Wat is jou excuus? 28 mei 2011 een beetje opruimen


Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

22-05-2011 10:35

Heel nobel Peter maar helaas parels voor de zwijnen. Het imago oppoetsen wat "wij" als karpervisser zelf hebben verpest en waarin in de nabije toekomst geen verbetering zie is aan mij niet besteed.

Als het de gemeente, overheid of weet ik wie dan echt zo'n doorn in het oog is laat ze er dan maar strenger op gaan controleren.

Mocht het een water betreffen waar ik zelf vis zou ik nog wel een handje toe willen steken, puur omdat ik niet graag in de teringzooi vis. Ik denk dat 95% van de karpervissers er zo over denkt maar dit hier niet direct durft te verkondigen.

Mocht dat toch stiekem niet zo zijn vraag ik me af waarom dit soort initiatieven zo weinig vrijwilligers aantrekken. :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-05-2011 11:02

Hm,

Ben het wel met Eus eensch:-)

Na een sessie van mij zul je aan de stek, en omgeving, niet snel zien dat ik er gevist heb. Ik laat niets achter wat er niet hoort en meestal neem ik nog wat additionele troep mee wat ik her en der vind. Alleen heb ik ook geen zin om ergens te gaan helpen opruimen waar ik nooit vis, waar ik zelfs nooit kom.

Vervelend voor de locals als er een gebiedsverbod komt, maar de wijsheid komt vanzelf denk ik dan :-)

/M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

22-05-2011 11:34

Wat is het bezittelijk voornaamwoord?

[!] Bezittelijke voornaamwoorden zijn woorden als mijn, jouw, enz. Ze geven aan dat er een bepaalde relatie is tussen een persoon, dier of instantie en een zelfstandig naamwoord. De persoon is bijvoorbeeld eigenaar of maker van het genoemde: mijn fiets, haar tekening. Ook familierelaties kunnen met het bezittelijk voornaamwoord worden uitgedrukt: zijn vader. Bezittelijke voornaamwoorden kunnen zowel zelfstandig als niet-zelfstandig voorkomen; de niet-zelfstandige vormen hebben vaak zowel een volle als een gereduceerde vorm. De gereduceerde vorm wordt vooral gebruikt als het bezittelijk voornaamwoord weinig nadruk krijgt.

niet-zelfstandig zelfstandig
1e persoon enkelvoud mijn, m'n mijne
2e persoon enkelvoud jouw, je, uw jouwe, uwe
3e persoon enkelvoud zijn, z'n, haar, d'r zijne, hare
1e persoon meervoud ons, onze onze
2e persoon meervoud jullie, je, uw *, uwe
3e persoon meervoud hun hunne

* Bij het bezittelijk voornaamwoord jullie bestaat geen zelfstandige vorm; hiervoor kan de constructie die/dat van jullie gebruikt worden.

Enkele voorbeelden (de bezittelijke voornaamwoorden zijn steeds gecursiveerd):

* Heb je mijn nieuwe bril al gezien?
* Zijn dat haar schoenen of de jouwe?
* Jullie verhaal was niet zo geloofwaardig.
* Wij horen graag uw mening!
* Dat zijn onze jassen, waar zijn die van jullie?

Voor de derde persoon enkelvoud geldt dat het geslacht van het woord waarnaar verwezen wordt, bepaalt of zijn of haar juist is. Zijn hoort bij mannelijke en onzijdige woorden, haar bij vrouwelijke:

* De dienst breidt zijn openingsuren dit jaar uit.
* Het bedrijf geeft zijn medewerkers vaak een extraatje.
* Het meisje haalde haar zusje op uit school.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

22-05-2011 22:31

Wow Mitsz, dat is echt een posting met een hoog KvdH gehalte. Kan ik hieruit concluderen dat jij het niet ziet als jouw probleem?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-05-2011 23:04

Ben je ergens te gast is het niet meer dan een gewone zaak je afval te deponeren in een afvalbak of anders mee naar huis te nemen. De kronkel om alles maar waar dan ook neer te gooien zal eens uit onze hersens moeten verdwijnen.

Groet,
Peter

Dan ben je bij deze uitgenodigd Peter, ik zit aan een mooie slok water zonder allerlei afval.
De vissers ruimen hier zelf hen rommel op, recreanten zie ik niet veel en rommel laten ze maar heel weinig liggen.
De meeste bende word achtergelaten door homofielen de mekaar midden op het pad in de kont zitten te neuken, meestal betreft het condooms en tissues met de stront en bloed er nog aan en in. Jij zou als geroepen kunnen komen.

Ik ruim het niet op maar spreek de heren er wel op aan wanneer ik ze tegen kom.
Weigerachtige types worden op de gevoelige plaat en filmpje gezet samen met het nummerbord van hun auto.
Het adres kan dan achterhaald worden zodat vrouwlief en kinderen en buurt in geen tijd kunnen meegenieten van Papa's uitspattingen..
Kijk...en dan ineens willen ze wel opruimen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

22-05-2011 23:50

Henk het probleem is niet zozeer het afval wat achtergelaten wordt door karpervissers, overig volk laat zeker zoveel ,als het niet meer is, slingeren..
Helaas niet alleen rondom Rdam, dit zie je in de gehele randstad.
Recreanten/hangjeugd zijn meer schuldig in deze dan de vissers, helaas is de visser er de dupe van.

Dat er mensen zijn die roepen "ik heb er geen last van" hebben een vrij kortzichtige visie, de heren die daar dus niet kunnen vissen straks, zullen hun heil elders gaan zoeken, misschien in Didam eo? of Adam zuidoost?, Wie weet wel bij mij om de hoek?.

Met een beetje steun kunnen zij straks weer vissen in hun eigen omgeving net als jij en ik dat kunnen.

Ik geef bij deze mijn zaterdag aan de heren, Jeroen zet mij er maar bij.
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

23-05-2011 00:11

Kom net terug uit de bioscoop. Daar staan bij de uitgang bakken voor de flesjes en zo. Als ze van de GZH zouden zien wat er dan toch nog in de zaal achtergelaten wordt, dan denken ze vast dat er heel veel karpervissers in het publiek hebben gezeten. 8)

Ik denk dat we zaterdag 75% rommel van anderen ruimen, maar het idee om een recreatiegebied waar veel op karper gevist wordt, eens van afval te ontdoen vind ik helemaal niet zo gek. Ik hoop alleen op een beetje beter weer dan dat er nu voorspeld wordt.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-05-2011 07:22

Eus,

Soms gaat belang voor en doe ik aan "mededelingen board"

Verder een kwestie van lezen. GZH bepaalt, vissers willen iets. GZH zegt dat "het 2 keer per jaar een dag vuilruimen ", een voorwaarde is.

Da's al.

Neem het of laat het.

En ja ik ga geen vuilruimen. Zoals gezegd ik heb er geen belang bij en verder besteed ik mijn vrijwilligers uren in andere zaken.

Aangepast Mitsz, zo zie, 1 test van Paul en je leest als een speer... suc7

MVG

klaas[b]
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-05-2011 07:38

Hoi Henk,

De link tussen je uitnodiging en homo’s zie ik niet zo zitten. :wink:

Groet,
Peter

De meeste bende word achtergelaten door homofielen de mekaar midden op het pad in de kont zitten te neuken, meestal betreft het condooms en tissues met de stront en bloed er nog aan en in. Jij zou als geroepen kunnen komen.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

23-05-2011 12:11

Henk ter Maat schreef:Weigerachtige types worden op de gevoelige plaat en filmpje gezet samen met het nummerbord van hun auto.
Het adres kan dan achterhaald worden zodat vrouwlief en kinderen en buurt in geen tijd kunnen meegenieten van Papa's uitspattingen..


