Wat is jou excuus? 28 mei 2011 een beetje opruimen


Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-05-2011 22:37

Zo Klaas, jij bent er vroeg bij.
Soos al dicht?

Eerst dacht ik nog bij jou terecht te kunnen met de was en nu schijn ik ergens al iets misdaan te hebben.

Moeder laat je er liever maar buiten
Groet'n Henk..

still growing Old.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-05-2011 01:00

@Dave,

ik heb groot respect voor de actie en vind dat dit best aandacht verdient. Al is het dan alleen maar hier , liefst meer, zo komt er ook eens wat positiefs in het nieuws. Meestal wordt het vissen in het algemeen in het negatieve getrokken.

Hulde, in ieder geval. Hou me op de hoogte voor volgend jaar, dan maak ik een plaatsje vrij. Ik vis er ook wel eens op die wateren, dus wil best mijn steentje bijdragen. Dit jaar helaas familie verplichtingen. Succes.
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

24-05-2011 05:38

Ik zit met een vraagje, vooral voor de heren van de organisatie van deze dag(en).

Het gaat nu om het lage bergse bos? Dat is een van de vele wateren van de GZH, dus mijn vraag is, moeten de overige wateren ook gedaan worden?

Ik doel dan op het gehele rottemerencomplex, Bleijswijkse zoom, Boonerlucht (Maassluis), etc. Als de GZH dit eist als tegenprestatie voor de nachtivisvergunning op HUN wateren, dan kunnen we beter een schema opstellen voor het gehele jaar. Want als al hun wateren 2x per jaar opgeruimd moeten worden door karpervissers zijn we ieder weekend wel bezig met een opruimdag. Dan hebben we nog maar weinig aan onze nachtvisvergunning.

Is het daarnaast niet verstandiger om het op een zondag te plannen? Ik werk iedere zaterdag, dus kan dan zo en zo niet van de partij zijn.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-05-2011 07:20

Robert,

Deze keer kwam de voorzet in principe van GZH zelf. Zij hebben ook aangegeven waar.

De zondag lijkt me geen verkeerd plan btw.

Ik zou het zelfs anders voorstellen:

maak er een visweekend van.

Zaterdagavond/middag aanwezig, vissen daarna een rondje lopen oid.


Enne Henk: de soos is de sociale dienst, die is om 16.00 al dicht geloof ik.

Ik weet niet hoe je zo zuur komt, maar ik vermoed dat je het zilverpapier om je kauwgom laat zitten en daar wordt je niet vrolijker van, zeker niet als je een paar vullingen hebt.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

24-05-2011 12:04

Geachte heren karpervissers,

even wat feiten op een rij,de GZH eist niets , alleen zullen zij dit jaar streng contoleren op het naleven van de regels en daar is niets mis mee.
wat wij de karperafdeling van GR de KSN en de delftse willen doen en berijken is een positief signaal af te geven aan de betreffende instantie om het imago van ons als karpervissers te verbeteren.
wij vragen dan ook vrijwilligers om het gebied LBB zaterdag 28mei op te ruimen , verzamelen doen wij bij het 2de restaurant op de grote parkeerplaats.de tijd volgt nog en wij van de organisatie hopen op jullie medewerking zodat we een goed en positief signaal kunnen afgeven naar de GZH.

met vriendelijke visgroet

eric verhiest
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-05-2011 12:17

ik ben lid van een vereniging zodat ik mag vissen.

verder ben ik totaal geen verenigingsmens en heb ook geen behoefte met mn kop in blaadjes te staan en ook hou ik niet van schijnheilige hielenlikkerij.

ik vis alleen, met mn vriendin of met mn vismaten

ruim altijd mn eigen troep op. doe dit netjes in een een zak/tas die ik altijd meeneem.

verder vertik ik het om troep van anderen op te ruimen,al liggen er 100 bierblikjes op mn stek.geen denken aan!

ook valt het me vaak op dat er maar bar weinig vuilnis bakken in natuurgebieden/parken/langs meren staan

ben ik nu een ASO ?

zal wel :roll:

voel ik me nu schuldig ? nee.....

buiten dat heb je zoveel mensen die troep maken op straat / in de natuur. en altijd dat wijzende vingertje naar de karpervisser..... (welke overigens erg verschillend van elkaar zijn)

pfffffff
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-05-2011 12:49

Michel,

Je bent totaal geen aso, eerder een voorbeeld. Goede voorbeelden doen vaak goed volgen.

Ken je het fenomeen van een jachthaven van een vereniging?

