controle


Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

02-05-2003 13:26

hoi vissers,

Ik zat laatst op een mooi plekje te vissen, komen er plotseling 2 gasten in een leger tenu aanzetten die vroegen naar mijn vergunningen. Het bleken 2 BOA's te zijn. Ik was hier nog nooit gekontroleerd in 3 jaar tijd...!! Ik dacht dat die gasten mij toch nietst konden maken, dus had ik niet zo veel zin om mijn vergunningen te pakken. Ik vroeg of ze het hadden gevraagd aan die boer(van wie het weiland was waar ik op zat)of ze wel op zijn terrein mochten gomen. Daar antwoorden ze niet op. hij vroeg of ik dat eigenlijk wel had gevraagd. (natuurlijk doe ik zoiets. overgens is het een kennis van me). hij vroeg nogmaals om mijn vergunningen. Ik zei dat mijn frietanders koud zou worden die een maat net had gebracht. 1-tje pakte de bekende gele papieren al om mij een bon uit te schrijven omdat ze dachten dat ik geen vergunningen had, en zat te nachtvissen(overgens wel zonder grondzijl!!) dus pakte ik ze toch maar. alles was verder in orde.
Ze zeiden dat ze vannacht terug zouden komen en mij een boete geven als ik zat nachtvissen.
Ik heb ze verder niet meer gezien.

nu hoorde ik dat er een heel aantal boetens waren uitgegeven de laatste week in de buurt van mijn thuiswater.

waar ligt dat aan en is dat bij jullie ook zo?
sinds wanneer kunnen BOA's boetes geven?

Groeten,

Luuk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: luuk schenkelaars op 2003-05-02 13:28 ]</font>
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

02-05-2003 13:57

Beste luuk,

BOA "bijzonder opsporings ambtenaar" is uiteraard bevoegd om bekeuringen uit te schrijven. Zelfde als de politie. Bijzonder is wel dat ze in leger kleding kwamen. De vraag daarom is ook dat heb je wel gevraagd om hun legitimatie. Het kan zomaar zijn dat de twee grapjassen op heel iets anders uit waren dan je vergunning.

groetjes Rene
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

02-05-2003 14:00

rene,

ze kwamen met pistolen, handboeien, knuppels, maglites enz. aanzetten aan hun riemen. Dus ik denk niet dat het 2 grapjassen waren. of je moet zoiets thuis hebben liggen :smile:

maar word er bij jullie ook veel gecontroleerd?
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

02-05-2003 14:26

Mijn broertje en ik zijn laatst ook gestangd door een controleur, waarvan ik me achteraf af vroeg of hij daadwerkelijk een controleur was. Hij vroeg om onze vergunningen, terwijl hij (heel snel) zijn kaartje van de AHV liet zien.
Ik pakte braaf mijn vergunningen (want die waren netjes in orde) en liet deze zien. Toen reageerde hij nogal vreemd. Hij zei dat onze grote sportvisakte ALLEEN geldig was in combinatie met een 3-hengelvergunning, en hij wilde perse een kleine sportvisakte zien. Ik probeerde hem uit te leggen dat een grote sportvisakte hetzelfde was als een kleine, maar dan met extra rechten. Dat kon hem allemaal niet schelen en hij zei dat hij het beter wist. Bovendien begon hij te dreigen met een bekeuring. Ik daagde hem toen uit door te zeggen: Nou, geef die bekeuring dan!
Hij reageerde nogal geagiteerd en ging een agent halen om ons een bekeuring te geven.

