Nieuw Nederlands record


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

17-06-2011 17:17

Wimke, je hebt helemaal gelijk.


@ Klaas, volgens mij 2 heel verschillende vissen...k weet waar die vis vandaan komt
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

17-06-2011 17:51

@ Klaas, 2 totaal verschillende vissen.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

17-06-2011 17:59

Klopt Daan maar was nog op het water waar ie daarvoor zwom. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

18-06-2011 14:46

Je bent aardig op de hoogte eus.

Voor de glorie hunters het ziter ramvol dit weekeind en ik weet zeker dat de bekendheid van deze vangst ervoor gaat zorgen dat het water naar de klote gaat door de groenen. Het was al kantje boord wat visrechten betreft maar nu word het er niet beter op...
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

18-06-2011 15:51

Zit er nu ook en drukte valt reuze mee.

Gr.
©
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

18-06-2011 16:50

Gewoon weer een gejatte vis dus?

Of is tie met goede reden overgezet?
John Muijsers
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-06-2011 16:41

18-06-2011 17:01

Het is inderdaad een grote karper, maar is het wel een Nederlands record als de vis illegaal gevangen is? Op dat water heerst namelijk een gesloten seizoen en nachtvisverbod, terwijl de karper is gevangen tijdens beide periodes. Ook is ie gevangen aan een kant van dat water waar absoluut niet gevist mag worden. Overigens is deze vis een paar jaar geleden vanaf een ander water overgezet, waar ik het niet mee eens kan zijn! Bij het overzetten woog deze karper 34 kg. Het laatste jaar is deze karper enkele keren gevangen op 29 kg. In 2 jaar is deze karper dus 5 kg afgevallen. Dit water is dus veel voedselarmer. Zou deze karper de klap van overzetten verwerkt hebben en weer 3,5 kg aangekomen zijn, in pakweg een half jaar? Ik betwijfel het. Als ik de vanger was zou ik mijn weeginstrument eens laten ijken, voordat ik een Nederlands record claim. Ik hoop dat het "Spiegel Magazine" al deze omstandigheden goed onderzoekt , en dan pas overgaat op eventuele publicatie.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-06-2011 17:07

Denk dat het geen geheim meer mag zijn maar,

Uit welk water komt de vis dan?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-06-2011 17:59

John Muijsers schreef:Het is inderdaad een grote karper, maar is het wel een Nederlands record als de vis illegaal gevangen is?


Dat speelt wel in Engeland, waar een officiële UK carp record registratie is. Dat bestaat echter niet in Nederland. Valt dus niks te claimen en doet er niet zo toe. Feitelijk zegt een Nederlands karper record dan ook helemaal niks. Slechts dat iemand roept de zwaarste vis gevangen te hebben.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Billy Kivit
Berichten: 78
Lid geworden op: 13-01-2006 19:25
Locatie: vught
Contacteer:

19-06-2011 10:48

John Muijsers schreef:Het is inderdaad een grote karper, maar is het wel een Nederlands record als de vis illegaal gevangen is? Op dat water heerst namelijk een gesloten seizoen en nachtvisverbod, terwijl de karper is gevangen tijdens beide periodes. Ook is ie gevangen aan een kant van dat water waar absoluut niet gevist mag worden. Overigens is deze vis een paar jaar geleden vanaf een ander water overgezet, waar ik het niet mee eens kan zijn! Bij het overzetten woog deze karper 34 kg. Het laatste jaar is deze karper enkele keren gevangen op 29 kg. In 2 jaar is deze karper dus 5 kg afgevallen. Dit water is dus veel voedselarmer. Zou deze karper de klap van overzetten verwerkt hebben en weer 3,5 kg aangekomen zijn, in pakweg een half jaar? Ik betwijfel het. Als ik de vanger was zou ik mijn weeginstrument eens laten ijken, voordat ik een Nederlands record claim. Ik hoop dat het "Spiegel Magazine" al deze omstandigheden goed onderzoekt , en dan pas overgaat op eventuele publicatie.



beste jonh

ik weet niet waar je over praat maar jij was er niet bij. hij is gewoon gevangne waar je mag vissen lings in het hoekje . hij is om kwart voor 7 s'morgens gevangen. dus niet snachts :-?
en ja het klopt ja dat die 29 kilo is gevangen alleen dan wel afgepaaid ja !!!Afbeelding
ik neem aan dat de meeste mensen wel zien dat die niet vol is :o
en ja ik had hem ook liever op het ander water gezien !!!
en wat dat nl record betreft. dat heeft de spiegel er van gemaakt en niet hij.

en op het filmpje zie je de vis alleen dan nog op zijn ouwde water daar zie je al dat die zeer vol is daar weegt die 63 pond en dat is al 5/6 jaar geleden heb zeer veel respect voor de vanger daar
><\\\\''>NUTRABAITS <"////><
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

19-06-2011 13:23

Dus dit is wat er van "karpervissen" geworden is...... :roll:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
wimke vd sanden
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-03-2004 16:14
Locatie: boxtel

19-06-2011 13:33

het overzetten was volgens de vereniging daar beter omdat er veel illegaal gevist werd.
dat de controleur dan toestemming krijgt om daar te vissen gaat ook helemaal nergens over!!
ik weet 1 ding wel dat ie bij het overzetten geen 34kg op de schaal bracht.
de vanger van het filmpje is een maat van mij en de laatste vanger is ook een maatje van me en weet zeker dat hun niet hoeven te liegen om de gewichten van die vis.
dat ie zo laag in zn gewicht heeft gezeten kan weleens de stress van het overzetten zijn want voedsel komen de vissen niks tekort als je weet wat erin gaat;)
John Muijsers
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-06-2011 16:41

19-06-2011 15:37

Billy Kivit schreef:
beste jonh

ik weet niet waar je over praat maar jij was er niet bij. hij is gewoon gevangne waar je mag vissen lings in het hoekje . hij is om kwart voor 7 s'morgens gevangen. dus niet snachts :-?
en ja het klopt ja dat die 29 kilo is gevangen alleen dan wel afgepaaid ja !!!Afbeelding
ik neem aan dat de meeste mensen wel zien dat die niet vol is :o
en ja ik had hem ook liever op het ander water gezien !!!
en wat dat nl record betreft. dat heeft de spiegel er van gemaakt en niet hij.

en op het filmpje zie je de vis alleen dan nog op zijn ouwde water daar zie je al dat die zeer vol is daar weegt die 63 pond en dat is al 5/6 jaar geleden heb zeer veel respect voor de vanger daar



In het bericht stond "Twee nachten geleden is het ruim 10 jaar oude Nederlands karperrecord van Joop Butselaar verbroken" Sorry dat ik dat verkeerd begrijp, maar neemt niet weg dat ie gevangen is tijdens het gesloten seizoen, wat tot 15 juni was!!
En Wimke, hij woog wel 34 kg. Jammer dat de overzetter geen maatje van je is.
Wat voedsel betreft, denk je echt dat al die karpers leven en groeien van wat er in gaat. (is overigens verboden, te voeren op die put).
Billy Kivit
Berichten: 78
Lid geworden op: 13-01-2006 19:25
Locatie: vught
Contacteer:

19-06-2011 20:38

wrom al die negativiteit john ?

wel raar john :wink: want 2,5 week voor de vangst van jou (wat jij zegt 34 kilo) is hij nog op 32 kilo is gevangen. en owja john die jan die hem gevangen had had hem in zijn buik gevangen :-? snap niet dat die die karper overgezet heeft. wat een maloot :o alleen om dat meneer niet wou dat daar iemand zo vissen stel je voor dat ie een rondje meer moest lope. heel het bestand daar na de knoppe geholpe en ja geloof me john voetsel zat op de grote put :wink:(ga maar eens goed in het water kijke zat muggellarfjes en ander spul en wier in overvloet) er zwemmen niet voor niets zoveel andere grote vissen rond anders waren het wel allemaal latte geweest :wink:

en je moet je niet zo op de regels lette want er worde kilo's bollen gevoert er worden wel meer dingen gedaan die niet mogen :lol:
><\\\\''>NUTRABAITS <"////><
wimke vd sanden
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-03-2004 16:14
Locatie: boxtel

19-06-2011 21:28

@ john
de vanger van de volgens jullie toen de tijd 34kg wegende vis wil ik niet als vriend hebben want ik heb er zat in dekarperwereld en eigenlijk teveel!!
@ billy
die jan had hem inderdaad gepikkeld Billy de ouwe slijkhoer dat het is;)
dat is de gene die het nog meer verpest heeft dan alle karpervissers die er sneaky aka illegaal op het ander waters viste.

maja het zal me allemaal een reet hoeste van hoe en wat want iedereen had haar graag willen vangen!!

strakke lijnen aan de vissers met respect en mn anusie aan de jaloerse kwallies
Dennis Boons
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-06-2011 12:48

19-06-2011 22:00

Beste mensen, even voor de duidelijkheid. Deze vis was/is al jaren bekend. Samen met wat andere karpers (waar deze echter met kop en schouders boven uit stak) had ie een prima leventje op een klein voedselrijk watertje gelegen in een kwetbaar en beschermd natuurgebied. Dit veranderde nadat een aantal bekende schrijvers van de Karperwereld hier regelmatig kwamen vissen. O.a. Ief heeft enkele vissen gevangen en deze later gebruikt in zijn artikel. Natuurlijk "vergat" hij te vernoemen hoe de vork echt in de steel zat. Op het moment dat dit bekend werd bij de toendertijd controlerende Boa is er met de beheerder van het natuurgebied afgesproken om de vissen uit de water te vangen en over te zetten. We hebben nog een mail gestuurd naar de beheerder van het landschap en aangegeven wat de gevolgen zouden zijn. Echter zoals zo vaak werd hier geen gehoor aan gegeven. Op het moment van overzetten woog de vis inderdaad 34 kilo. Afgelopen jaar is deze naar mijn weten zeker 2 keer gevangen, beide keren op 29,5 kilogram. Aan vreemden werd vertelt dat de vis al verhuisd was naar Belgie of anders. Dit is op zo'n manier gedaan dat (zoals we kunnen lezen) er nu mensen zijn die denken dat zelfs de locals de waarheid niet wisten. Echter niet iedereen wil zonodig zijn vangst kenbaar maken! Nu ben ik het helemaal met John eens dat het niet alleen om de vis gaat, maar ook om de wijze van vangen. De vis is inderdaad gevangen buiten het visseizoen om. Gewoon in de nacht, buiten de bevisbare zone. Beste mensen, dit verdient mijn inziens geen eer. Het is gewoon de zoveelste karpervisser dat lak heeft aan alle regelgeving en zijn eigen gang gaat. Dat het beslist geen kunde is om op deze wijze een vis te vangen hoef ik hopelijk niemand uit te leggen. Door de controleur van de vereniging is deze visser al verschillende keren aangesproken. Echter een grote mond was het gevolg. Nu volgt binnenkort een artikel in de Spiegel.Ik hoop net als John dat de Spiegel zijn verantwoordelijkheid neemt en een grote kanttekening plaats bij de vangst. M.i. heeft dit blad namelijk een voorbeeldfunctie. Voor wat betreft de drukte aan het water. Laat hier geen onduidelijkheid over bestaan, mocht je een frietkot hebben, kun je er momenteel goede zaken doen.
Patrick Wielenga
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-04-2010 10:28
Locatie: Joure

19-06-2011 22:10

Wat een gejank om zo'n lelijke vis! :evil: :evil: :evil:
John Muijsers
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-06-2011 16:41

19-06-2011 22:16

Billy Kivit schreef:wrom al die negativiteit john ?
,,,,,,,,,,,,
en je moet je niet zo op de regels lette want er worde kilo's bollen gevoert er worden wel meer dingen gedaan die niet mogen :lol:



Beste Billy,
Dit is de laatste reactie die ik geef op dit forum , maar niet zonder te zeggen, dat ik haast zeker weet dat deze vangst vooral gebruikt gaat worden voor commerciële doeleinden. Ik ben benieuwd door welke Nutrabaits boillies deze karper is gevangen. Anders was er al wel een foto gepubliceerd, niet dan? Jammer dat door jouw commerciële belangen, er weer een karperwater naar de kloten gaat. Want neem van mij aan dat door deze bekendmaking de plas nog verder onder de voet gelopen zal worden, en door de beperkte ruimte zal er veel op verboden plaatsen worden gevist. De ”natuur en vogelliefhebbers” zullen dit aangrijpen om een algeheel visverbod op dat water te bewerkstelligen.

Brutale mensen hebben de hele wereld --- verpest ---
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

19-06-2011 22:26

Heren, vannacht een boerenkarper gevangen van 36,1 kg hierachter in de sloot! :D
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

19-06-2011 22:49

8)
Laatst gewijzigd door Patrick Visser op 16-07-2011 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
geel he
Gebruikersavatar
rene hoogeveen
Berichten: 533
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: almere
Contacteer:

19-06-2011 22:55

grappig ik had gister de nieuwkoop schub op 36.5 kilo meteen de spiegel gebeld

maar deze zaten vol tot volgend jaar

en mijns inziens is een record pas een officiel record mits er een notaris aanwezig is

geweest in bijzijn van getuigen met een officiele geijkte weger op openbaar voor een ieder

toegankelijk water helaas voldoet deze vangst dus niet aan de gestelde eisen
Billy Kivit
Berichten: 78
Lid geworden op: 13-01-2006 19:25
Locatie: vught
Contacteer:

19-06-2011 23:45

beste john

deze vis wordt zeker niet voor commerciële belangen gebruikt !!. en hij is ook zeker niet op nutrabaits gevangen. en het is hem ook zeker niet voor het nl record te doen. want er zwemmen wel zwaardere vissen ergens hier in nederland rond :wink:
en volgens mijn heeft de vereniging nog maar een jaar het visrecht wie weet wat er daarna gaat gebeure. er is hier maar een iemand schuldig aan en dat is Jan dat weet je zelf ook wel die heeft de vis overgezet en er mee te koop gestaan :-? als die dat niet had gedaan was het nooit zover gekomen. want wees nou eerlijk bijna niemand wist daar van het bestand en al helemaal niet van de grote schub.


ik weet wel iedereen wil zo'n vis vangen en wie dat niet wil liegt het gewoon !!!
><\\\\''>NUTRABAITS <"////><
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

19-06-2011 23:50

Zwijgen is goud 8)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

20-06-2011 00:07

Billy, ik wil niet zo'n vis vangen. Is mij te groot en te zwaar!! :oops: Ik ben maar een iel mannetje en ik ben bang dat zo'n vis mij het water in trekt..