slapen tijdens nachtvissen


Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

30-05-2011 00:11

herman kelderman schreef:ik ga woensdag ook nachtvissen, zolang het nergens duidelijk staat over die nachtvispas haal ik hem tog niet. mocht die controleur tog komen kan ik het mooi daar over hebben


Je vergeet alleen 1 ding. JIJ moet alles uitzoeken en aan kunnen tonen dat je daar mag vissen met jou papieren. Kan jij dat niet aantonen dan blijf jij in gebreken en kan de beste man schrijven. Is ook weer letterlijk bij wet vastgelegd. Waarom denk je dat je het boekje bij je moet hebben met de wateren. Zodat je kan laten zien dat je goed zit.

Maar die wetten, APV's etc worden allemaal in Den Haag of bij de gemeente geregeld. Daar kan een BOA of Agent vrij weinig mee. Hij moet alleen handhaven dat is zijn werk.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

30-05-2011 00:15

.....

mvg.
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

30-05-2011 09:58

Raymon Reterink schreef:.................Staat overigens in punt 1 kampeermiddelen. Het enige wat niet onder kampeermiddelen valt is een plu. Dus Bivvy is weldegelijk ook een kampeermiddel wat NIET geplaatst mag worden buiten een kampeerterrein.
Het geheel zit ook niet in het slapen, het zit in het gebruik van kampeermiddelen buiten een kapeerterrein. Daar krijg je een verbaal voor. Omdat dat dus bij APV volgens punt 1 verboden is.

Mijns inziens gaat het over het hebben van kampeermiddelen en staat er nergens een definitie in de APV hoe dat er uit ziet. In de praktijk kan alles wat gebruikt voor de nachtrust als recreatief nachtverblijf worden aangemerkt. Dus ook een stretcher al dan niet onder een plu. Zodra je daarvan gebruik maakt en slapend in de nachtelijke uren wordt aangetroffen ben je in overtreding o.g.v. van deze APV.
Geloven is mooi, controleren is beter.
leon stevens
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-08-2010 12:59

30-05-2011 11:26

de visvijver is eigendom van de vereniging maar jullie trekken meteen conclusies terwijl je niet eens weet waar het over gaat. eerst eens goed lezen en dan reageren.

en kreeg wel degelijk een bekeuring wegens slapen niet omdat ik met een bivvy zat want dit staat in de vergunning dat het toegestaan is en nee ik heb de apv niet naar mijn eigen aangepast slaat weer eens nergens op.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

30-05-2011 11:41

:D @Leon, dus ik neem aan dat je de boete idd. kan versturen naar waar het licht niet schijnt?? 8)

mvg.
leon stevens
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-08-2010 12:59

30-05-2011 12:59

robert smith schreef::D @Leon, dus ik neem aan dat je de boete idd. kan versturen naar waar het licht niet schijnt?? 8)

mvg.


:lol: :lol: :lol: :lol: dat sowieso. We betalen hem alle 3 niet. en we houden ons samen. op advies natuurlijk van de vereniging en boa.

gr nathasja
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

30-05-2011 13:27

leon stevens schreef:de visvijver is eigendom van de vereniging maar jullie trekken meteen conclusies terwijl je niet eens weet waar het over gaat. eerst eens goed lezen en dan reageren.

en kreeg wel degelijk een bekeuring wegens slapen niet omdat ik met een bivvy zat want dit staat in de vergunning dat het toegestaan is en nee ik heb de apv niet naar mijn eigen aangepast slaat weer eens nergens op.


Kan je eens een scan/foto van die boete online zetten?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

30-05-2011 16:27

Maar misschien toch even een rare vraag. De visvijver is van de vereniging. Die snap ik als deze gepacht word van de gemeente. Maar hoe zit het met de grond / wal kant waar je op zit? Is dat ook van de vereniging of van de gemeente. Want in de meeste gevallen pachten ze alleen het water, en is er geen geval van bezit van de grond er om heen.

En je hebt het over goed lezen???? Visvijver van vereniging staan niet in je verhaal. Verder schrijf je nu dat je geen bivvy had maar bij dat stukje van de apv schrijf je dat je onder de noemer 2 wel mag slapen in je bivvy. Dus echt duidelijk ben je ook niet. Sterker nog we kunnen niet iets lezen wat je zelf niet op schrijft.Dus moeten we dat dan maar ruiken?

