Hoe verdedig jij je spullen??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-08-2011 12:15

Aller beste is gewoon dat ze met hun klauwe van de spullen af blijven!
Niks met troep vissen,moet niet gekker worden! Tis een vrij land! ieder moet zelf weten hoe hij de dieven wil aanpakken ook! Als iemand zo poeslief gaat doen en zijn spullen mee laat nemen,nee dat schiet op! word het alleen maar erger.

Hakken en zagen gewoon,kijk wel weer hoe ik uit de strijd kom. Klaar mee,lees er momenteel te veel over over jatten en dergelijke en vooral als ze het bij je eigen gaan doen!

Als je niks doet dan zullen ze aan de gang blijven! En Politie? Tja je ken het wel melden maar daar schiet je OOK in de meeste gevallen niks mee op.

Spullen zijn me ook zat waard! Te lang voor gespaard en gewerkt en dat zal ik niet zomaar zonder slag of stoot afgeven.

Totaal met Ron eens. Al zullen er gevallen zijn en die zijn zeker gebeurd dat je totaal niks kan beginnen tegen een groep. Maar als er kansen zijn,tja waarom niet he.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

22-08-2011 12:28

Inderdaad. Ik vis met een vrij duur spulletje waarvoor ik hard heb moeten werken. Dan zal degene die dat wil jatten nog iets harder moeten werken. Ik zal het niet zonder slag of stoot opgeven. Weg geven doen we bij de voedselbank. Ready to rumble....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-08-2011 14:16

Beetje rare discussie zo.

Niemand zal zonder slag of stoot zijn eigendommen laten afpakken. Daarover zijn we het wel eens. Enige zin voor realiteit doet sommigen echter beseffen dat er situaties zijn waarin je machteloos bent en bij een actie zelf het onderspit delft. Anderen kunnen zich kennelijk niet zo goed een situatie voorstellen waarin zij machteloos zijn en denken elke situatutie aan te kunnen. Alleen de praktijk zal het leren, maar liever niet.

Voor Leen betekende het hakken en zagen tenslotte dat hij een van de vluchtende inbrekers achter de schutting nog een tik met de bezemsteel kon verkopen. Alle respect voor deze actie hoor, ik zou hetzelfde doen, maar tel uit je winst. De gluiperds komen en gaan "als een dief in de nacht".

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

22-08-2011 14:46

Onzin Kees. Het is juist realiteitszin. Ook al weet ik dat ik het onderspit delf of als ik machteloos (kansloos) ben, dan ga ik zeker niet alleen klappen krijgen en zal ik zeker één of twee van die patjakkers te grazen nemen voordat ze mij pakken.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

22-08-2011 15:46

Jeroen,

Volgens mij wel heel realistische onzin.

Spring maar eens aan de kant voor een kogel.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-08-2011 15:49

Lukt wel ;)

Mythbusters konde het ook :wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-08-2011 17:21

cool he.
dodging a bullet :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

22-08-2011 17:23

Wat een onzin weer zeg. Alsof ze allemaal met een pistool een paar hengels gaan jatten. Tuurlijk, tegen een kogel doe je niets maar 99 van de 100 keer zullen ze echt geen 9 mm (of ander kaliber) bij zich hebben. Ik denk ook dat je dat snel genoeg weet, of ze op die manier bewapend zijn. Tegen een kogel doe je natuurlijk niets maar normaal gesproken verdedig ik gewoon mijn hengels, al staan er 5 man voor m'n bivvy.

Dat is ook een beetje het probleem aan het worden in Nederland. We gaan er allemaal maar vanuit dat we er niets tegen kunnen doen en die klerelijers weten dat veel mensen zo denken, makkelijke prooi toch. In dit geval moet je gewoon eigen rechter spelen, een andere manier is er niet of werkt niet, klaar.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-08-2011 17:25

Duidelijk!

maarjah vele snappen dat niet!

