ASOCIAAL!!


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-06-2011 20:22

Welke afstand is dan geaccepteerd zonder overleg?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

03-06-2011 21:16

Heel veel scoringsdrift en weinig respect voor anderen, alleen op de wereld ?

Het gaat gewoon maar over een vis die je terug zet?

Boilie's kosten geld daar zit het hem door de bladen waar iedereen die zijn ziel heeft verkocht en er een bruine arm aan over heeft gehouden.
strooit er lekker op los en de foto's zijn ook niet gek en ik kan mij heel goed bedenken dat je zegt dat wil ik ook.
Hoe meer geld je in het water gooit hoe groter de druk om te scoren want je hebt geinvesteerd.

Kees als je niet weet wat de afstand ? gut o gut
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-06-2011 21:23

Nou vertel...

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

03-06-2011 21:29

sander van thiel schreef:Ik heb het nu met deze desbrefende vissers uitgepraat en nu is voor mij de kous af

topic kan wat mij betreft verwijderd worden.

Ook een beetje fout van mij kant ietwat te impulsief,

Kees Ouwehand schreef:Welke afstand is dan geaccepteerd zonder overleg?

Groet, Kees


Mag ik vragen waarom er bij dit topic geen slotje op gaat, en bij een topic zoals die van Bart van der Hurk wel?
Er wordt in beide topics gevraagt of er een slotje op kan omdat het is "uitgepraat". Waarom hier wel verder discuseren en bij het BartJaap topic niet?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-06-2011 21:36

Niet aan mij, want ik heb geen slotje geplaatst.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

03-06-2011 21:49

U bent toch ook moderator aan die mooie rode letters in uw naam te zien? Moderators handhaven toch dezelfde regels voor dezelfde boarders, of hebben bepaalde mensen priveleges?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-06-2011 22:02

James,

Zodra je ergens een probleem in ziet, raad ik aan dat direct met de desbetreffende moderator op te nemen. Achteraf kan ik niet beoordelen wat de motivatie is geweest van een actie van één van de moderatoren. Er staat in elk geval niet in de huisregels dat er op verzoek slotjes worden geplaatst, dus zal er vast een andere reden zijn geweest. Ook is dit off-topic en kun je dat beter even buiten deze discussie via PB doen.

Als je een antwoord van mij wilt hebben. Ik plaats niet zo snel slotjes op een verzoek in het lopende topic, nadat een discussie niet zo naar de zin van iemand verloopt. Begin dan de discussie niet. Maakt niet uit wie dat is. Als een discussie echter uit de hand begint te lopen, dan is dat een mooi punt om te stoppen.

Blijf ik zitten met mijn vraag. Bij ons voor het huis loopt een singel. Als ik bij mij voor de deur vis, dan is 100 meter verderop een heel eind. Zoiets als 12 huizen verder aan het eind van de straat. Dat zit mij dan niet in de weg. Als ik op het Kinselmeer vis, dan ligt de volgende stek pak hem beet een 100 meter verder. Als bijna alle stekken bezet zijn, dan is het niet zo ongewoon dat iemand op die volgende stek zit. Een en ander zal dus van de omstandigheden afhangen. Ik vraag me wel af of het in dit geval werkelijk 100 meter was, of zo maar een inschatting.

Respect is iets dat je soms krijgt omdat je daar reden voor geeft. Bijvoorbeeld door zelf respect te tonen.

Groet, Kees.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Stephen Ram
Berichten: 52
Lid geworden op: 01-05-2010 01:05

03-06-2011 23:35

Wat voor een stek betreft het dan? Vissen er veel mensen of niet? Als er veel mensen vissen, moet je je bewust zijn tijdens het voorvoeren dat zoiets kan gebeuren. En tja, dat provoceren is gewoon laf. Ik zou er ook niet op reageren want dat is juist wat degene daarmee wil uitlokken.

Voortaan een wat minder in het oog springend stek kiezen en voeren., werkt bij mij altijd prima.
Gebruikersavatar
Dale Gerard Neijzing
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-04-2010 20:02

04-06-2011 00:02

Dus beste Eus...
jij bent een uur gaan rijden terwijl je wist dat het kansloos was???????

En dan ga je daarna iemand stoer vertellen over je vissen....eehhh,ahum...tja....


off-topic... Hoe is het toch mogelijk dat mensen voor die putten kiezen? Karpervissen is vrijheid,alleen zijn.1 met de natuur..

Man,als ik naar de polder ga en ik zie 1 auto in de nacht langs de waterkant staan dan rijd ik snel verder.

Waardeloos....

Ik steun hier Kees Ouwendijk in!
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

04-06-2011 00:18

helemaal mee eens, maar dan moet er in m,n spaarzame tijd van 3 uurtjes savonds wel eventjes een polder in de buurt liggen :wink:

zijn gelukkig ook heel wat cultuurwatertjes waar bijna niemand zit, daar? daar zit toch geen karper? nee denk het ook niet :wink:

en een avondje de concurrentie aangaan is af en toe ook wel leuk. moeten ze wel 200meter verder gaan voeren en eerst netjes vragen :roll:
Gebruikersavatar
Dale Gerard Neijzing
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-04-2010 20:02

04-06-2011 00:30

Remco Albers schreef:helemaal mee eens, maar dan moet er in m,n spaarzame tijd van 3 uurtjes savonds wel eventjes een polder in de buurt liggen :wink:

zijn gelukkig ook heel wat cultuurwatertjes waar bijna niemand zit, daar? daar zit toch geen karper? nee denk het ook niet :wink:

en een avondje de concurrentie aangaan is af en toe ook wel leuk. moeten ze wel 200meter verder gaan voeren en eerst netjes vragen :roll:



Hoi Remco,
zie "polder" ook als open water zeg maar.. iig water waar je niet veel mensen tegenkomt.. :D

Ja,haha. Ik heb ook wel karper gevangen in een blubberslootje waarvan ik zelfs dacht..neeeeeeeeeeeee....daar zitten ze niet...toch? 1 blik op het water en ik zag de v-sporen gaan....68 cm. op 20 cm. water...

Ik heb geen concurrenten....ik zorg dat ik niemand tegenkom :wink:
Groet,
Dale
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

04-06-2011 06:20

Kees het gaat allemaal om gevoel, waar ik een hekel aan heb dat probeer ik ook een ander niet aan te doen.
Laat die jongens rustig vissen zonder de ergernis dat een ander naast hun staat te voorvoeren.
Op de wateren waar ik vis hebben voerplekken van anderen grote invloed op mijn vangsten en andersom.
Ik weet nog voorbeelden zat waar mensen de stekken van andere vissers compleet om zeep hielpen met hun voerplekken.
Dit is denk ik de nieuwe sport om anderen zo min mogelijk te laten vangen.

Ik zag in het begin van het jaar iemand voeren het water was nog maar een graad of 5, een emmer vol partikels er in gooien met een spod-hengel.
Wat is hier nou de gedachte achter, ik denk wat voor artikel heeft hij gelezen
dit kun je zelf toch niet verzinnen? De meerkoeten en duikeendjes vonden het fantastisch, maar je zal er maar naast vissen.
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

04-06-2011 10:00

ja oke das dan wel weer een beetje waar.

dit is de eerste keer dat ik blij ben dat ik weinig tijd heb en dus eigenlijk altijd instant vis :) geen gezeik aan het water en beter voor de portemonee :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-06-2011 10:46

Kees,

Zo herkenbaar dat ik het haast alledaagse beslommeringen zou willen noemen. Veel karpervissers die allemaal op de geijkte wateren met de overbekende vaste stekken neerstrijken. Dat is niks nieuws en het inspelen of ontwijken van dit soort situaties is een belangrijk deel van mijn visserij. Dat niet doen en je er over op lopen te winden is niet alleen slecht voor je gezondheid, maar ook voor de sfeer aan de waterkant. Een stek aan een relatief druk bevist water, die je kansen doet teruglopen als je links en rechts wordt ingesloten, is je eigen keus. De kans dat het gebeurt is groot, dus hou daar dan rekening mee. Wat mij betreft zijn er 2 kanten aan dat verhaal.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

04-06-2011 10:53

Dale Gerard Neijzing schreef:Dus beste Eus...
jij bent een uur gaan rijden terwijl je wist dat het kansloos was???????

En dan ga je daarna iemand stoer vertellen over je vissen....eehhh,ahum...tja....


Ik begrijp niet goed waar je heen wil?

Als ik van te voren had geweten dat er op dat moment op zo'n manier gevist werd was ik niet een uur gaan rijden naar het desbetreffende water. Pas toen ik zag met welke stek ik het moest doen wist ik dat het kansloos (of zo goed als) was. Dit vanwege de manier waarop gevist werd door anderen.

Ik snap niet wat het vertellen van die vissen ermee te maken heeft. Dat vertelde ik omdat mij werd toegezegd dat het zo'n moeilijk dressuur water is.

Wellicht heb je mijn post niet goed gelezen of snap ik niet wat jij bedoeld dus leg eens uit a.u.b. :-?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

04-06-2011 10:56

Ik blijf er bij wat mij betreft kan het topic verwijderd worden :wink:

Gelieve te verwijderen,
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-06-2011 11:00

Misschien als je zegt dat je voor proline werkt ofzo, dan wordt het verwijdert.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
james hazenberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-02-2008 22:35

04-06-2011 14:02

voeren is het nemen van een risico
wat was er gebeurd als je drie dagen had gevoerd en er had iemand op je stek gezeten
ook dat gebeurt regelmatig en kan je niks aan doen
maar wat een ander ook al zegt als je de bivy's al ziet staan gewoon lekker door lopen
en het verderop gewoon proberen
dat je voert prima maar een stek kan je niet claimen ook al denk je dat mischien wel
maar die vlieger gaat niet op zou lekker wezen als iedereen een eigen stek heeft
altijd weer een beetje jammer deze discussies
james hazenberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 15-02-2008 22:35

04-06-2011 14:03

sander van thiel schreef:Nou Jacco dan nodig ik jou uit om is even een nachtje INSTANT te komen karpervissen in dat water wens je veel geluk.

die uitdaging durf ik ook wel aan
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

04-06-2011 20:53

Tot op heden geen uitnodiging ontvangen :wink:
Gebruikersavatar
Dale Gerard Neijzing
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-04-2010 20:02

05-06-2011 00:33

Ik begrijp niet goed waar je heen wil?

Als ik van te voren had geweten dat er op dat moment op zo'n manier gevist werd was ik niet een uur gaan rijden naar het desbetreffende water. Pas toen ik zag met welke stek ik het moest doen wist ik dat het kansloos (of zo goed als) was. Dit vanwege de manier waarop gevist werd door anderen.

Ik snap niet wat het vertellen van die vissen ermee te maken heeft. Dat vertelde ik omdat mij werd toegezegd dat het zo'n moeilijk dressuur water is.

Wellicht heb je mijn post niet goed gelezen of snap ik niet wat jij bedoeld dus leg eens uit a.u.b. :-?[/quote]


Ik begrijp je verhaaltje nu beter. Details zijn belangrijk... Uit jouw verhaal kan ik niet opmaken dat jij voor het eerst naar die stek ging....

Het vertellen van die vissen.... Ik kan concluderen dat je liep te pochen met de gevangen vissen... Wat ik mij enigszins kan voorstellen. Maar anderen vertellen over de gevangen vis? Neeeeee....... Wat ik in deze discussie mis is de liefde voor het geheel. Alleen maar gezeur over andere mensen... Waarom zoeken de mensen elkaar allemaal op? Om elkaar weg te concurreren??? Helemaal fout..He-le-maal fout.......
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-06-2011 08:43

Waarom een topic verwijderen?

Persoonljik denk ik dat topics nooit mogen verdwijnen, tenzij er griefende opmerkingen in staan of als duidelijk blijkt dat een topic alleen gestart werd (of verworden is tot) een aanval op een persoon of merk. Alle overige topics hebben meerwaarde als kennisbank of als plek waar je nog eens iets na kunt lezen als het stof neergedaald is.

Dus als dit een stemming mocht zijn stem ik tegen het verwijderen.

Als TS om een verwijdering vraagt, enkel en alleen omdat hij het idee heeft dat er minder handige teksten van hemzelf in staan dan zou ik een ieder aanraden om eens iets langer na te denken eer men een bericht post.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

05-06-2011 11:32

@ Marc

Maar ik heb het topic gestart,Het is bijgelegd en ik wil het het liefst dat het verwijderd word.

Of mag ik niet eens me eigen topic laten verwijderen? :lol:
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

05-06-2011 11:47

Dale,

Lees de context van mijn post nou eens goed, ik liep helemaal niet te pochen. Er werd mij door iemand die zijn lijnen strak gespannen kris kras over de helft van de put uitvaarde verteld dat het een heel moeilijk dressuur water was. Daarop was mijn reactie dat ik er de vorige keer 4 had. Als ik daarover had willen pochen had ik wel verteld wat ik had gevangen en eventueel foto's onder zijn neus geschoven.

Misschien moet ik je erbij vertellen dat strak gespannen lijnen op dit soort water een kiss of death zijn?

Bovendien was het ook niet mij eerste maar tweede keer daar, hoe kan ik anders die 4 vissen hebben gevangen?

Als jij denk dat ik andere karpervissers opzoek zit je zo ver van de waarheid als maar mogelijk is, ik zoek vissen en wateren op die de moeite zijn, inherent hieraan is dat je andere karpervissers tegen gaat komen.

Moet ik daar liefde voor hebben? Get a grip. Wat is er nou verkeerd aan de wens een water voor jezelf te hebben?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-06-2011 12:00

@Sander,

Als het aan mij ligt niet.
Geef mij een goede reden waarom het topic gesloten zou moeten worden. Stel dat jij daar een goede reden voor hebt, dan is het misschien tijd om allemaal eens na te gaan denken waarom wij topics openen.

Jij wilde blijkbaar onze mening weten t.a.v. het gedrag van iemand anders, dat kan en dat mag. Het blijft echter onverlet dat wij deze mening zijn aangedaan of jij het nu wel of niet hebt bijgelegd met de persoon in kwestie. Dus kan het voor iemand in de toekomst nuttig zijn om onze mening te kennen.

Als jij het topic wilt sluiten om verdere problemen te voorkomen, had je misschien eens verder na moeten denken eer jij je reaguursel plempte.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)