Startpagina KWO & de huisregels


Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

14-04-2011 13:57

In een van de huisregels van KWO staat dat: 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.

Nu vraag ik mij af hoe kritisch de beheerders zijn, daar ik op de startpagina : http://www.karperwereld.nl een foto zie van Jan de Jager met een pracht van een schub, echter komt deze schub van een BTW af namelijk Etang de Brigueuil
Zie: viewtopic.php?f=72&t=59297

Dus vandaar de vraag, mogen BTW vissen alleen in de daarvoor bedoelde topic staan (dus ook niet in vangsten op datum wat deze vis wel staat!) omdat ze zo kritisch hier tegenover staan en betekend dat ook dat het niet op de frontpage zou kunnen staan? Of mogen ze alleen in de BTW topic staan, niet in vangsten op datum maar wel op de frontpage?

Puur uit interesse ?!
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

14-04-2011 14:25

Goede vraag inderdaad, maar ik snap die hele ophef erover nooit.

Heb er zelf nooit gevist en je zal mij er ook nooit vinden, omdat ik ook naar Frankrijk ga voor avontuur en daar graag rivieren bevis. Vind het leuk om rond te trekken in dat mooie land en hier en daar ook wat droge, witte of rode cultuur op te drinken. Zo’n kant en klaar stekkie is ook gewoon niks voor mij.

Ik begrijp dat er foute betaalwateren bij zitten die zich bezighouden met foute praktijken zoals vissen ontvreemden van de openbare wateren. Gejatte vissen. Het aparte is dat hier in de omgeving talloze wateren zijn met gejatte vissen erop. Als die vissen geplaatst worden hoor je niemand piepen hier..
Waarom echter iemand veroordelen of hardhandig doortrappen naar een ander topic als diegene op een btw een mooie vis heeft gevangen en die hier wil laten zien? Soms slaan de reakties echt helemaal nergens op..
Snap ik dan weer niks van, maar dat zal wel aan mij liggen..

Mooie vis Jan.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2011 14:31

Denk dat we er niet aan ontkomen.

Ben zelf een visser die soms op een BTW zit,maargoed het word hedendaags deze tijden,meer en meer trekken eropuit naar een betaalwater.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-04-2011 14:32

Staat er al.

niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen.


Betaalwater gerelateerde zaken in het daartoe ingerichte forum is een afspraak die indertijd met de leden gemaakt is bij het instellen van dat forum. Van onze kant zijn we niet speciaal op zoek naar deze foto's, maar in geval er de speciale aandacht op gevestigd wordt is de regel duidelijk. Als de leden van CarpBoard dit nu anders willen, dan horen we het graag. Wijzelf vinden het niet zo heel erg spannend, maar hechten wel aan goed beheer van deze wateren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2011 14:35

Ben er op tegen om nog langer Betaalwateren te negeren.
Ik denk dat KWO zelf ook wel een beeld heeft van veel betaalwateren,waar er slechte of goede dingen gebeuren.


Dat weren van betaalwateren is een beetje uit de tijd.
Maargoed dat is mijn mening.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

14-04-2011 14:48

@ Leen, zo heeft een ieder zijn mening, ik vind betaalwateren ruk, dus ben er op tegen dat ik bij het openen van kwo.nl wordt geconfronteerd met zo een "puta" (terwijl het wel absoluut een mooie vis is, zo reeel ben ik dan ook) Dat je zegt dat we er niet aan ontkomen denk ik dat je gelijk hebt, of in de toekomst zeker gaat krijgen, steeds meer wordt opgekocht en veranderd in een BTW dus vroeg of laat ontkom je er niet meer aan.
Echter: jij zegt dat je er op tegen bent dat BTW's worden genegeerd, dat is natuurlijk niet waar! Er is een heel apart forumdeel voor ingericht dus van negeren is dan absoluut geen sprake mee!

@ Kees, er staat inderdaad: niet tegen "karpervissers" die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ......... maar tevens staat er dat er voor deze "karpervissers" een apart forum is ingericht, dus ik ben van mening dat ze daar dan ook moeten blijven. We geven een ieder de mogelijkheid om zijn BTW vangst daarin te plaatsen, prima, maar laten we de rest dan wel schoon houden?

@ Sjoerd, geen kwestie van hardhandig doortrappen naar een andere topic, het is gewoon een kwestie van de zaken in de juiste topic plaatsen, een vraag over hoe ik tijgernoten moet bereiden hoort toch ook niet thuis in de topic Bootvissen!? Is dus niets van veroordelen bij! Dat er ook goede BTW's zijn met een natuurlijk en totaal eigen en eerlijk bestand zal ongetwijfeld.
M.b.t. hetgeen jij zegt over gejatte vissen hier in NL, kan ik alleen maar zeggen: Spijker op zn kop!

Slechts mijn bescheiden mening.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2011 14:51

Jaap.

Er is een apart gedeelte jah,klopt helemaal maar toch is er een apart gevoel bij.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-04-2011 14:53

Ja, dat is de afspraak. Het is echter onbegonnen werk om dat voor elke foto met 100% zekerheid vast te gaan stellen. Forumleden hebben bovendien hierin een eigen verantwoordelijkheid. Hoofdpagina van KWO wordt niet gemodereerd. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

14-04-2011 14:55

Dat gevoel kan 2 kanten op, jouw kant van negatief in de zin van een BTW weg stoppen in een verdommenis hoekje, mijn gevoel van oh my ... we gaan het rustig aan steeds meer toelaten en vroeg of laat is er niets anders meer
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

14-04-2011 14:57

Kees Ouwehand schreef:Het is echter onbegonnen werk om dat voor elke foto met 100% zekerheid vast te gaan stellen. Forumleden hebben bovendien hierin een eigen verantwoordelijkheid.


Kees hierin heb je gelijk, het is de verantwoordlijkheid van iedere BTW visser om als hij zijn gevangen BTW vissen wil showen dat hij of zij dat dan lekker in het BTW hoekje doet en niet in sneaky in vangsten op datum in de hoop dat niemand het merkt dat het een BTW vis is. Ik heb de heer de Jager er ook op aangesproken, zijn reactie was iets in de zin van ik ontken ook niet dat hij van een BTW afkomt, maar zolang niemand er naar vraag bij vangsten op datum hoef ik het ook niet te vertellen. Deze neemt zijn verantwoordelijkheid dus blijkbaar niet?!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

14-04-2011 15:02

Regels zijn duidelijk. Dat men dan toch vissen in de verkeerde topic toont is jammer. Als er dan wat van gezegd wordt (op een normale, fatsoenlijke manier natuurlijk), is dat volkomen terecht. Heeft niks te maken met hardhandig doortrappen, maar met elkaar attenderen op hoe e.e.a. in z'n werk zou moeten gaan. Met de beste bedoelingen dus zeg maar...
Dat betaalwateren van deze tijd zijn is zeker waar. Moeite mag het niet meer kosten, groot, veel en makkelijk moet het zijn. "Echt niet, er zijn zat moeilijke btw's!" Zeker. Zat moeilijke openbare wateren ook...
Ontkomen aan betaalwateren kost mij trouwens geen enkele moeite. En zal het me niet gaan kosten ook. Kind kan de was doen: gewoon niet naar toe gaan. Neemt niet weg dat ik iedereen die wel op btw's vist, alle plezier van de wereld gun.

Dat aparte gevoel is vast niet uit de lucht komen vallen. Als je echt vind dat een btw gelijkwaardig is aan een openbaar water, heb je ook geen moeite de ervaringen erover in de juiste topic te bespreken.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2011 15:10

Er zijn zat moeilijke jah.

Maar ik snap best dat veel mensen het beeld van gejatte vissen in hun geheugen hebben gebrand.
Daar doe je niks aan. maar om dan iemand weer af te branden die graag op een betaalwater zit? Gebeurd te vaak in deze wereld van de karpervisserij.

Jaren 90 zijn al voorbij.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

14-04-2011 15:14

geen kwestie van hardhandig doortrappen naar een andere topic

Was ook helemaal niet persoonlijk bedoeld Bart-Jaap. Ik zie enkel af en toe reakties die neerkomen op hardhandig doortrappen. Wellicht zijn die reakties van gefrustreerde visserts die zelf niks weten te vangen (toch maar een weekje boeken?)

Nogmaals, mij zul je er ook niet vinden. Ik schijt wel lekker tussen de brandnetels in mijn zelfgegraven putje. 2 weken niet douchen.. Heerlijk man!

Er is een apart gedeelte jah,klopt helemaal maar toch is er een apart gevoel bij.

Inderdaad Leen.
Kunnen we wel overal aparte topics voor gaan maken.
Vangsten van:
Rivier
Kanaal
Putjes 0-3ha (over gejatte vissen gesproken)
Putjes 3-10ha (over gejatte vissen gesproken)
Meren >10ha
Boezemtochten
Slootjes
Parkvijvers (over gejatte vissen gesproken)

Groeten
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2011 15:17

Inderdaad daar sla je de spijker op de kop.

Openbare putjes die geen gestolen vissen bevatten,in dromen misschien.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

14-04-2011 15:32

maar om dan iemand weer af te branden die graag op een betaalwater zit? Gebeurd te vaak in deze wereld van de karpervisserij.


Heb je gelijk in Leen. Daarom zeg ik er expliciet bij dat het fatsoenlijk dient te gebeuren, dat afbranden... :wink:

Wat betreft die andere putjes met gestolen vis: dat kan. Slechte zaak. Maar ergens moet er een scheiding gemaakt worden en da's op dit forum bij btw's. Niemand verplicht je gebruik te maken van KWO. Doe je dat toch, dien je jezelf aan de regels te houden.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-04-2011 18:02

Volgens mij kwam Yuri zijn nieuwe persoonlijk record ook van Abbey, hoort die dan daar ook niet thuis?

Mij zal het persoonlijk allemaal aan de anus corroderen wat iemand doet :lol: Ik kijk er toch anders tegen aan. De frontpage van KWO zie ik nooit, die foto hoef ik niet te zien en de rest van de artikelen staan altijd hinderlijk ruimte in te nemen boven aan de pagina.

I rest my case, zelfs Dennis van den B. hoor je nooit meer bij vangsten op datum zeggen dat er een btw forum voor is. Dat zegt toch wel wat voor nut dat geschreeuw nog heeft..

Trusten, ik ga nog wat balletjes voeren aan mijn huisdieren :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

14-04-2011 18:25

ik snap niet waarom iedereen hier zo moeilijk over doet :-?
of zijn we misschien een beetje jaloers :wink:
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

14-04-2011 18:35

Justin, er is een hele generatie karpervissers die hun favoriete wateren in Frankrijk helemaal naar de knoppen hebben zien gaan omdat de vissen hieruit werden weggevangen om er vervolgens de btw's mee vol te plempen, dus daarom ligt het nogal gevoelig voor sommigen.

Anderen gebruiken dit inderdaad als excuus om goede vangsten van anderen te devalueren. Dat zou je in sommige gevallen als jaloezie kunnen bestempelen, in sommige gevallen zit er ook wel een kern van waarheid in.

Ieder zijn meug.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

14-04-2011 18:39

@ Sven, het zal mij ook verrotten of iemand naar een BTW gaat, een ieder moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft en zich goed bij voelt, alleen ik vind dat je een keuze moet hebben om wel of niet naar dit soort vissen te kijken, en dat heb je niet zodra je karperwereld.nl start.

Waar het mij ook om gaat dat er ogenschijnlijk met 2 maten gemeten wordt. Er wordt een mooie schub gepost van een BTW, die kan op de frontpage, maar ik heb e.e.a. ook verwijderd/verplaatst zien worden naar BTW forum. Maar als Bart v/d H. 2 BTW bakken post mag het wel en wordt er door de heren mods geen actie ondernomen?!

Die van Yuri is me ontschoten, maar als die van ook zo'n putaput afkomt hoort ie er ook niet thuis.

Waar ik helderheid over probeerde te krijgen is dat er zo nu en dan niet wordt getollereerd dat er btw vissen in vangsten op datum worden geshowd (en terecht!) maar dat er nu wel een BTW vis op de frontpage staat. Ik vraag me af wanneer het eerste BTW artikel in de KW verschijnt ??? Vroeger was BTW echt taboe, toen kwamen de eerste reclame artikelen al in de KW, what's next?