Tijden veranderen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

22-08-2011 17:42

Tuurlijk 5 man of meer geen probleem, in films...
Weet niet of je wel eens tegenover 1 goeie in de ring hebt gestaan?
Nou dan keer 5 zonder regels en waarschijnlijk met wapens, succes jongen, droom lekker verder.
Nee als je hier iets tegen wil doen kan je beter op moeilijk bereikbare stekken vissen of samen met je maat of een goeie viervoeter vissen.
Andere oplossingen zijn er ook wel maar dat maakt het probleem alleen maar groter...
Quo Vadis
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-08-2011 17:45

Misschien

Zijn wordt tegen het mijne bestaat ook nog gelukkig
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

22-08-2011 18:39

Kevin Johannesen schreef:Tuurlijk 5 man of meer geen probleem, in films...
Weet niet of je wel eens tegenover 1 goeie in de ring hebt gestaan?
Nou dan keer 5 zonder regels en waarschijnlijk met wapens, succes jongen, droom lekker verder.
Nee als je hier iets tegen wil doen kan je beter op moeilijk bereikbare stekken vissen of samen met je maat of een goeie viervoeter vissen.
Andere oplossingen zijn er ook wel maar dat maakt het probleem alleen maar groter...



Noem je dat er iets tegen doen? Ik noem het weglopen zodat ze iemand pakken die net niet op dat stekje kon vissen en wat heb je er dan tegen gedaan? Helemaal niets. Ik zei al, ik zal het vast afleggen maar niet voordat er één of twee man met me mee gaan. En dan zit je samen met je maat, dan komen ze met acht of negen man ipv vijf. Ga je dan ook maar een ander stekje zoeken? Je moet gewoon kunnen vissen waar je wil, dat is mijn goed recht, en als zo'n daap je zooi wil jatten vouw je hem een steun om zijn nek. Het probleem wordt alleen maar groter als we er voor weg blijven lopen en niet als we naar andere oplossingen zoeken zoals jij dat aangeeft.....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-08-2011 18:49

Punt is gewoon over het algemeen gezien,alsof we het maar moet accepteren wat er gejat word en dat we maar oplossingen moeten zoeken,nou sorry,maar dan ben je wel heel erg blind.

jaren is het al ellende en al jaren word er niks aan gedaan,des te meer ik het aanmoedig om die gasten zelf onder handen te nemen. Want de diefstallen en bedreigingen bij vissers nemen toe! En hoe vaak hoor je het landelijk over een gevalletje overval/bedreiging visser? Mogen blij zijn dat we het 3 keer lezen per jaar in de krant,of heel misschien 1x op dat sensatiezoekerige kut programma Hart Van Nederland! Ook dat zegt al weer genoeg.

Wie weg wil lopen moet dat vooral doen,en dat is je goed recht,maar als iemand zelf zijn spullen wil verdedigen is dat ook zijn goed recht!

Maar..................

Er zijn grenzen natuurlijk!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-08-2011 19:44

Lezen is oh zo moeilijk.

Typen valt gek genoeg wel mee.

Bij het een zal wel meer denkwerk nodig zijn als het ander.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

22-08-2011 21:48

Klopt Kees, dat begrijp ik. Even doorzetten maar het gaat ook jou vast en zeker lukken. Heel veel succes....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-08-2011 21:50

Kiek maar wat je doet.
Lekker weglopen,ik zeg gewoon doen! :roll:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-08-2011 22:58

Haha, en dan bij terugkomst merken dat je spullen als nog weg zijn. Geen sprake van, Leen.

Beste is gewoon waakzaam blijven en bovenop je spullen zitten. Je tent niet afsluiten, hengels binnen handbereik en bij de minste of geringste onraad direct laten merken dat je klaar voor ze bent. Wegwezen en geen onzin bij de stek.

Waakzaamheid is de beste verdediging. Realiteit is doorgaans dat het gebeurt op een moment dat je niet waakzaam bent en er spullen weg zijn voor je er erg in hebt. Dan heb je gewoon het nakijken.

