Qua materiaal, ingredienten, theorieen, zie we ze soms niet vliegen?

ik ben qua ingredienten vrij "basis"met wat creatieve "toevoegingen" vang toch niet minder....
zijn al die dure flavours nodig ? ik denk het namelijk niet.....
moet je beslist 100 kg boilies erin kieperen om te vangen? ( voeren vindt ik soms wel belangrijk trouwens )

moet je beslist hengels hebben van 500 euro of duurder om goed te vangen ? of kan het wel wat minder ?
alleen de duurste molens/baitrunners doen vangen ? zal wel meevallen....
Of zie ik dat verkeerd ?

ik hoor graag jullie mening !!!! 8)
Laatst gewijzigd door Hendrik van der Veen op 20-06-2011 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
G.I.L.F. ( God I Love Fishing ! )
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

20-06-2011 11:27

Eén punt geef ik je geli8jk in..

Zodra wij als NL naar Fr gaan, MOET er minimaal 100 kilo mee en storten we meteen 10 kilo,. Zitten we op een water in NL, zijn we ineens zuinig...
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Hendrik van der Veen
Berichten: 45
Lid geworden op: 16-06-2011 18:43
Locatie: Aldeboarn

20-06-2011 11:35

lol idd zo werken veel vissers wel

vind (voor)voeren ( soms ) best wel belangrijk , afhankelijk van de vismethode of water
soms wordt er zoveel door andere gevoerd dat ik het niet nodig vindt er nog meer in te klappen :lol:
vang dan ook niks meer, niks minder.........

maar qua materiaal soms ook, sommige vissers kopen bijna elk jaar nieuwe baitrunners etc.
( zou wel willen dat ik het kon betalen, dan deed ik het trouwens nog niet.... :-? )

als je soms ziet wat ze aanbieden..... dat staat er bijv. 4x mee gevist damn...

majah als je het kan betalen.....

of als ze 2x blanken halen ze vanalles in hun hoofd waar het aan kan liggen......
G.I.L.F. ( God I Love Fishing ! )
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-06-2011 11:47

Dure meuk is alleen maar ter eigen plezier. Ik vind het zonde, ik sloop nog wel eens wat en als ik dan weer 500 ballos moet uittrekken voor een nieuwe stok of molen, mij niet gezien..

In Canada vorige week gewoon met 14 jaar oude 4500A gevist waar menig bigpitter van tegenwoordig toch een kromme as zou oplopen, zeker als de spoel helemaal uit staat en zo'n torpedo vergt het uiterste. Ook leuk zijn molens met in elkaar gesmolten slipschijven, hoera voor de slip achterop.

Evenals al die Shiny shit aan rodpods en banksticks van ettelijke honderden pleuries.

Voor wat betreft voeren sluit ik me om voor de hand liggende redenen aan bij Jacco..

of als ze 2x blanken halen ze vanalles in hun hoofd waar het aan kan liggen.....


Zoals een milimetertje teveel krimpkous, lijn net wat te strak, 10 gram te licht lood of een onderlijntje wat een halve centimeter te lang is. Dan maar niet te spreken over de verkeerde tint roze bij je fluo'tje, dat is al helemaal het verschil ;)

Dat ze vervolgens langs de kant niet in de gaten hebben dat ze zelf de enige beperkende factor zijn op dat moment, tsja..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

20-06-2011 11:57

Qua materiaal, als je het je dan kan veroorloven waarom niet! Nou zag ik vorig jaar op mp. een mooie glas hengel 11ft. 1 3/4 lbs.(Hardy). Geloof mij alles moest wijken, zal het zo maar noemen. Zo zijn er nog wel meer hebbe dingen binnen onze hobby, waar het hart naar uit gaat! Dat het soms te gek voor woorden wordt, helemaal mee eens!

Hendrik van der Veen schreef:als je soms ziet wat ze aanbieden..... dat staat er bijv. 4x mee gevist damn...


Verkooppraatje!

mvg.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-06-2011 12:02

Achjah

Er zit wel wat in jah kwa voeren.
Voor mij is er geen vershil tussen NL en FR. 100 kg voorvoeren doe ik hier ook als het even kan.

Kwa materiaal,wat maakt het uit? Heb je de hobby gezien met treintje's? Of fotografie
Daarom heet het een hobby :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

20-06-2011 12:28

Ik kijk pas naar de prijs, als ik het functioneel voor mijn visserij vindt. En als ik het dan te duur vindt ga ik eerst kijken of ik het elders goedkoper kan krijgen, is dat niet het geval, dan koop ik het.

Maar één ding is zeker onze vriend karper komt niet eerst kijken wat voor spullen jij op de kant heb staan. Is mij in ieder geval nog nooit opgevallen, maar het kan zijn dat ik weleens iets mis... :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

20-06-2011 12:39

Dat heb je mis hoor Jan dat doen ze meestal in de donkere uren soms vinden ze het maar niks en dan let je even niet op en zijn je spullen weg.

:lol:
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

20-06-2011 12:45

8)
Laatst gewijzigd door Patrick Visser op 16-07-2011 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
geel he
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

20-06-2011 16:01

Jan Willem Hilverts schreef:Eén punt geef ik je geli8jk in..

Zodra wij als NL naar Fr gaan, MOET er minimaal 100 kilo mee en storten we meteen 10 kilo,. Zitten we op een water in NL, zijn we ineens zuinig...


Komt omdat de meesten in FR (veel) langere sessies hebben dan in NL, JW :D Langere sessies = meer boilies.

Ik neem bijvoorbeeld zelf ook ruim 100kg mee als ik naar Frankrijk ga, maar dan is het ook 14 dagen aan 1 stuk door vissen. Dat zegt niet dat ik de gehele 100kg gebruik. Ik gebruik alleen wat nodig is. Maar ik heb 1 keer gehad dat ik heeeeeeel goed ving in FR, zo goed zelfs dat ik op een gegeven moment geen boilies meer had en ik boilies moest halen bij de lokale hengelsportzaak, met als gevolg dat ik daarna weinig meer ving. Nooit meer, heb ik mezelf voorgenomen! Ik neem het gewoon mee en alles wat overblijft gaat weer mee terug naar NL.
Daniel Langeveld
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2010 06:41

20-06-2011 19:32

Denk je echt dat iemand die 25 of 50 kg meeneemt minder resultaat heeft wat betreft grootte en hoeveelheid?
Komaan, het kan bij het gros niet gek genoeg want die 25kg is zogenaamd na 2 of 3 dagen compleet opgeslokt. Right..
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

20-06-2011 21:07

Daniel, ja dat weet ik wel zeker. Qua grootte niet, maar qua hoeveelheid zeker weten! Als je wel een sessie hebt wat als een tierelier loopt, wil je graag de vis op je stek houden/terug laten komen. En op een gegeven moment KAN je boilies tekort komen ja, afhankelijk van de situatie en je hoeveelheid boilies.

Zolang je geregeld blijft vangen, ben je NIET aan het overvoeren! Dat kan ook niet, anders zou je ook niet geregeld vangen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-06-2011 21:13

Moet dat wel eerst gebeuren. :wink:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

20-06-2011 21:14

Kees, dat zei ik ook. Ik heb het maar 1 keer gehad en neem, om het op safe te spelen, iedere keer genoeg aas mee als ik een lange sessie ga vissen. En hoeveel ik daarvan gebruik, hangt van de situatie af. Ik zeg niet dat ik alles gebruik wat ik meeneem.
Gebruikersavatar
Hendrik van der Veen
Berichten: 45
Lid geworden op: 16-06-2011 18:43
Locatie: Aldeboarn

20-06-2011 22:35

wat iedereen uitgeeft moet iedereen ook zelf weten, de een heeft ook meer te besteden dan een ander....
elke hobby kost geld idd, mijn alleen soms slaan we wat door denk ik....

