is een onthaak mat verplicht?


Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-06-2011 17:46

Plons en onder
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-06-2011 18:08

leon stevens schreef:een karpervisser die wat geen onthaakmat bij zich heeft is in mijn ogen een prutser,die wat nergens een vergunning zou mogen krijgen


Doe mij dan maar geen vergunning..

Dan blijf ik alsnog vissen, de troep van een ander opruimen, de vissen netjes en weidelijk onthaken en terugzetten wat ik in veel situaties ook zonder mat wel vind kunnen..

Nu doe ik het al vaak naast de boot of in het water, maar 18 jaar geleden legde ik ze ook gewoon in het gras 's ochtends.. En ach jezus, nu zien de vissen er natuurlijk door al die matten veel beter uit..

Hmmf, geen onthaakmat als je genoeg verstand hebt en dat gebruikt is nog het minst erge van die hele fucking karperheisa-kermis van tegenwoordig. Beetje jammer dat er zoveel "karpervissers" zijn die een bepaald gedeelte van de hersenen niet naar behoren kunnen activeren. Daar zit het 'm meer dan in die onthaakmat ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-06-2011 20:47

sven ik begrijp je wel maar vind toch dat je een onthaakmat moet gebruiken.
tuurlijk ik legde ze vroeger ook in het gras omdat we niet beter wisten en er niet beter was maar nu is er toch voldoende voor handen.
vroeger had je ook geen autogordels
Vis is vis
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-06-2011 21:02

Ik snap de punten voor ook wel Ben,

Maar ik vind het ( zoals anderen ook een beetje opperen) kort door de bocht om een onthaakmat te verplichten terwijl dat bij de kneuzen nog niets oplost. Die zakken gerust een vis, zonder te vermoeien en de vinnen te checken eruit en lekker laten klapperen op de mat en vanaf een afstand toekijken, want anders wordt je vies..

Er is heul veul werk te verrichten, als ik nu roep: Doe een algeheel nachtvisverbod, dan mijdt je een hoop volk die het dan ineens niet leuk meer vinden. Want vissen om het vissen, is wat anders dan vissen om het kamperen en de fotogeilheid die daar tegenwoordig bij past..

Zit waarschijnlijk een kern van waarheid in, maar is het tegenovergestelde van wat KSN en meer van dat proberen te regelen.

Argumenten als:

Een mat is te duur
Een mat is onhandig op de fiets

tellen niet, maar als ik weloverwogen een vis een keer in het hoge natte gras leg dan moet dat in mijn ogen gewoon kunnen.. Zeker vlak na een dril, onthaken en weer terug mag dat niet al te veel demonstranten opleveren..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm