slapen tijdens nachtvissen


leon stevens
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-08-2010 12:59

29-05-2011 14:12

:evil:Meen je een leuke sessie te kunnen draaien. Krijg je 's nachts om 3uur bezoek van de politie. We hebben alle papieren in orde nachtvispas etc. Krijg je een bekeuring omdat je in slaap bent gevallen tijdens het nachtvissen. Durven ze dan ook nog WILDKAMPEREN te noemen. Dat ze eens beter zouden controleren op polen en dergelijke maar nee hoor als je daarvoor belt durven ze nog niet eens te komen. Vraag je hoe hoog de boete zal zijn ja dat weten we niet nou dat ze zich die bekeuring maar ergens duwen waar de zon niet schijnt. Betalen doen we niet. :evil: http://www.kapervissersmidden-limburg.nl
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

29-05-2011 14:32

midden en zuid limburg is gewoon niet te doen met nacht vissen,veel te veel idiote regels
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

29-05-2011 14:33

mogen ze dat wel? of waren er meer dingen als kampvuurtje e.d? mocht je er nachtvissen?
MVG, Bart Bosch.
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

29-05-2011 14:50

in slaap vallen betekent boete ,bedchair uitklappen als bed betekent boete , eten maken op brander betekent boete , vast grondzeil betekent boete tent in het algemeen betekent boete, oval met zijflappen betekent zijflappen afknippen anders boete .en ik heb ze allemaal al meegemaakt en flinke discussies gehad maar helpt geen zak!!!!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

29-05-2011 14:55

Denk dat je het goede werk van deze dienders eens aan moet moet kaarten bij de lokale media(krant/ tv)! Tenzij er wel degelijk een verbod op nachtvissen van kracht is/ was! Valt het water waar je viste wel in de lijst van de nachtvispas?

In ieder geval vind het wel schaamteloos van de dienders zijn idd. naar mijn mening wel ergere misstanden dan slapen tijdens het nachtvissen! Helemaal als de bewuste stek in de lijst behorende bij je nachtvispas staat.

mvg.

Op de dag de ogen sluiten, zou dat dan ook beboet kunnen/ mogen worden??????????????????????????????????????????
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-05-2011 15:08

Als je mag nachtvissen wil dat niet zeggen dat je ook mag kamperen.

De APV van de gemeente waar je die boete hebt gekregen kan uitsluitslel geven.

In die APV zal iets over een verbod op het gebruik van kampeermiddelen of iets van dien aard moeten staan.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

29-05-2011 16:40

We zijn er in dit land een mooi eind mee heen!Voor dit soort dingen schaam ik me om een nederlander te zijn.
Waar ik meestal vis,is het verboden om te nachtvissen,maar als je alles opruimt rond je stek en je hebt een vuilnis zak met rommel naast de tent,dan is er 9 van de 10 keer niks aan de hand.Hier zijn ze heel schappelijk.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

29-05-2011 17:15

Ik schaam me ervoor om Nederlander te zijn als je ziet wat er achterblijft bij veel mensen na het nachtvissen.

Zo goed als altijd krijg je boetes als dit als het in/rondom je tent een bende is, als je luidruchtig bent of als er over je is geklaagt,
Als je gewoon aardig bent krijg je ze vaak niet/minder snel.

Uiteraard zijn er uitzonderingen helaas....
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

29-05-2011 18:13

Denk erom dat al deze regeltjes zijn ontstaan door dat heel wat karpervissers te weinig dicipline aan de dag leggen !! Ik zie wat ik zie aan de waterkant. Spijtig voor diegenen die zich wel aan de regels houden. Maar dat is een minderheid. Daar kan je zo van op aan. En deze minderheid zal altijd de dupe zijn in dit geval !! Want uiteindelijk wordt iedereen over dezelfde kam geschoren.
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-05-2011 19:59

't Is 'n kwestie van geduld
Rustig wachten op de dag
Dat heel Holland Limburgs lult :lol: :lol: :lol: :lol: :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

29-05-2011 20:00

Nachtvissen
Er gelden speciale wettelijke regels voor het vissen tussen twee uur na zonsondergang en één uur voor zonsopgang. Hieronder staan de wettelijke regels waar en wanneer het nachtvissen met hengels door de overheid wordt toegestaan. Het vissen met een peur is het hele jaar ook ‘s nachts toegestaan.

