Gemeente Brielle haalt geen vuil meer op


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

16-06-2011 21:31

Op de Brielse maas waar ik veel met mijn boot vis word door de gemeente geen vuilnis meer op gehaald.Dit betekend dat niemand meer zijn afval kwijt kan in de vuilnisbakken die zijn namelijk weg gehaald door de gemeente.Ik heb van de week een eiland schoon gemaakt waar zogenaamde collega vissers hebben gezeten.In totaal had ik 2 vuilniszakken vol met zooi van een ander aan boord.Ik weet dat dit collega vissers waren omdat er overal verpakkingen lagen van karper spullen en 2 zakken van proline bollen.Wat mij helemaal stoorde was dat het halve eiland vol lag met gevlochten lijn leuk voor de wildlife hier.Mensen die hier ook vissen neem aub uw rommel mee omdat dit geen visite kaartje voor ons is als dit er nog ligt.Is dit nu de trend in nl door de bezuinigingen dat wateren en omgeving niet meer schoon gehouden worden????
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-06-2011 21:58

Het ontbreken van vuilnisbakken bij de stek is natuurlijk geen vrijkaartje om je vuilnis achter te laten. In de achterbak en mee naar huis. Maar helaas lijkt dat voor sommigen te veel gedoe. :-?

Maakt dus niks uit of er vuilnisbakken staan of niet. In beide gevallen opruimen die zooi.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

17-06-2011 00:20

Zoveelste topic over vuil opruimen!Zullen wel allemaal antwoorden komen zoals die van kees,maar heeft allemaal geen nut.
Al maak je nog 10000 topics,er word er geen papiertje meer door opgeruimd(helaas)
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

17-06-2011 07:39

Je zou eens met iets opbouwend kunnen komen. Is weer eens iets anders dan beledigingen.

Zal een kwestie van opvoeding zijn maar ik vind dat Marcel gelijk heeft. De ondergang van de karpervisserij zoals we dat gewend zijn, zal worden veroorzaakt door de karpervisser.

Gelukkig is de herhaling de kracht van reclame. Daar komt bij dat als jij je rommel op ruimt en ik, en hij, de sociale controle steeds groter wordt, zodat de vervuiler ook zijn rommel maar mee neemt.

Maar ja dan zal ik wel een zeur zijn en dat moet dan maar...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-06-2011 09:16

Ik ken een paar landen waar dit soort zaken niet voorkomen. Gaat er verder niet om welke landen. Dat de mensen daar netter zijn heeft weinig te maken met regeltjes of voorzieningen van een overheid. Het heeft wel te maken met innerlijke beschaving door vorming van inspirators die volhielden met het geven van het goede voorbeeld. De kracht ligt inderdaad in de herhaling door zoveel mogelijk mensen. Kwestie van lange adem.

Overigens hebben wij ook een traditie op dit gebied. Dus het is niet zo dat deze slordige mentaliteit een culturele achtergrond is van eeuwen, maar iets wat er de laatste tijd kennelijk ingeslopen is. Moet daarom mogelijk zijn om het te keren.

Een karpervisser zorgt bij het verlaten van de stek dat een ander niet kan zien dat er gevist is. Om voor de hand liggende redenen die de echte karpervisser wel kent.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

17-06-2011 17:54

Ik heb ook wel eens gehoord dat in andere landen het ook heel normaal is,dat wanneer je je rotzooi op straat flikkerd,je gewoon door de jeugd word aangesproken.
Ik zelf spreek een ander er ook op aan,als ik erbij ben,maar ga niet in mijn vrije tijd de wateren langs om iedereen de les te lezen.En wat ook al vaker word genoemd,niet alle rommel is van een karpervisser.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-06-2011 18:24

Marcel Suchan schreef:Op de Brielse maas waar ik veel met mijn boot vis word door de gemeente geen vuilnis meer op gehaald.Dit betekend dat niemand meer zijn afval kwijt kan in de vuilnisbakken die zijn namelijk weg gehaald door de gemeente.Ik heb van de week een eiland schoon gemaakt waar zogenaamde collega vissers hebben gezeten.In totaal had ik 2 vuilniszakken vol met zooi van een ander aan boord.Ik weet dat dit collega vissers waren omdat er overal verpakkingen lagen van karper spullen en 2 zakken van proline bollen.Wat mij helemaal stoorde was dat het halve eiland vol lag met gevlochten lijn leuk voor de wildlife hier.Mensen die hier ook vissen neem aub uw rommel mee omdat dit geen visite kaartje voor ons is als dit er nog ligt.Is dit nu de trend in nl door de bezuinigingen dat wateren en omgeving niet meer schoon gehouden worden????


Hou er ook even rekening mee dat het seizoen voor alle recreatie begonnen is.
Zal veel meer vuil achter gelaten worden,zeker als de temp omhoog schiet en de zon weer aan bod komt.

Vuilnisbakken of niet. Het is elk jaar het zelfde liedje op het Brielse Meer
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-06-2011 11:23

Ja alleen het verschil is dat aan recreanten geld verdient wordt en dat karpervissers een doorn in het oog zijn voor de gemeente. Dat ze de vuilnisbakken weg halen vind ik onbegrijpelijk. Maar goed zal wel te veel geld kosten om het op te halen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-06-2011 11:53

Karpervissers zijn volgens mij ook recreanten waaraan verdiend wordt.

Maar de gemeente zal vast wel redenen hebben om de bakken weg te halen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

18-06-2011 12:04

Zie stukje tekst van GZH.
Hoorde dat er zelfs eilanden worden afgesloten :evil:

Is geen gemeente maar de Groenservice van Zuid Holland

In de recreatiegebieden Brielse Meer en Bernisse nemen actieve recreatievormen, zoals wandelen, fietsen en paardrijden toe. De vraag naar gebieden om vrij te recreëren, zonder veel voorzieningen of regels groeit. In reactie daarop voert Groenservice Zuid-Holland (G.Z-H) in opdracht van het Recreatieschap Voorne-Putten-Rozenburg werkzaamheden uit om recreatiegebieden Brielse Meer en Bernisse aan te passen aan de wensen van de meeste recreanten. De nieuwe inrichting van de gebieden vergt minder beheer en onderhoud. Op deze wijze kan het recreatieschap tevens de kosten verlagen. Dat is nodig vanwege de huidige economische situatie. In 2010 liet het Recreatieschap Voorne-Putten-Rozenburg een recreantenonderzoek uitvoeren. Daaruit bleek dat recreanten steeds meer waardering hebben voor natuur, rust en ruimte. Een voorbeeld hiervan is ‘struinnatuur’. Ook is er meer vraag naar hoogwaardige horeca-, wellness- en leisurevoorzieningen. Daarentegen neemt de belangstelling voor stationaire recreatievormen, zoals zwemmen, liggen en spelen af. Dit is al enige tijd waarneembaar in Brielse Meer en Bernisse. Het aantal recreanten vermindert hier al enige jaren. Wat gaat er gebeuren?Om het recreatieaanbod van Brielse Meer en Bernisse voor zo veel mogelijk recreanten aantrekkelijk te houden, gaat het Recreatieschap Voorne-Putten-Rozenburg een deel van deze recreatiegebieden anders inrichten. Zo komt er meer ruimte voor actieve recreatie. De huidige wandel-, fiets- en ruiterroutes worden beter op elkaar aangesloten, een deel van de gazons verandert in bloemrijke vegetatie en sommige aanlegvoorzieningen voor boten maken plaats voor kreken. Om te voorzien in de vraag naar hoogwaardige horeca-, wellness- en leisurevoorzieningen, krijgen ondernemers meer mogelijkheden om locaties in het gebied te ontwikkelen. Rondom drie van deze zogenoemde ‘hotspots’ in Brielse Meer en één ‘hotspot’ in Bernisse versterkt het recreatieschap de voorzieningen in samenwerking met ondernemers. Hierover vindt al enige tijd overleg plaats. Huidige voorzieningenEen gevolg is dat een aantal van de huidige recreatievoorzieningen verdwijnt. Ook gaat het recreatieschap het maaien van een aantal gazons beperken. Op locaties waar relatief weinig recreanten komen, kan deze zomer minder gebruik worden gemaakt van voorzieningen. Zo wordt een aantal bankjes, picknicktafels en prullenbakken verwijderd. Daarnaast is een aantal toiletgebouwen gesloten en worden aanlegsteigers weggehaald en weinig gebruikte parkeervoorzieningen gedeeltelijk afgesloten. Vrijwel alle zwemlocaties in Brielse Meer en Bernisse blijven echter toegankelijk. Overleg Vanaf september 2011 worden de overige werkzaamheden in fases uitgevoerd. Deze maatregelen hebben consequenties voor een aantal recreanten. Het recreatieschap heeft hiervoor begrip, maar heeft geen financiële middelen om het beheer en onderhoud te handhaven op het huidige niveau. Daarbij houdt zij er rekening mee dat het aantal bezoekers aan de recreatiegebieden met 20 tot 30% is afgenomen. Het naturistenterrein kan wellicht in stand worden gehouden als de gebruikers en het recreatieschap een oplossing voor het onderhoud kunnen vinden. Hierover overlegt het recreatieschap met vertegenwoordigers van deze gebruikersgroep. Andere recreatiegebieden De andere recreatiegebieden: Badstrand Rockanje, Oostvoornse Meer en Landtong Rozenburg – trekken ook veel bezoekers van buiten de regio. Daarom heeft het recreatieschap ervoor gekozen daar het huidige niveau van beheer en onderhoud te handhaven en zonodig te versterken.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