@ Justin, jaloers ? :lol: :lol: :lol: truste

@ Christian --> AMEN !!
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

14-04-2011 18:43

als ze de openbare wateren leeg hale (wat ik mijn bijna niet kan voorstellen ) dan kan ik het begrijpen

maar een een btw is wel handig voor mensen (jongeren( die het nog niet aandurven om aaan een openbaarwater te liggen of mensen die het allemaal van tevoren goed geregeld willen hebbeen
dat je niet een week niet kunt douchen ofzo
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2011 18:48

Onzin

klein beetje veiligheid gewoon.

Jongere?

3kwart Engeland bevist betaalwateren in Frankrijk. tot minimaal 50 jarige

Openbare Guppenput met plots grote vissen erin. Ra ra hoe komt dat?


Trusteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

14-04-2011 19:41

Jo,

leen goudappel schreef:Jaren 90 zijn al voorbij.


Helaas wel ja. Sterft met de tijd ook de spirit uit? Het lijkt er wel op...

Als je niet in je eentje in de bosjes durft te slapen omdat er geen hek tegen vreemde mannen om je heen staat, dan wordt het tijd dat je eens een account aanmaakt op marktplaats.

Maar dat zal ook wel weer tegen het zere been zijn. Nou, jammer dan.

Groeten,
Willem 8)
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-04-2011 23:56

leen goudappel schreef:Er zijn zat moeilijke jah.

Maar ik snap best dat veel mensen het beeld van gejatte vissen in hun geheugen hebben gebrand.
Daar doe je niks aan. maar om dan iemand weer af te branden die graag op een betaalwater zit? Gebeurd te vaak in deze wereld van de karpervisserij.

Jaren 90 zijn al voorbij.



Je hoeft het ook niet voor jezelf goed te praten hoor Leen dat je gaat.
zelf ben ik ook op betaalwater geweest. Ik spreek wel uit ervaring en zeg nu dat ik er nooit meer heen zal gaan. Het gaat niet alleen om gestolen vissen. Wat veel erger is is dat het gewoon op negen van de tien btw putten zwaar over bezet is. En dat alleen maar om geld te verdienen. Als je een echte karper liefhebber bent doet dat gewoon pijn. Als je weet hoeveel karper er onnodig dood gaat. En jij hebt het over Engelse? Dat zijn inderdaad de grootste varkens op dat gebied. Die geven echt nergens om. Het is belangrijk om kritisch te blijven kijken naar BTW. Dat het op openbaar water ook niet altijd puik is is zeker dat valt ook niet goed te praten. Maar daar wordt geen geld verdient over de rug van de karper.


Jaren 90 voorbij? Dus gaan we in 2000 maar karpers mishandelen? Het zou er juist op vooruit moeten gaan door de jaren. Dat er geen ontkomen meer aan is geef ik je zeker gelijk in en het zal alleen maar erger worden.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-04-2011 06:20

Engelsen zijn inderdaad nog erger.. Daar is ook al die klote-tackle op gebaseerd. Mooi gemaaide kantjes, nette stekken. Bestje gast die bijvoorbeeld een wideboy hier op een willekeurig ruig stekje krijgt. Materialistisch als de pleuris, en het is Nederland die als koploper op de veilige rigs bezig is. Dat interesseert die Engelsen ook een stuk minder.

Dat was even een ingeving:

BJ, daarom heb ik ook een bladwijzer naar het board. Dan mis ik die foto's gewoon gelijk :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

15-04-2011 07:58

Er zijn btw's waar gejatte vis op zwemt ja. Er is zoniet meer openbaar water waar gejatte of zoals je wil overgezette vis zwemt.
Er zijn ook btw's waar alleen vis van een kweker zit, en er is ook openbaar water waar alles nog origineel is.
Alhoewel dat laatste betwijfel ik.
Denk dat van zo onderhand elk openbaar water, in NL, BE of FR wel vissen verdwijnen en bij komen.
Op een btw zal het gebeuren uit commercieel oogpunt, op openbaar water om...?
Over of het goed of fout is dat het commercieel gebeurd kan je discusieren en een menig hebben.
Dat het gebeurd op beide type wateren kan je niet meer ontkennen.
Iedereen kent wel wateren in zijn of haar buurt waar vis weg is gehaald.
Als je niet wilt dat het commercieel gebeurd er gewoon niet heen gaan.
Voor de rest niet zo zeuren, beetje achterhaald allemaal.
Met materiaal en rigs loopt toch ook niemand graag achter? waarom met dit wel.....