Lijkt 007 wel 8) 8) 8)

mvg.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-05-2011 12:26

Mijn excuus, 28 mei is nationale hengelsportdag.
De gehele dag zitten/zijn wij (karpercommisie GHV( clinics aan het geven voor de jeugd in Den Haag, aansluitend een kindervis wedstrijd met Ed Stoop.

Ik ben zelf aanwezig geweest bij vergaderingen over de nachtviskaart, sterker nog toen het hoge woord eruit was,heb ik hem gemaakt in 2 avonden daar het ondertussen al maart was en langer wachten niet wenselijk was.
Nu ligt de bal bij de mensen die deze wateren wilden bevissen, en waar wij (belangenbehartigers) wederom tijd in hebben gestoken ( en in eerste instantie afgebrand werden)

Ook ik heb slechte ervaring met vuilruimdagen, hier in den haag ooit één gehouden en dat nooit meer.
sta ik daar te wachten op 15 aanmeldingen en op afgesproken tijdstip komt er opdagen ? NIEMAND.

Daarom vond ik dit voorstel van de GZH, maar ook de acceptatie daarvan geen goed idee. Omdat ik weet dat het gedoemd is te mislukken. Toch uit grond van me hart hoop ik op een sucses.

Ray
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-05-2011 12:30

Eus Molewijk schreef:Wow Mitsz, dat is echt een posting met een hoog KvdH gehalte. Kan ik hieruit concluderen dat jij het niet ziet als jouw probleem?


Het was maar een grapje Eus. :D

Ik vond het wel leuk.

Klaas, ik ken geen Paul. Of misschien wel te veel?
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

23-05-2011 12:47

raymond renirie schreef:
Ook ik heb slechte ervaring met vuilruimdagen, hier in den haag ooit één gehouden en dat nooit meer.
sta ik daar te wachten op 15 aanmeldingen en op afgesproken tijdstip komt er opdagen ? NIEMAND.



Erg jammer dat er niemand is komen opdagen,
gelukkig horen een hoop van de vrijwilligers hier tot mijn vrienden en kennissen kring.
ze hebben toegezegd er te zijn,.....komen ze niet opdagen , hoeven ze ook nooit meer wat aan mij te vragen. :wink:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-05-2011 12:53

teller staat op 14 nu, begint een beetje ergens op te lijken.

Mitsz,

voor jou een vraag voor mij een weet het is mijn vriend en niet van jouw, of zoiets :lol:

Raymond,
Helemaal mee eens, ik snap GZH echter wel een beetje, ze willen mensen betrokken laten raken bij het gebied en zo sociale controle bewerkstelligen.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

23-05-2011 12:58

raymond renirie schreef:Nu ligt de bal bij de mensen die deze wateren wilden bevissen, en waar wij (belangenbehartigers) wederom tijd in hebben gestoken ( en in eerste instantie afgebrand werden)


@Raymond, dank voor het bloed, zweet en tranen! :wink: Ben benieuwd, hoeveel aanmeldingen er idd. uit AGA binnen komen, daar het plangebied voor het beoogde vuil/ puin ruimen. Ook druk bevist word door jou leden?

mvg.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-05-2011 13:18

Kan wel kloppen Klaas. Ik heb geen vrienden.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-05-2011 16:37

voorlopig een paar Mitsz. Wat die waard zijn weet je pas als je ze nodig hebt...

Die ene is er dan al voor je belt.

@Robert,

0 dat schreef ie al. 8)

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-05-2011 17:11

Klaas, vriend.

Onze wasmachine ging gisteren stuk, kan ik een weekje of wat mijn vieze onderbroeken bij jou komen draaien.
Het incontinentie materiaal draait ook mee, toch?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-05-2011 17:31

Henk,

soms doe ik net alsof.