18-06-2011 12:48

Het is gewoon simpel. Dit gebeurd niet alleen daar. Er moet letterlijk overal flink worden bezuinigd, en dit kan soms tot tientallen miljoenen per gemeente gaan. Dus ook groenservice zuid holland. In elke stad gaan ze de prullebakken drastisch verminderen, en dat is nog maar het tipje van de ijsberg. Recreanten die gewoon wat komen zonnen en zwemmen leveren weinig op....ja een hoop afval! Horeca etc levert geld op, en dat is wel handig in crisis. 1+1=2

Nog een voorbeeld is hier in Delft. Het delftse hout had ook alleen maar een botenverhuur en een snackbarretje, verder alleen een hoop afval van recreanten. Nu liggen er plannen in een ver gevorderd stadium om er een soort wildwaterbaan te maken ala wollebrand, en nog een groot horecabedrijf waar de surfschool staat. Het liefst zou de gemeente ook een dikke villawijk laten bouwen waar de grote plas ligt, maar daar zal teveel protest tegen zijn. Dan maar economisch meer uitbuiten in de vorm van meer horeca etc.

It's all about the money
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-06-2011 17:00

Geen plaats voor vissers lees ik al

Fietsers/wandelaars en misschien nog een golfbaan????
Bezoekers aantal met 20-30% afgenomen.

Keertje al die flikkers en andere gespui wegtrappen daar. Dat gaat niet werken met een paar nieuwe bloemenperkjes :wink: daar rollenbollen ze maar al te graag in zou je zeggen :lol:

Fiets/wandelroute's meer verbeteren en dergelijke. Ongelooflijk wat die mensen allemaal voor elkaar krijgen. Moet je eens een ontheffing vragen voor een klein gedeelte om te bevissen. kan je een wijsvinger krijgen naar de hoogste boom. :o :D

Tja en verder.........Zonde dat het zo moet :cry: En inderdaad het is niet alleen hier in de regio,ook verder weg op mooie wateren.

Vissers worden gewoon weer geweerd,op de geniepigste manieren!!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-06-2011 18:05

Wat heb je dan nodig Leen? Gemaaid graskantje, vissteigertje?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

18-06-2011 21:07

Heb vandaag eens langs dat mooie Brielse Meer gereden, en het was met druk met vissers.
Er is ruimte zat om te vissen, maar alleen rommel mee terug nemen. Is toch niks mis mee.

Ik heb er gelukkig geen last van met mijn boot. Al doen ze oude steigers wel weghalen en niet vernieuwen :cry:
Maar met zulk weer als vandaag is er plek zat.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

20-06-2011 00:24

Wat Leen al aan gaf veel recreanten zitten dadelijk ook met hun vuil.Ik denk persoonlijk dat er dadelijk veel gedumpt gaat worden in de bosjes.Geruchten gaan nu al dat de plezier vaart dadelijk moet gaan betalen om op de brielse maas te varen.Vindt ik geen slecht plan maar dan moet de boel wel schoon gehouden gaan worden want ik kan je nu al vertellen dat mensen niet dagen met hun volle vuilnis zak op een boot blijven zitten.

En wat Ardi zegt klopt ook steiger worden niet meer gerepareerd of vervangen zoals te zien is bij het laatste eiland ter hoogte van Oostvoorne.Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er geen onderhoud meer gepleegd word omdat ik toch bang ben dat het erg gaat verpauperen.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Ardi vd Wagt
Berichten: 157
Lid geworden op: 14-09-2010 17:21
Locatie: Spijkenisse

25-06-2011 23:00

Geruchten gaan nu al dat de plezier vaart dadelijk moet gaan betalen om op de brielse maas te varen
Totale onzin, mensen ga nu ineens allemaal rare dingen zeggen omdat GZH bezig is met renoveren. De mug en de olifant verhaal. Als dat gebeurt zien ze niemand meer, en kan ook niet.
Is overheidswater en niet van GZH of gemeente. Misschien dat ze moeten betalen om hun vuil te droppen of door het sluisje te gaan. Is een goede zaak. Gebeurt dagelijks in friesland eo
Het zal de komende tijd moeten blijken wat er gebeurt met het BM. En als je een beetje oplet met je afval heb je nog geen zak in het weekend met zijn 2en. Maar we gooien nu eenmaal makkelijk dingen weg.

Maar vissen kan je van vele kanten, zelfs met de auto vlakbij.
Plaats reactie