N.B. als het wettelijk is toegestaan om ’s nachts te vissen kan de visrechthebbende toch verbieden dat er op “zijn” water ’s nachts mag worden gevist. De visrechthebbende kan ook aan het nachtvissen bepaalde voorwaarden verbinden zoals het bezit van een aanvullende toestemming, vaak “nachtvispas” genoemd. Het is dus van belang om naast de wettelijke regels ook altijd de voorwaarden van de toestemming (vergunning) na te zien of nachtvissen door de visrechthebbende op het betreffende water wordt toegestaan.

De hoofdregel
De hoofdregel geeft art. 7, lid 1 van het Reglement voor de binnenvisserij 1985: “Het is verboden tussen twee uur na zonsondergang en één uur voor zonsopgang te vissen”.

Op dit verbod gelden voor sportvissers de volgende uitzonderingen:

Uitzondering 1: nachtvissen mag het hele jaar in een aantal grote wateren
Volgens art. 7, lid 3 van het Reglement voor de binnenvisserij 1985 mag er in een aantal wateren het hele jaar door ook ’s nachts worden gevist waaronder de Rijn, de Maas en alle andere stromende wateren die met deze rivieren in open verbinding staan en daarvan water afvoeren.

Uitzondering 2: periode van 1 juni tot en met 31 augustusIn alle overige wateren mag alleen in de periode van 1 juni tot en met 31 augustus ’s nachts worden gevist tenzij dit uitdrukkelijk is verboden (artikel 7, lid 2, sub a). Dit laatste is voor een beperkt aantal wateren (natuurgebieden) het geval.

Uitzondering 3: nachtvissen mag het hele jaar op basis van een vrijstelling
Op grond van artikel 11 van het Reglement voor de binnenvisserij 1985 kan de Minister van EL&I op verzoek van een belanghebbende (bijvoorbeeld een hengelsportvereniging of -federatie) vrijstelling verlenen van het verbod op het nachtvissen in de periode 1 september tot en met 31 mei. Is vrijstelling verleend dan mag in dat water dus het hele jaar ’s nachts worden gevist. De wateren waarvoor deze vrijstelling geldt, zijn opgenomen in bijlage 11 van de Uitvoeringsregeling visserij. Sinds 2009 worden geen vrijstellingen meer gegeven van het verbod op het nachtvissen maar nog wel ontheffingen.

Uitzondering 4: nachtvissen mag het hele jaar op basis van een ontheffing
Op grond van artikel 11 van het Reglement voor de binnenvisserij 1985 kan de Minister van LNV op verzoek van een belanghebbende (bijvoorbeeld een hengelsportvereniging of -federatie) ontheffing verlenen van het verbod op het nachtvissen in de periode 1 september tot en met 31 mei. Sinds 2009 maakt het Ministerie van EL&I gebruik van deze mogelijkheid. Is ontheffing verleend dan mag in dat water dus het hele jaar ’s nachts worden gevist.