Stuur maar op. :D
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

23-05-2011 17:48

Sorry, ik ben helaas ook verhinderd. Maar ik zou toch niet komen meedoen aan deze nutteloze kontkruiperij. Zet er van die werklozen aan we hebben er maar 500.000.van. Ik voel me ook niet schuldig want met de meeste karpervangers wil ik niets en ook maar niets mee te maken hebben.
Ik vind het tevens een fout van de handhaving, je mag er geen teringzooi van maken schrijf eens wat vaker. Bij echte misstanden vergunning kwijt enz.
Ik wil ook bij deze een oproep doen aan de jeugd ga lekker thuis met je playstation spelen en laat het genieten van de natuur en karpers aan echte vissers over die er geen zootje van maken
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-05-2011 17:55

er gaan nog 2 maten van mij mee.
1 is johan waarvan ik niet weet of die al op de lijst staat,
de ander is stefan die staat 100 procent niet op de lijst.

@ jacco tof dat je je jezelf hier voor inzet !
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-05-2011 17:58

He kale :lol: ,

Gaat niet om jeugd of karpervissers die een teringzooi maken. Gaat om de GZH die vraagt of karpervissers iets willen doen. In ruil hiervoor wil GZH bestaande rechten uitbreiden.

@Henk,

Als het zo krap komt, dat je geen eens een wasmachine meer kan betalen, mag jij van mij hier de was komen doen hoor. Daar hoef je geen vriend voor te zijn.

Je kan ook ff de soos binnen lopen een een nieuwe eisen...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-05-2011 18:56

Ik heb geen excuus om geen nieuwe te eisen.
Maar helaas bezit ik nog net genoeg eigenwaarde om de maatschappij maar niet mijn eisen op te leggen.
Ook ben ik te trots om met mijn vuile stink was in de trein te gaan zitten en liever zag ik jou als vriend met jou wasmachine hier langs te komen, mijn schaamtegevoel kent grenzen, snap je?

Hetzelfde gevoel bekruipt me wanneer ik lees dat er een excuus ge-eist word voor het niet kunnen opruimen van een andermans aan de waterkant achtergelaten bende.
Ga effe lekker je eigen GZH bende opruimen zonder een excuus te verzinnen van ander vrijwilligerswerk in andere zaken en val er geen anderen mee lastig, vriend.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-05-2011 19:18

robert smith schreef:@Raymond, dank voor het bloed, zweet en tranen! :wink: Ben benieuwd, hoeveel aanmeldingen er idd. uit AGA binnen komen, daar het plangebied voor het beoogde vuil/ puin ruimen. Ook druk bevist word door jou leden?

mvg.

Karpervissers met een haags accent hebben daar idd een puinhoop gemaakt, maar zijn geen leden van mijn vereniging. Als je je vergunning haalt bij avicentra waar veel hagenezen ook komen , mag je idd in de zelfde wateren vissen, echter ze zijn dan weer lid van de SVBD.
Maar het probleem is niet stad's gebonden, die 6 slecht gedragende lagebergsche bos visser met haags accent zijn niet de enige die alles hadden verpest.
Na een lang gesprek met BOA's was mij veel duidelijk geworden, maar laten we gewoon met zelf regulerende instelling de juiste weg inslaan. Spreek mensen aan bij slecht gedrag, echter .......... gaat geweld (verbaal en lichamelijk) uit de weg, probeer een normale conversatie aan te gaan , lukt dat niet, stop erdan mee en laat het zo. (je kan altijd nog de volgende dag HUN rotzooi gaan opruimen)

Mvg,

Raymond
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-05-2011 22:23

ik weet niet wat ik je misdaan heb maar je begint te voelen als koorts. Of aambeien brrrrr Henk. Je enige vriend is je rechterhand. Moeder met 5 dochters, wees er zuinig op.

Als je echt niets meer weet, ga dan ergens klaverjassen of zo. O nee heb je 3 anderen nodig.

@Raymond,

Betrokkenheid creëren is m.i. de enige insteek van GZH.

RGV doet het in o.a Bussloo anders, maar vergunning houders krijgen daar ook verplichtingen. Dit in de vorm van controle beurten en zover ik weet ook opruim beurten.

MVG

Klaas
Laatst gewijzigd door Klaas vd Herik op 23-05-2011 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.
It's okay 2 pay