Het zal me niet verbazen dat meer en meer zoiets ook in de hengelsport gaat gelden.

Je betaalt eur tig voor een vergunning. Zodra je je inzet voor deze vereniging krijg je korting op je lidmaatschap. Of misschien wel helemaal geen vergunning.

Klinkt lullig en slaat misschien wel nergens op, maar zolang de hengelsport bestuurders om niet hun vrije tijd opofferen, kunnen wij vissen.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-05-2011 12:56

ik ken het verenigings jachthaven concept.

zelf betaal ik liever 300 euro per half jaar en geniet ik liever van mn vrije tijd en betaal ik voor alle diensten.

als er in de hengelsport zo een concept komt dan betaal jij waarschijnlijk 5 euro en ben je een halve vrijwilliger voor de vereniging ,en ik betaal wel 40 euro en heb verder niks met die weldoeners te maken. :D

ik heb een schoon geweten en ruim nogmaals altijd mn eigen troep op, en voel me totaal niet verantwoordelijk voor het gedrag van anderen,mocht het zo worden dat er op bepaalde wateren niet meer gevist mag worden door dit soort mensen ,dan hebben ze het er zelf naar gemaakt blijkbaar.

ik vermaak me prima langs de rivier zonder al die karperputvissers in de buurt.

hoi he! :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

24-05-2011 13:21

""VRIJWILLIG"" , dus wat anderen er van vinden doet er eigenlijk niet toe! Het plangebied Rottemeren bevis ik al jaren niet of nauwelijks. Dan nog blijft het mijn keus of ik mij ergens voor aanmeld of niet!

mvg.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

24-05-2011 14:18

michel,....

jacco noordermeer schreef:het probleem is niet zozeer het afval wat achtergelaten wordt door karpervissers, overig volk laat zeker zoveel ,als het niet meer is, slingeren..
Helaas niet alleen rondom Rdam, dit zie je in de gehele randstad.
Recreanten/hangjeugd zijn meer schuldig in deze dan de vissers, helaas is de visser er de dupe van.

Dat er mensen zijn die roepen "ik heb er geen last van" hebben een vrij kortzichtige visie, de heren die daar dus niet kunnen vissen straks, zullen hun heil elders gaan zoeken, misschien in Didam eo? of Adam zuidoost?, Wie weet wel bij mij om de hoek?.

Met een beetje steun kunnen zij straks weer vissen in hun eigen omgeving net als jij en ik dat kunnen.

Ik geef bij deze mijn zaterdag aan de heren, Jeroen zet mij er maar bij.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-05-2011 14:28

:lol:

dus als ik het goed begrijp is het dom om niet mee te helpen want als daar straks niet meer gevist mag worden zou het wel eens zo kunnen zijn dat die peppies "jouw" water gaan kiezen om alles te verpesten?

ik zeg: meer controle en vispassen innemen bij verkeerd gedrag.maak die vispas maar 120 euro anders voor meer controle.

verder vind ik het initiatief absoluut niet slecht, en zie de goede bedoelingen er wel van in ,maar ergens klopt het voor geen meter.

ik bespeur eerder een vorm van chantage en bangmakerij terwijl die peppies die er vissen volgens mij er maar weinig mee te doen hebben...

:-? :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Pat & Fa Hagman
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-02-2011 21:39

24-05-2011 14:37

De eis die de GZH steld (2x per jaar opruimen) is gewoon chantage. Het zijn echt niet alleen de
(karper)vissers die er een rotzooi van maken.
Vorige week hebben wij met de karper commissie van de SVBD een vuilruimdag op het Delftse Hout gehouden. Conclusie: 6 leden van de KC en een vrijwilliger waren actief (weinig animo dus)en 14 vuilniszakken vol, waarvan 10 vanaf de recreatiestrook kwamen, 2 vanaf de parkeerterreinen en dus 2 vanaf de visstekken en de bosjes.
Onze ervaring op het Rottemeren gebied is dat de prullenbakken ook ZEER slecht geleegd worden (is een taak van de GZH/gemeente), laat ze zelf daar ook eens mee beginnen!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

24-05-2011 14:40

:o ""DOM"" is het, de diepgang die er gegeven word aan zo n vuilruimdag! Nogmaals, het is vrijwillig, dus wil je niet dan hoeft het niet!

mvg.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-05-2011 14:43

Ik denk dat we een verkeerde voorstelling van zaken hebben.

We zijn lid van een HSV. De HSV heeft t.b.v. haar leden visrechten verworven.

De HSV zijn alle leden samen.

Wij vissers zijn GEEN consumenten, die een passie kopen en daarmee klaar zijn.

Enne Michel, pas echt leuk wordt het als de vispas eur 75 of meer wordt. Dan vissen er ineens veel minder. dan is ineens de draagkracht weg en krijgt ineen een partij voor de dieren een vinger achter de hengelsport.

Tin line, zie boek Luc.

En het klopt voor geen meter dat er schoongemaakt moet worden, helemaal gelijk. Het hoeft ook helemaal niet. GZH hoeft ook helemaal niet het terrein open te stellen na 22.00 uur. Ergens kwamen er 2 behoeftes bij elkaar.

Wie verder nu nog neit door heeft dat het niet (alleen) om vuil van vissers gaat, heeft ergens iets gemist.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-05-2011 14:55

ik ben wel een consument.

ik betaal voor het recht te mogen vissen.(dus koop ik een recht af)

met dat recht , ben ik gerechtigd om op de daarvoor aangewezen wateren te mogen vissen volgens de regels van de instantie die mij dat recht geeft.

welke wateren dat zijn en welke regels er gelden wordt voor mij bepaald, prima.

de enige plicht die ik heb , is me aan de geldende regels te houden (dus ook geen rommel op mn stek achterlaten),hou ik me niet aan de regels ,heeft de instantie die mij het recht geeft ergens te vissen het recht mij die rechten af te nemen.

hoe de HSV en weet ik veel wat voor instanties handelen,plannen hebben,handjeklap doen met andere instanties heb ik in feite niks mee te maken.ik zie het wel het komende jaar in het welbekende boekje staan.

tot zo ver mijn betrokkenheid :lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

24-05-2011 15:19

Mijn mening, buiten dat het plangebied dat nu na het verbod weer voorwaardelijk bevist (nachtvissen) mag worden. Zijn er denk nog meer gebieden die daar in aanmerking voor komen, waar er door de GZH naar gekeken, die eventueel ook in aanmerking kunnen komen voor zo n verbod! Kunnen we met zijn allen hier in R´ dam zeker uit gaan wijken naar betere oorden! Dat geeft volgens mij weer meer HENGELDRUK in andere gebieden! (En dan maar niet te spreken over andere lasten). Stress onder de vissers.

@Michel, misschien moeten wij maar met zijn allen, op dat stukje rivier van "jouw" komen vissen word je dan ook niet blij van. :D

mvg.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-05-2011 15:43

robert smith schreef:@Michel, misschien moeten wij maar met zijn allen, op dat stukje rivier van "jouw" komen vissen word je dan ook niet blij van. :D

mvg.


iedereen is welkom hier. genoeg stekken voor iedereen,maar wel je rommel opruimen he ! anders krijg ik straks de schuld :lol: en vangstgarantie of grote vissen kan ik je helaas ook niet bieden :wink:

dat stukje rivier is trouwens 60km lang, met over het algemeen alleen maar hele kleine lelijke schubjes.(zie topic raarste vis)

het zal daar nooit druk worden denk ik. weinig vangen en als je wat vangt is 16 pond al groot en dus niet intressant voor pondenjagers maar ik heb er veel plezier 8)

maar het is er heerlijk,de meeste K vissers durven het niet aan,geen nachtvispas nodig, zowat geen controle ( die zijn altijd op die drukke pis putjes aanwezig) geen medevissers in je buurt. 1 woord super!

on topic.

nogmaals indien de instanties gewoon de mensen die regels overtreden hun vispas afnemen ,zal het al een stuk beter worden. zodoende hoeven de goeie ook niet onder de kwade te lijden,ook kan je aantonen aan de instanties dat je er iets aan doet en geef je een goed teken af.

bijvoorbeeld.

controle komt aan, ziet 2 tenten staan.. schrijft de namen op van hun vispas,vraagt om legitimatie om te controleren of het ook daadwerkelijk die personen zijn.volgende dag (of 2) als ze weg zijn kijken hoe de stek erbij ligt en je kan je conclusies trekken.

eigenlijk best wel simpel he 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-05-2011 15:52

Sorry Michel,

Je wordt lid van de HSV, daarmee krijg je het recht om in de wateren te vissen.

http://www.groot-rotterdam.nl/index.php ... &Itemid=53
[quote]
De vereniging bestaat inmiddels uit ruim 10.000 leden en zo’n 3.000 hectare viswater en is daarmee een van de grootste verenigingen van Nederland.
Zo’n omvangrijk pakket kun je niet met alleen dít bestuur beheren en uitvoeren. Het bestuur laat zich dan ook bijstaan en adviseren door een aantal vaste commissies. Zo kennen we:[/quote
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

24-05-2011 16:32

Na een lang gesprek met BOA's was mij veel duidelijk geworden, maar laten we gewoon met zelf regulerende instelling de juiste weg inslaan. Spreek mensen aan bij slecht gedrag, echter .......... gaat geweld (verbaal en lichamelijk) uit de weg, probeer een normale conversatie aan te gaan , lukt dat niet, stop erdan mee en laat het zo. (je kan altijd nog de volgende dag HUN rotzooi gaan opruimen)

Mvg,

Raymond[/quote]

Raymond ff. lenen hoor!

Naar mijn weten hebben wij te maken met 3 verschillende crontroleurs;

vrijwillige controleurs(hsv)- zij controleren en kunnen daadwerkelijk de vispas innemen bij misstanden! MAAR zie uitspraak dhr. Rainerie mogen ook het liefst alleen bij daglicht controleren. Mogen de misstanden niet beboeten.

De BOA- deze zijn ingehuurd veelal door federatie en sommige in dienst van de GZH. Missen de mankracht voor de grote van het te controlerende Gebied. Kunnen de misstanden beboeten.

De POLITIE- kunnen daadwerkelijk de misstanden daadwerkelijk aanpakken en procesverbaal op maken, komt het, mogen dan niet de persoosgegevens door geven aan de hsv. ivm. wetgeving! Waardoor overtreders veelal door het oog van de naald glippen.

Tja, sla mij niet dood, zo is het mij in grove lijnen uitgelegd! Dus zo simpel lijkt mij de controle niet. Dit alles onder het genot van een peukie :D

mvg.
Laatst gewijzigd door robert smith op 24-05-2011 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

24-05-2011 17:18

Mijn excuus? Ik zit aan de Sloterplas dit weekend..
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

24-05-2011 17:34

Klaas ik heb het weer verkeerd begrepen, maar ik kom nog steeds niet helpen.
Ik doe dat vuil opruimen het hele jaar al.

Wel ben ik van mening dat de meeste karpervangers beter kunnen stoppen, het is geen prestatie om een vis te vangen en je verdiend er in de samenleving geen status mee, het is geen topsport elke bejaarde kan het, een lintje zal je nooit krijgen ook word het geen olympisch tijdverdrijf.
Zet je zootje op marktplaats,Ik zeg gewoon doen.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-05-2011 19:47

Kees,

Suc6 ermee, ik blijf gewoon vissen hoor. Gelukkig heb ik niet zoveel frustratie in mijn lijf.

Gelukkig heb ik een jaar of 6 terug kunnen accepteren dat de populariteit van het karpervissen zo maar niet meer over gaat.

Beter dus ermee te leren leven en van een nood een deugd te maken.

1 Van die dingen die dan handig is, dat op zoveel mogelijk plaatsen, door zoveel mogelijk mensen gevist mag worden.

Verder ben ik je na de eerste alinea wel en beetje kwijt hoor, maar dat geeft niet. Karperwerpen is in 2124 trouwens wel een olympische sport hoor. Samen met kickdammen. 24 uur dom;lullen zal het net niet redden.
It's okay 2 pay
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

24-05-2011 20:33

Zoals ik al eerder zei in het topic en later ook door Klaas werd gezegd:

Maak er een weekendgebeuren van. Zaterdagochtend verzamelen, de gehele dag en nacht vissen. 's Ochtends hengels binnen, spullen opruimen en dan met zijn allen verzamelen op een plek aan dat water en dan een vuilruimdag. Eventuele hulpkrachten die niet willen vissen kunnen dan ook altijd gewoon alleen op zondag komen helpen. Eventueel afsluiten met bijvoorbeeld een bbq-tje.

Met zulke extra's trek je denk ik eerder mensen over de streep om te komen helpen. Voor de BBQ uiteraard gewoon een bijdrage per persoon vragen, anders geen bbq.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-05-2011 21:00

Twee dagen later is het weer een typhuszooi.

Eenmalige acties hebben geen zin.

Denk eens aan duurzame oplossingen. Dat is in! :D
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

24-05-2011 21:53

Ikzelf vindt dit meer een taak van de gemeente.
Waar betalen we anders belasting voor.
Laat ze rond het water meer en grotere bakken neerzetten,zodat de drempel op je rotzooi op te ruimen
lager wordt.
groeten nico