Ik vind het rot voor je begrijp me niet verkeerd maar dat verbaal heb je gekregen omdat je zelf je huiswerk niet goed hebt gedaan. Of ter plaatse niet kon aantonen dat je er wel mocht zitten op de manier zoals je er zat.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
leon stevens
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-08-2010 12:59

30-05-2011 17:36

nog even voor alle duidelijkheid we zijn in het bezit van de nachtvispas over de tent of bivvy hoe je het ook wilt noemen is niks gezegd. het gaat puur en alleen om het slapen.Vandaag navraag gedaan bij de gemeente hun konden mij alleen zeggen dat het een kwestie van opvatten was hoe de regels in de apv staan.
dus met andere woorden heb je een agent voor je staan die graag schrijft, ben je in principe het haasje

hoezo kromme regels?
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

30-05-2011 17:41

Makkelijk zo'n vispas, het formaat dan?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-05-2011 17:46

Welke gemeente hebben we het eigenlijk over ?

m.vr.gr.
mark van de wee
Berichten: 48
Lid geworden op: 22-06-2010 11:52

30-05-2011 21:47

Excuses als ik er overheen heb gelezen maar hoeveel was de bekeuring per persoon.

Weet ik in het vervolg wat ik kan verwachten :P
ruud nijssen
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: Meijel

31-05-2011 00:05

Hallo

Ik kan jullie wel vertellen hoeveel de bekeuring is 96 euro!!
Hier in noordlimburg schrijven ze graag aan de openbare wateren en daar is niks aan tedoen.
En helaas dit is niet gekomen door de karpervissers maar door de oostblokkers die alle regels aan de laars lappen.
Zoals kampvuur
Rommel achterlaten
stropen
zuipen
andere bedreigen
met de auto door natuurgebieden rijden.
draad slopen enz enz enz enz enz enz!
Het is gewoon verstoppen en ver weg zitten van de oostblokkers!
Gr Ruud.
er is meer water dan vis!!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

31-05-2011 00:51

Meen je dat??
Ik was echt van mening dat het door ons zelf kwam(NOT)
Het is toch te triest voor woorden dat als je gaat nachtvissen je wakker moet blijven.
Gewoon is maas in de wet, waar ze gebruik van maken om te kunnen schrijven.
Vandaag zag ik nog zo`n mannetje langs de weg staan met zijn camera in de auto, echt zielig.Weet je wat ik erg vind, dat de motor gewoon draaide voor de airco dat begrijp ik.
Maar iedereen heeft het tegenwoordig over het Milieu en hij heeft er weet niet hoelang gestaan.
Stel je voor als al die controlle wagens dat doen, hoe belastend dat is!!
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 31-05-2011 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd!
....................
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

31-05-2011 08:06

DAt haalt het nog niet tegenover die duizenden keer meer auto's die op dat moment op de weg zijn.. Beetje rare vergelijking..

Vroeger sliepen we nooit tijdens het nachtvissen toen we jong waren, tegenwoordig gaan mensen karpervissen omdat ze niet anders kunnen. DAgvissen wordt door driekwart van de karpervissers niet eens meer gedaan.. Vind ik niet erg :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

31-05-2011 08:21

Dus jij zegt er rijden nu meer auto's dan vroeger, dan mogen die gasten met draaiende motor blijven controleren?


Gradus.....
....................
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

31-05-2011 08:54

Sven van Anrooy schreef: DAgvissen wordt door driekwart van de karpervissers niet eens meer gedaan.. Vind ik niet erg :P


Vind ik niet erg hoor !! Ik zoek tegenwoordig die waters op waar het nachtvissen veboden is. Heb ondertussen een zee van tijd. Ik zit dan meestal alleen of met enkelen aan het water en vangen doen we ook nog !! :D :lol:
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-05-2011 09:23

Komt er zo te lezen op neer dat de hengelsportvereniging geen uitzondering in de APV bedongen heeft bij de gemeente. Derhalve verkopen ze met hun nachtvispas knollen voor citroenen. Ik vrees dat er wel meer verenigingen zijn die de karpervissers op deze wijze als extra inkomstenbron zien, maar geen rechtsgeldigheid kunnen claimen aan de door hun verstrekte pasjes en vergunningen voor de wens van de karpervisser om ongestoord slapend te overnachten in een bivvy. Beschrijving van dit specifieke geval is summier, maar nachtvissen was in zijn algemeenheid al toegestaan in Nederland. Het is het overnachten (slapen) in een bivvy dat de bestaande wetgeving principieel verbied, zonder uitzonderingen te maken. De meeste gemeenten hebben na opheffing van de WOR de geadviseerde regelgeving in de APV overgenomen. Dat zit ons dwars. Onregelmatigheden aan de waterkant zijn al verboden en het is zaak dat de handhaver van de wet daar tegen optreedt als het storend wordt. Zo hoort het te zijn, ondanks een te kort mankracht.

Zeuren dat er regels zijn en dat die gehandhaafd moeten worden, behalve als het jezelf betreft schiet weinig op. Maak je een rotzooitje van de naleving van de regelgeving, dan kun je een boete krijgen. Dat geldt in Nederland volgens het gelijkheidsbeginsel voor iedereen. In dit geval is het de vereniging die niet duidelijk heeft gemaakt wat de ontheffing inhoudt van hun nachtvispas. Het is prima dat ze er zoals in dit geval bij betrokken worden, zodat de consequenties voor hun zichtbaar worden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
sander kroes
Berichten: 43
Lid geworden op: 31-07-2010 17:39
Locatie: zuid-scharwoude
Contacteer:

31-05-2011 10:41

Word het niet eens tijd in nederland dat alle regels op 1 lijn komen te staan dat maakt het voor ons een stuk makkelijker,zeg bijvoorbeeld gewoon wel of niet nachtvissen en hoe je en met wat je dat doet(tenten e.d)is volgens mij minder belangrijk mits je natuurlijk niks vernield of rommel maakt.Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat iemand die gewoon zijn hobby uitvoert en dat is in ons geval genieten van wat de natuur ons bied,dat we ook nog eens naast al dat papierwerk ook nog eens de apv en het strafboek uit ons hoofd moeten kennen. Volgens mij was dit kabinet voorstander van versimpeling van regeltjes e.d dus rukkers in den haag zie je werk.Hier in noord-holland is niks van een nachtvispas te vinden dus wij zijn dus in bijna alle gevallen verplicht om in de vaste maanden te nachtvissen maar word het niet tijd om dit dus landelijk te doen(scheelt weer regeltjes).Hier is het zelfs zo dat ik op een goed moment snachts een boa en een smeris aan mijn tent had en die stonden te bekvechten of het nu wel of niet mocht dus ik bedoel maar de mensen die de regels moeten handhaven snappen al die regels niet eens.En laat ons nu het hele jaar genieten van onze prachtige hobby en maak een zwarte lijst met raddraaiers die rommel achterlaten en dingen vernielen en trek na waarschuwing hun nachtvispas in want door dat soort volk gaat onze hobby naar de verdommenis en worden we niet gezien als hobbyist maar als crimineel.

groet sander
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-05-2011 11:02

Dat is dus gebeurd Sander. Landelijk was nachtvissen toegestaan door de visserijwet en overnachten verboden door de WOR. Duidelijk zat? Wat mij betreft kan het niet duidelijker. Het gedogen dat daarna ontstond maakte het onduidelijk.

Inmiddels is in het kader van de versimpeling van de regelgeving van de landelijke overheid de WOR opgeheven en de regelgeving overgelaten aan de lokale overheid. Dus nu hangt het af van wat de gemeente geregeld heeft. Tot zover de versimpeling.

Wat jij wilt is geen versimpeling, maar legaliseren van je wensen. Daar is regelgeving voor nodig, want wat je niet wilt is dat iedereen, inclusief touristen en zwervers, overal naar willekeur een plek om te overnachten inricht. Dat is een tamelijk algemene wens en derhalve niet uitsluitend terug te vinden in de Nederlandse wetgeving. In de landen die ik ken wordt je daarvoor aangehouden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

31-05-2011 11:44

Hier in Rotterdam schijnt het ook verboden te zijn openbaar te overnachten! Dat geldt ook voor de open maanden van het nachtvissen! Dus volgens mij hoor je hoor je tijdens het nacht vissen hoe dan ook de luiken open te houden. Dat maakte ik uit, uit de uitleg van een van onze boswachters. Ook Kan men op bepaalde wateren gecontroleerd worden door stadstoezicht.

mvg.
mark van de wee
Berichten: 48
Lid geworden op: 22-06-2010 11:52

31-05-2011 12:10

Als een bevoegd persoon je ergens op wil bekeuren dan doet hij dat... er is altijd wel wat waarop je bekeurd kan worden. Je hebt altijd van die azijnpissers ertussen zitten.