Voor de rest. Ach er ligt altijd wel wat voor het grijpen om mee te meppen. Al is het maar de bivyybezem. Gewoon doen. :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

22-08-2011 23:41

@Jeroen Visser

Moet je goed luisteren kerel, ga jij maar lekker op dat plekje zitten waar iedereen zit, omdat je het zielig vind voor degene die er anders had gezeten.
Ga ik mezelf lekker verstoppen, ja?
En dan in de laatste plaats voor iemand die mijn spullen komt stelen...
90% van de vissers op 10% van de wateren of de onzichtbare karpervisser?
:wink:
Quo Vadis
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

23-08-2011 00:13

Denk dat ik niet mn spullen laat menemen, ik tik liever mn perppijp op iemands hoofd kapot dan dat ik nieuwe hengels moet gaan kopen (weet weet stoer gepraat maar je weet het pas wanneer je er voor staat).
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
dave kesseleer
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-12-2010 19:42

23-08-2011 07:29

@ kevin, jij hebt compleet gelijk.

Ik boks ook en geef daar ook les in echter als ik iemand voor mijn face heb staan(buiten de ring zoals jij al aangaf) gaat de adrenaline ook door mijn leeg heen en ik ben het dan gewend om te knokken. het voordeel is wel dat ik helder en rustig blijf wat een ander mss niet zal doen.

de grote woorden van mensen die zeggen ik sla hem helemaal kapot of wa dan ook bla bla bla.... je moet het maar eens meemaken ik denk dat het dan anders is.leen zal dit wel herkennen.

ik heb in de vakantie 2 x gekke dingen meegemaakt.
ik had 2 maten bij ieder van ong 2 mtr lang en 1 daarvan weegt over de 100 kg maar hun bleven in de tent terwijl ik midden in de n8 ff verhaal ging halen wat er aan de hand was. toen ik aan de wandel ging kwamen ze de tent uit om alles in de gaten te houden. dit is ook een goede manier om anderen te peilen eerst alleen gaan en dan ineens 2 man erbij.

over mensen op de solar plexus slaan ed kan ik me voorstellen echter daarna rennen ze weer weg zodra men kan ademen.

mij lijkt het wijzer om iemand flink hard op het bovenbeen te trappen of een ijzeren pijp op het bovenbeen te parkeren.dan kan men zeker niet hard rennen en dat vergoot jou kans om hem in te halen mocht hij/zij we willen lopen. aan dit soort dingen moet je op dat moment wel kunnen denken en dat zal erg moeilijk zijn voor de meeste want de adrenaline loopt met 240 km.h door je lijf heen.

grt
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-08-2011 08:18

kijk ik wil jeroen best ongelijk geven, maar hij heeft dat nu niet...

Het is iets psychologisch... als je de leider direkt op zijn plaats zet, heb je een kleine kans dat je het red.

Bij mij zijn adamsappel en ogen veruit favoriet. Alleen wat je vast hebt: nooit meer loslaten
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

23-08-2011 08:55

Kost het veel moeite, ouwe brombeer ? :lol:

Beste is gewoon waakzaam blijven en bovenop je spullen zitten. Je tent niet afsluiten, hengels binnen handbereik en bij de minste of geringste onraad direct laten merken dat je klaar voor ze bent. Wegwezen en geen onzin bij de stek.

Hier heeft Kees een goed punt. Meteen laten merken dat je er klaar voor bent om iemand een dajakker te geven. Grote kans dat je hier al een hoop mee bereikt. Een afwachtende houding is kaassie voor die gasten.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-08-2011 08:59

:oops: ja :oops:

Nee, eigenlijk. Gelijk is gelijk en ongelijk een bult
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-08-2011 12:58

beetje silat Dave? Desnoods met een paraplu. Knie/ keel/ogen/slaap-tempel

Niks solar plexus hahahaha voor watjes
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

23-08-2011 15:38

OF hoofd-schouders-knie en teen-knie en teen... :lol: (geintje hoor klaas)