goed materiaal hoeft niet altijd meteen de duurste molens te zijn, 6 of 10 kogellagers zal niet direct het verschil maken, een gold plated spool of hand afgelakte blanc ook niet.....

er zijn ook plekken ( kanaal/rivier ) waar je echt een voerplek moet aanleggen, tuurlijk kost dat meer boilies
,maar sommige vissers storten een klein meertje in keer vol, vang je naar mijn idee niets meer door

inovatie ben ik vlak voor, mits het een beetje realistisch is :roll: ben zelf ook altijd aan het experimenteren, heb nu weer een nieuw aas wat ik ga testen, wat vast een toppertje wordt op dressuur water, de boilies die ik maak zitten op 2 euro de kilo denk ik, de duurste op 4 euro max.

wat iedereen doet, moeten ze ook zelf weten, zolang de karper maar goed wordt behandeld, alsmede de omgeving schoon te houden waar je vist.
G.I.L.F. ( God I Love Fishing ! )
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-06-2011 23:09

Ik denk dat iedereen moet doen of laten wat hij wil. Als je bij een grotere financiële reikwijdte maar beseft dat plezier en resultaat niet in de waarde van het materiaal zit. En omgekeerd hetzelfde bij minder groot budget. Een en ander houdt in dat je een ander in zijn waarde moet laten, ongeacht het materiaal waar hij mee vist. Dat is het probleem dat ik met dit type topics heb. Het wijst toch met name naar een tekortkoming bij anderen.

De situatie van Mourad ligt trouwens niet zo aan de stek, maar aan de hoeveelheid karpers en de voedseldrang van het moment. Is een vrij uniek situatie die je een keer kan tegenkomen. Je blijft dan aan bod als je het voer steeds kan laten gaan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Hendrik van der Veen
Berichten: 45
Lid geworden op: 16-06-2011 18:43
Locatie: Aldeboarn

21-06-2011 00:57

ik heb soms het idee dat de commercie ook een grote rol speeld.
de gratis dvd's van korda zijn best leuk ( danny farrbrass ) maar uitsluitend bedoeld voor verkoop van materiaal , soms staan er nieuwe dingen op maar hoe nieuw zijn die dan wel?

de ene keer gebruiken ze de techniek veel voeren hoe meer hoe beter, en de keer daarop zeggen ze gewoon wat verspreid voeren. :roll:

zodra hij met pva knoop knips hij hele stukken weg, als ik zo te werk ga ben ik binnen een visdag 5 mtr pva kwiet lol :P :P

hoe je het doet, maakt ook niet uit, gaat om het plezier wat je eraan beleeft en weidelijk met de vis omgaat.

iedereen bedankt voor de reacties alvast, elke mening teld, was gewoon ff benieuwd hoe iedereen er over denkt.... :D
G.I.L.F. ( God I Love Fishing ! )
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

21-06-2011 03:22

Ik vindt dat Hendrik wel een punt heeft.
Dure spullen zijn niet nodig als ik zie wat mijn jongens hier vangen op oude dam hengels en oude mitchel en ultimate molens dan vangen ze me af ten toe de oren van me kop.Iedereen moet weten wat hij aan zijn spullen uitgeeft.Ik heb ook niet de aller duurste spullen van de wereld maar ik kies altijd voor een midden weg dit komt ook mede door mijn budget(4 jongens kosten ook geld en zeker als er 3 ook vissen :D )Ik moet wel toe geven dat spullen uit het hogere segment vaak van een betere kwaliteit is dat je er een stuk langer mee doet.

Zo heb ik mijn matrieel een beetje afgestemt ,alles wat veel te leiden heeft is van een goede kwaliteit.Het gene wat niet veel gebruikt word van een iets mindere.Moet eerlijk zeggen dat ik al een tijd lang geen grote aankopen heb moeten doen buiten mij normale aankopen zoals klein matriaal.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-06-2011 09:14

Komt het terug op commercie is slecht. Maar bedenk dan dat commercie een prominente rol speelt in ons hele dagelijkse leven en wij voor ons brood daarvan afhankelijk zijn.