Wanneer ik ga nachtvissen houd ik altijd rekening met het volgende:
1. Verstop me zo goed mogelijk of zorg op kale vlaktes dat ik niet als eerste opval maar een ander item in de nabijgelegen infrastructuur (lantarenpaal, vrachtauto of ander objecten die de aandacht trekken).
2. Ik maak weinig geluid.
3. Alle spullen, dat wil zeggen visspullen maar ook geconsumeerde producten, verzamel ik op 1 plek en het lieft onder de plu. Mocht ik bezoek krijgen dan is dat iig geen punt van irritatie.
4. Blijf altijd netjes hoe groot de frustratie ook is. Daarentegen krijgt iemand pas mijn Id/vispas te zien als deze ander zich eerst duidelijk heeft gelegitimeerd. Wil hij/zij dat niet doen dan heeft deze pech...

Het zijn simpele dingen maar het heeft mij al een paar keer een leuk gesprek opgeleverd ipv een prent waar je 'u' tegen zegt.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

31-05-2011 23:04

Het feit blijft dat het te onduidelijk is wat wel en wat niet mag.
In de avp is lastig tot wel niet te achterhalen waar het wel mag en waar niet.
Ook in onze(schiedam) avp staat :
Paragraaf 6 Kamperen buiten kampeerterreinen
Artikel 4.6.1 Begripsomschrijving
In deze afdeling wordt onder kampeermiddel verstaan:
Een onderkomen of voertuig waarvoor geen bouwvergunning in de zin van artikel 40 van de
Woningwet is vereist, dat bestemd of opgericht is dan wel gebruikt wordt of kan worden gebruikt
voor recreatief nachtverblijf.
Artikel 4.6.2 Recreatief nachtverblijf buiten kampeerterreinen
1. Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of
geplaatst te houden buiten een kampeerterrein dat als zodanig in het bestemmingsplan is bestemd
of mede bestemd.
2. Het verbod geldt niet voor het plaatsen van kampeermiddelen voor eigen gebruik door de
rechthebbende op een terrein.
3. Het college kan ontheffing verlenen van het verbod van het eerste lid.
4. Onverminderd het bepaalde in artikel 1.8 kan de ontheffing worden geweigerd in het belang
van:
a. de bescherming van natuur en landschap
b. de bescherming van een stadsgezicht.
Artikel 4.6.3 Aanwijzing kampeerplaatsen
1. Het college kan plaatsen aanwijzen waarop het verbod van artikel 4.6.2 eerste lid, niet geldt.
2. Het college kan daarbij nadere regels stellen in het belang van de gronden, genoemd in artikel
4.6.2. vierde lid.

Het is wel leuk dat ze schrijven dat het college plaatsen aan kan wijzen,maar nergens is te achterhalen
waar die plaatsen zijn.
Dan zou je dus de gemeente moeten opbellen om het te vragen.
Uiteraard kunnen ze je op dat moment niet vertellen hoe het zit en dat ze het voor je gaan uityzoeken.
NOT!!!.

Laat Gemeenten met de desbetreffende verenigingen gewoon een prijs afspreken die ze kunnen
doorvoeren in de vergunning,om het gebruik van een bivy toe te staan en het slapen ook natuurlijk.
Dan ben je volgens mij van het hele gezeik af.En heeft de gemeente de toeristenbelasting binnen.
Want dat is volgens mij het hele euvel.
groeten nico
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

01-06-2011 00:11

Waar gaat dit nog over, je mag wel nachtvissen maar als je dus op een stoel onder een plu je ogen dicht doet, ben je strafbaar. Hou je ze open niks aan de hand.

Een bekeuring krijgen omdat je slaapt tijdens het vissen.........................Ben ik nu gek? wat een stelletje criminelen zijn we eigenlijks.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

01-06-2011 07:21

zie brief 2e kamer 1999 of zo

Dan zou je dus de gemeente moeten opbellen om het te vragen.
Uiteraard kunnen ze je op dat moment niet vertellen hoe het zit en dat ze het voor je gaan uityzoeken.


Is dus waar de KSN een kleine tig jaar voor oproept...

NOT!!!. Wel dus...
It's okay 2 pay