Wat is jou excuus? 28 mei 2011 een beetje opruimen


Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-05-2011 14:06

Mannen,

Wat is jou excuus om niet te komen helpen a.s zaterdag?

Ik zal een voorzet geven en van mijzelf uit gaan. Ik vis er niet en ik heb geen nachtvisvergunning.

Ik lees net een emotioneel stukje van Arend. Belangenbehartiger van het eerste uur en 1 van de mensen die bijna is opgebrand door de pogingen en mislukkingen om de karpervisserij verder te helpen. ( ben je er nog? Mooi niet moeilijk toch? wil je ff ontspannen? klik dan hier. Ik ga nog ff verder na de ) kan je weer invallen ok?)
)

Arend heeft helemaal gelijk, maar alle bestuursleden van GR die lekker niks wilden, ook, want die gingen ervan uit, dat wanneer karpervissers iets beloven, ze toch niks doen.

Helaas zo ook nu, tenzij...

Wat is het geval, er komen straks welgeteld 8 man de boel opruimen. Er zijn nu ruim 100 vergunningen vepanjerd. Wat is jou excuus om niet te komen?

Geloof het maar gerust, maar zodra de GZH niet tevreden is, zal er een gebiedsverbod gaan gelden. Dat is wat we willen? Nee toch?

Laat je maatjes niet in de steek.

En om het leuk te maken... 2 keer per jaar is dat schoonmaken he.

En ja ik ben het helemaal met je eens, dat dat werk is voor de beheerder. Alleen wij willen iets extra's...


MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

21-05-2011 14:59

:-?
dave staal

21-05-2011 15:38

Hoi Klaas'

Ff een vraagje? Jeroen heeft mij benaderd om te kijken wie bereidt is om te komen helpen ,na een beetje rondbellen zijn er sowieso al 6 mensen bereid te komen helpen.

vissen ook allemaal NIET op die trutputten die in de vergunning zijn opgenomen.

Samen met jeroen en Jouw Zelf , kom ik op 8.

Neem toch aan dat er(meer) leden van de KSN zijn die ook komen helpen? en de degene die in de karpercommisie Rotterdam zitten ook wel wat mensen moeten kunnen optrommelen.??

Als er geen groter draagvlak is onder karpervissend Regio Rotterdam,vraag ik me af of het wel nut heeft om het imago te proberen te verbeteren ,want als degene die er vissen al niet komen............

Gr Dave
Gerrit Hees

21-05-2011 15:55

Misschien een optie om er nachtvisvergunningen op naam uit te schrijven? Kom je niet schoonmaken ben je je nachtvispas kwijt. Wedden dat ze dan wel willen.

Je kan toch moeilijk verwachten dat de gene die er nooit vissen wel komen en de vaste vissers lekker wegblijven.
dave staal

21-05-2011 15:58

Inderdaad !!!! En als er geen meer aanmeldingen komen gaat dat ook niet gebeuren!!!!!

:cry:
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

21-05-2011 15:59

Ik begrijp het niet helemaal.Lijkt me toch logisch om eerst mensen te vragen of ze komen en daarna pas vragen naar een excuus waarom ze dat niet zouden doen.

Zelfs de leden van de karpercommissie weten niet waar ze aan toe zijn.
Waar en aan wie is de vraag gesteld om te komen helpen? Waar kunnen we vinden hoe laat we verzamelen en waar? Hoe lang gaan we ruimen en welke stukken pakken we aan.
Wat doen we met het verzamelde afval? Degene die ik kon vragen wilden dat wel graag weten. Helaas komt de 28e voor hen sowieso slecht uit.


Misschien heb ik iets gemist. Dat hoor ik dan wel.

Ik vis er ook niet meer, die nachtvistoestemming hoef ik ook niet, maar ben er de 28e wel. Wanneer het hier niet goed gaat en dat wordt 'aangepakt' met een verbod, dan is volgend jaar het volgende gebied aan de beurt, enzovoort en dan wordt het vissen voor iedereen een stuk lastiger.

De opruimers van de beheerder heb ik ook bezig gezien. Die krijgen opdracht om de vuilnisbakken te legen. Iets wat er naast, of zelfs er tegenaan staat wordt niet meegenomen. (Dat doen ze niet expres, dat zit gewoon echt niet in hun systeem.) Dat en de rotzooi tussen het groen is dus een mooi extraatje om te doen.

Ruud
dave staal

21-05-2011 16:05

Berichttitel: Vuilruimdag 28 Mei..Geplaatst: 14-05-2011 11:52




Lid sinds: 02-12-2007
Berichten: 425 Op zaterdag 28 Mei hebben wij vanuit de Regio Rijnmond een vuilruimdag georganiseerd.

Voor deze dag hebben wij nog enkele vrijwilligers nodig om het team te versterken.
Het aantal mensen dat zich al heeft aangemeld staat nu op 8, dus er zijn nog minimaal
4 mensen nodig.

Meer informatie en opgeven kan via Eric Verhiest ( info@esvsupplies.nl) Rene Berger, (reneberger@caiway.nl)
Jeroen van Engelenburg, (ksn.rotterdam@gmail.com)

Heb je er geen zin,....prima , maar bedenk wel dat het GZH het volgende standpunt inneemt:

“Als tijdens de evaluatie blijkt dat de beoogde doelstellingen niet zijn
behaald zal het plangebied definitief uit de uitbreiding nachtvissen worden
gehaald.”

Dus meldt je aan

_________________
MVG Jeroen
________________________________________________
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

21-05-2011 16:12

:o Voor degenen die de hengels echt niet los kunnen laten!!! Je kan neem ik aan s avonds gewoon weer gaan vissen. Je kan de dag ook zien/ gebruiken ter kennismaking met andere Karpers uit de regio. :D

mvg.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

21-05-2011 16:50

Wat een gelul,
ik ruim na elke visdag alles op.
Dus d'r ligt hier helemaal nix en heb nog nooit een gebied verbod gekregen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

21-05-2011 16:51

Het gaat ook niet over Didam
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

21-05-2011 16:53

Dave, bedankt.
Dat is niet een van de items die ik regelmatig open, dus vandaar dat ik het gemist heb.
Ruud
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

21-05-2011 16:54

Och ja, 't is een emotioneel Zuid Hollands :cry: toneeltje..
Sorry voor de 'overlast'.. :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

21-05-2011 16:55

Ja, we zijn nogal gevoelig he :cry:
dave staal

21-05-2011 16:57

Alleen beetje vreemd dat de karperafdeling niet weet/wist waar het aan toe was ?

Gezien de contact personen?

@Henk banned from Rotterdam 8) ,hebbie toch je gebieds verbod :lol:
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

21-05-2011 16:58

Dave, pb
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

21-05-2011 17:38

Het kan aan mij liggen, maar ik ken geen enkele details over deze opruimdag...

Locatie? Tijdstip?

GZH heeft een groot gebied onder zich... Om welke wateren gaat het?

Laatst nog een vuilnisbelt weggehaald op een stek waar ik eigenlijk nooit vis, maar er weer eens een dagje ging proberen (Goudkust, Delft)... Dus heb wel oren naar een vuilruimdag. Al is het op een zaterdag, dan werk ik zo en zo. Waarom wordt het niet op zondag georganiseerd? En dan eerst met alle deelnemers een nachtje vissen op het betreffende water... Is misschien een leuk idee?

Robert
dave staal

21-05-2011 17:50

Robert Steiger schreef:Het kan aan mij liggen, maar ik ken geen enkele details over deze opruimdag...

Locatie? Tijdstip?


Die vragen krijg ik ook ? Zou toch wat meer bekend moeten zijn?

Enigste wat ik weet is zaterdag 28mei. Lage bergse Bos ,maar dat heb ik weer uit een ander topic gevist.

Zo is het wel heel lastig om meer mensen bijelkaar te krijgen.

Dus Jeroen,Eric.Rene ???????? Klaas Misschien?
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

21-05-2011 18:29

Heren,

Zoals als al eerder gezegd in een ander topic zou nadere informatie volgen,
aangezien het de 21 van de maand is en er nog 7 dagen te gaan zijn tot de vuilruimdag..lijkt het er wel op dat er toch wel mensen zijn die graag willen helpen. :lol:

het is heel simpel,..meldt je je aan zal je van mij voor de 28e horen hoe wat en waar....blijf je liever thuis heb je er niks te zoeken....beste stuurLUI hebben we niet zoveel aan namelijk.

mvg Jeroen
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

21-05-2011 18:34

Stuur je die info dan ook aan o.a. Eric en Rene, zodat die het ook weer door kunnen geven?
Of was het de bedoeling dat iedereen die mee wil doen dat aan jou door moet geven?
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

21-05-2011 19:35

het is of Eric of Rene en anders naar mij,
vandeweek zullen we emails uitwisselen met elkaar met het aantal mensen die zich hebben aangemeld,....
deze zullen dan stuk voor stuk bericht krijgen waar te verzamelen en hoe laat.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

21-05-2011 22:11

Ik snap echt geen reet van die Klaas. Wel een account, geen account. Toch weer wel. :-?

Ik kan wel een miljoen excuses verzinnen om niet te komen opruimen, geef mij eens 1 goede reden waarom ik de teringzooi van een ander zou gaan opruimen aan een water waar je mij toch niet met mijn hengels zal zien Klaas?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

22-05-2011 01:38

Wordt het niet lastig als berichten over schoonmaken van een terrein/gebied niet in een juiste topic geplaatst wordt, zodat zo'n bericht gemist kan worden? Als excuss kan worden genoemd : bericht niet gezien/gelezen. Ik woon weliswaar in Duiven, maar vis veel in de omgeving in Zuid Holland (vrouw komt er vandaan, familie, etc.). Helaas kan ik zelf niet, maar heb daar een gegronde reden voor.

Ik lees hier en daar: "ik ruim mijn troep als ik vis ook altijd op". Doe ik inderdaad ook. En ook als ik niet vis. Het zijn niet alleen vissers die troep maken. En ook niet alleen nachtvissers. Ik neem geen nachtvissers in bescherming, ik heb pas na 11 jaar weer een keer nachtgevist ;-). In een andere regio wonen hoeft geen reden te zijn dat je er niet zou kunnen vissen dan wel opruimen. Als ik kon en wist waar het was, zou ik meehelpen, helaas, andere verplichtingen.

Wat mij wel opvalt is dat er bar weinig animo voor is om op te ruimen. Moeten trouwens alleen de karper(nacht)vissers er voor opdraaien? Of ook witvissers?
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

22-05-2011 06:49

Frenk,

Het is een gezamenlijk initiatief van de karperafdelingen van SVBD en Groot-Rotterdam en de ksn. Vandaar dat de opruimers onder de karpervissers worden gezocht.

Twee (of drie) jaar geleden ook gedaan en toen drie weken van te voren met veel tamtam reclame gemaakt in diverse bladen, de wijkkrant, websites en met flyers, die we uitgedeeld hebben in het betreffende gebied. ( We konden ze later ook zelf weer opruimen) Toen hadden we 20 man, waaronder 12 uit 'eigen gelederen'. Dus in het oog springen helpt ook niet altijd.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-05-2011 07:52

Wil je iets bereiken bij instanties die karpervissers maar al lastige personen ervaren. Die schijt hebben aan regels is het houden van dergelijke acties alleen al een goede zaak. Op KSN jeugdkampen propageren we ook dit soort zaken zoals hier op de Stobbeplas.

Ben je ergens te gast is het niet meer dan een gewone zaak je afval te deponeren in een afvalbak of anders mee naar huis te nemen. De kronkel om alles maar waar dan ook neer te gooien zal eens uit onze hersens moeten verdwijnen.

Groet,
Peter

Afbeelding

Afbeelding
dave staal

22-05-2011 10:26

Eus Molewijk schreef:mij eens 1 goede reden waarom ik de teringzooi van een ander zou gaan opruimen aan een water waar je mij toch niet met mijn hengels zal zien



pj otte schreef:Wil je iets bereiken bij instanties die karpervissers maar al lastige personen ervaren. Die schijt hebben aan regels is het houden van dergelijke acties alleen al een goede zaak


Dat is de reden dus Eus ,maar te hopen dat 'die gasten die een teringzooi maken' niet naar 'jouw' wateren uitwijken als het (nacht)vissen daar wordt afgeschaft.

Dient een beetje het grotere belang denk ik dan maar.

gr Dave.