Dat je met minder dure spullen ook veel plezier aan het karpervissen kunt beleven was duidelijk. Maar dat sluit niet uit dat je ook met veel plezier kunt vissen met bijvoorbeeld een dure hengel. Sleutel is tevreden zijn met wat je hebt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

21-06-2011 09:19

Mourad,

vis je een week in NL, neem je dan ook 50 kilo mee? Of dan, omdat we toch in NL zijn, is 20 wel meer dan zat... Zo gebeurd het voornamelijk ;)

Als ik een week naar FR ga heb ik tot nu toe aan 20 kilo meer dan genoeg gehad. Wellicht lag het aan de tidj van het jaar.. April.. Alhoewel we toen ook geregeld elke nacht 5-7 vissen vingen. Maar gewoon compact en weinig voerde, terwijl de fransen aan het storten waren.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Hendrik van der Veen
Berichten: 45
Lid geworden op: 16-06-2011 18:43
Locatie: Aldeboarn

21-06-2011 10:38

De 1 heeft een duurdere auto dan de andere, voor de 1 is het een vervoers middel, voor de andere liefhebberij ( om maar een voorbeeld te noemen )

wat ik soms grappig vindt is dat las bepaalde vissers niks vangen ze de meest wilde theorieen op los laten l :roll: soms wil de karper gewoon wat minder, dan ligt het ineens aan het rig ringetje op hun montage of het foampje wat ze al jaren gebruiken haha

natuurlijk moet je bepaalde zaken soms wat veranderen ( qua boilies, smaken etc. ) maar tis meer dat je de juiste rig gebruikt bij de juiste omstandagheden.

kennis van mij vist bijv ook met prachtig mooie hengels die rond de 1000 euro kosten, hij vangt niks meer dan ons, dat is wat ik probeerde te zeggen, geef ook toe dat het erg mooi spul is.

ik denk dat de "eenzaamheid "tijdens het blanken ons parten speeld ( als gein bedoeld hoor ) en we dan vanalles bedenken ( excuses lol ) waarom onze vrienden niet bijten haha, soms heb je gewoon teveel tijd om er over na te denken :wink: dan pak ik meestal de penhengel om toch wat actief te blijven ( als het viswater daar geschikt voor is ) en toch net dat visje te pakken die je anders nooit zou haken....
G.I.L.F. ( God I Love Fishing ! )
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

21-06-2011 11:17

Koop liever in één keer wat goeds.

Afbeelding

8)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-06-2011 12:28

JW,

Ik heb ook al aan 10 kilo over gehad. 22 vissen verder, dat wel. Maar mee en om verlegen dat is de kwestion.

Maar vooruit.

5 dagen gek doen.

4 stekken

Dag 1 3 stekken voeren en 1 stek vissen.
Dag 2 3 stekken voeren en 1 stek vissen
Dag 3 zeker 2 stekken voeren en 1 vissen
Dag 4 2 stekken voeren en 1 stek visen
Dag 5 1 stek vissen


4 + 4 + 3 + 1 = 12 Mag je zelf invullen of je het red met een onsje per stek.

En of de karpers frans, duit, engels, nederlands of russisch lullen boeit niet, mits je de ruimte maar hebt.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Hendrik van der Veen
Berichten: 45
Lid geworden op: 16-06-2011 18:43
Locatie: Aldeboarn

21-06-2011 22:23

ik vis zelf met de Shimano Usa Baitrunner 6000D, goede baitrunner voor een goede prijs

gekocht in de aanbieding bij vlemmix, de shimano baitrunner actie
normale prijs 129,99 - 50 euro korting bij inruil ouwe werkende molen dus 79,99 p st ?

koopje lijkt mij en toch een erg goede molen waar ik jaren mee kan ! 8)
G.I.L.F. ( God I Love Fishing ! )
Plaats reactie