Heb jij zin en tijd?


Plaats reactie
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

13-05-2011 09:37

Hoi,

Morgen al 14-05-2011 gaat de karper commissie van de SVBD vuilruimen in het Delftsche hout te Delft. Dit na het succes van verleden jaar, bij een opruim actie op de Krabbeplas in Vlaardingen. Ditmaal in samenwerking met de gemeente Delft mede ook omdat de karper commissie voor de gemeente Delft leuke zaken op de agenda heeft staan om het belang van de karper visser in Delft te behartigen.

De mannen en vrouwen van de commissie die zich het hele jaar al inzetten, kunnen echt wel wat handjes gebruiken om deze klus morgen maar weer te klaren. Dus graag meld je even aan bij mij via PB of via de mail reneberger70@gmail.com.

Met vriendelijke groet,

René
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

13-05-2011 12:25

Goed actie maar foute plek. De gemeente ruimt de Delfse hout toch al op? Plus dat 80% van het zwerfvuil daar van andere recreanten is. Het zou beter zijn wateren aan te pakken waar de gemeente niet of nauwelijks opruimt. Voorbeelden? Bosplas Ypenburg, Tedingerbroekplas...enz.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Pat & Fa Hagman
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-02-2011 21:39

13-05-2011 23:16

Eus, helemaal met je eens dat er veel vuil van andere recreanten is, maar de karpervissers krijgen de meeste schuld. Wij willen laten zien dat de karpervissers niet "slecht" zijn.
De voorbeelden die jij noemt vallen onder de Haagse vereniging, wij doen alleen de wateren van de SVBD. Het Delftse Hout is ook gekozen, omdat we 25 juni daar onze 100 jarige jubileumdag zullen vieren met leuke activiteiten en demonstraties ook zullen er winkeliers en leveranciers zijn. Kijk op http://www.svbdelfland.nl voor meer info en activiteiten
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-05-2011 00:37

omdat we 25 juni daar onze 100 jarige jubileumdag zullen vieren met leuke activiteiten en demonstraties ook zullen er winkeliers en leveranciers zijn

//

en dan is het er nog een grotere teri.. benden en kun je er weer opruimen :lol: en krijgen de karper vissers weer de schuld :roll:
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

16-05-2011 21:54

Op zich een goed initiatief, "helaas" zit ik die dag zelf langs de waterkant :) in Delft...

Laatst dus een dagje naar een stek geweest op de Goudkust in Delft, kwam aan op een vuilnisbelt!

Er lag een lek rubberbootje op de eerste open stek en een lek bootje op de tweede open stek van de bosrand. De tweede stek was daarnaast ook nog eens bezaait met klein vuil als blikjes, chips zakken en ander verpakkingsmateriaal. Ook een meter of 500 nylon over de hele stek. Van stukje van 10 cm tot pruiken van wel 25m. Alles netjes opgeruimd (handig een rol vuilniszakken in je vistas) en later bij de gemeente prullenbak gezet omdat we het echt niet in mijn auto wilde hebben zo stonk het!

Alleen het jammere is dat de gemeente prullenbakjes (van die kleine op een paal) ook te weinig geleegd worden, want die zat overvol waardoor we het er maar naast gezet hebben.

En zo is dit niet mijn eerste "opruimdag"... Ik doe het eigenlijk op elke stek waar ik aan kom en neem het daarna mee naar de auto om het weg te gooien. Dat vind ik een beter initiatief dan opruimdag... Vond het dan ook wel erg leuk dat ik vorige keer van een controlerende BOA een compliment kreeg dat ik de stek volledig had opgeruimd. En hij nam de twee (!!!) volle vuilniszakken voor me mee naar de prullenbak.

Eigenlijk zou het natuurlijk nog beter zijn als iedereen gewoon zijn troep direct mee zou nemen.
Pat & Fa Hagman
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-02-2011 21:39

18-05-2011 15:18

Hoi Robert,

Wij delen je ervaring, wij ruimen ook 9 van de 10x eerst de rommel van andere vissers op voordat wij onze spullen neerzetten.
We delen je mening dat iedereen gewoon zijn rommel op moet ruimen, scheelt een hoop ergernis. Je neemt alles vol mee, dus hoeveel moeite is het om het ook weer leeg mee te nemen. Het is ook een kleine moeite om een rol vuilniszakken of pendaalemmerzakken in je tas te doen (en deze dan natuurlijk ook gebruiken :) ). En wat de gemeenteprullenbakken betreft, ook helemaal mee eens. Die worden te weinig geleegd. Maar het is dan beter om je zakken er naast te zetten dan de rommel te laten slingeren!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

18-05-2011 15:46

Gemeentes moeten helaas flink bezuinigen. Prullebakken worden NOG minder geleegd. Je kunt er dan wel netjes een zak naast zetten, maar er zijn altijd debielen met aanstekers en vogels die er een grotere zooi van maken 8)
Tegenwoordig heb ik een leeg emmertje bij me, werkt ook prima. We nemen immers al zoveel mee naar de waterkant dus dan kan dat er ook nog wel bij.

Helaas denkt niet iedereen zo Pat......Gewoon heel erg jammer. Was er veel animo die dag?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-05-2011 07:23

Rik,

Hiermee was je in de war.

Ik ben benieuwd hoeveel man er is geweest btw...
It's okay 2 pay
Pat & Fa Hagman
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-02-2011 21:39

19-05-2011 13:35

Er was helaas geen animo van andere vissers. We waren met 6 commissie leden en de vrouw van een van de leden (zij is ook karpervisser en helpt ons als ze oppas heeft, dus eigenlijk een half lid :wink: )
Plaats reactie