Nooit meer wat van gehoord dus :wink:
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

02-05-2003 14:34

Luuk,

Het zijn niet echt dee normale huis, tuin en keuken artikelen die je in je bezit heb. Over de controle bij mij het ligt eigenlijk meer aan waar ik vis. In de omgeving van Amsterdam wat onder de AHV valt is de controle scherper, deze wordt uitgevoerd door leden van de vereniging zelf (die geen bekeuring kunnen uitschrijven) of in combinatie met politie en/of boswachter (die wel een bekeuring kunnen uitschrijven). Ook vis ik veel in de omgeving zuid-holland en kom ik ook nog wel eens in de omgeving Roosendaal. Aangezien dit onder de NVVS valt zijn de controles hier vaak minder en als ze er al zijn is het vaak door de politie zelf BOA´s kom ik eigenlijk ook alleen maar tegen bij de AHV maar zeker niet zo uitgedost als waar jij het over had. Al met al wordt ik wel regelmatig gecontrolleerd zeker meer dan de helft van de vissessies heb ik wel een of meerdere controlles.

groetjes Rene,

p.s. ondanks bijna 18 jaar vissen heb ik nog nooit een bekeuring gehad.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

02-05-2003 14:45

dan heb je het goed gedaan Rene!!

Een maar van mij vist nu een jaar of 6 op karper en heeft er al een heel aantal achter de rug :smile:
Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

02-05-2003 15:12

Hmmz nog nooit gezien hiero in Almere een controleur terwijl er de laatste tijd een hoop in het nieuws is in FLevoland
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

02-05-2003 15:17

Heren,

Laten we even niet vergeten dat wij karpervissers het er zelf naar maken dat er zoveel gecontroleerd wordt. Als iedereen maar schijt blijft hebben aan de regels en BOA's en controleurs voor rotte vis uitmaakt, komen we nooit uit deze neergaande spiraal.

Word je gecontroleerd, vraag dan eerst of de persoon zich kan identificeren. Kan hij dat niet, geef dan je vergunning ook niet. Kan hij dat wel, werk dan mee en als je in overtreding bent, loop dan verder ook niet te zeuren en accepteer het gewoon.

Wat mij betreft mag er nog veel meer gecontroleerd worden, een boel wateren zal daardoor weer normaal bevisbaar worden.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

02-05-2003 18:52

In de buurt van Heerenveen zou ik de papieren maar voor elkaar hebben, want daar controleer ik regelmatig...:smile:

In het begin voelde ik me wat een verrader ofzo omdat ik op vergunningen controleer, maar nu ik het zeer regelmatig doe, valt het wel mee & de mensen die ik controleer zijn er meestal ook wel blij om. De mensen zonder papieren vinden het minder natuurlijk...

Ik heb overigens ook vergunningen mee die ze van me kunnen kopen zonder de normaal gebruikelijke administratiekosten.

Als ik rallyvissers zie, bel ik gelijk de politie & die komen ook meteen! Rallyvissen in namelijk in Friesland verboden!
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

02-05-2003 19:01

Mensen

Hier on omgeving utrecht (Maarssen) word nog steeds streng gecontroleerd. Ik ben laast ook gewaarschuwd door een controleur van de AUHV voor het niet nachtvissen en vissen met 3 hengels. Hij kon mij wel begrijpen waarom ik op dat water nachtviste maar stemde er niet mee toe dat ik er zat, hij maakte er verder geen probleem van en ik mocht gewoon doorvissen.

Met 4 pond PB verbreekende groet

Patrick
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-05-2003 19:08

Seg Henri,

jei ken tog hoopeluk wel eeh stukkie swemme jong?

Want da controleer ik dan wel weer...

SpoTTieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

02-05-2003 20:32

haha Henk dan moet je me eerst nog in het water krijgen...ik sta sterk om mijn benen ...:smile:
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

02-05-2003 20:50

Maar hoe zit het nu met vissen op prive-terrein?

Als ik in het weiland van een kennis ga vissen, tentje erbij etc.. Kan een controleur mij dan bekeuren voor nachtvissen op prive-terrein. Sta meer dan een meter van de kant af (vaak hebben HSV´s namelijk één meter looprecht, dus dan mag dat niet neem ik aan.)

Gr. Raymon
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-05-2003 21:21

Moeilijke materie Raymon,
Volgens mij kan je als eigenaar van de grond en het water eromheen doen wat je wilt, zolang je niet in strijd handelt met de Wet.
Een controleur van een HV heeft m.i. niets over jou te zeggen in ieder geval.

Leuk om dit ff uit te pluisen op de website van Douwe Bijlsma, onder Visserijwetgeving.
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://members.chello.nl/~d.bijlsma/" target="_blank" class=bericht>http://members.chello.nl/~d.bijlsma/</a><!-- BBCode auto-link end -->

Groeten
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

02-05-2003 21:27

stuur af naar limburg!! allemaal!!! al die eikels van controleurs!! Kom naar t zuiden!!! werk genoeg hier!! cursus pools en duits krijgt voorrang!!

oh ja, zij die niets misdaan hebben kunnen ook niet gepakt worden he :smile: :wink:
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-05-2003 21:39

Tim,
Eikels?? Omgeving Sittard, geef ff duidelijk aan waar ik moet zijn! :razz::

Hou je vlaai maar klaar :razz:

met controlerende groet,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-05-2003 21:46

Waar gaat dit over??

Over Anus en Frunnik koffie met eikeltjesvlaai natuurlijk!!

SpoTTieve groeten Henk
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

02-05-2003 22:07

Op 2003-05-02 20:50, schreef Raymon Schra:
Maar hoe zit het nu met vissen op prive-terrein?

Als ik in het weiland van een kennis ga vissen, tentje erbij etc.. Kan een controleur mij dan bekeuren voor nachtvissen op prive-terrein. Sta meer dan een meter van de kant af (vaak hebben HSV´s namelijk één meter looprecht, dus dan mag dat niet neem ik aan.)

Gr. Raymon

nee helaas. Als je achter in je tuin een tent opzet en je gaat er in slapen, kan je ook al een bekeuring krijgen. Je mag gewoon nergens buiten overnachten (afgezonderd van camping ed.)

alleen in een paar maanden in het jaar mag er wel worden genachtvist. Dat snap ik dan ook weer niet zo goed. maarja. Ik heb de regels ook niet bedacht.

groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

03-05-2003 00:06

Ook al vis je vanuit je achtertuin dan nog heb je een vergunning nodig want je hebt geen visrecht.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

03-05-2003 00:08

ja maar is dat ook als het je eigen water is??

(ja ik weet dat het laat is) maar ik ben net 5 min. jarig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: luuk schenkelaars op 2003-05-03 00:09 ]</font>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

03-05-2003 09:29

Jongens er wordt nog VEEL TE WEINIG gecontroleert.
Een ieder heeft de mond vol van wantoestanden aan de waterkant,maar als ze zelf gecontroleert worden en "fout" zijn is de wereld in een keer te klein.
Hier in Limburg zijn de controle's ook meer geworden maar nog steeds veel te weinig in verhouding met wat er alllemaal gebeurt aan de waterkant.
Wil je weer wat rust krijgen en weer normaal kunnen vissen in wateren waar de karper ook thuis hoort(dus zonder een onvrijwillige verwissiling van zijn woonplaats)zul je toch meer controle's moeten hebben.
Dat ook onder controleurs eikels zitten neem ik dan op de koop toe,er zitten meer eikels te vissen dan er controleren.


Wil.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

03-05-2003 09:30

P.S.
Luuk van harte gefeliciteert :lol:

Hiep hiep hoera.

Wil.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

03-05-2003 09:36

Op 2003-05-03 00:06, schreef Henri van der Wal:
Ook al vis je vanuit je achtertuin dan nog heb je een vergunning nodig want je hebt geen visrecht.



dat is dus niet waar,ik heb dat namelijk nagevraagd bij de gemeente en politie en wat blijkt:
als je zit te vissen in je eigen achtertuin(gekochte grond dan wel)mag je vissen tot je een ons weegt,volgens gemeente en politie mag je in dat geval net zo vaak en met zoveel mogelijk hengels vissen als je aankan,het plaatsen van een tent is dan ook toegestaan.
nou zo gaat dat bij ons...
makkelijk toch.......het enige is dat ik niet aan de waterkant woon..........jammer