Wat is jou excuus? 28 mei 2011 een beetje opruimen


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-05-2011 21:59

Betaal ik belasting om jouw rommel op te laten ruimen? :-?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-05-2011 22:01

Zou een gebiedsverbod dan duurzaam genoeg zijn?

Hoef ik in ieder geval geen excuses aan te voeren waarom niet, en ook geen kutsmoes op te hangen dat ik nou nét op die dag 'ander vrijwlligerswerk' moet doen..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

24-05-2011 22:42

eric verhiest schreef:Geachte heren karpervissers,

wij vragen dan ook vrijwilligers om het gebied LBB zaterdag 28mei op te ruimen , verzamelen doen wij bij het 2de restaurant op de grote parkeerplaats.de tijd volgt nog en wij van de organisatie hopen op jullie medewerking zodat we een goed en positief signaal kunnen afgeven naar de GZH.

met vriendelijke visgroet

eric verhiest


En wat is het tweede restaurant? Want bij allebei is een grote parkeerplaats. "de Bergse Plas" , of "de Hoekse Hout"? (Daar is een grote en een kleine parkeerplaats.)
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

24-05-2011 22:45

...? Het Hoekse Hout is volgens mij het 2 de restaurant.

mvg.
Laatst gewijzigd door robert smith op 24-05-2011 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
dave staal

24-05-2011 22:53

Henk ter Maat schreef:Zou een gebiedsverbod dan duurzaam genoeg zijn?


for life. 8)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-05-2011 23:15

Verboden zijn niet duurzaam. Ze bedienen wél vaak liberale belangen.

Of was dat toeval?
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

25-05-2011 09:58

Zelf ben ik een optimist, mijn glas is hal;f vol en ik lust er nog wel 1... Dit bevalt me prima verder. Als optimist, denk ik dan ook, dat het vuilruimen een middel is om te komen tot een duurzame oplossing Mitsz.

De 15 man die zaterdag aan het ruimen zijn, leren elkaar kennen, weten wat er nodig is om hun visserij te behouden, gaan dit uitdragen. Sociale controle is in de maak. dit is precies wat de GZH in mijn ogen wil. Sociale controle verbeteren.

Liever een optimist dan en pessimist en dan als een chagrijn achter de geraniums kruipen en lekker alles afkraken. Lijkt me een mooi kut leven.

Tja en de Rotterdammers lopen nu eenmaal niet zover voor de muziek uit als Amsterdammers. die lopen al 300 jaar of zo met de 3 kruisjes op hun vlag, waarvan de 3e pas net is verdiend... :wink:
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-05-2011 10:10

Had van mij nog drie eeuwen mogen duren...
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

25-05-2011 15:51

Klaas ik reageer toch nog een keertje want mijn domme gelul past precies in zo"n onderwerp, jij bent de enige die reageerd de rest valt het nog niet eens op.

Misschien een weetje maar op sommige plekken worden juist prullenbakken weg bezuinigd. Weg foetsie,hoef je ze ook niet te legen.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

25-05-2011 16:12

als er van de 1718 aanklikkers er een paar zijn die zaterdag aanwezig zijn is het winst Kees. En inmiddels is dat dus het geval.

Dank je voor je tomeloze inzet om deze topic boven aan te houden.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

25-05-2011 18:13

Klaas doe is wat rustiger aan, dat vuil opruimen vind ik een goede zaak, heb je goed voor elkaar. Deed iedereen het maar dan hoefde het niet ?

Ik ga er in ieder geval mijn tijd niet aan verspillen, moet ik daarom als negatief of wat anders bestempeld worden. Trouwens negatieve mensen zijn in de regel veel gelukkiger en anders om, wetenschappelijk bewezen.

Op dat van die prullebakken reageer je niet, daar zou je meer over na moeten denken of je moet van vuilruimdagen houden.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

25-05-2011 18:33

Een dagje vuil ruimen is in mijn ogen inderdaad geen duurzame oplossing. Sterker nog, de idioten die er daadwerkelijk een zooi van maken lachen zich het ongans. "we kunnen er een puinhoop van maken wat we willen, over een tijdje loopt het de spuigaten uit en dan gaan een stel vrijwilligers het weer voor ons opruimen, mooi man" !!!

Duurzaam en langere termijnoplossing is in zo'n geval denk ik alleen strengere en gerichte controle. Geen sociale controle (al is dat natuurlijk altijd goed) maar strengere controle op het naleven van de regels. Lik op stuk beleid, bekeuren of beter nog, een paar dagen plantsoenendienst. Kunnen ze wat ervaring opdoen. !!!!
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

25-05-2011 19:24

Ik hoor nu van mensen dat ze niet meer willen komen, omdat waar, wanneer, hoe lang, enz. niet duideijk is.
Die info mag er nu toch wel uit.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

25-05-2011 20:48

Door bezuingingen in mn woonplaats worden de groene en grijze huiscontainers 1 keer per 2 weken opgehaald ipv 1 keer per week. De prullebakken in de openbare ruimte INCLUSIEF parken en dus wateren, worden met 1/3e vermindert EN minder geleegt. Zo wordt er in elke stad bezuinigt, ook op het straatvuil. Hier gaat alles van B-kwaliteit naar C-kwaliteit. Zelf heb ik voorbeeldfoto's mogen aanschouwen hoe C kwaliteit eruit hoort te zien. Om te janken!!!!

De rotzooi wordt dus groter langs de waterkant, en ik zie de partyvissers hun *$#&$#^$ zooi echt niet opruimen. Als je hier op de plaatselijke put zou vragen aan wat gasten of ze meehelpen kun je letterlijk vertaald de kankah krijgen of iets in die richting.

Ik zeg aanpakken!!!!
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

25-05-2011 21:06

Klaas vd Herik schreef:Mannen,

Wat is jou excuus om niet te komen helpen a.s zaterdag?
Klaas


Het is voor mij tijdens en na elke sessie "a.s. zaterdag". Daar hoeft niemand voor mij een dag voor aan te wijzen :-).
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

25-05-2011 21:15

Jeroen Visser schreef: Lik op stuk beleid !!!!


Klopt, maar dan wel beginnen met de medevissers onder elkaar. Ik vis vaak met mijn zoon van 9. Hij draait nu een klein jaartje regelmatig mee, en hij heeft het opruimen al erg goed onder de knie. Als iedereen een bekende die aan het vissen is/was erop aanspreekt werkt dat vele malen beter. Met onbekenden doe ik dat zeker niet, want voor je het weet wordt je zelf geprikt en een grote bek is wel het minste wat je krijgt. En ook dat is er met de paplepel ingegoten (of in ieder geval niet van thuis uit "uitgeschept"). Dus wat mij betreft begint het bij het verleggen van de oplossing naar anderen (o.a. de overheid ; klinkt misschien aardig, maar helpt voor geen meter.) naar iets wat je zelf kan en wil beïnvloeden.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

25-05-2011 21:22

James warner schreef: Als je hier op de plaatselijke put zou vragen aan wat gasten of ze meehelpen kun je letterlijk vertaald de kankah krijgen of iets in die richting.


Wat dat betreft is het bij de import culturen nog wat makkelijker. Daar spreek je gewoon de ouders en/of de plaatselijke geestelijke erop aan. Dat werkt echt. Als je dat bij de lokale doet, krijg je meestentijds helaas dezelfde reactie (waar bemoei je je mee ; dat maakuh we zulluf wel uit etc). En helaas gaat dat niet alleen voor het bovenstaande voorbeeld op :-(. Maarja, wat wil je als zelfs na een corrigerende tik het risico loopt om de kinderbescherming over de vloer te krijgen. Helaas.. de maatschappij vertrut en verhard in een even snel tempo en dit is de prijs :-(.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

25-05-2011 21:25

Gerardo Heezen schreef:Misschien een optie om er nachtvisvergunningen op naam uit te schrijven? Kom je niet schoonmaken ben je je nachtvispas kwijt. Wedden dat ze dan wel willen.

Je kan toch moeilijk verwachten dat de gene die er nooit vissen wel komen en de vaste vissers lekker wegblijven.



ha ha ha, da's een goede suggestie. We zijn per slot van rekening een volk van zegeltjes, stempeltje en gratis :-).
Alleen ja, ik heb as zaterdag een begrafenis (is daar ontheffing voor dan?) - is maar een voorbeeld.
dave staal

25-05-2011 22:16

Is er een initiatief om de karpervisserij in een wat positiever daglicht te brengen,

Wordt er van alles bijgehaald waar het niet om gaat.

Tuurlijk we betalen belasting voor vuilopruimen en natuurlijk moeten de daders aangepakt worden en iedereen die zich een zelf respecterend karpervisser vindt ruimt alles op.

Feit is dat de karpervisserij in onze regio of op bepaalde wateren een slechte naam heeft gekregen ,als we wat kunnen om dat beeld ( bij de instanties die vergunningen verstrekken) een beetje te veranderen waarom niet ?

Nee hoor kop in het zand ,ikke niet want ....

Kan ook nog wel 10 redenen bedenken waarom niet verwijs graag terug naar waarom wel.......
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-05-2011 23:13

Enne Henk: de soos is de sociale dienst, die is om 16.00 al dicht geloof ik.

Ik weet niet hoe je zo zuur komt, maar ik vermoed dat je het zilverpapier om je kauwgom laat zitten en daar wordt je niet vrolijker van, zeker niet als je een paar vullingen hebt.
----
Mannen,

Wat is jou excuus om niet te komen helpen a.s zaterdag?

Ik zal een voorzet geven en van mijzelf uit gaan. Ik vis er niet en ik heb geen nachtvisvergunning.
maar alle bestuursleden van GR die lekker niks wilden, ook, want die gingen ervan uit, dat wanneer karpervissers iets beloven, ze toch niks doen.
Laat je maatjes niet in de steek.
Er zijn nu ruim 100 vergunningen vepanjerd. Wat is jou excuus om niet te komen?
Geloof het maar gerust, maar zodra de GZH niet tevreden is, zal er een gebiedsverbod gaan gelden. Dat is wat we willen? Nee toch?
----
Maar mag ik a.u.b. effe het zuur krijgen na het lezen onderstaande aanvulling.

//Neem het of laat het.
En ja ik ga geen vuilruimen. Zoals gezegd ik heb er geen belang bij en verder besteed ik mijn vrijwilligers uren in andere zaken.\\

Je brengt de boodschap en krijgt de kans om een paar kilo overgewicht kwijt te worden, maar laat het afweten alvorens de mouwen opgerold worden..jammer Klaas heel jammer.
Daar word ik dus een beetje zuur van, ik heb er ook geen belang bij en kom dan ook niet.

Wat is jou excuus nu om niet te komen? Je kan onmogelijk excuses van anderen eisen waar jezelf nalatig moet zijn of blijven..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-05-2011 01:12

....
Laatst gewijzigd door robert smith op 26-05-2011 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-05-2011 01:13

Peter@Ruud ......



Vuilruimdag:
Inmiddels staat de eerste dag gepland en wel op 28 mei 2011, aanvang 08.00 uur. Er zijn 12 vrijwilligers nodig.

Meer informatie en opgeven kan via Eric Verhiest ( info@esvsupplies.nl) of via Rene Berger, (reneberger@caiway.nl)

Heb je er geen zin an? Bedenk wel dat het GZH het volgende standpunt inneemt:


“Als tijdens de evaluatie blijkt dat de beoogde doelstellingen niet zijn
behaald zal het plangebied definitief uit de uitbreiding nachtvissen worden
gehaald.”

Lijkt mij hoe meer aanmeldingen hoe beter!!! FFF. geleend van de Heer vd Herik. Voor het volledige verhaal check........ viewtopic.php?f=73&t=62746

Grotere prullenbakken, goed idee, kan er nog meer illegaal vuil gedumpt worden! Zullen er genoeg zijn die dan hun grof vuil in het/ een recreactie gebied komen dumpen. Zal wel aan mij liggen :o .

mvg.
Rico Vielvoije
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-06-2007 22:40
Locatie: Rotterdam - Netherlands
Contacteer:

26-05-2011 02:14

“Als tijdens de evaluatie blijkt dat de beoogde doelstellingen niet zijn
behaald zal het plangebied definitief uit de uitbreiding nachtvissen worden
gehaald.”

wat is precies de doelstelling? opruimen zal zeker wel lukken,maar dan?


@ Henk ter Maat
Daar heb je zeker een punt.


Ik ben wel aanwezig, zin nee, maar heb er veel gevist, en na jaren weer eens rond gelopen,wat een *zooi is het daar geworden,man man en ook mede door enkele verdwaalde vissers die niet eens de naam mogen hebben als karpervisser.

Heb ondertussen wat opmerkingen ook:
*Flyers zou natuurlijk top zijn, wie er vist en niet help kan wel op de hoogte gebracht worden.
*Heb zelf vandaag Rijnmond tv gemaild, of ze willen langs komen, om op deze manier via de media te laten zien dat de karpervissers ( veel ervan dan) op de juiste manier bezig zijn.of ze komen dat weet ik nu nog niet,maar kan op zijn minst proberen.

Voor de rest doe ik het rustig aan


Rico
Heb een kat en een hond en een kanarie van een pond!!

http://www.dinobaits.com
http://www.facebook.com/ricovielvoije
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-05-2011 07:34

He zure gast,

Dit jaar op ruim 20 uur vrijwilligers werk en met plezier Henk. Komen er nog wel minimaal 30 bij. Ik kan niet overal bij zijn. Dat heb ik geprobeerd. Tot 20 uur in de week. Bijna vrouw weg en baan kwijt. Dan moet ik ook ergens mijn hand op gaan houden. Schiet ook niet op lijkt me.

O ja vanavond, daar waar het uitmaakt eens de vraag stellen, waarom dat opruimen niet eenmalige actie is. Dat schiet veel meer op.

Rico,

Naast de 2 keer per jaar een opruimdag? (Vuil niet of niet alleen van vissers hoor).

Doelstellingen bekend bij o.a Rene Berger.

Denk aan verminderen overlast door vissers als belangrijkste. En dat in de ruimste zin. Daarom 3 keer per week controle door Boa's



Gerardo,

Landelijk nachtvispas is dichterbij dan je denkt. Voor een derde van Nederland vanaf 2012 vermoed ik. Misschien komt daar nog een stuk bij....?

Van mij mogen ze net als in Duitsland en Frankrijk aantekeningen maken op je pas en na 3 strike mag je dan een jaar niet meedoen ofzo...
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-05-2011 15:43

Inmiddels 19 man Kees. Goed toch? hahahaha
It's okay 2 pay