Totaal overzicht uitzonderingen
Klik hier voor een totaal overzicht van de wateren die vallen onder de uitzonderingen 1 tot en met 3. Omdat ontheffingen rechtstreeks aan een vereniging of federatie worden verstrekt hebben wij hiervan geen overzicht.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
hans de rook
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-03-2011 19:31

29-05-2011 20:26

moet je wel een nachtvispas hebben om de maanden juni, juli en augustus te vissen?
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

29-05-2011 20:37

hier heb je op sommige verenegings wateren dan ook nog een nachtvispas nodig.en ieder water heeft hier zijn eigen vereneging dus dat betekent 3 wateren in een gemeente 3 verschillende vispassen en 3 verschillende regelementen en dan ook nog meerdere nachtvis passen dus lekker warrig geregeld hier
hans de rook
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-03-2011 19:31

29-05-2011 20:47

herman kelderman schreef:hier heb je op sommige verenegings wateren dan ook nog een nachtvispas nodig.en ieder water heeft hier zijn eigen vereneging dus dat betekent 3 wateren in een gemeente 3 verschillende vispassen en 3 verschillende regelementen en dan ook nog meerdere nachtvis passen dus lekker warrig geregeld hier

ja wel raar man,

ik ga woensdag ook nachtvissen, zolang het nergens duidelijk staat over die nachtvispas haal ik hem tog niet. mocht die controleur tog komen kan ik het mooi daar over hebben
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-05-2011 21:01

Reken dan maar op een prent.

U bent gewaarschuwd
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
hans de rook
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-03-2011 19:31

29-05-2011 21:05

leen goudappel schreef:Reken dan maar op een prent.

U bent gewaarschuwd


Waar kan ik duidelijke regels vinden dan?
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

29-05-2011 21:12

Mijn vraag is, waar staat er in de wet/ regelgeving dat tijdens het nachtvissen niet geslapen mag worden, hoe word de link met slapen en kamperen dan opgebouwd?? Ts had het er over papieren in orde en in het bezit van de nachtvispas! Maar omdat hij dan ligt te slapen, is hij ineens aan het kamperen. Word er dan verwacht dat je de hele nacht op blijft? Vind dan uitgifte van zo n nachtvispas, toch een merkwaardig iets!

mvg.
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

29-05-2011 21:59

Nachtvissen is geregeld in de Visserijwet, kamperen/nachtverblijf is geregeld in de Algemene Plaatsrelijke Verordening (APV) van elke gemeente. Meestal is het nachtverblijf geregeld in de nachtvispas, maar niet in alle gevallen! Er zijn bijvoorbeeld gemeentes die wel toestemming geven aan HSV's voor nachtvissen, maar het gebruik van "enig nachtverblijf" niet en dan mag je dus niet slapen. Soms zijn die regels bijhoorlijk krom: zo weet ik dat de gem. Nieuwegein in haar APV heeft opgenomen dat bij nachtvissen een tent 2 uur na zonsondergang mag worden opgezet en deze weer 1 uur voor zonsopgang moet worden afgebroken en dan slaap je dus (zeker in de zomer) erg kort!
Geloven is mooi, controleren is beter.
leon stevens
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-08-2010 12:59

29-05-2011 22:19

voor diegene die steeds maar weer vragen mag je er nachtvissen en heb je dan een nachtvispas ja dat hebben we en dat stond er ook al bij. Mijn mening is als je niet mag slapen tijdens nachtvissen hoort dat op de vergunning erbij te staan zo niet dan weet je niet beter dan dat je wel slapen mag.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-05-2011 22:35

Het lijkt mij als je er niet zeker van bent,dat je de vereniging even belt voor meer duidelijkheid alvorens je iets wil gaan uitvoeren.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-05-2011 22:43

Als de handhaver van de wet de plaatselijk geldende regels uitvoert ligt daar het probleem niet. Probleem is dan de onduidelijke informatie in de nachtvispas die verstrekt wordt door de vereniging. Ik zou inderdaad even contact opnemen met de uitgever van de nachtvispas over dit voorval. Wellicht is er beroep aan te tekenen op de bekeuring. Deze niet betalen kan problemen geven. Hier je frustratie uiten lucht misschien op, maar je komt er niks verder mee.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
leon stevens
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-08-2010 12:59

29-05-2011 22:48

de vereniging was de eerste die we hadden ingelicht die begrepen er niets van en zelfs de boa wat geregeld komt zegt niet betalen maar heb in de apv van de gemeente gekeken over nachtverblijf kamperen

Artikel 4.6.2 Recreatief nachtverblijf buiten kampeerterreinen
1. Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst
te houden buiten een kampeerterrein dat als zodanig in het bestemmingsplan is bestemd of mede
bestemd.
2. Het verbod geldt niet voor het plaatsen van kampeermiddelen voor eigen gebruik door de
rechthebbende op een terrein.
3. Het college kan ontheffing verlenen van het verbod als bedoeld in het eerste lid.
4. Onverminderd het bepaalde in artikel 1.8. kan de ontheffing worden geweigerd in het belang van:
a. de bescherming van natuur en landschap;
b. de bescherming van een stadsgezicht.


Algemene Plaatselijke Verordening gemeente – versie 15 mei 2008-02

lees nummer 2 hier haal ik toch echt uit als ik bevoegd ben om op het terrein te zijn ben ik ook bevoegd om te kamperen en dus mag ik slapen in mijn bivvy.
leon stevens
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-08-2010 12:59

29-05-2011 22:53

robert smith schreef:Mijn vraag is, waar staat er in de wet/ regelgeving dat tijdens het nachtvissen niet geslapen mag worden, hoe word de link met slapen en kamperen dan opgebouwd?? Ts had het er over papieren in orde en in het bezit van de nachtvispas! Maar omdat hij dan ligt te slapen, is hij ineens aan het kamperen. Word er dan verwacht dat je de hele nacht op blijft? Vind dan uitgifte van zo n nachtvispas, toch een merkwaardig iets!

mvg.


Ben het hier volkomen mee eens we laten het nu aan de vereniging en boa over dat zij het maar oplossen. we waren met 3en die een bekeuring kregen. terwijl er 5vissers waren maar die lagen wakker op hun strechter onder slaapzak en dat mag dan weer wel.

gr nathasja
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-05-2011 23:08

Leon,

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken en weet het vrijwel zeker dat je de
APV tekst een beetje aangepast hebt ten gunste van jezelf. :oops:

2. het is eigen terrein en niet een terrein.

Verder is dit een jaarlijks meermaals terugkerende discussie. Maar helaas voor jullie is in de visserijwet wel het vissen ( dus ook in de nacht ) geregeld maar niet het slapen in de buitenlucht. Dat zijn ook 2 totaal verschillende dingen toch ?

Het al dan niet buiten mogen slapen is tegenwoordig in de APV van een gemeente opgenomen.

In de APV van de gemeente waar jij buiten hebt liggen pitten met een paar hengels voor je snufferd was jij dus in overtreding.

Spijt me, maar zo simpel ligt het nu eenmaal.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

29-05-2011 23:59

leon stevens schreef:Artikel 4.6.2 Recreatief nachtverblijf buiten kampeerterreinen
1. Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst
te houden buiten een kampeerterrein dat als zodanig in het bestemmingsplan is bestemd of mede
bestemd.
2. Het verbod geldt niet voor het plaatsen van kampeermiddelen voor eigen gebruik door de
rechthebbende op een terrein.

lees nummer 2 hier haal ik toch echt uit als ik bevoegd ben om op het terrein te zijn ben ik ook bevoegd om te kamperen en dus mag ik slapen in mijn bivvy.


Als het eigen terrein is wel maar als het gemeente grond betreft dus niet. Want dan is de rechthebbende van dat stuk grond de gemeente en is de APV van toepassing volgens regel 1

Staat overigens in punt 1 kampeermiddelen. Het enige wat niet onder kampeermiddelen valt is een plu. Dus Bivvy is weldegelijk ook een kampeermiddel wat NIET geplaatst mag worden buiten een kampeerterrein.

Het geheel zit ook niet in het slapen, het zit in het gebruik van kampeermiddelen buiten een kapeerterrein. Daar krijg je een verbaal voor. Omdat dat dus bij APV volgens punt 1 verboden is.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET